bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele
5.6.2017 v 12:55
Mám takový dotaz. Podle servisního manuálu se mají vačkové hřídele nasazovat takto:

Začne se u předního válce, kde se při horní úvrati pístu nastaví v hledí do klikové hřídele značka |F na střed. (tou čárou "|" ). Točí se klikou proti směru hodinových ručiček a dávám si pozor na vůle v tom mechanismu, tzn. pokud značkou přestřelím střed, vrátím se o kus zpátky a snažím se jí tam dostat vždy točením proti směru hodinových ručiček. Potom se podle obrázku správně umístí vačka do rozvodového řetězu:







Zamontují se zpátky příklopky vačky a napínák. Potom se má podle manuálu otočit klikou a 360° proti směru hodinových ručiček a v tom místě opět nastavit v hledí symbol "|F". V tomto bodě se mají vačky u zadního válce nastavit podle tohoto obrázku:







Problém je ale v tom, že ať se snažím postup dodržet jakkoliv přesně, nikdy ta šipka za zadním válci 1R není rovnoběžně s horní plochou hlavy, tak jako to krásně vychází u předního válce, u kterého je šipka 1F na chlup rovnoběžně.

Proto mám problém vybrat správnou polohu uchycení zadní vačky do rozvodového řetězu. Aktuálně to mám takto:







POZOR: ta fotografie trošku klame tím, že je pořízena pod úhlem, tzn. v reálu to vypadá, že ta šipka míří trošku výš. Zkoušel jsem i tu polohu, kdy šipka 1R mířila o jeden zub výš a příjde mi to, že se to ve výsledku o něco hůře shoduje s obrázkem, prostě míří výš, než v této současné poloze míří níž (pod úroveň hrany hlavy).

Rozvodový řetěz je podle napínáku cca v 60% životnosti v předním válci i v zadní válci. Kdyby byl vytahaný a proto bych měl zvolit vyšší polohu, tak proč to u předního válce tak nachlup zároveň s hranou vyšlo?

Co s tím?

Naposledy editováno 05.06.2017 21:07:04

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 16:17 | Nahoru | #1
vyhod ten rozvodák a kup tam novej nedělej takovou blbost že to tam vrátiš ,pak ti to bude sedět a toč jenom jedním směrem a to po směru hodinových ručiček žádny zpátky atp

(reakce na) Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 16:44 | Nahoru | #2
Mirek12> a je to nutné? U Vstroma se to mění až tak ve 140tis. km, rozvodak mám teprve skoro v půlce životnosti.

Já totiž udělal chybu v tom, že jsem ty vačky sundal a nepoznačil si přesně umístění na řetězu, pak jsem točil klikovkou a asi jsem je dal do jinačího místa na řetězu než předtím.

Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 16:49 | Nahoru | #3
jestli dáš sací a vyfukovou vačku na svoje pozice a nastavíš to podle toho navodu musí to sedět s novým rozvodákem, jestli to budeš dávat na značky je tam vysoká pravděpodobnost že na nejdelším konci meření bude na starém řetízku mírně mimo osu.. ale rozdíl zubu to neudělá

Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 16:55 | Nahoru | #4
.

Naposledy editováno 05.06.2017 21:40:48

Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 17:01 | Nahoru | #5
.

Naposledy editováno 05.06.2017 21:40:41

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 17:08 | Nahoru | #6
Ty jsi vedec :) hele jses si jistej, ze ten retez se potkava stale stejnej clanek se stale stejnym zubem? Respektive, ze stale stejny stejny usek clanku se ucastni stejneho cyklu? Btw jak jsi prisel na to ze v zapalovaci etape je vic namahanej nez pri vyfukove? :D asi by sis krome vzduchace, karburatoru a kardanu mel do podminek na dalsi moto zadat i kralovskej hridel, nebo spodovej motor, rozvod retezem a ohc je na tebe zda se prilis komplikovanej

Naposledy editováno 05.06.2017 17:09:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 17:20 | Nahoru | #7
.

Naposledy editováno 05.06.2017 21:40:32

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 17:59 | Nahoru | #8
akorát při převodu 2:1 se menší kolo otočí 2krát...takže tvá teorie moc nesedí to větší je každé otočení vždy o 180stupňů tzn. jeden zub ale dva články řetězu

Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 20:20 | Nahoru | #9
.

Naposledy editováno 05.06.2017 21:40:19

(reakce na) Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 20:23 | Nahoru | #10
ariba> Vsak jasně že jo, a to menší kolo je na klikové hřídeli. To větší kolo tvoří ozubená kola vačkové hřídele. Klikovka se otočí 2x ale ozubené kolo vačkové hřídele jen 1x, je to tedy 2:1.

Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 20:38 | Nahoru | #11
Bohuzel tahle tvoje silena teorie by byla pravdiva pouze v pripade, ze by pocet clanku retezu byl beze zbytku delitelny poctem zubu ozubeneho kola na klice. O cemz pomerne pochybuju.

Kdyz vidim jaky resis s odpustenim picoviny tak bych to byt tebou odvez do servisu jinak ti z toho brzo hrabne

Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 20:56 | Nahoru | #12
hele a co tahle teorie, to co píšeš je blbost, řetěz je nejvíc namáhanej při otevírání ventilů, tvůj obrázek je úplně zcestnej, jeden zapalovací cyklus se řetěz nevrátí délkově na stejný místo, vem si, jak je malá řetězka na klice, ta se otočí dvakrát, tedy řetez urazí nějakou délku, odhadem 200mm, což není ani náhodou délka celého řetězu, tudíž je na něm těch tvých cyklů o hodně víc, zaleží jak je to poměrově, ale nejspíš se na každým jeho kousku prostřídá napětí při otevírání ventilů a fáze pouze točení s vačkou, pokud by byl tak hrozně nerovnoměrně vytahanej řetěz, tak by trpěly vodítka, uložení vaček a všechno okolo, protože napínák řetěz dopne a nepovolí na jeho max průvěs. Když jsi to nasazoval a kontroloval, zatlačil jsis prstem na vodítko, tak aby jsi simuloval napínák a netahala ti hmotnost řetězu vačky někam mimo? Je i klidně dost možný, že ti ten řetěz špatně sednul dole na řetězku, článek byl spříčenej atd. Rozhodně bych o Assasinoj netvrdil něco co píšeš ty pokud tu plácáš takový kraviny...

(reakce na) Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 20:58 | Nahoru | #13

Mufiozo píše: assassin> ano, jsem si tím jistý, je to logické. Je to zpřevodované, a musí to takto být zpřevodované, přesně 1:2. Vždy když začne nový cyklus, tak to bude na přesně tom samém článku rozvoďáku jako v předchozím cyklu. Kdyby to tak nebylo, tak by se dělo to, že by vačka pořád měnila orientaci vůči klice, až v určitý moment by křáply ventily do pístu.







Kdyby to nesedělo, znamenalo by to, že převod není celočíselný. Třeba převod 1:2.33333 by měl více cyklů, než jeden. Tzn. že zuby na jednom kolečku by nebyly celočíselným násobkem zubů na druhém kolečku.

Btw. neměl bysto jakožto frézař vědět? Možná si měl spíše být ten pokrývač střech!



Mozna bys o tom mel chvili premyslet, nez si z nekoho začneš delat prdel, je totiz moznost ze ze sebe uděláš blbce :)
Ano frezovat umím, ale nezivi me to ;)

Seřízení ventilů - správná poloha vačkové hřídele

5.6.2017 v 21:05 | Nahoru | #14
Ok spletl jsem se, neuvědomi lsjem si, že to tam v hlavě komplikují 2 ozubená kola, to co jsem napsal by platilo, kdyby tam bylo jen jedno. Poměr 2:1 platí, ale pro otočení klikovky a jednotlivé vačky, ovšem ten řetěz si to jede jinak a skutečně se na něm články obměňují, takže asi je vcelku jedno, jak se tam zpět umístí. Takže záhada toho, že to tam nepasuje, stále není vyřešena. Kaopádně potom, co jsem tam obměnil ten řetěz na vačkách, se ta poloha zlepšila.

Raději to tu zavřu, než tu naskáčou místní debilové a začnou remcat že se tu alespoň někdo trochu snaží přemýšlet.

Naposledy editováno 05.06.2017 21:39:55
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 5 12.2.2024 v 19:03 elvis78
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist