je tu niekto, kto si pamätá alebo vie ako presne fungujú karburátory na malom Varanovy? Špáram sa v tom, ale zatiaľ ma neposlúchajú... Konkrétne by som potreboval nastavenie bohatosti zmesi. Sviečky mám čierne ako uhol a nie a nie priškrtiť benzín. Nakoniec je z toho spotreba 5,5 l/100km a točí max 9500 ot/min. Potom už kýcha, šklbe. Výfuk celý čierny tiež a ŠPZku utieram každých 100 km čo je špinavá od sadzí.
Písal som aj angličanom, no tí sa nemajú do pohybu. Asi majú plne ruky práce s brexitom...
Budem vďačný každej odpovedi i rade.
PS: ak sa to tu už riešilo, hoďte mi link do správy a toto zavrite. Díky!
motorka stále nejde. Max 80 km/h. CDI ECU nie je obmedzená, teda aspoň podľa čísla ale ináč je na nej fixkou napísané 92 km/h. Ako viem tieto Varany behajú 100-110 km/h v pohode. Nové iridiové sviečky, sytič funguje (keď kúsok potiahnem tak cítiť bohatšiu zmes), no napriek tomu sviečky sú čierne ako uhol. Šrób bohatosti zmesi je zatiahnutý úplne... Už ma štve tá motorka Do 8000 ot/min ide ako zbláznená a potom nič. Začne šklbať s ňou, kýchať. Proste protestovať. Spomalím, pridám plný zase a ide ako strelená do 8200. Mal niekto takýto problém ? Ďakujem Vám za všetky rady :))
edit: Teda na 100% percent neviem určite, pri kúpe sa zdal byť motor v pohode ale to som ešte nemal skúsenosti s motorkami. Ale myslím, že už bol chytený no ešte niečo išiel.
Naposledy editováno 27.06.2017 23:43:36
Rozpoznám výpošťák plaváku od šrúbu bohatosti zmesi :DDD Je to určite tá správna šróba dotiahnutá. Pochopil by som keby bola chudobná zmes. Falošný vzduch - diagnóza istá. Ale bohatá zmes?! To nechápem vôbec. Musí to niekde vo valci netesniť. To syčanie tomu napovedá.
Zajtra tam vstrieknem kus oleja a priložím prst. Uvidím či bude syčať.
PS1: obidve sú dotiahnuté keby niečo :D
PS2: mám aj video (teda skor zvuk) ako som otáčal motor s račňou a je tam počuť syčanie.
Edit; Dotatok: V 1. aj v 2. sa dá aj do tých 12000 ale priebeh je kolísavý. Raz si motorka uberie a potom skočí ako zajac. A to sa opakujem. Pri konšantnej rýchlosti 80 km/h v 5. skáče. Zdusí ju a potom skočí. Sekundu ju zdusí a potom jednu sekundu si pridá. No rýchlosť neklesá ani nestúpa.
Ďakujem za pripomienky a poznámky chlapci ;)
Naposledy editováno 28.06.2017 22:06:59
Dík :)
ten šroub bohatosti směsi přiškrcuje průtok paliva, nebo vzduchu? Toto nastavení bohatosti by mělo vliv na volnoběh a jemu blízké otáčky, ale v zátěži a v otáčkách má hlavní vliv na směs posunutí jehly (a její tvarování do kónusu), na šoupátku v karburátoru. Ta jehla otvírá hlavní palivovou trysku a ovlivňuje tak přísun paliva do směsi se vzduchem.
Naposledy editováno 29.06.2017 09:51:23
Ešte s ňou zajtra do školy a potom sa v nej budem vŕtať kým nebude všetko tak ako má byť.
předpokládám, že tvoje motorka má rovnotlaké karburátory, že šoupátka se otvírají podtlakem (ne plynovým lankem). Napadají mě možnosti, na co se zaměřit.
1. jehly u šoupátek jsou moc vysoko, pokud mají více úrovní nastavení, nebo nejsou dobře fixované ve správné poloze a poskakují si, jak se jim zalíbí. Tím pádem nedovírají správně hlavní palivové trysky a na volnoběhu se motor krmí z hlavní trysky a štelování bohatosti pro volnoběh už na to nemá vliv.
2. pružiny u podtlakových membrán jsou unavené a jak podtlak vytváří sílu proti té pružině, otvírají se šoupátka víc, než je zdrávo (i na volnoběh) a s nimi i jehly v hlavních palivových tryskách, které tak pouští více benzínu z hlavních trysek.
takže jsou rovnotlaké. A s průměrem výfukové roury to nesouvisí.
Po rozdělání a kontrole karburátorů a jejich smontování, až budou zpátky na motoru, pak musíš poštelovat podtlaky v obou karburátorech, aby se šoupátka otvírala pokud možno obě stejně.
P.S. každá hlavní palivová tryska bude mít ještě malý vzdušník do emulgátoru, tak vyzkoušej, jestli je ten vzdušník průchozí a má správný průměr dírky.
Naposledy editováno 29.06.2017 14:28:42
Teraz s určitosťou môžem povedať že sa niekto staral v karburátoroch. Hadice z karbecov vo filterboxe sú vymenené. Sú opačne ako je nakreslené v servisnom manuáli. Vidím to len na rozladenie karburátorov. Nejdem sa do toho starať už teraz. Musím do školy na nej zájsť ešte raz a potom budem ladiť cez prázdniny.
Naposledy editováno 29.06.2017 14:35:30
jistěže dají, říká se tomu synchronizace karburátorů. Nastavením dorazů jednotlivých škrtících klapek v poloze volnoběh. Ne centrálním nastavením volnoběhu. A při tom nastavování se porovnávají oba podtlaky, aby byly stejné. Je celkem jedno, jak velké, ale musí být stejné.
Naposledy editováno 29.06.2017 16:50:08
Toto nevyzerá ako jeden karburátor:
to udělátko na porovnání podtlaků je velmi jednoduché. Určitě najdeš inspiraci, když dáš do vyhledávání "synchronizace karburátorů" tady na fóru. Jen potřebuješ z obou karburátorů vytáhnout ten podtlak. U jednoho to jde z místa, kde je hadička na podtlakové ovládání palivového kohoutu pod nádrží. Nádrž budeš stejně muset sundat a benzín napojit z nějaké PET láhve, samospádem. U druhého karburátoru bude patrně nějaká záslepka na stejném místě, kde je u prvního ten vývod k pal. kohoutu. A místo té záslepky se musí našroubovat nějaký nástavec na hadičku.
tak znovu sa obraciam na vás, skúsených kutilov pre cenné rady.
Cez leto som na motorke pobehal okolie a niekedy išla, inokedy nie. Na jeseň som zosynchronizoval karburátory, takže zase Varaderko išlo o niečo lepšie. Ale akosi stále motor nejde tak, ako by mohol. Samozrejme bol vymenený olej + filter a nový vzduchový filter, to všetko ešte pred synchronizáciou. Synchro pomohla, motorka teraz dosiahne na pomerne rovnej ceste 92 km/h. To je pre mňa veľký úspech! No má problém jazdiť v rozmedzí 8 - 10 tis. ot/min. Keď však prekoná toto pásmo otáčok, chytí ju a letí ako besná. Možno sa to nezdá ako veľký problém, ale pri jazde do miernejšieho kopca v 2. prevodovom stupni jej dám 11 400 ot/min, motorka je živá, ale keď preradím na 3. prevod, kde by nemala mať najmenší problém stále zrýchľovať, práve v tomto pásme otáčok ju začne dusiť a klesnú otáčky na 7 500. A to aj keď uberiem viac alebo menej plynu, vo finále stále spomalí. Hovorím stále o miernom, je mi jasné, že do strmého kopca táto motorka nepoletí. K tomu všetkému mám na nej veľkú spotrebu. To znamená 6 l/100 km. Tiež beriem časť viny na seba, pretože sa stále len učím správne zaobchádzať s karburátormi.
Dnes som bol motorku v rámci zimnej odstávky preštartovať. Dobiť baterku a tak... Mal som pri sebe mobil, tak som natočil ako motorka dymí, link je nižšie. Mne sa to nezdá celkom v poriadku. Motorka bežala už 12 minút než som zapol kameru, takže bola zohriata dostatočne. Na video je vidieť dym do hnedo-čierna. Takto mi však dymila aj cez leto. Maximálne dosiahnuté otáčky vo videu sú 7 600 s pól až 3/5 plynu.
Chcem sa spýtať na váš názor. Stretli ste sa s niečim podobným? Nevadí ak aj i pri inej motorke.
Ďakujem za všetky odpovede
Prajem pokojné Vianoce a pekný nový rok
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 6 | 13.4.2024 v 08:37 krokoš |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero | Lokyn1 | 10 | 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1 |