Téma: Molybdenový olej při instalaci vačky
2.6.2017 v 09:45
V servnisním manuálu mám uvedeno, že před instalací vačky na Suzuki V-Strom se má aplikovat MOLYBDEN OIL SOLUTION, což má být směs SUZUKI MOLY PASTE a motorového oleje v poměru 1:1.
Aplikujete takovouto věc při instalaci vaček? Byla by k tomu vhodná vazelína Molyka G?
Aplikujete takovouto věc při instalaci vaček? Byla by k tomu vhodná vazelína Molyka G?
MOlyku tam nedavej to ti ten volej akorat rozredi. Davas to tam proto aby to bylo mazany, nez se tam dotlaci olej z mazaciho kanalu, kterej ten sajrajt stejne vyzene ven.
Vazelin s molybdendenem je fura. Ale kdyz to dostatecne podmaznes olejem tak to ten tvuj stromek asi prezije.
Edit oprava: jsem myslel ze to je ta ve spreji, tak jo tuhle tam klidne dej.
Naposledy editováno 02.06.2017 10:42:34
Vazelin s molybdendenem je fura. Ale kdyz to dostatecne podmaznes olejem tak to ten tvuj stromek asi prezije.
Edit oprava: jsem myslel ze to je ta ve spreji, tak jo tuhle tam klidne dej.
Naposledy editováno 02.06.2017 10:42:34
1 reakcí na tento příspěvek Molybdenový olej při instalaci vačky
Vazelínu nedávám, ale proliju to olejem a když má motor inspekční zátky na ventily naliju třeba skrz ně 0,5l oleje do motoru.
každopádně já to chápu tak,že se tam ten "speciální" olej dává v jen při instalaci vačky-takže 2 kapky do každého lágru,aby první protočení motoru,než se olej natlačí k vačce bylo co nejšetrnější.
né že tam toho naliješ půlku ze 4litrů co je v motoru.
a vazelinu už vůbec ne
Naposledy editováno 02.06.2017 11:02:16
né že tam toho naliješ půlku ze 4litrů co je v motoru.
a vazelinu už vůbec ne
Naposledy editováno 02.06.2017 11:02:16
1 reakcí na tento příspěvek Molybdenový olej při instalaci vačky
U molybdenových vazelin jde jako u všeho především o peníze zákazníků, ale jsou speciální molybdenové vazelíny které skutečně výrobci uvádějí v dílenských příručkách jako ten přípravek, který se má aplikovat při podobných servisních úkonech
nevím jak by molybdenová vazelína naředila olej, když je v servisním manuálu napsáno, že jde jen o to aby byl na povrchu konstrukční části - kovu jen tenký film tohoto maziva...ten se vytvoří i tak že se klika v místech uložení lehce mázne a vazelína se setře....podobným způsobem se ošetřují před složením i kardany u některých motorek
Pochybuji, že je v dílenské příručce uvedena přímo MOLYKA od mogulu
Také jí používám ale výrobce uvádí že nehodí na vysokootáčková hodně zatěžovaná zařízení , pokud skládáš bzučák která točí 15 000 otáček, přemýšlel bych co tam, dát
nevím jak by molybdenová vazelína naředila olej, když je v servisním manuálu napsáno, že jde jen o to aby byl na povrchu konstrukční části - kovu jen tenký film tohoto maziva...ten se vytvoří i tak že se klika v místech uložení lehce mázne a vazelína se setře....podobným způsobem se ošetřují před složením i kardany u některých motorek
Pochybuji, že je v dílenské příručce uvedena přímo MOLYKA od mogulu
Také jí používám ale výrobce uvádí že nehodí na vysokootáčková hodně zatěžovaná zařízení , pokud skládáš bzučák která točí 15 000 otáček, přemýšlel bych co tam, dát
mzxy>
dyt jsem na to psal edit. Prote su stary a kdyz reknes Molyka vybavi se me ten sprej kterej se jeste za komancu po timhle nazvem prodaval. Az pak jsem se podival ze to je vzelina. Kapisco ?
nevím jak by molybdenová vazelína naředila olej
dyt jsem na to psal edit. Prote su stary a kdyz reknes Molyka vybavi se me ten sprej kterej se jeste za komancu po timhle nazvem prodaval. Az pak jsem se podival ze to je vzelina. Kapisco ?
Abych se trochu přivzdělal, tak se optám, jestli je tam v tom manuálu napsáno, že se takto s Molykou má namontovat vačka nová nebo také již zaběhnutá s protikusem, tj. i při běžné rozborce a sborce.
A když už jsem u tématu, tak se podělím o jednu zkušenost.
Molyka jako taková je založená na efektu tuhého maziva, zde zastoupeného složkou MoS2 (prakticky to vyladá jako práškovej grafit). Vazelínu z toho tedy uděláte tak, že do nějaké základní mazací složky (vlastně "lepidla") přidáte toto MoS2 a to má tvořit právě ten mazací efekt pro vysoce namáhané spoje. Tj. podle mého názoru je jedno, jestli tam dáte to a nebo tamto od jiného výrobce, ale rozhodující bude obsah MoS2, nikoli kvalita "základní frakce", na které to nestojí.
Ale teď k té zkušenosti:
Kdysi jsem si nechal vybrousit 2T Jawku u nás v robotě, ale protože byl problém s honováním, udělalo se to "jen tak tak", tedy píst byl hodně na těsno. Zajížděl jsem to schválně za nižších teplot a jak se má (prd...prd...), abych si na tom nenamlátil, kdyby se to kouslo, ale i tak to po nějaké době začalo zvonit a začalo se přidírat. Přišel jsem na to vždy včas, ale štvalo mě to, takže válec šel dolů, že ho nechám ještě trochu protáhnout na honovačce. Shoda okolností tomu chtěla, že toto jsem již nestihl, tak mi jeden zkušenej praktik a závodník poradil, ať seženu práškový MoS2 a po odmaštění s tím válec pořádně vytřu. Nejdříve jsem na něj koukal jako mladý péro z gauče, ale nakonec jsem ho poslechl. Vymazal jsem, válec dostal takový namodralý matný povrch, veškeré drážky po honování jsem "ucpal" MoS2, ale po smontování i s původními kruhy a původním pístem jsem již nikdy neměl problém s přidíráním a to ani za náročnějších provozních podmínek (než se to povolilo). Efekt tuhého maziva se tedy dostavil.
Z tohoto důvodu se ptám na ten manuál, protože u některých strojů se MoS2 dává při montáži nových dílů právě pro "podporu záběhu" a při montáži již zaběhnutých soustav se toto neopakuje.
A když už jsem u tématu, tak se podělím o jednu zkušenost.
Molyka jako taková je založená na efektu tuhého maziva, zde zastoupeného složkou MoS2 (prakticky to vyladá jako práškovej grafit). Vazelínu z toho tedy uděláte tak, že do nějaké základní mazací složky (vlastně "lepidla") přidáte toto MoS2 a to má tvořit právě ten mazací efekt pro vysoce namáhané spoje. Tj. podle mého názoru je jedno, jestli tam dáte to a nebo tamto od jiného výrobce, ale rozhodující bude obsah MoS2, nikoli kvalita "základní frakce", na které to nestojí.
Ale teď k té zkušenosti:
Kdysi jsem si nechal vybrousit 2T Jawku u nás v robotě, ale protože byl problém s honováním, udělalo se to "jen tak tak", tedy píst byl hodně na těsno. Zajížděl jsem to schválně za nižších teplot a jak se má (prd...prd...), abych si na tom nenamlátil, kdyby se to kouslo, ale i tak to po nějaké době začalo zvonit a začalo se přidírat. Přišel jsem na to vždy včas, ale štvalo mě to, takže válec šel dolů, že ho nechám ještě trochu protáhnout na honovačce. Shoda okolností tomu chtěla, že toto jsem již nestihl, tak mi jeden zkušenej praktik a závodník poradil, ať seženu práškový MoS2 a po odmaštění s tím válec pořádně vytřu. Nejdříve jsem na něj koukal jako mladý péro z gauče, ale nakonec jsem ho poslechl. Vymazal jsem, válec dostal takový namodralý matný povrch, veškeré drážky po honování jsem "ucpal" MoS2, ale po smontování i s původními kruhy a původním pístem jsem již nikdy neměl problém s přidíráním a to ani za náročnějších provozních podmínek (než se to povolilo). Efekt tuhého maziva se tedy dostavil.
Z tohoto důvodu se ptám na ten manuál, protože u některých strojů se MoS2 dává při montáži nových dílů právě pro "podporu záběhu" a při montáži již zaběhnutých soustav se toto neopakuje.
http://www.motorkari.cz/tema/?t=193402
Nakonec jsem to udelal smichanim motoroveho oleje a Molydalu tusim MO-3. Proste jsem do male 20ml olejnicky nacpal od oka vazelinu (manual u me rika 1:10), dolil motorakem, vrtakem v minivrtacce vevnitr poradne rozmichal a bylo to. Ja to teda daval na vic mist, tim, ze to bylo po GOcku motoru, takze vsude kam predepisuje manual.
Myslim si, ze kdyz to jen poradne prolejes olejem, jak ti psali nahore, tak se nic nestane. Ja chtel mit jistotu a pri cene GO uz byla cena vazeliny smesna, tak proc ne Tot moje zkusenost.
Nakonec jsem to udelal smichanim motoroveho oleje a Molydalu tusim MO-3. Proste jsem do male 20ml olejnicky nacpal od oka vazelinu (manual u me rika 1:10), dolil motorakem, vrtakem v minivrtacce vevnitr poradne rozmichal a bylo to. Ja to teda daval na vic mist, tim, ze to bylo po GOcku motoru, takze vsude kam predepisuje manual.
Myslim si, ze kdyz to jen poradne prolejes olejem, jak ti psali nahore, tak se nic nestane. Ja chtel mit jistotu a pri cene GO uz byla cena vazeliny smesna, tak proc ne Tot moje zkusenost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 34 | 26.3.2024 v 10:06 kokosman |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |