Téma: zadní tlumič + kosti Vstrom 1000
29.6.2017 v 19:25
Ahoj,
mam tlumič na motorce na max vytaženej a je to tak akorát když jedu sám...když jedu ve dvou, už je to dost měkké - nemluvě až budu naloženej v alpách.... Uvažuju jesli je zadní tlumič moc měkký = na odchodu nebo je to normál. Přemýšlým taky o malém zvednutí = kratší kosti.našel jsem fórum (stejný problém, jiná moto ale honim info na tu mou.
jinak, jak moc vadí (mam moto chvíli) když budu cca 15-20 kg nad nosností?
Díky za odpovědi (teda za ty k tématu a inteligentní... .)
mam tlumič na motorce na max vytaženej a je to tak akorát když jedu sám...když jedu ve dvou, už je to dost měkké - nemluvě až budu naloženej v alpách.... Uvažuju jesli je zadní tlumič moc měkký = na odchodu nebo je to normál. Přemýšlým taky o malém zvednutí = kratší kosti.našel jsem fórum (stejný problém, jiná moto ale honim info na tu mou.
jinak, jak moc vadí (mam moto chvíli) když budu cca 15-20 kg nad nosností?
Díky za odpovědi (teda za ty k tématu a inteligentní... .)
Ahoj,mám na svém 650 Stromkovi zvýšený předek i zadní tlumič. Výměnou kostí bych řekl,ze o moc vyšší tuhosti nedosáhneš. Osobně bych se bál toho přetěžování,ty naše starší ročníky hodně trpí na praskání. Nedávno se tady řešil Stromek s puklinou ve sváru na kyvce,což bude za mě spíše terénem. Přeložením hodně trpí podsedlovka,viděl jsem v různých fórech spoustu prasklých rámu pod sedlem. Velká zátěž a k tomu vibrace dělají své.
Já někde na fóru četl,že se dá dát dozadu tvrdší pružina. Určitě už to někdo řešil. Nechce se mě to ale hledat. Také jsem uvažoval o výměně zadní pružiny za tvrdší,ale příští rok bych to chtěl vyměnit,tak už do toho nechci vrážet peníze.
to dafikk:> tak o pružině jsem taky četl , mě jde hlavně o zkušenosti...jesli je to normální (mam 110kg v komplet výbavě) nebo jesli mi odchází tlumič...
to Jakubfojtik:> Kosti chci zkusit, páč mam 190cm a asi příští rok pojedem Albánii a letos na slovensku na šotolince v poho nicméně každý cm nahoru uvítam...tak zkoumam možnosti
To přeložení...teď jsem to doma počítal a vážil a budu mít komplet 235kg = 15 kilo nad.... to by snad neměl bejt problém...jasmě že musim jet v pohodě a ne terén... ty rámy jsem teda viděl na 650kách...ty mají nosnost kolem 200 a pokud na tom jezdí lidi ve dvou, rozhodně to přetěžují....nevim no..
to Jakubfojtik:> Kosti chci zkusit, páč mam 190cm a asi příští rok pojedem Albánii a letos na slovensku na šotolince v poho nicméně každý cm nahoru uvítam...tak zkoumam možnosti
To přeložení...teď jsem to doma počítal a vážil a budu mít komplet 235kg = 15 kilo nad.... to by snad neměl bejt problém...jasmě že musim jet v pohodě a ne terén... ty rámy jsem teda viděl na 650kách...ty mají nosnost kolem 200 a pokud na tom jezdí lidi ve dvou, rozhodně to přetěžují....nevim no..
Já když jedu na dovolenou...ve dvou...100+80kg...hliníkáče,topcase,taška 30 litrů....vše plné...minulý rok jsem měli myslím celkovou váhu 483kg. Byl jsem asi o 20kg přeložený. Strom padl na zadek a když jsem ho dal na bočák,tak stál skoro rovně Pořád na mě blikali,proč svítím dálkovýma
Za chvíli si na takovou váhu a jízdní vlastnosti zvykneš. Ale je fakt že jsem jeli pěknýma silnicema,Rakousko,Slovinsko a Itálie. Něco po Řecku a zpět Makedonie,Srbsko,Maďarsko,SK a domů. Vše po silnicích a nikde žádný terén. Musel jsem akorát víc povolit řetěz,protože na to doporučené tovární nastavení,se mě to zdálo,že je to moc našponované. Při takové váze je i tvrdší pružina bezmocná. Ale jak říkám...nevím jak v terénu,my jeli po silnicích.
Za chvíli si na takovou váhu a jízdní vlastnosti zvykneš. Ale je fakt že jsem jeli pěknýma silnicema,Rakousko,Slovinsko a Itálie. Něco po Řecku a zpět Makedonie,Srbsko,Maďarsko,SK a domů. Vše po silnicích a nikde žádný terén. Musel jsem akorát víc povolit řetěz,protože na to doporučené tovární nastavení,se mě to zdálo,že je to moc našponované. Při takové váze je i tvrdší pružina bezmocná. Ale jak říkám...nevím jak v terénu,my jeli po silnicích.
..jen drobna poznamka, pro tvrdsi pruzinu bude potreba nastavit i jiny tlumeni, takze ta yvmena ma vyznam ale jen do urcity miry,.. resp. do takove miry do jake bude tlumic schopny tu tvrdsi pruzinu jeste tlumit + prip. vymena (trosku, viz vise) tvrdsi pruziny pujde efektivne spojit s Gahanem navrhovanym repasem..
ta kost prepakovani dela kinematickej prevod(pomer zdvihu kola ke zdvihu samotnyho tlumice, ten navic nemusi bejt pres celou drahu zdvihu kola linearni) takze kdyz se vymeni za jinou kost, zmeni se taky charakteristika (mensi prevod = tvrdsi zadek), nicmene tlumic pak zustane bez uprav vnastaveni(at uz stelovanim prvku z venku, nebo vymenou soucastek uvnitr).. zde samozrejme predpokladam ze navrhovat a frezovat jinou kost se mu urcite nechce, toliko jen k moznym variantam..
ta kost prepakovani dela kinematickej prevod(pomer zdvihu kola ke zdvihu samotnyho tlumice, ten navic nemusi bejt pres celou drahu zdvihu kola linearni) takze kdyz se vymeni za jinou kost, zmeni se taky charakteristika (mensi prevod = tvrdsi zadek), nicmene tlumic pak zustane bez uprav vnastaveni(at uz stelovanim prvku z venku, nebo vymenou soucastek uvnitr).. zde samozrejme predpokladam ze navrhovat a frezovat jinou kost se mu urcite nechce, toliko jen k moznym variantam..
Ahoj..
no od dojezdu minule sezony nějak čas běžel a běžel a naprosto nezbýval .... nicméně jsem teď dal čmeláka na servis a hle!! už vím proč se to trochu vlnilo a ne uplně 100% dobře jelo i když jsem tlumič měl na max.... při výměně řetězovky, když sundali zadní kolo a kontrolovali právě ten můj tlumič, zjistili, že je vysypaný uložení zadní rosety... docela prej klika, že jsem se na tom nevysekal...tak snad bude už vše ok.
no od dojezdu minule sezony nějak čas běžel a běžel a naprosto nezbýval .... nicméně jsem teď dal čmeláka na servis a hle!! už vím proč se to trochu vlnilo a ne uplně 100% dobře jelo i když jsem tlumič měl na max.... při výměně řetězovky, když sundali zadní kolo a kontrolovali právě ten můj tlumič, zjistili, že je vysypaný uložení zadní rosety... docela prej klika, že jsem se na tom nevysekal...tak snad bude už vše ok.
Ještě jednou otevřu toto téma, tentokráte jen těch kostí....pokud je koupím, jen ty kratší, vyměním, má to cenu? Zvýším trochu ten podvozek? nezmrvim na tom něco (jako jízdní vlastnosti? Ještě něco se k tomu mění?
Naposledy editováno 14.04.2020 16:24:52
Naposledy editováno 14.04.2020 16:24:52
seMěl sem zkrácené kosti o 1 cm a dělá to přibližně 2.5 cm co sem musel nastavit hlavní stojan ,boční asi o 3 cm ,na jízdních vlastnostech sem nic nepozoroval ,je to dobré že při plně naložené motorce tolik neškrtáš hlavním stojanem ,sice to bylo na 650 ce ale je to stejné ,tady je to trochu vidět jak .
Naposledy editováno 14.04.2020 20:15:03
Naposledy editováno 14.04.2020 20:15:03
Tak hotovo vyzkouseno....
1. Musel jsem pořídit i ztuženi vidli,v některych situacích bylo cítit jak to trochu šmachťá
Vliv na jízdu to má, je jinde těžiště a musim si tvykat. Jakoby to trochu hur jde zlomit a pak ale najednou se to sklopi rychle. Nic ale zásadního co by vadilo,jen si na to zvyknout
Takže zatim super.
1. Musel jsem pořídit i ztuženi vidli,v některych situacích bylo cítit jak to trochu šmachťá
Vliv na jízdu to má, je jinde těžiště a musim si tvykat. Jakoby to trochu hur jde zlomit a pak ale najednou se to sklopi rychle. Nic ale zásadního co by vadilo,jen si na to zvyknout
Takže zatim super.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom | Hlubas | 8 | 21.1.2024 v 15:00 jarekol |
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom | aldags | 6 | 20.1.2024 v 21:47 aldags |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 33 | 23.11.2023 v 23:05 spendl_spendlik |
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom | Mastik4 | 9 | 17.9.2023 v 21:03 dzudas |
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom | akimek314 | 1 | 8.9.2023 v 06:36 milor |