globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kawasaki ER 5
Ahoj ✋ plánuji koupi svojí první motorky do 35 kW a naskytla se mi příležitost zakoupit Kawasaki-ER 5 v super stavu, ale zajímali by mě vaše zkušenosti, jestli je vhodná pro začátečníky, jak se chová na silnici, v zatáčkách, jak je to se složitostí ze začátku, jestli odpouští začátečnícké chybi a při nějaké té chybce podrží jezdce, jaká je náročnost z pohledu servisu jestli je spolehlivá nebo se na ni často něco sype, a servis z pohledu cenového.
Děkuji všem za odpověď
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5

Skvělá odpověď, děkuji! 11.7.2017 v 22:22 | Nahoru | #1
ano, je vhodná pro začátečníky
chová se jako hodná motorka (ale furt tam máš nějaké koně...někomu dokáže nakopat i babetta)
v zatáčkách podle stavu podvozku a pneumatik
začátečnické chyby...to není o odpouštění. spíš o tom, že ti při nich nenakope jako ostřejší motorky
na servis je levná
a spolehlivá dle toho, jak se k ní chováš (když ji předchozí majitelé nešidili, a ty to taky neuděláš, nesere se)

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5

12.7.2017 v 06:55 | Nahoru | #2
... většina ER-5 má fabrický výkon 37 kW.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5

12.7.2017 v 11:22 | Nahoru | #3
kaplos> Ano, vím. I ta kterou bych si chtěl pořídit má 37 kW ale v TP má zapsáno 25 kW takže je to v pohodě ☺️

(reakce na) Kawasaki ER 5

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2017 v 11:33 | Nahoru | #4

mariano píše: ano, je vhodná pro začátečníky
chová se jako hodná motorka (ale furt tam máš nějaké koně...někomu dokáže nakopat i babetta)
v zatáčkách podle stavu podvozku a pneumatik
začátečnické chyby...to není o odpouštění. spíš o tom, že ti při nich nenakope jako ostřejší motorky
na servis je levná
a spolehlivá dle toho, jak se k ní chováš (když ji předchozí majitelé nešidili, a ty to taky neuděláš, nesere se)



Přesně tak, na starejch šlupkách nejede dobře vůbec nic. Pokud ji dobře obuješ, tak se ti královsky odmění. My jsme na ni obouvali Michelin Pilot Street a maximální spokojenost. S ER5 rv1998 se přítelkyně loni vydala na GrossGlockner, takže tahle motorka i když je 20 let stará, tak pořád dobrá

Kawasaki ER 5

12.7.2017 v 14:09 | Nahoru | #5
Moje žena taky sedlá Er5 a po CBR 125 to byla dobrá volba.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5

12.7.2017 v 14:15 | Nahoru | #6

Alistar píše: kaplos> Ano, vím. I ta kterou bych si chtěl pořídit má 37 kW ale v TP má zapsáno 25 kW takže je to v pohodě ☺️



V pohodě až do tý doby, než to začnou měřit policajti nebo STK nebo pojedeš za hranice, kde už to benga měřej...

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2017 v 14:20 | Nahoru | #7
Pětikila jsou hodné a dobré motorky do začátku. Já si koupil jako první (druhou po fichtlu v 10ti) GS500 a člověk se hodně naučí. Motorka ti dost odpustí, ale dá ti najevo, že děláš něco špatně mnohem dříve, než by tomu bylo u silnějších strojů s lepším rámem

E: a řeči že to je slabé a po měsíci ti bude chybět výkon neposlouchej. I s těmi 37kw je to živější než většina aut a v než ti začne výkon chybět i v zatáčkách, tak to bude trvat.

