globalmoto_duben_nolan





Téma: Obrysovky na STK
9.6.2017 v 11:50
Zdar a sílu.

Bohužel jsem neprošel na STK, respektive mám ji na měsíc. Závady tam byly dvě a to nepodsvícení SPZ a nesvícení obrysovek. Problém je, že obojí je na motorce asi normální :) Mám postarší (1990) Hondu VFR 750. Koukal jsem na to i s tím technikem a opravdu je ten kus plastu nad SPZ bez okénka a také se nezdá, že by v předním světle bylo místo na obrysovku. Už jsem si sehnal zadní díl, kde je nad SPZ okénko a tam to tedy svítit bude. Problém je ta obrysovka. Spodní část předního světla je hladká a také zezadu se nezdá býti další místo na žárovku. Když otočím klíčkem, tak se rovnou rozsvítí potkávačky a ty lze přepnout na dálkové. V minulosti s tím nikdo na STK problém neměl :(
Otázka je, co teď s tím? Když tam nějak protáhnu 12V žárovku a nechám ji tam volně ležet na tu STK, tak to také nemůže projít, ne? I když tohle mi tedy poradil ten technik ;) Nebo je tam ta obrysovka jen nějak schovaná a pomocí jakéhosi zaklínadla je možné ji rozzářit? Nikdy jsem to neřešil a koukám, co se o té motorce třeba ještě nedozvím :)

Díky za radu.

2 reakcí na tento příspěvek Obrysovky na STK

9.6.2017 v 14:30 | Nahoru | #1
koukni do metodiky je tam jasne psany zer obrysova svetla mohou byt sloucena s jinym reflektorem.. tj pokud se na klicek rozsviti potkavaci, zadni obrys(cervena) a osvetleni RZ tak je technik debil a stezuj si na nej..

(reakce na) Obrysovky na STK

9.6.2017 v 14:41 | Nahoru | #2

kerut píše: koukni do metodiky je tam jasne psany zer obrysova svetla mohou byt sloucena s jinym reflektorem.. tj pokud se na klicek rozsviti potkavaci, zadni obrys(cervena) a osvetleni RZ tak je technik debil a stezuj si na nej..



A neni to mysleno tak, ze zarovka obrysovek muze byt v jednom reflektoru s potkavackama?

1 reakcí na tento příspěvek Obrysovky na STK

9.6.2017 v 16:22 | Nahoru | #3
to by bylo sdruzene, sloucene je stejny zdroj svetla, jiny ucel

(reakce na) Obrysovky na STK

9.6.2017 v 16:23 | Nahoru | #4

kerut píše: to by bylo sdruzene, sloucene je stejny zdroj svetla, jiny ucel



Pak OK.

1 reakcí na tento příspěvek Obrysovky na STK

11.6.2017 v 07:40 | Nahoru | #5
Super, kouknu na to. Díky moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrysovky na STK

11.6.2017 v 07:58 | Nahoru | #6

kerut píše: koukni do metodiky je tam jasne psany zer obrysova svetla mohou byt sloucena s jinym reflektorem.. tj pokud se na klicek rozsviti potkavaci, zadni obrys(cervena) a osvetleni RZ tak je technik debil a stezuj si na nej..



Nesmysl.

Obrysovky na STK

11.6.2017 v 08:38 | Nahoru | #7
nemas nahodou nejaku americku verziu?

(reakce na) Obrysovky na STK

11.6.2017 v 11:23 | Nahoru | #8
FJRPEPA>

SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2009/67/ES - ze dne 13. července 2009 píše:

5.3 Samostatnými světlomety/svítilnami
se rozumějí světlomety/svítilny mající samostatné svítící plochy, zdroje světla a pouzdra světlometu/svítilny.
5.4 Skupinovými světlomety/svítilnami
se rozumějí světlomety/svítilny mající samostatné svítící plochy a zdroje světla, avšak společné pouzdro světlometu/svítilny.
5.5 Sdruženými světlomety/svítilnami
se rozumějí světlomety/svítilny mající samostatné svítící plochy, avšak společný zdroj světla a společné pouzdro světlometu/svítilny.
5.6 Sloučenými světlomety/svítilnami
se rozumějí zařízení mající samostatné zdroje světla nebo jediný zdroj světla působící různými způsoby (např. odlišnosti optické, mechanické nebo elektrické), zcela nebo částečně společné svítící plochy a společné pouzdro světlometu/
-----------
5.7 Dálkovým světlometem
se rozumí světlomet užívaný pro osvětlování vozovky na velkou vzdálenost před vozidlem.
5.8 Potkávacím světlometem
se rozumí světlomet užívaný pro osvětlení vozovky před vozidlem, aniž by nepatřičně oslňoval nebo obtěžoval řidiče přijíždějící z opačného směru nebo jiné uživatele vozovky.
5.9 Směrovou svítilnou
se rozumí svítilna sloužící k upozornění ostatních uživatelů vozovky, že řidič zamýšlí změnit směr vlevo nebo vpravo.
5.10 Brzdovou svítilnou
se rozumí svítilna upozorňující ostatní uživatele vozovky za vozidlem, že jeho řidič uvádí do činnosti provozní brzdu.
5.11 Přední obrysovou svítilnou
se rozumí svítilna užívaná k označení přítomnosti vozidla při pohledu zpředu.
5.12 Zadní obrysovou svítilnou
se rozumí svítilna užívaná k označování přítomnosti vozidla při pohledu zezadu.
-----------
PŘÍLOHA IV POŽADAVKY NA DVOUKOLOVÉ MOTOCYKLY

6.2 Potkávací světlomety

6.2.6
Může být skupinový s dálkovým světlometem a jinými světlomety/předními svítilnami.
6.2.7
Nesmí být sdružený s žádným jiným světlometem/svítilnou.
6.2.8
Může být sloučený s dálkovým světlometem a jinými světlomety/předními svítilnami.
6.2.10
Kontrolka zapojení obvodu: nepovinná.
Zelené neblikající kontrolní světlo.
-----------
6.5 Přední obrysové svítilny

6.5.5
Orientace: směrem dopředu.
6.5.6
Mohou být skupinové s kterýmkoliv předním světlometem/svítilnou.
6.5.7
Mohou být sloučené s kterýmkoliv předním světlometem/svítilnou.
6.5.9
Kontrolka zapojení obvodu: povinná.
Neblikající zelené kontrolní světlo; tato kontrolka se nepožaduje, pokud je možno rozsvítit nebo zhasnout osvětlení panelu přístrojů jen společně s obrysovou svítilnou.



E: Twister> jo a sorac za mystifikaci, mas recht.. ty dve zarovky v jednom reflektoru jsou stejne jako jedna spolecna zarovka v jednom reflektoru "slouceny" ...
"sdruzeny" je to opacne jedna zarovka ale svitici vice ruznejma smerama (napada me typycky asi jen obrysovka na strese kamionu - jedna zarovka co sviti dopredu pres bily sklicko, a soucasne i dozadu pres cerveny..)

Naposledy editováno 11.06.2017 13:07:45

Obrysovky na STK

12.6.2017 v 10:54 | Nahoru | #9
Neevropské verze nemívají přední parkovačku. Většinou se ale dá jednoduše do světlometu dodělat navrtáním otvoru cca 1 až 1,5 cm pro gumovou patici malé 5 W žárovičky (třeba tohle) a její připojení na okruh podsvětlení budíků nebo zadního obrysového světla. Buďto se patice zakousne do plastu světometu mimo "parabolu" nebo se může opatrně navrtat i parabola ve spodní části. Prostě v tom samém místě, kde má evropský světlomet parkovačku.

Obrysovky na STK

13.6.2017 v 09:09 | Nahoru | #10
No, evropské to asi nebude. Vrtat se mi do světla moc nechce, protože vzhledem k mé "šikovnosti" by ta motorka pak ani nenastartovala :)
Zkusím je tedy utahat na tu vyhlášku, co mi poví...
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Obrysovky na STK

13.6.2017 v 09:52 | Nahoru | #11
Nebo přes pulsní regulátor "nažhavit" vlákno tlumeného světla.

Obrysovky na STK

13.6.2017 v 11:46 | Nahoru | #12
co přidat něco takovýho a krmit to z konektoru potkávaček?

(reakce na) Obrysovky na STK

13.6.2017 v 14:46 | Nahoru | #13

mito7 píše: Nebo přes pulsní regulátor "nažhavit" vlákno tlumeného světla.


jj, i tak nejak.. nicmene prakticky neni (pokud vim) nikde dany jakou intenzitou ma ta parkovacka svitit, jsou dany jen uhly a uhly ze kterych ma byt videt potkavacka logicky splnuje,.. japonsky verze tohle co vim mivaj, otoci se klickem a sviti, a bylo by i nelogicky aby svitili dve zarovky najednou - kdyz na "low beam" tam pokud spravne chapu ani nema prepinac..

Rogusu> ja bych mu rekl: sviti = spolnuje funkci parkovacky (byt viden) i potkavacky (videt) zaroven.. splnuje pozadavky = rozsviti se na otoceni klickem takze ani kontrolka neni nutna, a rovnou takticky pridej, ze jim navrhovane vrtani do paraboly je naopak navadeni k poruseni predpisu (tak jasne vrtame leckdo do lecceho docela bezne, ale spravne by se proste do svetel a dalsich celku zasahovat nemelo )
+ zaroven si hned nasyp popel na halvu za tu RZ,.. pac tam je to celkem jasny, ...skoro si i rikam jastli to "cire okenko" kterym zarovka zadni obrysovky sviti i dolu na SPZ jen nekdo neprelepil nebo nepretrel,.. protoze tam je to docela divny, osvetleni RZ ma fakt vsechno...

Obrysovky na STK

13.6.2017 v 23:34 | Nahoru | #14
Jasně, že vzít desitku vrtak a bezmyšlenkovitě prohulit parabolu je blbost. Stačí ale okouknout, kde má evropská verze dané motorky parkovačku a najednou je vidět zeslabení plastu, připravený rantlík, apod.

1 reakcí na tento příspěvek Obrysovky na STK

14.6.2017 v 02:15 | Nahoru | #15
..vsak jasny, vim ze udelat to v praxi neni problem, ...ale z principu by zrovna technik z STK k takovejm upravam lidi tak nejak navadet nemel

BTW kdyz uz jsme u toho "poevropstovani" - pak taky sehnat novou spinacku na riditko, ktera bude mit vic prepinacu nez Hi/Lo,.. sehnat relatko potkavacek,.. a prehazet elektriku,...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrysovky na STK

14.6.2017 v 09:03 | Nahoru | #16

kerut píše: BTW kdyz uz jsme u toho "poevropstovani" - pak taky sehnat novou spinacku na riditko, ktera bude mit vic prepinacu nez Hi/Lo,.. sehnat relatko potkavacek,.. a prehazet elektriku,...


To není nutné, motorka klidně může mít dál jen Hi/Lo přepínač, pokud po zapnutí klíčku automaticky svítí obrysovka + Hi/Lo => standatdní věc u EU homo motorkek od roku cca 2000. Zajímavé je, že fůra lidí, co s motorkou cestuje někam "dál" nebo lítá po lese, tak vůbec neřeší nemožnost u novějších motorek úplně vypnout světla. Potom se díví, že na ně domorodci koukají jako na ufony, když se u nich často nesvítí ani v noci, natož v poledne.

Naposledy editováno 14.06.2017 09:06:02

(reakce na) Obrysovky na STK

14.6.2017 v 09:53 | Nahoru | #17

vilemx píše: ... Zajímavé je, že fůra lidí, co s motorkou cestuje někam "dál" nebo lítá po lese, tak vůbec neřeší nemožnost u novějších motorek úplně vypnout světla. Potom se díví, že na ně domorodci koukají jako na ufony, když se u nich často nesvítí ani v noci, natož v poledne.



Jenže při vypnutí světel (na své to mám připraveno spíš pro dobíjení při častém startování v terénu) pak zase výrazně víc hřeje regulátor ..takže ideální by byl vypínač na řidítkách jak to měli starší modely - mimo město svítit a v městech neprovokovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrysovky na STK

14.6.2017 v 14:42 | Nahoru | #18
vilemx> nj, ale pak (dve soucasne svitici zarovky v jedny parabole) to uz uplne ztraci smysl, nejen z pohledu zakona, ale uz i z pohledu logiky tohle je prave ze ten problem techniku/uredniku - misto aby hlidali jestli je vozidlo ve zpusobilem stavu tak si vykladaji zakon po svem a vymejsleji byrokraticke nesmysly.. nemam tu poruce seznam ukonu na STK ale troufam si tvrdit ze tam neni ukon "najdi v parabole reflektoru zarovku obrysovek" nybrz neco ve smyslu "zkontroluj zda obrysova svetla sviti".. a kdyz bys sel do dusledku, a konrolovaly by se zarovky jestli typem a watazi odpovidaji vyrobnimu provedeni - tak ta privrtana zarovicka, (ktera v origo manualu - napr dovoz jap. nebude, protoze tam z vyroby nebyla) prakticky nemuze technickou projit -tj uplne presne naopak..
to same s tim navadenimaby nekam "vytahl zarovicku" z nejakeho napajeni - tak pokud pujdem do dusledku primarniho ucelu STK, tak technik by mel prece naopak dbat na to aby bylo vozidlo v puvodnim stavu, resp. prip. upravy neovlivnovali tech. zpusobilost... tohle je proste ten divnej aparat, mistama fakt totalne postavenej na hlavu - lidove receno sprosta a uplne bezucelna buzerace a nutno i dodat ze ac jsou to neuveritelni curaci (ted myslim poslance, senatory, vladu - vetsinou misto aby delali svoji praci tak se vzajemne urazej, bojujou vo koryta, atd.. ) tak ty zakony ve svem zneni vetsinou na spoustu takovych veci i mysli, viz vise.. to jen ten urednik/technik si je vyklada po svem aby se citil dulezitejsi, a to je nejvetsi tragedie..

BTW tak jasny, moto na litani po lese by zadny svetlo mit nemela, natoz prekazejici blinkry, a uz vubec ne tu cedulku s pismenkama vzadu, o tom zadna

Obrysovky na STK

4.11.2017 v 19:16 | Nahoru | #19


Osvětlení SPZ je sdružené se zadním obrysovým světlem já to tak tedy mám

(reakce na) Obrysovky na STK

4.11.2017 v 22:06 | Nahoru | #20

kerut píše: vilemx> nj, ale pak (dve soucasne svitici zarovky v jedny parabole) to uz uplne ztraci smysl, nejen z pohledu zakona, ale uz i z pohledu logiky


VFR 800 VTEC r. v. 2005 to takhle má (alespoň moje). Když jsem s tim byl poprvé na technický, tak se technik snažil pohledem do rozsvícené paraboly zjistit, jestli tam ta malá žárovička svítí...

Obrysovky na STK

15.1.2018 v 20:15 | Nahoru | #21
Strc tam kus dratu s žarovkou do paraboly,a jed na stk)

(reakce na) Obrysovky na STK

15.1.2018 v 23:40 | Nahoru | #22
Rogusu> technik ti chtěl asi jemně naznačit, že když to tak uděláš, tak že ti tu technickou dá, takže bych na něj já teda, stát se to mně, naštvanej nebyl a naopak mu poděkoval
...jinak ta obrysovka z pohledu logiky je tam proto, aby když ti rupne potkávačka (největší nebezpečí je tady u aut, protože leckdo hned nerozezná, že mu svítí jen jedna potkávačka), tak v případě zhasnutí strany blíž ke středu vozovky, je ke karambolu z protisměru blízko ...umím si představit souhru náhod i u motorky, kdy tě díky tomu smete auto z protisměru, než se stačíš uklidit někam do pole (může člověka v tom zmatku hned nenapadnout rozsvítit dálkový), takže takový dvojí jištění v jednom světle může mít svůj důvod
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM

TOPlist