Paolo_brno2 vloženo: wemoto.cz hamlet2 Přidat reklamu

Téma: vývoj generací ABS
Zdravím, borci / -kyně.
Jakožto moto-embryo se pouštím do výběru své první pořádné motorky. Pro začátek a kvůli $$ asi něco bazarového a staršího.
Pokukuji po něčem na způsob CB500F a vcelku mám jasno, že chci něco s ABS.

Vím, že vývoj ABS na moto je trochu opožděný v porovnání s auty. Taky už jsem někde zaslechl, že generace I. a II. nebylo úplně to pravé ořechové. Takže zbývá ABS generace III. (příp. u novějších IV.).

Dokázal by, prosím, někdo z přítomných poradit, v jakých letech byly ty jednotlivé generace ABS vyráběny?
Případně kterým rokům výroby se ABS raději vyhnout.

Jde mi především o takové ty evergreen nahatý modely typu CBF500, FZ6, MT-03, atp.
(Opravuji: omylem jsem tu mel zminenou i R4.)

Naposledy editováno 01.06.2017 12:19:55

vývoj generací ABS

1.6.2017 v 06:26 | Nahoru | #1
Já myslím, že nejpokročilejší ABS bude mít to zmínění BMW R 4

vývoj generací ABS

1.6.2017 v 07:09 | Nahoru | #2
No jo, tak soudruzi v bmw v tom asi jsou a vždy byly nejdále.
Zajímavý ceny se objevují třeba u ojetin z roku 2007, vcelku příjemný ceny jsou třeba u archiválií z roku 2003.
Na jednu nebo dvě sezony na rozkradeni to asi bude stačit. (Včetně třeba potřeby naučit se rozborku a sborku kvůli drobným opravám, s tím počítám)
Teď ale babo rad, jestli mají ABS první nebo druhé generace. U těch ročníků raději bez.

vývoj generací ABS

1.6.2017 v 07:12 | Nahoru | #3
Tywoe, já se z ty autokorekce v mobilu picnu.

Samozřejmě "... rozježdění..." nikoliv "... rozkradeni...".
No fuj.

vývoj generací ABS

1.6.2017 v 07:32 | Nahoru | #4
Já jen že zmíněné BMW R4 je model, co se vyráběl 1931-1937
To chceš při brzdění spoléhat na ABS, že to tolik řešíš?

vývoj generací ABS

1.6.2017 v 08:21 | Nahoru | #5
:) tak s tímhle jsi mne nachystal na švestkách.:)
No, behem těch let na skutru už mi ABS několikrát chybělo. Třeba když mi frajer na kostkach zapoměl dát přednost.
Počítám že se silnejsi kubaturou to o moc lepší nebude.

vývoj generací ABS

1.6.2017 v 08:27 | Nahoru | #6
Jako začátečníkovi ti bude užitečný jakýkoliv ABS. Ty generační rozdíly pozná spíš zkušenej jezdec, kterej u starších typů bude mít pocit, že mu do řízení kecají zbytečně brzy při snaze o ostřejší jízdu.

1 reakcí na tento příspěvek vývoj generací ABS

1.6.2017 v 11:28 | Nahoru | #7
Za chvíli už na motorce bez ABS nepůjde ani zabrzdit :D

(reakce na) vývoj generací ABS

1.6.2017 v 12:42 | Nahoru | #8

FEAR píše: Za chvíli už na motorce bez ABS nepůjde ani zabrzdit :D


Eště je otázka jestli neni lepší stim plácnout vo zem kvůli přebržděnýmu předku než se za pomoci abs rozplácnout čelně.

3 reakcí na tento příspěvek vývoj generací ABS

1.6.2017 v 18:54 | Nahoru | #9
No, behem těch let na skutru už mi ABS několikrát chybělo. Třeba když mi frajer na kostkach zapoměl dát přednost.

Na dlažbě(na kostkách) není problém přebrzdit přední kolo... Co se Ti vlastně stalo? Praštil jsi s tím před autem? Nebo nedobrzdil a trefil auto?
Co myslíš, že by bylo s ABS lepší?
Motorka s ABS má výhodu jen při krizovém brzdění z větší rychlosti a prudkém, zbrklém zahamstnutí brzdy a to jen proto, že Ti nedovolí přebrzdit přední kolo (zadní taky) a nepoložíš to na předek, to platí jen v případě, že jedeš rovně!
V náklonu Tě ABS pošle k zemi taky...

Edit:
Prostě i s ABS musíš umět brzdit, najít si volný plácek asfaltu a zkoušet brzdit, ale nejlepší je jezdit, jezdit, jezdit....

Naposledy editováno 01.06.2017 18:58:40

(reakce na) vývoj generací ABS

2.6.2017 v 06:50 | Nahoru | #10

kuzmič píše:

Edit:
Prostě i s ABS musíš umět brzdit, najít si volný plácek asfaltu a zkoušet brzdit, ale nejlepší je jezdit, jezdit, jezdit....



a brzdit, brzdit, brzdit

(reakce na) vývoj generací ABS

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2017 v 08:14 | Nahoru | #11

kuzmič píše:
V náklonu Tě ABS pošle k zemi taky...



tohle už dávno není pravda.

první motorka,která má ABS s čidlem náklonu a mění charakteristiku účinnosti ABS byla KTM1190Adventure v roce 2013-tu už můžeš hamstnout i v náklonu.(nemám koule na to ,to vyzkoušet)
teď už to kopírují i jiní,např. BMW a pod....

jinak k tématu-pokud nemáš sportovní ambice,nejezdíš až na stupačku,nemáš pneu sjetou až po hranu,tak tě nebude obtěžovat ani ABS první generace.
za mně rozhodně ABS ano.

Naposledy editováno 02.06.2017 08:14:43

(reakce na) vývoj generací ABS

2.6.2017 v 10:32 | Nahoru | #12
kuzmič> sice to debatu odklání od původnně zamýšleného směru, ale co bych neudělal pro obecné obveselní:
V téhle konkrétní situaci, když jsem zjistil, že se v prostředku křižovatky asi sejdu s někým dalším, tak okamžitě brzdit co to dá. Pak mi na hladkých kostkách ukloznul zadek, tedy okamžitě povolit brzdy, srovnat to a znovu přitlačit. Protože už jsem věděl že tu uklouzává, tak ne vší magoří silou ale snažit se to nějak rozumně dávkovat, rozdělit a odhadnout kam až se ta guma udrží. Pak přišlo zjištění, že během hraní s páčkama moje rychlost neklesá tak rychle jak bych potřeboval, takže přišlo silnější brždění, to už na té vyhlazené žule uklouznul i předek a to už jsem nevyrovnal a válel se smíchy po podlaze. Borec radostí skákal metr vysoko, že jak jsme se se skutrem k němu dokutáleli, že si bude muset nově nalakovat dveře. Pak přišlo zvedání ze země, mě naštěstí všechno fungovalo, skůtr se dal ze země zvednout taky v jednom kuse i nastartovat. No a když jsem se borce zeptal, jestli by příště nebylo lepší aby mi tu přednost přeci jen dal, tak jsme se shodli, že policajty vlastně jako nepotřebujeme a on si ty dveře přelakuje sám.

Dolph-cz> díky, konečně první technická odpověď. Bohužel tahle KTM je pro mne mimo moje cenové ambice, holt se budu muset spokolit s něčím obyčejnějším.

Naposledy editováno 02.06.2017 10:47:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr motorky Yamaha FZ6 N, Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N, Yamaha... LukeOII 27 20.10.2017 v 11:47 puffybodie
Rada Yamaha FZ6 S2 Rousnice 17 17.10.2017 v 13:17 JUPP67
přední světlo - praská žárovka Yamaha MT-03 LucieMT 23 16.10.2017 v 13:53 MT03MS
Proč Yamaha vyrábí pouze 321 cm³ Yamaha MT-03 Qarc 3 16.10.2017 v 07:25 Qarc
Olejový filtr Honda CBF 500 Honzzino 4 8.10.2017 v 12:58 Honzzino

TOPlist