bmw_r1300gs_cartec





Téma: karbonová KOLA - zkušenosti
 
14.7.2017 v 17:03
Má někdo zkušenosti s karbonovými ráfky? jezdili jste to někdo? Uvažuju nad jejich pořízením, ale váhám, jestli to za těch 3000 USD má smysl:)
prosím teorie a odhady nechci - jen reálné zkušenosti. díky
Předchozí
1 2 3
Následující

karbonová KOLA - zkušenosti

14.7.2017 v 17:35 | Nahoru | #1
alpina dela carbonovy rafky na supermotardy a kdybych mel ty penize, tak uz je davno mam

karbonová KOLA - zkušenosti

14.7.2017 v 20:14 | Nahoru | #2
V čem je to tak super že vážně uvažujete za to dát takový prachy?

2 reakcí na tento příspěvek karbonová KOLA - zkušenosti

14.7.2017 v 20:32 | Nahoru | #3
Jsou lehký a snižují neodpruženou hmotu.

Naposledy editováno 14.07.2017 20:32:38

(reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

14.7.2017 v 20:41 | Nahoru | #4

Darmah píše: Jsou lehký a snižují neodpruženou hmotu.

Tak to je nám novina

1 reakcí na tento příspěvek karbonová KOLA - zkušenosti

14.7.2017 v 20:53 | Nahoru | #5
Motorka s lehkými koly je ovladatelnější. Příklad: jedeš za autem a kuk díra než přemluvíš řízení a větší gyro efekt jseš v ní, s lehkými koly se stihneš občas vyhnout. Pak každý kilo dolů zlepšuje akceleraci a hlavně to dobře vypadá... Respect ratio cca 120% . Kovaný kola jsem jezdil a pecka, karbonový ještě ne...

1 reakcí na tento příspěvek karbonová KOLA - zkušenosti

14.7.2017 v 21:18 | Nahoru | #6
Přemýšlel jsem o nich. Ale nevím, jak je to s výdrží a odolností na našich silnicích. Navíc u nejrozšířejších BSTček se mně moc nelíbí design. A poslední věc, nepoužívají se na závodech. Takže jsem volil kovaná kola. Ale známej je má, můžu se zeptat.

karbonová KOLA - zkušenosti

14.7.2017 v 21:44 | Nahoru | #7
Moc lidí s tím zkušenosti tady na m.cz mít podle mě nebude...nicméně věc dobrá, ale nesmíc vymést větší díru, opravit to asi moc nepůjde, ale to víš určitě sám...

(reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

14.7.2017 v 21:52 | Nahoru | #8

dewwil píše: Motorka s lehkými koly je ovladatelnější. Příklad: jedeš za autem a kuk díra než přemluvíš řízení a větší gyro efekt jseš v ní, s lehkými koly se stihneš občas vyhnout.


A občas kupuješ nový

karbonová KOLA - zkušenosti

14.7.2017 v 21:55 | Nahoru | #9
Mluvil jsem s borcem co má karbonový ráfky na 998, bojí se na nich po našich silnicích jezdit. Aby je nedojebal. Takže radši hází moto na vozejk a fičí do Rakous. Ty kola jsou luxus, taky bych o ně měl strach.

(reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

14.7.2017 v 21:57 | Nahoru | #10

Darmah píše: Jsou lehký a snižují neodpruženou hmotu.

kdepak, snižují neodpruženou hmotu a jsou lehký.

karbonová KOLA - zkušenosti

15.7.2017 v 13:57 | Nahoru | #11
George Vangelas je ma na vymazlene 999, ma FGR Ohlins a TTX vpředu a vzadu, obecně hodně karbonu... a teda co říkal, že čekal větší rozdíl. Nicméně dodal, že na tom najel jen pár set kilometrů.

1 reakcí na tento příspěvek karbonová KOLA - zkušenosti

16.7.2017 v 08:46 | Nahoru | #12
To co nechce většina z vás slyšet, je že nejedete dostatečně rychle na to aby jste ten rozdíl poznali. Zajeďte Brno pod 2:15 a na druhou jízdu si nasaďte carbonový kola, a možná rozdíl poznáte. Čím větší rychlost, tím to jde poznat. Osobně jsem pro kované kola

(reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

16.7.2017 v 18:15 | Nahoru | #13

Driffter píše: To co nechce většina z vás slyšet, je že nejedete dostatečně rychle na to aby jste ten rozdíl poznali. Zajeďte Brno pod 2:15 a na druhou jízdu si nasaďte carbonový kola, a možná rozdíl poznáte. Čím větší rychlost, tím to jde poznat. Osobně jsem pro kované kola


Tak to je samozřejmé.
Druhá věc je ale kovaný hliník a kovaný hořčík. Magnézium je možná více náchylnější k defektu, než karbon (viz. WSBK)...

karbonová KOLA - zkušenosti

16.7.2017 v 19:04 | Nahoru | #14
Osobne si myslim ze vydrží vic nez kovany. (Vycházím ze zkusenosti s karbon kolama na mtb - tam jsem mel moznost jezdit top techniku)
Zalezi na jakou motorku se to da - obecne se davaj casto na moderni - top - stroje a tak rozdíl neni moc velkej, protoze dnešní r1 apod maji lehky kola uz v sérii. Pokud se takovy kola daji na neco 10+ let starého, je to pocitove znat uz na ovladatelnosti, casto je to spojene s konverzi na 520retez, takze trochu muze byt znat i lepsi akcelerace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

17.7.2017 v 07:02 | Nahoru | #15

BlackSabbath píše: Přemýšlel jsem o nich. Ale nevím, jak je to s výdrží a odolností na našich silnicích. Navíc u nejrozšířejších BSTček se mně moc nelíbí design. A poslední věc, nepoužívají se na závodech. Takže jsem volil kovaná kola. Ale známej je má, můžu se zeptat.



Já bych se spíše bál o hrany těch ráfků při přezouvání gumy montpákou bez chráničky

(reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

17.7.2017 v 09:35 | Nahoru | #16
kubacech> Tak to bych se bál i s obyčejnými koly...

1 reakcí na tento příspěvek karbonová KOLA - zkušenosti

17.7.2017 v 16:19 | Nahoru | #17
Na jednu stranu to vypadá fakt pevně, třeba jako v tomhle videu



Ale pak stačí vygůglit www.google.cz/search a hned je jasné, že to asi žádná výhra nebude...

Pak jedině kola Dymag a Rotobox, ty jsou ještě lehčí, než BST, ale dizajnouvě hnus...

Srovnání:
předek rotobox - 2,63kg
předek BST - 2,77kg
předek RSV4 Factory - 2,95kg (OEM, ALU)

zadek rotobox - 3,38kg
zadek BST - 3,68kg
zadek RSV4 Factory - 4,70kg (OEM, ALU)

E: za mě - za 3000USD to fakt nestojí...

Naposledy editováno 17.07.2017 16:22:32

karbonová KOLA - zkušenosti

17.7.2017 v 16:37 | Nahoru | #18
Mileek: zas na druhou stranu jsou ty alu rsv4 o level jinde nez ostatni hliníky - tzn na jine motorce to muze udelat velkej rozdíl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

17.7.2017 v 19:38 | Nahoru | #19
Mileek> s tím hází jako by to byly nerozbitné skleničky

(reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

17.7.2017 v 21:38 | Nahoru | #20

kubacech píše: Mileek> s tím hází jako by to byly nerozbitné skleničky

musí víc e: A slévači nebudou mít co žrát

Naposledy editováno 17.07.2017 21:40:51

karbonová KOLA - zkušenosti

22.8.2017 v 10:28 | Nahoru | #21
hmm tak objednáno... těším se na ně jak malé dítě..

karbonová KOLA - zkušenosti

22.8.2017 v 11:37 | Nahoru | #22
tak daj potom vedet svoje pocity

karbonová KOLA - zkušenosti

9.9.2017 v 20:25 | Nahoru | #23
Tak co ty karbonový kola? Jaký máš dojmy?

karbonová KOLA - zkušenosti

9.9.2017 v 22:52 | Nahoru | #24
dorazí za týden ... pak napíšu

1 reakcí na tento příspěvek karbonová KOLA - zkušenosti

12.9.2017 v 09:05 | Nahoru | #25
Měl jsem možnost posoudil úpravu BMW od AC Schnitzer obsahující také karbonové disky kol (úprava určená do provozu).
Úprava dodávána jako SET, obsahovala nejen kola, ale také podvozek (krom dalšího). Podvozek se v podstatě celý přizpůsoboval/točil okolo nižší neodpružené hmoty karbon. kol. Samostatnou instalaci pouze kol - v rámci legislativy SRN pro provoz - úpravce AC Schnitzer neodsouhlasí, právě pro nikoli nepodstatnou změnu chování motocyklu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

12.9.2017 v 22:42 | Nahoru | #26
Franky> jo tohle jsem si myslel, že nestačí prásknout jen karbonový kola a fertig, ty tlumiče pracují s jinou neodpruženou váhou a musejí se poladit, ono to není jen tak, radši bych dal kovaný. Ale doladit se dá vše... Já bych se na karbonech po našich cestách bál, i když se mi líběj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

12.9.2017 v 22:55 | Nahoru | #27

dewwil píše: Franky> jo tohle jsem si myslel, že nestačí prásknout jen karbonový kola a fertig, ty tlumiče pracují s jinou neodpruženou váhou a musejí se poladit, ono to není jen tak, radši bych dal kovaný. Ale doladit se dá vše... Já bych se na karbonech po našich cestách bál, i když se mi líběj...



tak kovany pokud budou lehci tak je to to samy... pokud lehci nebudou, neni treba je tam davat...

a AC schnitzelovi se nedivim, taky bych radeji prodaval setik karbonovejch kol i s tlumicema :)

(reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

13.9.2017 v 06:33 | Nahoru | #28
assassin> ale jo, jen mám větší důvěru v kovy a slitiny než ve vlákna spojený lepidlem na prvcích co musejí snášet velký zatížení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

13.9.2017 v 06:49 | Nahoru | #29
dewwil> Tak ony teoreticky vydrží více než klasické i na těch našich cestách. Pokud je udělán správně, pak i prakticky. Což bohužel záleží na výrobci a na tak malém trhu těžko hledat recenze. Každopádně největší riziko představují spoje, jak je vidět na obrázku utržení středu od ráfku. Otázka co by u takové rány udělal klasický hliník.

Netušíte někdo, proč na těch kolech nedělají jednu vrstvu karbon-aramid?

1 reakcí na tento příspěvek karbonová KOLA - zkušenosti

13.9.2017 v 08:09 | Nahoru | #30
já to pochopil tak že Rutan je chce na okruh, na naše silnice je to fakt nesmysl... jen dotaz, asi budu za blbce, ale v motoGP se jezděj karbonový ráfky? já měl za to, že kovaný?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist