bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Občasné kovové šustění na šestku
14.7.2017 v 11:21
Ahoj, moje téma v poradně trochu zapadlo a otázka je stále aktuální, proto se ptám i tady, snad se najde někdo, kdo bude mít nápad co s tím...

http://www.motorkari...poradna&oid=2477

Zkráceně - po dlouhé jízdě se občas ozve kovové šustění na šestku. Dělá to jen na šestku, žádná jiná rychlost. Někdy to přijde jen velmi slabě a zase zmizí, někdy to je slyšet hlasitěji, ale stejně to po chvilce zmizí. Ale je to tam, šustění, na šestku a jen v záběru motoru.

A teď, je to normální a mám to ignorovat?

Pokud ne, co by to mohlo být? Kvalty tam padají přesně, nevypadávají, motor byl v zimě rozdělaný a žádného viditelného problému, vůle v ložiskách atd. jsem si nevšiml a to jsem měl převodovku venku, abych vůbec mohl navléknout nový primár.

Díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 11:59 | Nahoru | #1
Že by k.o. sek. řetěz??

(reakce na) Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 12:16 | Nahoru | #2

SOUSEDRH9 píše: Že by k.o. sek. řetěz??



A dělal by to pak jen na šestku? Když dám pětku, okamžitě šustění zmizí. Pak dám při stejné rychlosti šestku a ozve se to. Jinak vytahaný není, namazaný je, tak si myslím, že tady problém nebude

Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 14:03 | Nahoru | #3
Neřešil bych to. U aut mi v určitejch otáčkách šustí převodovka 100.000 km...

Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 14:33 | Nahoru | #4
to bude spíš bude 6kové kolečko těsně před smrtí

Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 15:03 | Nahoru | #5
Pokud je to problem jen jednoho prevodoveho stupne pak bych hledal problem v prevodovce na prislusnem soukoli. Muze to byt treba jiz opotrebenin vznikla velka zubova vule apod. Bud rozebrat a hledat nebo nechat zavadu projevit.

Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 18:06 | Nahoru | #6
Ted jsem to projel, projevilo se to v podstate hned po prvnim zarazeni 6. Neni to nejak hlasite, ale slyset to je, tak od 2500 do 4000 ot, pak to bud prestane nebo to motor prehlusi.

Kdyby to byla treba vetsi vule mezi zuby, je to velky problem? Zezacatku po slozeni to tak 250km nic nedelalo a jelo uplne tise, pak to zacalo postupne delat. Jinak s tou rychlosti zadny problem neni, jede, nevypadava, radi se krasne, jen lehce susti.

Btw. krome toho se obcas ozve takove kovove zarachtani pri zavreni plynu, ale to nevim, jestli je nejaka rezonance, nebo jestli je to o tom ze pri zavreni plynu se ochudi smes a treba to zadetonuje nebo tak..

Uz me ty zvuky lezou nanervy Ale jinak to nic nedela, jede jak z praku a zadny problemy, krom tech divnych pazvuku co to furt dela

Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 19:32 | Nahoru | #7
No asi bych vypustil olej a podival se zda v nem neco nebude..jestli to neni předzvěst něčeho většího..

Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 20:39 | Nahoru | #8
Dle servisních intervalů mám výměnu oleje za 500 km, ty to snad rozdejchá a olej zkontroluju. Ale teď v něm asi bude dost špon z válců, hlavy atd., protože se dělalvýbrus, písty, sedla atd., než si to sesedá..

Tak nevím co s tím, když to rozhodím (zase....) tak okem stejně nic nepoznám, jedině to teď odjezdit, doufat že se to nerozsype a v zimě vyměnit převodovku za nějakou jinou, jetou, resp. vyměnit kolo šestky...

1 reakcí na tento příspěvek Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 20:45 | Nahoru | #9
www.gsxr.wz.cz/prevod.htm poslední foto ....

(reakce na) Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 21:22 | Nahoru | #10

hrochino píše: www.gsxr.wz.cz/prevod.htm poslední foto ....



A to by se stalo za 450 km? Před 450 km jsem ten motor měl komplet rozebraný a kolům nic nebylo, pohledám fotky.

Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 21:36 | Nahoru | #11
Našel jsem něco málo fotek kde byla vidět převodovka... Takhle těžko říct, jestli nebyly nějaké zuby trochu ohlodané, ale takové poškození nikde určitě nebylo...



Občasné kovové šustění na šestku

14.7.2017 v 23:41 | Nahoru | #12
ne to ne to za 400 kilaku neuděláš...

Občasné kovové šustění na šestku

15.7.2017 v 08:12 | Nahoru | #13
Právě proto nevím co s tím, když jsem viděl, že to bylo OK.. Představa že to znova rozebírám abych pak na nic nepřišel...

1 reakcí na tento příspěvek Občasné kovové šustění na šestku

15.7.2017 v 10:22 | Nahoru | #14
Podle mě se jen sejde pár věcí jako frekvence, rezonance, krouťák...nejaký odlišný zvuk najdu v průběhu každé rychlosti. Něco jako vlk na kytaře, slyšet to je, ale krk ani struna ti kvůli tomu nepraskne Pokud jsi tomu dal takový servis a kontrolu, tak bych jezdil a občas zkontroloval, jestli se něco bude dít.

(reakce na) Občasné kovové šustění na šestku

15.7.2017 v 10:34 | Nahoru | #15
Merhaut> Mockrát děkuju za odpověď S převodovkou se právě nic nedělalo, zuby nevypadaly omačkaně (jasně, plošky zubů byly "lesklé", ale ještě aby ne po X tisících kilometrů), prostě všecko v richtiku. Škoda, že nemám nějakou detailnější fotku Dělá mi to na šestku od cca 2500 - 3000 ot. a slyším to tak do čtyř, pak už to buď stichne, nebo to přehluší výfuk (chybí mu poslední výstupní trubička) a vítr. Není to nějak hlasité, jen je prostě slyšet, že ta rychlost má jiný zvuk, takový šustivý.

Chtěl jsem to dnes zkusit lépe poslechnout a natočit to, takže šla motorka na stojan pod kyvku, zajistit, před chladič větrák a na stojanu dát šestku, roztočit a zadnímu kolu dělat zátěž brzdou (jo, ideální to není, ale je stejne KO a půjde aj kotouč novej, tak co..). No a víš co jsem zjistil? Že když na tom člověk nejede, ale stoupne si k motoru a chce si to poslechnout, tak je mechanická hlučnost motoru (ventily atp.) při těch cca 3,5tis. ot. taková, že to šustění neuslyšíš Jen za jízdy prostě...

Takže to vypadá, že budu jezdit a uvidíme, jestli se to zlepší, nebo zhorší, nebo zůstane či co to bude dělat. Dneska nalítám dalších cca 150 km, tak dám večer vědět jak se to chovalo. Tenhle rok ještě o nic nejde, ale příští rok chci do zahraničí, tak aby mě nečekal nějaký průser

Někdo tu zmiňoval velkou vůli mezi zuby. Kdyby to bylo něco takového, myslíš, že by to mohlo vést nějak brzy do stadia, kdy by třeba kolečko prasklo, ulomil se zub, nebo něco takového? Za předpokladu, že jsem před 450km kolečka viděl a rozhodně nevypadaly tak, jako třeba na fotce, na kterou odkazoval Hrochino...

Občasné kovové šustění na šestku

15.7.2017 v 13:26 | Nahoru | #16
nevím jak KLE, ale třeba u GSXR je dost častý takový kňourání šestky v záběru v nižších otáčkých. Ono když motorka jezdí 50-300 na šestku, tak pokud to není okruhovka nebo nejezdí kolem komína, tak 90% nájezdu na tu šestku udělá, zejména pokud se trochu používají dálnice nebo se jezdí s jinejma strojema. Zuby se trochu ojedou, občas je to slyšet a tím to hasne, desítky tisíc si to vesele kňourá a ničemu to nevadí.

Osobně bych na to sral a poslouchal to

Občasné kovové šustění na šestku

15.7.2017 v 20:16 | Nahoru | #17
Dobře, děkuju za reakce Dnes jsem absolvoval nějakých 150 km, z toho bylo zhruba 100 bohužel po dálnici. Takže poznatky - u studeného motoru je šustění nepatrné. Jakmile se motor ohřeje (tj. prohřeje se olej, převodovka, všechno), je to o dost hlučnější. Slyšel jsem to i při 5000 ot., takže to není jen rezonance co by zmizela. No a při takto zmíněném teplém motoru občas zašustí i čtyřka, ostatní rychlosti nic. Předpokládám že čtyřka je nejčastěji využívaná jako "městská" rychlost, takže to by taky mohlo dost vysvětlit...

Každopádně zvuk to hezký opravdu není a časem to budu řešit, nerad bych aby to pak vyfluslo párset kiláků od baráku. Teď do zimy bych to dolítal, sehnal nějakou pěknou jetou převodovku a prostě vyměnil kus za kus - to nebude zas tak drahé a aspoň budu mít přes zimu co dělat Znělo by to rozumně?

Mám možnost mít za dobrý peníz novější převodovku pravděpodobně z ER-5, bohužel nevím nic o historii motorky, převodovku (resp. tedy asi stav kol) lze posoudit pouze vizuálně. Jde to tak rozumně posoudit? Vzhledově vypadá jak nová, ale jak to bude objektivní, to netuším...



Mimochodem, tuší někdo k čemu jsou tam ty drážky na ozubených kolech? Mazání? Pokud se pamatuji, na mých kolech to nebylo...

Díky

Naposledy editováno 15.07.2017 20:17:00

Občasné kovové šustění na šestku

16.7.2017 v 20:01 | Nahoru | #18
osobně bych spíš zvolil koupě nových kol,jak říkaš buhví co ma ta druha převodovka za sebou,mě ta sranda na XT stala 1300+1500 kč

Občasné kovové šustění na šestku

16.7.2017 v 22:45 | Nahoru | #19
Ahoj. Převodovku jsem nakonec objednal. Je z ER5 co měla asi 36 tis. a byl nějakej průser na klice, nevím co přesně, dle prodejce předtím vše OK.