Naposledy editováno 12.07.2017 14:21:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5

12.7.2017 v 14:23 | Nahoru | #8
kubacech> souhlas....ja si na Er5 sjedu vzdy rad a je to oproti me CBR 600 o dost vetsi zazitek

(reakce na) Kawasaki ER 5

12.7.2017 v 15:19 | Nahoru | #9
Mike70> takže si myslíte že je špatná volba kupovat motorku která má v TP 25 kW ale jinak je plně otevřená na 37 kW? 😉

Kawasaki ER 5

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2017 v 17:29 | Nahoru | #10
Ja bych se toho nebal....stejne si udelas noty na vetsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5

12.7.2017 v 17:41 | Nahoru | #11

MacNamara píše: kubacech> souhlas....ja si na Er5 sjedu vzdy rad a je to oproti me CBR 600 o dost vetsi zazitek



jako nic proti ER5, ale to mas tu sestku asi v dost desivem stavu

Kawasaki ER 5

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2017 v 18:03 | Nahoru | #12
Za ťech 11 let co mam Er5 06.jen leju benzín,každej rok olej, filtry ztráta asi 15 stovek . vobčas ventily nic hrozneho na prachy jó a pořát origo baterka

(reakce na) Kawasaki ER 5

12.7.2017 v 20:00 | Nahoru | #13
Veverčák> sestku mam v absolutnim cajku a rad se kocham zvukem ctyrvalce okolo 10 tis otacek ...ale ja to myslel tak,ze proste ten dvouval je jinej,stejne tak jako vzpominam na jednobuch Dominatora.....Cebro je proste jako ctyrval krasne uhlazeny....

Kawasaki ER 5

12.7.2017 v 21:28 | Nahoru | #14
Mám v plánu jezdit s přítelkyní, tak jak je to s jízdou ve 2 na Kawasaki-ER 5? Bude mít zamnou dost místa?

Kawasaki ER 5

12.7.2017 v 21:47 | Nahoru | #15
Sedlo to ma velky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5

13.7.2017 v 14:08 | Nahoru | #16

Mike70 píše: V pohodě až do tý doby, než to začnou měřit policajti nebo STK nebo pojedeš za hranice, kde už to benga měřej...


A jak to dělají? Ono totiž objektivně změřit výkon motoru není tak jednoduché. Nepleteš si to s měřením maximální rychlosti např u skůtrů?

Kawasaki ER 5

Skvělá odpověď, děkuji! 13.7.2017 v 14:41 | Nahoru | #17
Origo sedlo trochu klouže (hlavně spolujezdec), ale jinak moto do začátku ok, motoru se moc nelíbí pod 3000 otáček, nad 7000 už to docela jede, hlavně vybrat nějakou ve slušném stavu

Myslím motorku

Naposledy editováno 13.07.2017 14:46:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5

13.7.2017 v 16:04 | Nahoru | #18

Milos1 píše: A jak to dělají? Ono totiž objektivně změřit výkon motoru není tak jednoduché. Nepleteš si to s měřením maximální rychlosti např u skůtrů?



mají mobilní motorovou brzdu a normálně to hodí na válce a změří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5

13.7.2017 v 16:25 | Nahoru | #19
kubacech> No a měří na zadním kole, měří otáčky motoru, jeho teplotu, tlak vzduchu, přepočítavají převody, průměr kola atd atd. Největší problém je ten výkon při měření "zmařit". Ono nějakými válečky v ohnutém plechu postaveném na asfaltu to moc nepůjde. To co ty myslíš, je právě ta kontrola max rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5

13.7.2017 v 16:44 | Nahoru | #20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5

13.7.2017 v 16:57 | Nahoru | #21
kubacech> Ono jde o to, že porovnávat výkon motoru uvedený v papírech s výkonem měřeným na zadním kole, je velmi ošemetná záležitost. Je tam tolik různých faktorů, které to ovlivňují, že nepřesnost může být víc než značná. Takže to měření ve svém důsledku je vlastně na dvě věci.

Naposledy editováno 13.07.2017 16:58:26

Kawasaki ER 5

14.7.2017 v 09:15 | Nahoru | #22
Milos1 - souhlas, že tohle měření na ulici je v podstatě k ničemu, navíc u motorky 20 roků staré. Ani bych se nedivil, kdyby tam skutečně dneska našli už jen těch 25kW :)

Otevřená ER5, která má v papírech 25kW u žádného policajta podezření nevzbuzuje. Buď v klidu.

(reakce na) Kawasaki ER 5

14.7.2017 v 11:59 | Nahoru | #23

Milos1 píše: kubacech> Ono jde o to, že porovnávat výkon motoru uvedený v papírech s výkonem měřeným na zadním kole, je velmi ošemetná záležitost. Je tam tolik různých faktorů, které to ovlivňují, že nepřesnost může být víc než značná. Takže to měření ve svém důsledku je vlastně na dvě věci.



Ale že by ta nepřesnost byla 50%, aby nerozeznali 25 od 37?

Kawasaki ER 5

14.7.2017 v 15:36 | Nahoru | #24
Nechápu otázku. Proč by takový rozsah měl někdo zkoumat? Asi půjde o to, jestli někdo řídí motorku s větším výkonem, než na jaký má oprávnění. Jinak myslím, že je policajtovi ho... do toho jaký má ten stroj výkon. Takže, když má někdo řidíčák do 35kW a neměří mu např. 40kW což vykon, na který nemá oprávnění, tak je to pouze buzerace a obrátil bych se s odvoláním na soudního znalce, který nepochybně odstřelí "kvalitu" měření. Wo to goo v týdle game Doplňuji, že se bavíme o měření na silnici, ne na STK. Jestli se to tam někdy měřit bude (předpokladem bude zřejmě dokonalejší zařízení, než "válečky na asfaltu"), pak je to vada, protože se jedná o rozpor s údajem v techničáku (podobně jako větší šířka vozidla např. při výměně řidítek). Průšvih by to byl hlavně při řešení nehody pojišťovnou, která si bude hledat důvody, proč neplatit.

Naposledy editováno 14.07.2017 15:45:17

2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5

14.7.2017 v 16:39 | Nahoru | #25
Protože by je mohlo zajímat, jestli ta motorka má skutečně 25kw, nebo otevřený výkon 37kw. Což tam po těch letech stejně nebude, ale už se mohou zaměřit na kontrolu škrtící sady.
Furt nevím co myslíš těmi válečky na asfaltu. Ale to o čem se všude píše je normální pokročilý pojízdný dynamometr u kterého se výrobci rádi chlubí odchylkou měření do 3%.

Kawasaki ER 5

14.7.2017 v 19:13 | Nahoru | #26
ER 5 se , otevira" zaslepenim der v soupatku v karbecu....co ja tedy vim....nikdo nic rozebirat nebude...pokud se nic nestane...a vykon taky nikdo u tehle motorky merit nebude....byl bych uplne v klidu a jezdil co to da,nez udelas noty na vetsi masinu a poridis silnejsi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5

14.7.2017 v 20:15 | Nahoru | #27
kubacech> Válečky na asfaltu jsou to, co se používá na silnici ke statickému měření max rychlosti, a kde kdo si myslí, že se tim měří výkon. Mohl by si sem prosím dát odkaz na ten "normální pokročilý pojízdný dynamometr" s odchylkou 3%? Dost by nám to rozšířilo duševní obzor. Děkuji

Naposledy editováno 14.07.2017 20:33:38

(reakce na) Kawasaki ER 5

14.7.2017 v 20:48 | Nahoru | #28
Milos1> třeba tady ten dynamometr určený přímo pro motorku, když namontují na nějaký valník nebo do dodávky, tak mají mobilní zkušebnu. Když to funguje v cizině, tak proč by to nemohlo jít u nás?

Kawasaki ER 5

14.7.2017 v 21:14 | Nahoru | #29
No, jenom když sem se letmo podíval, tak to má třífázové napájení. Tak to za tu dodávku budou ještě muset zapřáhnout elektrocentálu s potřebným výkonem k pohonu (3 x 400V po 16A). Mobilní zařízení jak noha. Jestli to v cizině funguje, tak mají za každým patníkem zásuvku schopnout poskytnout dostatečné napájení pro tu mobilní drobnost. No zaplať Bůh, že tady to tak není. Možná pan ministr sem tam Ťuk ještě stihne jednu takovou věc pořídit, ale mysím, že masového výskytu se opravdu netřeba bát. A ještě jedna otázka: Proč byto tu fungovat mělo? Jinak děkuji za informaci a uklidnění.

Naposledy editováno 14.07.2017 21:21:08

(reakce na) Kawasaki ER 5

14.7.2017 v 21:29 | Nahoru | #30
Ještě jedna poznámka: ze stacionárního zařízení se nemusí vždy stát mobilní pouze tím, že se pod něj dají kolečka.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 8 24.9.2023 v 15:50 Gahan37

TOPlist