Jakožto moto-embryo se pouštím do výběru své první pořádné motorky. Pro začátek a kvůli $$ asi něco bazarového a staršího.
Pokukuji po něčem na způsob CB500F a vcelku mám jasno, že chci něco s ABS.
Vím, že vývoj ABS na moto je trochu opožděný v porovnání s auty. Taky už jsem někde zaslechl, že generace I. a II. nebylo úplně to pravé ořechové. Takže zbývá ABS generace III. (příp. u novějších IV.).
Dokázal by, prosím, někdo z přítomných poradit, v jakých letech byly ty jednotlivé generace ABS vyráběny?
Případně kterým rokům výroby se ABS raději vyhnout.
Jde mi především o takové ty evergreen nahatý modely typu CBF500, FZ6, MT-03, atp.
(Opravuji: omylem jsem tu mel zminenou i R4.)
Naposledy editováno 01.06.2017 12:19:55
Zajímavý ceny se objevují třeba u ojetin z roku 2007, vcelku příjemný ceny jsou třeba u archiválií z roku 2003.
Na jednu nebo dvě sezony na rozkradeni to asi bude stačit. (Včetně třeba potřeby naučit se rozborku a sborku kvůli drobným opravám, s tím počítám)
Teď ale babo rad, jestli mají ABS první nebo druhé generace. U těch ročníků raději bez.
1 reakcí na tento příspěvek vývoj generací ABS
3 reakcí na tento příspěvek vývoj generací ABS
Na dlažbě(na kostkách) není problém přebrzdit přední kolo... Co se Ti vlastně stalo? Praštil jsi s tím před autem? Nebo nedobrzdil a trefil auto?
Co myslíš, že by bylo s ABS lepší?
Motorka s ABS má výhodu jen při krizovém brzdění z větší rychlosti a prudkém, zbrklém zahamstnutí brzdy a to jen proto, že Ti nedovolí přebrzdit přední kolo (zadní taky) a nepoložíš to na předek, to platí jen v případě, že jedeš rovně!
V náklonu Tě ABS pošle k zemi taky...
Edit:
Prostě i s ABS musíš umět brzdit, najít si volný plácek asfaltu a zkoušet brzdit, ale nejlepší je jezdit, jezdit, jezdit....
Naposledy editováno 01.06.2017 18:58:40
kuzmič píše:
V náklonu Tě ABS pošle k zemi taky...
tohle už dávno není pravda.
první motorka,která má ABS s čidlem náklonu a mění charakteristiku účinnosti ABS byla KTM1190Adventure v roce 2013-tu už můžeš hamstnout i v náklonu.(nemám koule na to ,to vyzkoušet)
teď už to kopírují i jiní,např. BMW a pod....
jinak k tématu-pokud nemáš sportovní ambice,nejezdíš až na stupačku,nemáš pneu sjetou až po hranu,tak tě nebude obtěžovat ani ABS první generace.
za mně rozhodně ABS ano.
Naposledy editováno 02.06.2017 08:14:43
V téhle konkrétní situaci, když jsem zjistil, že se v prostředku křižovatky asi sejdu s někým dalším, tak okamžitě brzdit co to dá. Pak mi na hladkých kostkách ukloznul zadek, tedy okamžitě povolit brzdy, srovnat to a znovu přitlačit. Protože už jsem věděl že tu uklouzává, tak ne vší magoří silou ale snažit se to nějak rozumně dávkovat, rozdělit a odhadnout kam až se ta guma udrží. Pak přišlo zjištění, že během hraní s páčkama moje rychlost neklesá tak rychle jak bych potřeboval, takže přišlo silnější brždění, to už na té vyhlazené žule uklouznul i předek a to už jsem nevyrovnal a válel se smíchy po podlaze. Borec radostí skákal metr vysoko, že jak jsme se se skutrem k němu dokutáleli, že si bude muset nově nalakovat dveře. Pak přišlo zvedání ze země, mě naštěstí všechno fungovalo, skůtr se dal ze země zvednout taky v jednom kuse i nastartovat. No a když jsem se borce zeptal, jestli by příště nebylo lepší aby mi tu přednost přeci jen dal, tak jsme se shodli, že policajty vlastně jako nepotřebujeme a on si ty dveře přelakuje sám.
Dolph-cz> díky, konečně první technická odpověď. Bohužel tahle KTM je pro mne mimo moje cenové ambice, holt se budu muset spokolit s něčím obyčejnějším.
Naposledy editováno 02.06.2017 10:47:13
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 | Radik55 | 10 | 18.4.2024 v 10:24 Radik55 |
Ktm 390 2015 křivé kolo KTM Duke 390 | Vendyys | 8 | 17.4.2024 v 15:28 _Michal |
budíky Yamaha MT-03 | peldik1 | 1 | 31.3.2024 v 11:52 Fili68 |
KTM DUKE 390 Klepání KTM Duke 390 | Boris92 | 3 | 18.2.2024 v 11:45 Vajstík |
startování Yamaha MT-03 | captur | 3 | 6.10.2023 v 00:20 assassin |