Nové kolo stojí 2800 cca jedno, druhé (na výstupní hřídel) dostupnost na dotaz :-/ A vzhledem k tomu, že dnes jsem to zase slyšel slabě i ze čtyřky.. Uvidíme jak na tom bude převodovka naživo, ale horší než ta moje snad nebude.

Občasné kovové šustění na šestku

17.7.2017 v 09:00 | Nahoru | #20
Člověče, já bych se na tvém místě hlavně projel na nějakém jiném KLE, které je v pořádku, ať můžeš ty zvuky a projevy porovnat, jestli srovnání nemáš, je to tak trochu poslouchání rostoucí trávy a zbytečná spekulace.

Občasné kovové šustění na šestku

17.7.2017 v 21:37 | Nahoru | #21
Tak já hlavně vím, že předtím to nedělalo, proto mě to tak vyděsilo. Zatím se to nehorší, ale objevilo se to i na čtyřce... Neprojel jsem se na jiném KLE, ale tudle jsem se potkal v jedovnici s klukem na ER5 a kecali jsme, ptal jsem se ho na to a říkal, že u něj to tedy nic takového nedělá, jen že cvaká za studena.

Tak těžko říct. Za to co ta převodovka stála se doma neztratí a přes zimu na to můžu v klidu mrknout.

1 reakcí na tento příspěvek Občasné kovové šustění na šestku

19.7.2017 v 13:28 | Nahoru | #22
Mám v Brně KLE ročník 2001, klidně na projetí zapůjčím.

Občasné kovové šustění na šestku

19.7.2017 v 15:29 | Nahoru | #23
zaujímavé riešenie si zvolil, ja by som s kúpou prevodovky počkal, až sa tá stará odoberie do večných lovíšť... teda pokiaľ neplánuješ nejaké dlhé cesty. Mi to príde že asi riešiš niečo čo ani riešiť netreba.
Možno to takto bude fungovať 50t kilometrov a absolútne zbytočne to znásilňuješ. Ale keď ťa to stálo pár korun a nudíš sa, prečo nie? Lepšie ako chlastať :)

(reakce na) Občasné kovové šustění na šestku

19.7.2017 v 15:51 | Nahoru | #24
kaywerbrimmis> To by bylo supr, jsem ted pryc ale napisu do SZ jak budu doma

kilix> No, delsi cesty.. pristi rok chcci zbouchat s tatkou Alpy a severni Bulharsko a s mladou na tandemu jizni Chorvatsko, uz ted setrim na cesty, takze proto...

Občasné kovové šustění na šestku

3.4.2018 v 07:44 | Nahoru | #25
Tak jen informativne - v zime jsem vymenil vsechna prevodova kola i radici vidlicky za nahradni. Na kolech bylo znat ze jsou omackana, maji leskle plosky, nova v poradku. Po slozeni a poradnem ohrati se stejne zvuk vyskytl znovu, jen na 4ku a 6ku, ma trochu jinou frekvenci a je jeste hlasitejsi nez predtim. Z toho by se jeden po...

1 reakcí na tento příspěvek Občasné kovové šustění na šestku

3.4.2018 v 08:19 | Nahoru | #26
Na tu šestku, pokud není extra v zátahu, mi to myslím dělá už desítky tisíc km taky, asi je to častý kléčkoidní vlk

(reakce na) Občasné kovové šustění na šestku

3.4.2018 v 09:45 | Nahoru | #27
Merhaut> Me to prave dela jen v zatahu a jen u ohrateho motoru. Jen je to fakt dost hlasity, slysim to v helme treba i pri stovce. Je to zvuk trochu jak kdyz neco “drhne”, jako kdyz roztocis na stojanu predni kolo a v nekterych castech ti drhne smajdajici kotouc

Kazdopadne resit uz to nehodlam. Proste se budu strachovat jak to v lete prezije dalnicni presun v plny zatezi, ale rozebrany jsem to mel a nic jsem nenasel, kola jsou pekny, na loziskach jsem vuli nenasel.. tak asi neni co resit

Občasné kovové šustění na šestku

3.4.2018 v 10:15 | Nahoru | #28
Co takhle zkusit vyměnit olej za jiný s větším rozsahem. Nevím cos ta lil do teď? /10w40/

Občasné kovové šustění na šestku

3.4.2018 v 11:16 | Nahoru | #29
Jojo, 10W40 dle doporučení výrobce. Konkrétně teda Repsol Moto Sintetico. Už mě to napadlo, že bych zkusil dát 10W50, akorát tam teď mám cca 100 km novej olej a nevím, jestli si tím pomůžu...

Občasné kovové šustění na šestku

3.4.2018 v 15:30 | Nahoru | #30
Na guzzi, zvláště starších hučí nejpoužívanější rychlosti, obyčejně 5 , 3. Vizuálně tomu takřka nic není. Jsou ojetý zuby kde je větší vůle a potom to hučí. ložisku obyčejně nic není.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 Včera v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist