globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ukostření dynama
6.7.2017 v 17:31
Ahoj, prosím Vás, nevíte jak poznat zda má dynamo ukostřený + nebo -? Je u něj strhnutý štítek. Neustále mi zlobí spínání relátka, ať tam dám jakékoliv, chvílí dobíjí a chvíli ne. Často se mi na kladívkách relátka dělá pecka. Chci koupit bezkontaktní relé a tentokrát si chci být jistý se stejným ukostřením.

Ukostření dynama

6.7.2017 v 18:20 | Nahoru | #1
Vezmi si multimetr, připoj na dobíjení a uvidíš kde je plus a kde minus. S nachvíli odpojenou baterií, aby se to nehádalo.

Ukostření dynama

6.7.2017 v 18:29 | Nahoru | #2
Pokud budes kupovat elektronicke rele tak tim to budes mit dane. Dynamu je to fuk.

Ukostření dynama

6.7.2017 v 21:07 | Nahoru | #3
Vím ale že na dynamu to taky závisí, nebo ne? Nebo se to řešilo jen u dynam, které měly relé přímo na sobě? Kvůli relátku?

Ukostření dynama

6.7.2017 v 21:15 | Nahoru | #4
Neřes to a nabuď dynamo tak jak potřebuješ. Vyndat uhlík a připojit dynamo na 5 sekund k baterce.
Edit. Dynamu je to fuk, může se nabudit na kteroukoli polaritu.

Naposledy editováno 06.07.2017 21:17:13

Ukostření dynama

6.7.2017 v 23:14 | Nahoru | #5
Pokud se ti dělá na kontaktech relátka pecka, tak na něm dochází k nadměrnému jiskření! To znamená, že ti odešla ta odporová cívečka co je ve statoru dynama!

Ukostření dynama

7.7.2017 v 08:10 | Nahoru | #6
Co jsem četl v příručce,mělo dynamo podle pólování smysl vinutí.Zkusím pohledat.Ale nejlepší je opravdu odpojit baterii a změřit polaritu.
udinar:Jiskření může mít více příčin.Třeba špatnou polaritu.Nebo špatné nastavení.

1 reakcí na tento příspěvek Ukostření dynama

7.7.2017 v 08:50 | Nahoru | #7
Jak už bylo psáno, kup elektronické relé AEV Kroměříž. Osobně doporučuji s ukostřeným - pólem kvůli korozi. Nabuď dynamo a jezdi. Navíc to AEV se ti vejde místo toho původního. Ty původní relé nebyly špatné, ale většinou už to mají za ty roky za sebou a podle mě se nevyplatí je repasovat. To možná tak pro muzeum, ale ne pro ježdění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ukostření dynama

7.7.2017 v 19:56 | Nahoru | #8

V_i_c_i píše: Jak už bylo psáno, kup elektronické relé AEV Kroměříž. Osobně doporučuji s ukostřeným - pólem kvůli korozi. Nabuď dynamo a jezdi. Navíc to AEV se ti vejde místo toho původního. Ty původní relé nebyly špatné, ale většinou už to mají za ty roky za sebou a podle mě se nevyplatí je repasovat. To možná tak pro muzeum, ale ne pro ježdění.


souhlas. AEV je řešení. Navíc na repas starého nikdo (logicky) nedá záruku.

1 reakcí na tento příspěvek Ukostření dynama

8.7.2017 v 00:15 | Nahoru | #9
AEV není špatná varianta, ale jsou náchylná na přepólování a na stav baterie. Pokud dojde k nadměrnému vybití baterky a následnému nastartování (kývačka nastartuje i s 4,5V) tak umí relátko vyhořet, protože dostane velkou prudovou prdu. Já používám staré klasické relé, které jsem si nechal odborně opravit a šlape víborně a bez poruch už 7 let.

(reakce na) Ukostření dynama

8.7.2017 v 08:18 | Nahoru | #10

udinar píše: AEV není špatná varianta, ale jsou náchylná na přepólování a na stav baterie. Pokud dojde k nadměrnému vybití baterky a následnému nastartování (kývačka nastartuje i s 4,5V) tak umí relátko vyhořet, protože dostane velkou prudovou prdu. Já používám staré klasické relé, které jsem si nechal odborně opravit a šlape víborně a bez poruch už 7 let.



Pokud se nepletu tak dneska maji AEV proudovou ochranu. A prepolovat to muze jen vul jako ja. Mimo jine i proto mam dnes uz u vseho ukostrene minus.

(reakce na) Ukostření dynama

12.7.2017 v 13:27 | Nahoru | #11

maspe píše: souhlas. AEV je řešení. Navíc na repas starého nikdo (logicky) nedá záruku.


Dobrý den. Na dynama a relé renovované u nás dáváme záruku na funkčnost 6 měsíců. www.jawadynama.cz

Ukostření dynama

17.7.2017 v 14:59 | Nahoru | #12
Zdravim, AEV rele jsem si na svou jawu taky dal a pouzival asi 2 roky, po zime jsem dal bbaterii ktera byla slabsi spise spatna kontroky svitily svetla slabe a jawa ne a ne nastartovat ani na roztrkani, pak jem si vzpomel jak jsme kdysi jezdily bez baterky a roztrkavali a taky to slo. Nasadil stare dvou civkove rele do kastliku a bez problemu chytne bud na slapnuti ci rozstrkani. Volal jsem do AEV o radu a rekli mi pokud je baterie na pokraji smrti nejde to provozovat, tak jsem nechal stere rele a spokojenost. Potom jsem ho jeste upravil, vyradil druhou civku a dal tam diodu a jeste lepsi, i kdyz mam baterii uplne mrtvou rozstrcim a jedu. Jinak prepolovat dynamo je popsano vyse.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3866, 3867] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 115983 Včera v 21:46 Koudy01
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist