Téma: Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru
Dobrý den, mám problém s motorkou a zejména baterkou. Minulý pátek byla v servisu, běžná údržba (olej, kapaliny, filtry a čištění karburátoru). Přijel jsem s motorkou domů, vše ok. Za dva dny přijdu k motorce, otočím klíčkem a baterie úplně KO. Nerozsvitily se ani kontrolky.
Myslel jsem si, že jsem nechal svítit parkovací světla, tak jsem baterii nabil a jezdil dál. Dnes po dvou dnech stání baterie opět KO.
Součástí servisu byla i výměna blinkru. Napadá někoho, kde může být chyba? V týdnu to tam zase odvezu, ale treba má někdo zkušenosti, že je to nějaká prkotina.

Dík moc

1 reakcí na tento příspěvek Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

2.7.2017 v 13:42 | Nahoru | #1
nemaš tam alarm,nebo zasuvku na nabíjení mobilu? to taky dokaže vycucnout baterku jak nic ale po dvou dnech je to moc rychlý,to spíš bude baterka KO - nema dostatečnou kapacitu

(reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

2.7.2017 v 14:13 | Nahoru | #2
zdenysrx6> díky za odpověď. Mám vše originál, takže nic dalšího připojeno.

Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

2.7.2017 v 16:56 | Nahoru | #3
Možná ti prostě umřela baterka.

Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

2.7.2017 v 17:26 | Nahoru | #4
Mám sv a dneska taky úplně stejný problém já tipuji na baterii že je ko.

Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

2.7.2017 v 22:18 | Nahoru | #5
Vymen baterku za nejakou jinou , nabitou a MER . JInak pozor u SV dost casto orchazi regler, prebiji a odpraskne prepetim ECU.

Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

3.7.2017 v 11:02 | Nahoru | #6
gugo: To není možné, na SV a regler K.O. Já se domníval, že je to závada pouze Hujd
Zdar S

2 reakcí na tento příspěvek Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

3.7.2017 v 11:14 | Nahoru | #7
Jestli ti tu baterii něco žere, dá se změřit i obyčejným multimetrem a jestli ti odešla baterie, což se taky stát může, nabij ji a změř zátěžákem. A je to ta samá baterka jak před servisem a pak budeš vědět hned, kterým směrem se ubírat, než začneš do čehokoli investovat.

(reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

3.7.2017 v 19:09 | Nahoru | #8
SniperFM> Možná mu tu baterku v servisu vyměnili za nějakou mrákotu. :D

Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 11:34 | Nahoru | #9
Děkuji za odpovědi. Baterka je stejná jako předtím. Nyní jsem ji nabil a nechám mimo motorku, zda se sama vybije. Pokud ne, zkusím změřit, zda něco žere baterii při vypnuté motorce (musím pohledat, nikdy jsem nedělal, ale multimetr mám). Podívám se i na dobíjení.

Trochu mi neštymuje to, že na motorce jezdím v pohodě, přijedu, baterka je v pohodě a za dva dny je KO, když motorka stojí jen v garáži. Z toho mi přijde, že motorka dobíjí dobře, ale buď baterka neudrží sama kapacitu více dní bez dobíjení motorkou, nebo tam něco žere i při vypnuté motorce.

(reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 12:54 | Nahoru | #10
SniperFM> Díky. Změřil jsem klidový odběr - vše na motorce vypnuto. Zapojil multimetr mezi (-) svorku baterky a kabel motorky a přepnul na ampérmetr. Ukázalo to cca 130 mA, což mi přijde nějak moc. Měřil jsem správně? Můžete prosím z obrázku jen zkontrolovat, zda jsem neudělal nějakou botu (nejsem elektrikář, takže se stát může)?

Zkoušel vytahovat po jednom pojistky a vždy měřit, zda se něco změnilo. Nezměnilo vůbec nic - stále těch mnou naměřených 130 mA. To mě trochu znejistilo, jestli jsem vůbec něco naměřil nebo je to nějaká blbost.

Napětí baterky přes noc nepokleslo prakticky o nic, když jsem ji měl doma na stole. Při připojení do motorky a nastartování ukazoval voltmetr nějakých 14,5 Voltu. Dobíjení se mi moc nedařilo změřit (parkuji v garáži, takže byl moc velký hluk a neměl jsem na mulťáku kleště, aby to drželo při větších vibracích). Občas tam při zvýšení otáček skočilo i nějakých 18 Voltů, ale jak říkám - kontakty byly špatné, tak jsem tomu zatím nebral váhu.

Nechal jsem baterii v motorce a po pár hodinách budu měřit, zda jde napětí dolů.

Tušíte, jak dál postupovat? Měřil jsem správně? Je ten klidový odběr moc vysoký? Díky moc

Naposledy editováno 05.07.2017 13:29:05

Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2017 v 15:34 | Nahoru | #11
130 mA je moc, nejakej odber v radech jednotek mA je moznej pokud mas imobilizer nebo alarm. Jinak by to nemelo zrat nic. 130 mA je cca 1AH/8 hod to je baterka vytlucena za 2-3 dny.

1 reakcí na tento příspěvek Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 18:41 | Nahoru | #12
Tak jsem našel regulátor, odpojil a bylo po odběru. Najednou klidový proud 0 A. Zkusil jsem tedy jednoduše na svorkách měřit dobíjení a při 5000 otáčkách to opravdu pere do motorky skoro 18 V, což je asi moc, že?

Jak poznat, že je v háji regulátor a ne alternátor? Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 18:54 | Nahoru | #13
Sharkjd: Znovu odpoj regulátor, přepni multimetr na střídavé napětí 200 voltů (to véčko nad kterým je vlnka), nastartuj a měř na konektoru z alternátoru napětí na fázích. To znamená napíchnout postupně vždycky dva z těch tří vývodů co z alternátoru lezou a všechny zkombinovat. Při stejných otáčkách by mělo být při všech kombinacích přibližně stejné napětí.
Pak přepni na měření odporu (značka ohmu) na nejvyšší rozsah, jeden pól multimetru píchni na kostru motorky, druhý na některou fázi alternátoru a postupně snižuj rozsah ohmů multimetu. Izolační odpor by měl být minimálně v řádu desítek kiloohmů. Pokud bude spíše v ohmech, máš alternátor prošlehnutý - ale to by se chovalo jinak.

Můj tip je, že ti prostřelila jedna usměrňovací dioda v regulátoru. Přes ni ti procházejí pulsy vyššího napětí za chodu motoru a naopak se přes ni vybíjí baterie, když je motor v klidu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 20:11 | Nahoru | #14
1100Virago> Moc díky. Napětí na alternátoru bylo na všech fázích stejné (resp. proti sobě). Ten odpor se mi nepodařilo změřit - multimetr ukazoval stále jen hodnotu 1, ať jsem měnil rozsah, jak jsem chtěl.

Každopádně jsem vymontoval regulátor a pomocí tohoto návodu http://www.motorkar...mp;pgr=0#goto7942942 zkoušel proměřit diody. Na dvou fázích jsem oproti - z baterky naměřil cca 0,778 V (obojí stejné), na třetí však nic (multimetr ukázal zase jen 1, což ukazuje, i když nic nepřipojím). V případě měření černé svorky na plus regulátoru byly všechny 3 diody v pohodě. Je to potvrzení toho, co jsi říkal o prošvihlé diodě? Díky

Naposledy editováno 05.07.2017 20:25:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 22:00 | Nahoru | #15
Sharkjd: Jednička znamená "překročení rozsahu měření", takže altík máš v pořádku a izolační odpor naprosto luxusní Ten regulátor - jakákoli asymetrie měření znamená problém, prostě musí být hodnoty obvodů všech tří fází plusmínus pár procent stejné. Pokud jedna fáze prudce vybočuje, myslím, že jsi právě vypátral pachatele problému

Pokud bys měl možnost půjčit si jiný regulátor a na své motorce vyzkoušet, bylo by to nejlepší řešení, než koupíš jiný. Ale podle mě to už není zapotřebí, fakt to bude regulátorem. Otázka je, jestli tomu ten servis trošku nepomohl tím, že jim při výměně blinkru některý kabel padnul na kostru, zajiskřilo to, ale pak všechno zdánlivě fungovalo, tak to dál neřešili. Mohli ti tak usměrňovač v regulátoru odpálit, ale dokazovat to bude těžké.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 22:14 | Nahoru | #16
1100Virago> tvl sorry ale trpim. izolacni odpor zadnym multimetrem nezmeris. A zkrat na kostru regleru nic neudela.
Takhle nejak asi vznikaj famy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 22:56 | Nahoru | #17
gugo: Tohle je spíše na osobní pokec, protože se nejspíše jen neshodujeme v terminologii, kterou pro laika používám. Ohledně zkratu na kostru - s tím mám osobní zkušenost

Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 23:02 | Nahoru | #18
Já guga chápu, on by k měření izol. odporu použil megmet. Já teda taky, ale tebou doporučená metoda měření zkratu fáze proti kostře je pro mě přijatelná.

(reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 23:04 | Nahoru | #19
1100Virago> JO ja to taky merim multimetrem. Ale nerikam tomu ze merim izolacni odpor.

00Inferno00 >presne....tedy rad bych, dokonce jsem jeden mel, ukradl jsem ho ve skole, ale nevim kde zustal, asi v moji 2-3. praci

(reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

6.7.2017 v 09:02 | Nahoru | #20
1100Virago> Díky moc. Začnu pátrat po novém regulátoru. Myslím, že tu funkčnost ověřím i bez návštěvy servisu.

Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

8.7.2017 v 19:14 | Nahoru | #21
Je možné jezdit dočasně bez regulátoru? Je mi jasné, že baterka se nebude dobíjet, ale spíš jestli to nevadí alternátoru apod. Díky

Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

8.7.2017 v 19:28 | Nahoru | #22
Ujedeš max. 30km a budeš tlačit a to nesmíš použít blinkry a jet tak max. na potkávačky a altík bude štěstím bez sebe. Kup regulátor a pak jezdi, v těle vedrech tlačit moto by se mi nechtělo

Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

16.7.2017 v 21:04 | Nahoru | #23
Koupen regulátor z Ignitechu, namontován a vše OK. Díky za rady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sv 650s cvrkot v motoru Suzuki SV 650S matware 8 17.9.2017 v 20:54 Rolda89
Oprava moto po lehke nehode Suzuki SV 650S josh.sfb 11 1.9.2017 v 16:14 JiriK84
Nedrží volnoběh a občas vynechá za ... [1, 2] Suzuki SV 650, Suzuki DL 1000 V-Strom, Suzuki SV 100... Mufiozo 54 15.8.2017 v 20:31 Bud
Nová Suzuki SV 650 - stojí za to? Suzuki SV 650, Suzuki SV 650S Mufiozo 8 6.8.2017 v 18:21 Brejlovec
ISC ventil - Idle Speed Control Val... Suzuki SV 650, Suzuki DL 1000 V-Strom, Suzuki SV 100... Mufiozo 4 4.8.2017 v 10:03 milor

motozem_zari
Objednat reklamu
TOPlist