Téma: Olej z kardanu XVS1100
2.6.2017 v 21:42
Ahoj kamarádi,
chtěl jsem poprosit o info - měnil jsem olej v kardanu cca najezd 8t km a při výměně byl na výpustním šroubu kde je magnet takový bordel - černý maz a malé miniaturní částečky. Chtěl jsem se zeptat zda je to normální. Při otření magnetu do hadry jsem nic necítil mezi prsty že by tam byly nejaké kousky kovu.
Díky
Pajas
chtěl jsem poprosit o info - měnil jsem olej v kardanu cca najezd 8t km a při výměně byl na výpustním šroubu kde je magnet takový bordel - černý maz a malé miniaturní částečky. Chtěl jsem se zeptat zda je to normální. Při otření magnetu do hadry jsem nic necítil mezi prsty že by tam byly nejaké kousky kovu.
Díky
Pajas
Ty ozubený soukolí se nepatrně otíraj, takže trocha černýho šlemu, co zachytí magnet je normální. Když je olej v koncovým převodu měněnej dle manuálu, nebo klidně častějc, tak koncovej převod nebývá žádný problémový ústrojí. Já už přešel k tomu, že měnim olej v kardanu vždy s olejem v motoru, je to práce na 5 minut a náplň ani ne dvě deci, to při ceně za 1 l oleje 180,- dělá cca 3 pětky.
Jestli máš nalévací otvor větší, jako mám já, můžeš na ozubení kouknout, případně přejet prsty - já ho mám po 80 tkm bez známek opotřebení, neni skoro rozdíl mezi plochou, kde zabírá pastorek a kde ne, černýho kalu na magnetu je při výměně tak na hlavičku sirky.
Jestli máš nalévací otvor větší, jako mám já, můžeš na ozubení kouknout, případně přejet prsty - já ho mám po 80 tkm bez známek opotřebení, neni skoro rozdíl mezi plochou, kde zabírá pastorek a kde ne, černýho kalu na magnetu je při výměně tak na hlavičku sirky.
Já si myslím, že se modlit nemusíš. Jak je psáno výše, mírné tření tam vzniká, tak i mírné opotřebení. Trochu toho černého šmelcu na tom magnetu se objevit může. Olej máš teď vyměněný, tak něco najezdi a znovu vyměň. Potom uvidíš, ale myslím, že to bude dobré. Pokud v tom oleji nejsou kovové špony, tak je to v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek Olej z kardanu XVS1100
Ahoj, hlavně prosím použij správný olej - Potřebuješ pro Hypoidní soukolí !!! (samozřejmě , že jde o úhlovou rozvodovku a né o "kardan" )
Důležité je při této akci prohlédnou to drážkované spojení hřídele (to umožňuje kompenzaci prodloužení a zkrácení hřídele při propružení) , většinou to je z výroby suché a následně nepěkně rezavé. Zkontroluj,očisti,namaž. Ať to jezdí !
Důležité je při této akci prohlédnou to drážkované spojení hřídele (to umožňuje kompenzaci prodloužení a zkrácení hřídele při propružení) , většinou to je z výroby suché a následně nepěkně rezavé. Zkontroluj,očisti,namaž. Ať to jezdí !
pulin> hlavně podle specifikace a doporučení výrobce motorky třeba tenhle
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... | jidashek | 22 | 1.3.2024 v 18:08 jidashek |
Sedák na sedlo Yamaha XVS 1100 DragStar | Dosky-CZ | 18 | 24.1.2024 v 07:56 JoeKTM |
Jaký to bude rozdíl? Harley Davidson XL 883C Custom, Yamaha XVS 1100 Drag... | Mlhos | 19 | 23.1.2024 v 08:19 puffybodie |
Přední pneu na Yamaha Drag Star 1100 Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic | MemphisUSA | 7 | 8.1.2024 v 08:09 dewwil |
Nové laďáky Yamaha XVS 1100 DragStar | Dosky-CZ | 8 | 30.12.2023 v 12:14 RunDr |