globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První pád
28.5.2017 v 20:35
Tak mám za sebou první pád. Řidič přede mnou se na poslední chvíli rozhodl že začne odbočovat a zadupl brzdu. No moje chyba. Nechal jsem si malý odstup, smyk předního kola a už jsem se klouzal po asfaltu. Naštěstí si toho všml a přišel mi pomoct zvednout motorku co mi ležela na noze jinak bych tam ležel ještě teď. Ale hlavně že su celý. Odřené hadry sere pes a na motorce ohlé levé přepákování a zlomený zadní blinkr taky. Čuměl jsem že není odřená nádrž nebo jiné části. Poučení do příště mám. Nechat si větší odstup.
Předchozí
1 2
Následující

První pád

28.5.2017 v 20:40 | Nahoru | #1
No tak hlavně, že jsi celý.

První pád

28.5.2017 v 20:50 | Nahoru | #2
Bohužel až takhle se to člověk nejlépe naučí

První pád

28.5.2017 v 21:19 | Nahoru | #3
Údajně se motorkáři dělí na ty co si lehli a na ty co si teprve lehnou. I já už si ustlal a je to jak v tom filmu "Pamatujte si, chybama se člověk učí"

První pád

28.5.2017 v 21:27 | Nahoru | #4
Joo, to je pro každého.
Já už taky 2x ležel. Vždy při rozjezdu

První pád

28.5.2017 v 21:29 | Nahoru | #5
Každý jednou lehne, je to otázka času, u mne po 30 letech

1 reakcí na tento příspěvek První pád

28.5.2017 v 21:46 | Nahoru | #6
další zbytečné lehnutí-přebržděné přední kolo.
kdyby jsi měl ABS,nestalo by s nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První pád

28.5.2017 v 22:06 | Nahoru | #7
Dolph-cz> zas bez ABS se to naučil hned zkraje a naštěstí v malé rychlosti, zatímco vy se všema těma elektronickejma pomocníkama se rozmáznete ve dvou kilech až to elektronika nepobere

U Maraudera se v krizovce přibrždění zadní brzdou vyplatí, si "přidřepne" a líp drží

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První pád

28.5.2017 v 22:08 | Nahoru | #8
panTerek> ale prd,tady je jedno,jestli jede 40,nebo 200.

prostě se lekl, zmáčkl brzdu více,než guma unese a lehnul.každé druhé video je v podobném duchu.

První pád

28.5.2017 v 22:51 | Nahoru | #9
drahno let,co jezdím si nechávám větší odstup jak v autě tak v motorce a považuju to za sakra důležitou věc,bohužel v Čechách pro řidiče za tebou to znamená,že se má na tebe nalepit,předjet tě a do tý mezery se vecpat a to i v případě ,že se jede v souvislý koloně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První pád

28.5.2017 v 23:06 | Nahoru | #10
Dolph-cz> Jako bys tam byl.., lehnul jsem před dvěma měsíci podobně, kdybych měl abs tak bych nelehnul, ale skončil bych hlavouv zadním skle. Takhle jsem se doklouzal k autu a praskl nárazník ramenem. Na těch videích taky často vidíš, že lehnout je to nejlepší možný řešení...jistě lepší než napálit hlavou nebo hůř, když se motorka postaví na přední a ještě tě přimáčkne k autu. Je to vyloženě o konkrétní situaci.

Naposledy editováno 28.05.2017 23:07:43

(reakce na) První pád

28.5.2017 v 23:06 | Nahoru | #11
Dolph-cz> To se nijak nerozporujeme, jen ABS by mu tuto lekci, kterou si jiste zapamatuje, neustedrilo a hamstal by na predni brzdu jak cune dal

Naposledy editováno 28.05.2017 23:08:13

1 reakcí na tento příspěvek První pád

28.5.2017 v 23:55 | Nahoru | #12
No, nepřeceňujte to ABS, když jsem byl na motoškole, zkoušeli jsme krizové brždění, aby zareagovalo ABS, po několika pokusech, kdy se nic nedělo, jsem za přední brzdu vzal na prasáka a Guzzina se postavila na přední kolo, až jsem měl poserproužek v trenclach..
Jasně, Marauder se Ti nepostaví na přední kolo, ale klouzne, tady by ABS pomohlo, ale nic na tom nemění fakt, že brzdit musíš umět a leknutí s následným zahamstnutím brzdy natvrdo, je vždycky nahowno....

