Téma: Stříkačka - při ustálené rychlosti v určitých otáčkách cuká.
Tenhle problém mě už trápí několik let a pořád se mi nedaří jej vyřešit. Na začátku ještě podotknu že motorka je v origo stavu bez nějakých tuzingových úprav. Jakmile udržuji otáčky motorky okolo 3.750 ot./min. tak motorka relativně pravidelně cuká, projevuje se to i skákající ručičkou na otáčkoměru při souvislé jízdě poblíž těchto otáčkách třeba při pojíždění v koloně pomalu jedoucích aut, při průjezdu vesnicí apod. Nejvíc je to znát při zařazené 2. stupni kde je převodový poměr ještě dost silný a to "vynechání" (respektive řada vynechání) a zabrání způsobí hodně znatelné cukání s tělem a motorkou, u trojky je to znatelné taky, ale míň. Dělá to převážně při jízdě po rovině, kdy se motorka jen udržuje v konstantní rychlosti, případě při sjíždění z mírného kopce. Když se jede do kopce, tak to nedělá. Čím vyšší rychlostní stupeň, tím má motor nepříznivé podmínky pro cukání (myšleno k předané síle v převodovému poměru). Motorka s tím už byla v hradeckém Nokamotu 2× (autorizovaný Honda servis), poprvé se seřizovaly podtlaky a měnilo se jednou těsnění a výfuku, podruhé jsem už nechal vyměnit všechny těsnění na výfuku (rady na disk. fórech) a znovu překontrolovat podtlaky ale problém stále setrvává. Občas při prudké zavření plynu střelí do výfuku, ale to je tak nějak normální. Svíčky mají najeto 10.000 km a dělalo to před i po výměně, v otáčkách nad i pod zmiňovanou hranicí se problém neprojevuje.Už jsem z toho trochu zoufalý, protože s tímhle si člověk vyjížďku, anebo moto-dovolenou zrovna dvakrát neužije, když mu motorka skáče jako koza a smířit se s tím, že je to takhle "by design" se mi u japonského stroje už vůbec nechce. Jinak s motorkou není žádná jiná potíž, šlape jako hodinky, chytá ihned, nechcípá, jen si čas od času střelí do sání když si brnknu o plyn při podřazování (rána z pod nádrže, jako když by tam někdo propíchl nafukovací balónek) což by mělo ukazovat na bohatou směs. Pokud někdo má nějaké vodítko čeho by se dalo chytit, budu jedině rád, protože servis už taky moc neví co dál.

Stříkačka - při ustálené rychlosti v určitých otáčkách cuká.

19.6.2017 v 17:30 | Nahoru | #1
Co TPS senzor?

Stříkačka - při ustálené rychlosti v určitých otáčkách cuká.

19.6.2017 v 20:48 | Nahoru | #2
TPS senzor nebo vadná lambda sonda. Lambda ochuzuje - obohacuje a motorka cuká

Stříkačka - při ustálené rychlosti v určitých otáčkách cuká.

19.6.2017 v 23:55 | Nahoru | #3
Jestli ručička otáčkoměru poškubává tak, že změně otáček na budíku neodpovídá změna otáček motoru, může byt problém buďto v ŘJ motoru, dobíjení nebo snímači otáček.

Stříkačka - při ustálené rychlosti v určitých otáčkách cuká.

20.6.2017 v 10:04 | Nahoru | #4
začal bych tim nejednodušim, seřídit TPS senzor,potom proměřit lambda sondu,a proměřit snímač otaček

Stříkačka - při ustálené rychlosti v určitých otáčkách cuká.

24.6.2017 v 07:52 | Nahoru | #5
No mne to same dela karbec, SD01, tam tech senzoru moc neni, svicky, kabely ok, filtr, cerpadlo taky. Akcelerace vyborna, jen na 5 pri ustalene rychlosti pocukava, co to muze byt?

Stříkačka - při ustálené rychlosti v určitých otáčkách cuká.

26.6.2017 v 00:57 | Nahoru | #6
Diky panove za vase nazory, bohuzel jsem si nezapnul upozornovani na prispevek, tak jsem zjistil pocet odpovedi az ted manualne. Katalyzator muj stroj nema, tim padem ani lambda sondu. To pocukavani otackomeru se deje i pri konstantnim drzeni rukojeti plynu okolo 3.750 ot./min. v nizsich ci vyssich to nedela. Nejzretelnejsi je to na dvojku, na trojku o neco slabsi, na ctyrce je to patrne taky, ale uz jen velmi malo vlivem prev. pomeru a navic vyssi rychlosti se mi nechce trapit takovymi nizkymi otackami. Ten TPS zkusim nastudovat, i kdyz tusim ze reset RJ se delal pri serizovani podtlaku a pri nem si RJ nove pozice TPS otukava, ale nevim presne. Kontrolu udelat merenim odporu, ktery by mel byt v celem rozsahu linearne stoupajici/klesajici ? Ve vsech ostatnich jizdnich rezimech jede motorka jinak perfektne.

Stříkačka - při ustálené rychlosti v určitých otáčkách cuká.

26.6.2017 v 15:42 | Nahoru | #7
Co máš za r.v.?2003 nahoru má lambda sondu

1 reakcí na tento příspěvek Stříkačka - při ustálené rychlosti v určitých otáčkách cuká.

26.6.2017 v 16:04 | Nahoru | #8
Mám 2004, ale lambdu měli tyhle stroje pouze takzvané G-typy na svodech výfuku, ta moje verze není G-typ (vyváželi se jen do Německa, Rakouska, Švýcarska, Holandska a Belgie).

(reakce na) Stříkačka - při ustálené rychlosti v určitých otáčkách cuká.

26.6.2017 v 17:13 | Nahoru | #9

Fiko píše: Mám 2004, ale lambdu měli tyhle stroje pouze takzvané G-typy na svodech výfuku, ta moje verze není G-typ (vyváželi se jen do Německa, Rakouska, Švýcarska, Holandska a Belgie).


Máš naprostou pravdu. Některé verze Varadera od 2003 výš lambdu neměly.
Při dovozu německé verze s lambou jsem míval problém s postavením na české papíry. Ačkoliv byla německá motorka (SD02B) tišší a emisně čistší než běžná EU verze (SD02A), tak úřední šilm řehtal a vzpínal se na zadní. Holt selská logika, že tišší a čistčí motorka se logicky musí vejít do parametrů hlučnější a špinavější EU verze uvedené v českém ZTP nějak záhadně narážela u pochopení lidí na registru vozidel. Takže mi Honda ČR musela psát papír, že hlučnost dovážené motorky 89 dB splňuje limit 91 dB u nás homologované verze..... (hodnoty si cucám z prstu, už si to přesně po deseti letech nepamatuji)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Metzeler Tourance VS Mitas 08 Honda XL 1000V Varadero, Kawasaki KLV 1000 Crazyman 6 Včera v 16:09 sox
vyskakuju rychlosti a problem s nadržou Honda XL 125V Varadero, Honda XL 650V Transalp, Yama... Ondrejcin 0 Včera v 14:36 hondacr250
Monte Negro ( Grnčar) - Albánie (Ta... Honda XL 1000V Varadero jawasy 17 16.11.2017 v 23:38 Romário.CBR
Varadero vs GS 1200 [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, BMW R 1200 GS endstand 34 16.11.2017 v 05:56 Kov
Cukani Honda XL 1000V Varadero Bora2101 16 10.11.2017 v 16:57 Bora2101

TOPlist