bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém se změřením množství motorového oleje- záhada
Opět zdravím pánové, zase jsem se dostal do úzkých. Hledal jsem na fóru, ale nic jsem nenašel, kdyžtak mě prosím odkažte na jiné téma :) Po problému, který popisuji zde jsem se jal dolít olej do nádržky oleje, abych nahradil ten, který vytekl k filtru sání. Dělal jsem to přesně dle návodu- zahřát motor a potom chvíli čekat, až steče olej a změřit množství.... na měrce ani kapka.. tak jsem tam lil a lil, až tam padl litr oleje. Na měrce ani kapka. Vrtalo mi to hlavou... motorka se chovala normálně... zvuk zdravý. Musel jsem vyrazit na sraz s kámošem, tak jsem to 20 km projel. Dojel jsem na místo, tam jsem nechal motor zase chvíli odstát a na měrce opět ani kapka, takže tam nakonec padl i necelý druhý litr dolívaného množství oleje. Ale co to? Na měrce opět ani kapka a to má motor psáno 3 litry olejová náplň. Byl jsem dost bezradnej.... zkoušeli jsme nastartovat... uplně v pohodě. Zkusili jsme odvdušňovací šroubek (tlaková kontrola) povolit- Olej se tlačil ven... takže v pořádku...

Shodou okolností ten kámoš má taky MT-03, takže jsme koukli k němu na množství oleje.... motorka odstátá uplně stejně jako ta moje... oleje tam měl nalito 3 litry dle návodu, a světe div se, na měrce ukazovalo: horní hladina.

Poradil mi, že tam dál lít olej už nemám a že ať jedu domů a vypustím ho, abych teda viděl, kolik ho tam je a jak vypadá.
Doma jsem vypustil nejprve nádržku a potom z převodovky. Z nádržky to teklo jako gravitací, ale z převodovky jakoby pod tlakem a z toho bočního otvoru to dostříklo plným průtokem 50 cm a pořád to valilo (zapomněl jsem povolit šroubek odvzdušnění/tlaková kontrola.

Ale co je teda jádrem celého mého dotazu?? Z motoru vytekly 4 litry oleje!!! Jak je možné, že kontrolní měrka hladiny nebyla vubec smočená, když množství oleje je předepsáno 3 litry??

Má teorije, ikdyž se v konstrukci a principu tohodle motoru nevyznám, je taková, že všechno asi funguje jek má, akorát je ucpaný přívod oleje zpět do nádržky z převodovky? Je to takhle možné?
Nebo nejedná se o nějakou možnou tunerskou úpravu předchozího majitele? (motorka jede normálně) - (když mi ji prodával, říkal, že se hladina oleje měří při běžícím motoru a ukazoval mi to) ... to jsem ještě nevěděl, jak se to dělá správně.

Prosím o Vaše názory, zkušenosti.
Děkuju :)

Naposledy editováno 19.06.2017 23:28:16

1 reakcí na tento příspěvek Problém se změřením množství motorového oleje- záhada

24.6.2017 v 22:33 | Nahoru | #1
Problém byl opravdu jen v postupu měření. Včechny hadičky mezi motorem a nádrží na olej jsem zkontroloval na průchodnost a při nastartovaném motoru jsem ověřil, že hadicí z motoru teče olej zpátky do nádržky. Ten tekl pěkným proudem. Předtím jsem měřil olej přesně podle návodu, a nevycházelo to, zatím jsem si nevzpomněl abych po dojetí hladinu změřil( nalil jsem tam tři litry a vyrazil se projet a uplně mi to vypadlo, protože jsem byl rád, že je vše ok :D ) Zkusím postup jak píše dakarista nebo MT03MS . Díky všem za rady!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se změřením množství motorového oleje- záhada

25.6.2017 v 12:17 | Nahoru | #2
e.

Naposledy editováno 30.06.2017 23:31:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 Radik55 10 18.4.2024 v 10:24 Radik55
budíky Yamaha MT-03 peldik1 1 31.3.2024 v 11:52 Fili68
startování Yamaha MT-03 captur 3 6.10.2023 v 00:20 assassin
Zaseklý utahovák řetězu Yamaha MT-03 Miloš_Gavenda 20 18.9.2023 v 06:42 Robinsson
Záhadné pískání za jízdy Yamaha MT-03 Hexindr-MOTO 13 10.9.2023 v 08:11 Hexindr-MOTO


TOPlist