Naposledy editováno 06.07.2017 20:07:18
Běžně se to objevuje u zadních gum, když topíš pod kotlem v zatáčkách.
U předku to tak běžné není, lidi míň brzdí v náklonu. Částečně se to ojede zase při normálním provozu.
Některé gumy jsou na to háklivější, záleží na vzorku.
Špatné tlumiče utvoří celistvé plošky, ne tyhle vrcholky hor na kraji vzorku.
Na přední gumě jsem míval neskutečný schody když jsem jezdil s dvěstěpadinou na letišti a trénoval zručnost. Šlo o minimální poloměry zatáček v malejch rychlostech, kde se dost tvrdě brzdilo a to ještě i při skládání stroje do zatáčky. Kraje gumy při tom fakt dostávaly zabrat. Ty schody na krajích dezénu měly ke konci životnosti gumy cca 3mm na výšku, vypadalo to dost kuriozně. Kámoš na to čuměl s vykulenejma vočima a nemoh tomu uvěřit. Ta guma pak ale už při klidný jízdě v zatáčce moc nedržela.
se správně nastavenou tuhostí a předpětím pružin ať sem jezdil jak sem jezdil na gumu to nemělo nikdy vliv ve formě oskákání.
Jediný kdy mi guma i se správně nastaveným podvozkem udělala tenhle brajgl bylo když byla motořka přetížená a nepomohla ani maximální tvrdost a předpětí, to už chtělo jiný tlumiče i péra a kvůli jedný cestě sem radši vočesal levný gumy
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
nicméně problém není v gumách ať je jaká je, problém je v tlumiči, kterej nedokáže utlumit sílu pružiny zmáčklé k dorazu kdy promáčklá pružina je silou za hranicí výkonu tlumiče.
Dám ti příklad, kluci s BMW Z3 si stěžovali že po výměně pružin za tvrdší jim praskaj poloosy, důvod byl že původní tlumič nedokáže utlumit silnější pružinu a kolo jim občas odskočilo v záběru. Řešení pro ztužení podvozku nebyla pružina ale tlumič, takže všicí vyházeli tvrdý péra, vrátili původní a dali tužší tlumiče a bylo po praskání poloos a podvozek byl dost tuhej aby se s tím dali dělat fíčuroviny.
U motořky je to pak o tom, že tvrdší péro získáš jeho nadměrným předpružením díky nadměrné zátěži, prostě ho zmáčkneš na tu hranici kam se běžně nedostává nebo jen omezeně. A každej snad pochopí, že čím víc péro zmáčknu tím větší odpor bude klást, tedy bude mít větší sílu.
Pérování přetížené motorky pak pracuje v koncovém kroku pružiny a tlumiče, tedy tam kde je pružina nejsilnější a každá prohlubeň je vystřelení kola směrem dolů místo plynulého vyvěšení protože tu sílu tlumič nezvládá zvláště je li jízdou zahřátej. Za jízdy to batoh kterej dobře vnímá chování motorky, docela razantně cejtí v zadku.
EDIT: pochopitelně v takové pozici tlumiče a péra má pak tahání za heft už vliv, protože v tom spodním kroku je ten tlumič už jen do počtu.
Naposledy editováno 07.07.2017 18:25:07
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
nicméně ještě k motořkám bez batohu, předpružení péra versusu lehká motorka, stejný princip zvláště je li jezdec lehoučkej
je třeba si uvědomit, že výrobce podvozek staví univerzálně a jeho seřízení které většina znás tlači do tuha pak vůbec nemusí ladit s výkonem podvozku , tedy péro versus tlumič versus váha, ale chápu proč to chce mít každej maximálně tuhý, nebyl sem jinej než sem začal stavět podvozky a pochopil vlivy co tam jsou
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Největší vliv na tyhle "vrcholky" má opravdu jízdní styl, teplota, tlak v pneu a dezén.
... když končí guma (začátek drážky) , hrana se jakoby zhobluje. Následně začátek gumy (konec drážky) při správné teplotě nesklouzne, ale udrží se asfaltu a tím se ta hrana jakoby vytahuje. Stává se to většinou v provozu, na okruhu se totiž teplota gumy většinou pohybuje o dost výš a ta vytahovaná hrana se normálně "upálí".
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Jinak má osobní zkušenost na pěti sadách RS III, je tato: první tři sady jsem jezdil zatáčky na vyšší rychlostní stupně a na vrcholu zatáčky to tahal krouťákem, pak mě kluci závodnický poradili, ať více podřadím, tak aby při průjezdu zatáčky neklesly otáčky pod pět tisíc a používal jsem spíše výkon nahoře než krouták od spodu. A další dvě sady jsou bez výstupků, vyzkoušej a uvidíš. Mě to funguje. Též jezdím hodně ve dvou a nabalenej jak náklaďák. Co jsem jezdil na čtyřku, teď dvojkou a co trojkou i jednička se občas dostane ke slovu.
Naposledy editováno 08.07.2017 00:28:15
voux píše: assasin> Když je to špatnou velikostí reboundu, je zvedlá hrana vzorku jen na bocích běhounu a na středu běhounu je vzorek sjetej normálně ? Je to tak nebo se mýlím ?
Je to zřetelnější na na krajích, kazdopadne zvedle hrany vzorku souvisí s tlumenim odskoku - neznamena to ze se tlumic nedokaze poprat s miniaturní nerovnosti vzorku. Ostatne příruček na nastaveni podvozku je plnej net, včetně návodu na "čtení" opotřebení pneu ... neni to nejaky muj výmysl.
2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Je to jenom nastavením odskoku. Nedá se přesně říct, zda je přetlumený či naopak, aniž by sis zatlačil na motorku. Obvykle je vysoká zadní hrana a s tím spojená zaoblená přední hrana a také hladký kus gumy, kdy je guma nezatížena, známkou příliš utaženého odskoku - tlumič se pomalu vrací do původní pozice.
Ruku v ruce s tím nastavením jdou jezdecké schopnosti, teplota okolí a oleje v tlumiči, stáří oleje.
Tlak v pneumatikách se projevuje jinak, na tento projev nemá vliv.
Toto poškození se může měnit v rámci pneumatiky, na okrajích tak bude zvedlá zadní hrana (velmi časté), uprostřed pak přední.
Tak ještě nechápete?
Naposledy editováno 08.07.2017 08:25:09
Samozřejmě, že vliv na "věc" má každý komponent podvozku, ale primární příčina je toto, viz výše.
aliss-díky za vysvětlení
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Naposledy editováno 08.07.2017 21:14:08
Jen mě tak napadá, proč vlastně jezdit micheliny. Na tlaky jsou náchylné, pokud i na nastavení tlumiče, tak musí být sakra dobré, když je všechno pefektní. Jinak to s nimi musí být boj.
2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Naposledy editováno 08.07.2017 22:16:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
S olejem do vidlic sám dost laboruju a míchám v různých poměrech když mi samotnej nevyhovuje a trefit se je kolikrát na voběšení kdy třeba obsah měním i destkrát než sem relativně spokojenej. Stoprocentně spokejenj nebudu nikdy, vyjma stavitelných vidlic a těch moc není.
A taky otázka foukání gum. Třeba Mitaskám sem dával i o půl Atm míň než Dunlopům, jinak se Mitasky špunty oskákaly i když bylo vše vpořádku.
Naposledy editováno 09.07.2017 01:23:30
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 33 | 16.3.2024 v 17:31 Obo67 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |