bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schody na zadní pneu
Zdravím a chci se poradit. Vyfocená pneu Michelin Pilot Road II má najeto cca 10 tis. km a po poslední dovolené (najeto cca 3000 km) ve dvou s plnou bagáží se udělaly takovýhle schody. Ta vyšší část vzorku je úplně jako skokanskej můstek. Je to tím, že je špatně nastavený tlumení nebo jen tím, že jsem řezal v Alpách zatáčky, někdy i dost brzdil a takhle naložená motorka tu gumu prostě odrovnala? Nebo je to ještě něčím jiným? Ve předu jsou taky schody, ale menší a stejně to v určitý malý rychlosti v zatáčce (30 - 50 km) vibruje do řídítek. Budu gumy měnit a nerad bych to tam měl hned od začátku... Díky za postřehy
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující

Schody na zadní pneu

6.7.2017 v 20:05 | Nahoru | #1
Měl jsem to taky a po repasu tlumiče se to sjelo normálně.

Naposledy editováno 06.07.2017 20:05:44

Schody na zadní pneu

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2017 v 20:05 | Nahoru | #2
Nastavením tlumiče a někdy i dezénem a konstrukcí pneu při deceleraci... Kamarád na VFR lítá hodně naloženej s batůžkem po světě a jiný gumy než být 023 GT nepoužívá, právě z tohoto důvodu...e: BT 023 GT

Naposledy editováno 06.07.2017 20:07:18

Schody na zadní pneu

6.7.2017 v 23:10 | Nahoru | #3
Většinou za to mohou špatné tlumiče, guma pak odskakuje a dělají se na ní schodky. V předních šavlích jde vyměnit olej, ale v zadním tlumiči je to problém, ten je nerozebiratelnej

Schody na zadní pneu

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2017 v 01:35 | Nahoru | #4
V klidu, je to tím, že jsi tomu tak "nakládal".
Běžně se to objevuje u zadních gum, když topíš pod kotlem v zatáčkách.
U předku to tak běžné není, lidi míň brzdí v náklonu. Částečně se to ojede zase při normálním provozu.
Některé gumy jsou na to háklivější, záleží na vzorku.
Špatné tlumiče utvoří celistvé plošky, ne tyhle vrcholky hor na kraji vzorku.

Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 15:48 | Nahoru | #5
viz zde

Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 16:23 | Nahoru | #6
Je to tak, vzniká to i na na mašinách co maji podvozek v pořádku. Když jsem přecházel ze šestky na litr, tak mě to taky překvapilo. Najednou jsem to měl na celý šířce zadní gumy a bylo to fakt tím jak člověk pořádně bere za heft.
Na přední gumě jsem míval neskutečný schody když jsem jezdil s dvěstěpadinou na letišti a trénoval zručnost. Šlo o minimální poloměry zatáček v malejch rychlostech, kde se dost tvrdě brzdilo a to ještě i při skládání stroje do zatáčky. Kraje gumy při tom fakt dostávaly zabrat. Ty schody na krajích dezénu měly ke konci životnosti gumy cca 3mm na výšku, vypadalo to dost kuriozně. Kámoš na to čuměl s vykulenejma vočima a nemoh tomu uvěřit. Ta guma pak ale už při klidný jízdě v zatáčce moc nedržela.

Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 17:38 | Nahoru | #7
Nevěřím že to způsobí jízdní styl, dokud sem měl měkce nastavenej podvozek a jezdil s batohem vždy se oskákala,
se správně nastavenou tuhostí a předpětím pružin ať sem jezdil jak sem jezdil na gumu to nemělo nikdy vliv ve formě oskákání.
Jediný kdy mi guma i se správně nastaveným podvozkem udělala tenhle brajgl bylo když byla motořka přetížená a nepomohla ani maximální tvrdost a předpětí, to už chtělo jiný tlumiče i péra a kvůli jedný cestě sem radši vočesal levný gumy

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 17:59 | Nahoru | #8
Alias: Jak se ta přetížená motka, respektive gumy, chovaly ? Klouzalo to nějak znatelně nebo držely normálně a jen zeschodovatěly na okrajích ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 18:18 | Nahoru | #9
voux> guma se chovala vcelku normálně s ohledem na přetížení, je to trošku jízda připomínající jízdu na lehce podhuštěný gumě
nicméně problém není v gumách ať je jaká je, problém je v tlumiči, kterej nedokáže utlumit sílu pružiny zmáčklé k dorazu kdy promáčklá pružina je silou za hranicí výkonu tlumiče.
Dám ti příklad, kluci s BMW Z3 si stěžovali že po výměně pružin za tvrdší jim praskaj poloosy, důvod byl že původní tlumič nedokáže utlumit silnější pružinu a kolo jim občas odskočilo v záběru. Řešení pro ztužení podvozku nebyla pružina ale tlumič, takže všicí vyházeli tvrdý péra, vrátili původní a dali tužší tlumiče a bylo po praskání poloos a podvozek byl dost tuhej aby se s tím dali dělat fíčuroviny.
U motořky je to pak o tom, že tvrdší péro získáš jeho nadměrným předpružením díky nadměrné zátěži, prostě ho zmáčkneš na tu hranici kam se běžně nedostává nebo jen omezeně. A každej snad pochopí, že čím víc péro zmáčknu tím větší odpor bude klást, tedy bude mít větší sílu.
Pérování přetížené motorky pak pracuje v koncovém kroku pružiny a tlumiče, tedy tam kde je pružina nejsilnější a každá prohlubeň je vystřelení kola směrem dolů místo plynulého vyvěšení protože tu sílu tlumič nezvládá zvláště je li jízdou zahřátej. Za jízdy to batoh kterej dobře vnímá chování motorky, docela razantně cejtí v zadku.
EDIT: pochopitelně v takové pozici tlumiče a péra má pak tahání za heft už vliv, protože v tom spodním kroku je ten tlumič už jen do počtu.

Naposledy editováno 07.07.2017 18:25:07

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 18:25 | Nahoru | #10
Aliass> Rozumím. Je to to celkem logický.

(reakce na) Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 18:30 | Nahoru | #11
voux> snažil sem se to napsat co nejlogičtěji takže děkuji
nicméně ještě k motořkám bez batohu, předpružení péra versusu lehká motorka, stejný princip zvláště je li jezdec lehoučkej
je třeba si uvědomit, že výrobce podvozek staví univerzálně a jeho seřízení které většina znás tlači do tuha pak vůbec nemusí ladit s výkonem podvozku , tedy péro versus tlumič versus váha, ale chápu proč to chce mít každej maximálně tuhý, nebyl sem jinej než sem začal stavět podvozky a pochopil vlivy co tam jsou

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 18:37 | Nahoru | #12
Aliass> Málokdy stačí u systému pohnout jen s jedním parametrem a čekat, že se celek zlepší a bude mít správný parametry. To je jako když si Pepa pořídí laděnej laďák vod Ladi z Ladějova a myslí si, jak si jen tímhle jediným jednoduchým krokem mocně zvýší výkon svojeho stroje .......

Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 18:38 | Nahoru | #13
zvedla hrana vzorku je obvykle spatne nastavenej rebound, zvedla "zadni" obvykle prilis rychlej rebound - u nenastavitelnejch tlumicu = tlumic na repas.

(reakce na) Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 18:47 | Nahoru | #14
voux> o vejfukách nemluvit, tohle téma mně vytáčí, zrovna to řeším s kamarádem, každej má na řvoucí rouru vod kamen ale na brzdu už ne, neměli by na benzín

(reakce na) Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 22:47 | Nahoru | #15
Aliass> Chceš tím říct, že při otáčení kola, když se zrovna "přejíždí" spára vzorku, tak to jako nestihne správně utlumit?Kdyby ta spára vzorku měla šířku 2 cm a byla přesně napříč gumy,dalo by se o tvé polemice uvažovat.Tvůj příklad s Z3 je z úplně jiného soudku.
Největší vliv na tyhle "vrcholky" má opravdu jízdní styl, teplota, tlak v pneu a dezén.
... když končí guma (začátek drážky) , hrana se jakoby zhobluje. Následně začátek gumy (konec drážky) při správné teplotě nesklouzne, ale udrží se asfaltu a tím se ta hrana jakoby vytahuje. Stává se to většinou v provozu, na okruhu se totiž teplota gumy většinou pohybuje o dost výš a ta vytahovaná hrana se normálně "upálí".

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 22:53 | Nahoru | #16
assasin> Když je to špatnou velikostí reboundu, je zvedlá hrana vzorku jen na bocích běhounu a na středu běhounu je vzorek sjetej normálně ? Je to tak nebo se mýlím ?

Schody na zadní pneu

7.7.2017 v 23:16 | Nahoru | #17
V podstatě souhlasím s "Ramlikem" i když to vysvětlení na těch BMW poloosách od "Aliass" taky nezní špatně, ale domnívám se, že se týká "plošek"
Jinak má osobní zkušenost na pěti sadách RS III, je tato: první tři sady jsem jezdil zatáčky na vyšší rychlostní stupně a na vrcholu zatáčky to tahal krouťákem, pak mě kluci závodnický poradili, ať více podřadím, tak aby při průjezdu zatáčky neklesly otáčky pod pět tisíc a používal jsem spíše výkon nahoře než krouták od spodu. A další dvě sady jsou bez výstupků, vyzkoušej a uvidíš. Mě to funguje. Též jezdím hodně ve dvou a nabalenej jak náklaďák. Co jsem jezdil na čtyřku, teď dvojkou a co trojkou i jednička se občas dostane ke slovu.

Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 00:27 | Nahoru | #18
Zajímavé počtení, zase jsem o něco chytřejší! Já nejezdím takovou pilu, abych gumy takhle zhobloval rychlým průjezdem zatáček, ale vždy když jsem měl skočenou gumu (vždy to byla přední) tak to byl špatnej olej v tlumiči. Jakmile jsem si to začal hlídat a pravidelně měnit, oskákání gumy se již neobjevilo. Zadní gumu jsem oskákanou nikdy neměl

Naposledy editováno 08.07.2017 00:28:15

(reakce na) Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 02:20 | Nahoru | #19

voux píše: assasin> Když je to špatnou velikostí reboundu, je zvedlá hrana vzorku jen na bocích běhounu a na středu běhounu je vzorek sjetej normálně ? Je to tak nebo se mýlím ?



Je to zřetelnější na na krajích, kazdopadne zvedle hrany vzorku souvisí s tlumenim odskoku - neznamena to ze se tlumic nedokaze poprat s miniaturní nerovnosti vzorku. Ostatne příruček na nastaveni podvozku je plnej net, včetně návodu na "čtení" opotřebení pneu ... neni to nejaky muj výmysl.

2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 07:15 | Nahoru | #20
Souhlas s assassinem, ramliku, jsi v tomhle případě dost mimo.
Je to jenom nastavením odskoku. Nedá se přesně říct, zda je přetlumený či naopak, aniž by sis zatlačil na motorku. Obvykle je vysoká zadní hrana a s tím spojená zaoblená přední hrana a také hladký kus gumy, kdy je guma nezatížena, známkou příliš utaženého odskoku - tlumič se pomalu vrací do původní pozice.

Ruku v ruce s tím nastavením jdou jezdecké schopnosti, teplota okolí a oleje v tlumiči, stáří oleje.
Tlak v pneumatikách se projevuje jinak, na tento projev nemá vliv.

Toto poškození se může měnit v rámci pneumatiky, na okrajích tak bude zvedlá zadní hrana (velmi časté), uprostřed pak přední.

Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 08:22 | Nahoru | #21
To přirovnání s BMW bylo proto aby jste pochopili vliv síly pružiny na slabej tlumič, kdy se s tlumiče stane jen součástka počitaná nikoliv funkční, stejně tak jako u extrémně předpružené pružiny na motce.
Tak ještě nechápete?

Naposledy editováno 08.07.2017 08:25:09

Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 14:57 | Nahoru | #22
Mám stejnou zkušenost jako PanIvo, pružina a tlumič nemají šanci spáru vzorku zaznamenat, natož aby na ni reagovaly. Takže když obuju slick tak na něm žádné takové příznaky nebudou.Kdežto špatně nastavené, fungující, prvky pružení a tlumení poznáte i tak. Je to krásně vidět na fotce mojí gumy z okruhu.
Samozřejmě, že vliv na "věc" má každý komponent podvozku, ale primární příčina je toto, viz výše.
aliss-díky za vysvětlení

Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 15:21 | Nahoru | #23
... je to podobný problé, jako se vzorkem přední pneumatiky. Ten, jakoby nelogicky, tlačí vodu spárou pod motku.Jenže tady musíme počítat s náklonem.Ale hlavně, podle vývojářu a testmanů BMW, a nejen jich, 99% motorek jezdí na suchu.A tam "otočená" spára ve vzorku způsobovala skoro o 50% rychlejší opotřebení.Právě k vůli postavení spáry hranou kolmo na cestu.A nepomohlo jiné nastavení podvozku.

(reakce na) Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 15:26 | Nahoru | #24
[quote=Krejza ..., na okrajích tak bude zvedlá zadní hrana (velmi časté), uprostřed pak přední. [/quote]
Tak s tímhle nemůžu vůbec souhlasit, umě je to vždy zadní hrana.Jen se to zase rychleji ojede, ze známých důvodů.

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 20:32 | Nahoru | #25
Tento úkaz mi dělají gumy Continental na předku i zadku, u virglu 1100. A o nějakým fullgas nemůže být řeči, jezdím velmi nerychle. Předtím byly Dunlop, a tam to nevznikalo.

(reakce na) Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 20:59 | Nahoru | #26
Yura> měkoučký Dunlopy proti cihlovejm Continetalum nelze srovnávat, máš vřiti tlumiče který Dunlopy svojí poddajností pobraly, navíc máš dnes o dost víc kilometrů než s Dunlopama a pokud jde tlumič do řiti je to většinou rychlý takže změna gum mohla klidně nastat ve stejný okamžik.

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 21:13 | Nahoru | #27
Mam pilotku road III, a mam to na zadnim kole taky (predek je ok) . Nekde jsem cetl o michelinech road ...., ze tohle proste delaji. Mam pocit, ze dokonce tady na foru, to nekdo psal (nekdo, kdo se zivi prodejem pneu).

Naposledy editováno 08.07.2017 21:14:08

(reakce na) Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 22:04 | Nahoru | #28
Mr.Kaktus> Určitě to dělají. Stejně jako mnoho dalších gum.

Jen mě tak napadá, proč vlastně jezdit micheliny. Na tlaky jsou náchylné, pokud i na nastavení tlumiče, tak musí být sakra dobré, když je všechno pefektní. Jinak to s nimi musí být boj.

2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

8.7.2017 v 22:15 | Nahoru | #29
já mám podobný problém na předku. Ty špice od středu jsou výš, než protikusy směrem od kraje. Všiml jsem si toho včera, před 2-3tis km jsem dával hustější olej, protože tlumiče lítaly rychle nahoru i dolů. Ale nedovedu říct, jestli to bylo i před tím. Pneu Micheli Pilot Activ, jezdím hodně na pohodu.



Naposledy editováno 08.07.2017 22:16:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

9.7.2017 v 01:20 | Nahoru | #30
crestik> můžeš je mít naopak moc tuhý, ono jen tak dpuknoit hustější olej taky není nejlepší cesta ono by možná stačilo dát jen novej co tam patři
S olejem do vidlic sám dost laboruju a míchám v různých poměrech když mi samotnej nevyhovuje a trefit se je kolikrát na voběšení kdy třeba obsah měním i destkrát než sem relativně spokojenej. Stoprocentně spokejenj nebudu nikdy, vyjma stavitelných vidlic a těch moc není.
A taky otázka foukání gum. Třeba Mitaskám sem dával i o půl Atm míň než Dunlopům, jinak se Mitasky špunty oskákaly i když bylo vše vpořádku.

Naposledy editováno 09.07.2017 01:23:30
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 10
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist