Téma: Prasklina na zvare
28.6.2017 v 18:21
Chcem sa opýtať na takýto problém. Kúpil som V Strom 1000 a až doma som si všimol, že na ráme je prasklina na zvare. Dokonca hore aj dole prechádza na samotný rám. Z čoho to môže pochádzať. Majiteľ samozrejme nič nevie. Čo poviete, je to na vrátenie motorky, alebo čo vlastne s tým?


Naposledy editováno 28.06.2017 18:28:06

Prasklina na zvare

28.6.2017 v 18:37 | Nahoru | #1
ahoj . no nejdřív tě opravim. prasklina neni na rámu ale na vidlici s kterou bych osobně nejezdil.ani bych to nevařil. jednodušší je koupit jinou a prohodit..s prodejcem se zkus dohodnout.mě přijde ferove ji koupit na pul.a i když tě pošle někam asi to bude lehči ji koupit než tahanice

Prasklina na zvare

28.6.2017 v 18:47 | Nahoru | #2
No asi si něco stromek poskakal a nebo jezdil přetížené,nicméně bych chtěl po majitely jinou kyvku.

Naposledy editováno 28.06.2017 18:47:55

Prasklina na zvare

28.6.2017 v 18:53 | Nahoru | #3
jo a koukni na podsedlovy rám. jestli šlo o přeloženi nebo skákaní měl by trpět vic než kyvka

1 reakcí na tento příspěvek Prasklina na zvare

28.6.2017 v 18:53 | Nahoru | #4
Jsem svarec,tak poradim,vybrus to,na zacatek a konec trhliny vyvrtej diry,pak zavarit,nekoho schopneho v okoli jiste najdes,podle vzhledu to bude vada svaru,por,nebo studenak,stary svar musi uplne pryc.....idealni to bude varit tigem.

Prasklina na zvare

28.6.2017 v 19:03 | Nahoru | #5
Kup jinou kyvku

Prasklina na zvare

28.6.2017 v 19:30 | Nahoru | #6
Jestli jinak moto vyhovuje vyjednej si od prodávajícího slevu a nechej to zavařit. Stromy praskají běžně a hůř.

Prasklina na zvare

28.6.2017 v 20:34 | Nahoru | #7
Pokud jsi to akorát přivezl domů a ještě ani nepřepsal, tak bych mu to prostě vrátil. Stromů je všude kupa, tak proč nevzít jiného.
Pokud je to už přepsané, pak asi zvážit novou kyvku, pokud tam nejsou ještě další zrady...

Prasklina na zvare

28.6.2017 v 20:41 | Nahoru | #8
když půjde za pár tisícovek koupit druhá kyvka.tak ji kup.
jestli nepůjde,normálně zavařit,tohle není žádná kosmická technologie...,nejhorší je,že se spálí elox.

1 reakcí na tento příspěvek Prasklina na zvare

28.6.2017 v 21:18 | Nahoru | #9
Ďakujem všetkým za rady.

(reakce na) Prasklina na zvare

28.6.2017 v 22:17 | Nahoru | #10

Prasklina na zvare

28.6.2017 v 22:28 | Nahoru | #11
Dík, už som ju našiel aj ja a tiež nejaké v Poľsku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklina na zvare

29.6.2017 v 06:26 | Nahoru | #12
Laz5>

Podle vzhledu to bude vada svaru, čoveče ty seš fakt NDT odborník

(reakce na) Prasklina na zvare

29.6.2017 v 08:09 | Nahoru | #13

SojkinXR6R píše: Laz5>

Podle vzhledu to bude vada svaru, čoveče ty seš fakt NDT odborník



rozřízli obyčejný obdélníkový profil,trochu ho zmáčkli a zavařili.......no a svar prasknul.
myslím,že se kolega trefil naprosto přesně-je to vada ve svaru.zvláště když to prasklo opravdu ve středu toho svaru a né těsně za ním.

Prasklina na zvare

29.6.2017 v 19:34 | Nahoru | #14
Jo souhlas vada svaru + je to stresové místo = to prostě muselo prasknout...jinak svařit se to určitě dá v pohodě TIGem, jen bych zvážil:
1) opálený elox, práce s vyndáním zaplatit někoho....a je riziko, že je v okolí několik dalších stresových prasklin které vylezou časem
2) nová = taky nandat vyndat a jistota
3) určitě zkus na původního majitele jesli něco domluvíte

Já osobně bych šel no jiné, než oprava. Cena je podobná jen výsledek jistější...

Ale to je jen můj názor strojaře a kdysi sv. technologa

Edit: jééé Laz5... jsem si nevšiml...jojo přesně tak TIGA na něj!

Naposledy editováno 29.06.2017 19:35:01

Prasklina na zvare

30.6.2017 v 07:27 | Nahoru | #15
Právě že se trefil, ale ta poznámka mi dle přiloženýho obrázku přišla docela bezvýznamná a nově nic neříkající ...

2 reakcí na tento příspěvek Prasklina na zvare

30.6.2017 v 08:18 | Nahoru | #16
stejně je ten svár celkově dost nepěknej na to, že to vařila mašina. Nejlepší řešení je koupit novou kyvku. Svařování stejně bude stát za prd, protože aby jsi to zavařil, tak potřebuješ stejnej svař.materiál jako je samotná kyvka, elox by jsi musel celej vybrousit a následně doufat, že po svaření to nic neudělá. Aby jsi to zavařil, tak to musí ven a pak to pnutí by to mohlo celé dokroutit a ještě k tomu je to bez vysledku že to bude cajk. Aspoň pak nechat udělat magnet aby jsi věděl jestli je to v pořádku. Tigem bych to vůbec nedělal, možná jen kořen a taky foukat do toho profilu argon aby to stálo za něco. Nejlepší je jezdit s pocitem, že je to všechno v pořádku a proto bych stejně koupil kyvku

(reakce na) Prasklina na zvare

30.6.2017 v 08:34 | Nahoru | #17

Sonicek píše: stejně je ten svár celkově dost nepěknej na to, že to vařila mašina. Nejlepší řešení je koupit novou kyvku. Svařování stejně bude stát za prd, protože aby jsi to zavařil, tak potřebuješ stejnej svař.materiál jako je samotná kyvka, elox by jsi musel celej vybrousit a následně doufat, že po svaření to nic neudělá. Aby jsi to zavařil, tak to musí ven a pak to pnutí by to mohlo celé dokroutit a ještě k tomu je to bez vysledku že to bude cajk. Aspoň pak nechat udělat magnet aby jsi věděl jestli je to v pořádku. Tigem bych to vůbec nedělal, možná jen kořen a taky foukat do toho profilu argon aby to stálo za něco. Nejlepší je jezdit s pocitem, že je to všechno v pořádku a proto bych stejně koupil kyvku


Pod to se podepíšu
Koupil bych nějakou jetou kyvku,která bude pořád lepší než to vařit. Pokud by to mělo za něco stát,tak bych to asi nevařil doma (u kamaráda) na koleni. A když to dáš nějaké firmě,tak to bude stát peníze. Za mě jetá kyvka . Nedíval jsem se co stojí nová,ale pokud by to nebyla nějaká šokující investice,tak bych uvažoval i o nové.

Prasklina na zvare

30.6.2017 v 11:04 | Nahoru | #18
hoši,děláte tady z toho kosmos.

je to prasklé od zhora až dolů,motorka jezdí,do katastrovy to má ještě daleko....,kdyby si toho nevšiml,tak by to najezdilo možná ještě hromadu kilometrů a až by to křuplo více,tak by začal cítit,že se mu motorka začíná pod prdelí nějak divně vlnit...

co se týká svaření-vykopat frézičkou starý svar je práce na 5 minut,dalších 5 minut zavaření,kdyby byl blíže,klidně mu to za 2kila zavařím a věřím,že by to drželo.

už v úvodu jsem psal-pokud koupí za solidní peníz starší-tak koupit,ale zavařit to problém není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklina na zvare

30.6.2017 v 11:12 | Nahoru | #19
Sonicek> a čím, když né TIGem?

Prasklina na zvare

30.6.2017 v 11:22 | Nahoru | #20
to co zaplati za zvaranie za to zozenie pouzitu kyvku z allegra,stoji to tam par eur.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prasklina na zvare

30.6.2017 v 11:23 | Nahoru | #21

klubko píše: Sonicek> a čím, když né TIGem?



MIGem

BTW, jezdim na svarene kyvce od roku 2002, ulomila se ve svaru bez jakekoliv deformace profilu. tzn podle me je lepsi dobre svarena nez jina svarena odborniky v suzuki - svary na ramu TL jsou fakt ukazkove - jak to nedelat

(reakce na) Prasklina na zvare

30.6.2017 v 12:12 | Nahoru | #22
assassin> přesně tak MIGem, taky jsem viděl vypěněné sváry na R1 rv.09, dřív jsem si myslel, že bude nějaká kotrola po svaření, ultrazvuk,magnet, cokoliv....ale asi jen namátková kontrola po svaření a ještě k to jen vizuální.

neříkám, že se to nedá zavařit, určitě to jde snadno jak ve fabrice, ale chce to stejnej přídavnej materiál nebo to bude stát za prd. Nevím kde se dají tyto informace sehnat, ale možná přímo od zastoupení značky, kdo ví...

Nevím jak to má třeba TL, ale některé profily jsou tenkoštěné a tam už človek musí svařovat podle citu a zkušeností, když má stěna 2mm nebo 5mm je dost rozdíl. Jinak dnešní motorky jsou lehčí a lehčí, takže kde jinde uspořit váhu než na materiálu, třeba v době TL tomu bylo trošku jinak. Ale to fakt odbočuju, nevím...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
V-strom - kam dál? F800gs, Tiger 800XC? [1, 2, 3] Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 karf 71 12.10.2017 v 11:23 Racing.angel
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 2 11.10.2017 v 19:10 HonzaMT
Suzuki DL 1000 V-Strom - rv. 2002 -... Suzuki DL 1000 V-Strom Sibaq 6 8.10.2017 v 11:34 karf
V-Strom Academy Suzuki DL 1000 V-Strom, Suzuki DL 650 V-Strom Meli 26 24.9.2017 v 21:10 mili001
těsnění vodní pumpy Suzuki DL 1000 V-Strom hozyk 8 13.9.2017 v 08:36 titus

TOPlist