První pád

29.5.2017 v 00:25 | Nahoru | #13
Podobou situaci jsem videl vcera kdyz jsem jel v aute, typek na cruiseru jel za autem, to se rozhodlo odbocit musel zagumovat i s batuzkem, ale ustal to. Za coz jsem byl rad, ze jsme tam nemuseli jeste nekoho zvedat, nebo hure. Lepit se jedine doma na zenskou...

Naposledy editováno 29.05.2017 00:26:20

První pád

29.5.2017 v 02:27 | Nahoru | #14
Hlavně, že jsi celý :) zbytek je už jen bonus. Tak jsi podcenil situaci a vymstilo se ti to. Já jsem si skoro podsekl přední kolo, když jsem zpanikařil a lekl se pravotočivé zatáčky za horizontem. Hrábnul jsem na přední všemi čtyřmi, jel jsem přesně kolmo k silnici takže jsem jen zagumoval a nadělal si do gatí. Ta chyba se udělá hned, já jen doufám, že až to položím nikoho nepovezu, nikoho nezraním. Tak snad to bude při rozjezdu a nebo z blbosti v garáži .

1 reakcí na tento příspěvek První pád

29.5.2017 v 08:16 | Nahoru | #15
Byla to moje první krizovka, zazmatkoval jsem a vzal moc za brzdu. Ve finále jsem ale rád že jsem nevletěl do auta přede mnou. Motorku jsem opravil ještě večer. Motohadry zafungovaly na jedničku a kupodivu kevlarové rifle dopadly lépe než kožená bunda. Odnesl jsem si s toho cenné zkušenosti.

(reakce na) První pád

29.5.2017 v 08:17 | Nahoru | #16

psenap píše: Dolph-cz> Jako bys tam byl.., lehnul jsem před dvěma měsíci podobně, kdybych měl abs tak bych nelehnul, ale skončil bych hlavouv zadním skle. Takhle jsem se doklouzal k autu a praskl nárazník ramenem. Na těch videích taky často vidíš, že lehnout je to nejlepší možný řešení...jistě lepší než napálit hlavou nebo hůř, když se motorka postaví na přední a ještě tě přimáčkne k autu. Je to vyloženě o konkrétní situaci.



jasně,každá situace je jiná...,já chtěl jen vypíchnout,že ve spoustě případů to hodně pomůže a těch kdyby to vyloženě uškodilo asi moc nebude.
já sám jsem měl hromadu motorek bez abs,nikdy jsem na probrždění předku nelehnul,ale párkrát to ve mně hrklo,když se kolo zastavilo...teď už mám druhou motorku s ABS a brždění do zatáčky se štěrkem si vyloženě užívám -i když pak si nemám o čem povídat s vyděšenými kolegy v hospodě co jeli taky a už si vybírali místo,kde s tím švihnou...

stejně se tady za chvíli ukážou střelci na syrových mašinách,kteří by ABS nikdy nechtěli,protože je úplně nahovno..a ani hydraulickou spojku...

(reakce na) První pád

29.5.2017 v 08:18 | Nahoru | #17

100nes píše: Byla to moje první krizovka, zazmatkoval jsem a vzal moc za brzdu. Ve finále jsem ale rád že jsem nevletěl do auta přede mnou. Motorku jsem opravil ještě večer. Motohadry zafungovaly na jedničku a kupodivu kevlarové rifle dopadly lépe než kožená bunda. Odnesl jsem si s toho cenné zkušenosti.



tohle je správný přístup!!

1 reakcí na tento příspěvek První pád

29.5.2017 v 09:40 | Nahoru | #18
ani to ABS není všespasitelné, v motoškole nám povídali (sršeň říkal ), že to konzultovali i s policajtama, že sice ubývá nehod na uklouznutí předního kola, ale přibývá nehod nárazem(s ABS). Ono si to totiž kolikrát ty naše rozbité cesty a rolety před křižovatkama vyhodnotí po svém a prostě to přestane brzdit. Jeden z instruktorů potvrdil, že už takhle párkrát zastavil s vytřeštěnýma očima až uprostřed křižovatky, prostě to přestalo brzdit.

Když už hňápnu po brzdě(je fuk, jestli s ABS nebo bez), tak to znamená, že chybu už jsem udělal dřív...rychlost, odstup, podcenění, nepozornost apod.

První pád

29.5.2017 v 10:10 | Nahoru | #19
každej sebou plácne, já už ležel několikrát, a z větší části dost nejapně - při vycouvávání z garáže sem jí rozložil mezi vraty, fungl nová jawa přivezená před chvílí z kvelbu na mě padla při slejzání, rozjetí se zamčenou kotoučovkou a podobný debility.... a pár dršek na silnici, díky bohu jen jedna vážná, ještě s jawou 350 s přeletem řidítek mezi stromy - naštěstí sem se dobře trefil ...
Zaujaly mě ty hadry - taky sem pokaždý rozerval koženou bundu a textilní motorkový kalhoty přežily. Ale spíš si myslím, že to je náhoda.

První pád

29.5.2017 v 10:30 | Nahoru | #20
Hergoth> stim se nedá než jen souhlasit, vše začíná v bezpečném odstupu od vozidel, přiměřené rychlosti a předvídání případných situacích . Ale taky člověk prostě může mít smůlu a nepomůže ani ABS, ani odpovědný přístup toho řidiče. Já měl vždy při krizových situacích štěstí a nedošlo nikdy k nehodě, ale vzal jsem si z nich poučení, že na silnici je tolik proměnných ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První pád

29.5.2017 v 10:56 | Nahoru | #21

Hergoth píše: .......... že to konzultovali i s policajtama, že sice ubývá nehod na uklouznutí předního kola, ale přibývá nehod nárazem(s ABS)...........



já byl byl zase na pohřbu kamarádovi,co probrzdil předek a lehnul přímo pod projíždějící auto.kdyby do něj narazil v sedě,možná by jen letěl přes kapotu.

ale to už je zbytečné řešit,co by,kdyby.........je to prostě osud,jak má svíčka zhasnout,tak zhasne.

(reakce na) První pád

29.5.2017 v 11:39 | Nahoru | #22
Dolph-cz> já samozřejmě netvrdím, že ABS na nic. Tvého kámoše je mi pochopitelně líto, ale i on velmi pravděpodobně, předtím než probrzdil, udělal nějakou chybu. Život ti zachrání eliminace těch chyb před tím než vemeš za brzdu, ne ABS. Pokud se na motce s ABS nebudeš soustředit, nebudeš mít odstup atd, tak ti dříve nebo později ABS prostě nepomůže. Je to prostě o těchhle zkušenostech, někdo má štěstí, někdo holt smůlu

První pád

29.5.2017 v 11:44 | Nahoru | #23
Na motorce s ABS jsem jel jednou a spíš mě to vyděsilo, ale to je asi otázka zvyku. Ono to bude asi jako u auta. Na suchý silnici to moc výhoda nebude ale na mokrý zase velká.. Všechno má svoje. Hlavně že se ti nic nestalo.

1 reakcí na tento příspěvek První pád

29.5.2017 v 13:01 | Nahoru | #24
Kdyz jedu autem a lepi se na me nekdo na motorce, taky z toho nemam dobrej pocit.... Predjet me nechce, ale jede 3 metry za mnou....... Ja jedu treba na adaptivni tempomat a kdyz to prede mnou zakapne, tak mi to celkem dost taky zabrzdi a ten motorkar je v haji...... ODSTUP je fakt zaklad, ale tohle se bohuzel nepokutuje.... Furt jenom prekroceni rychlosti na mistech kde to je fuk....

edit: No jasny, ABS by nejspis pomohlo... Je fajn, ze to dneska motorky maj asi vsechny... novy samozrejme.

Naposledy editováno 29.05.2017 13:02:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První pád

29.5.2017 v 13:05 | Nahoru | #25

kuzmič píše: No, nepřeceňujte to ABS, když jsem byl na motoškole, zkoušeli jsme krizové brždění, aby zareagovalo ABS, po několika pokusech, kdy se nic nedělo, jsem za přední brzdu vzal na prasáka a Guzzina se postavila na přední kolo, až jsem měl poserproužek v trenclach..
Jasně, Marauder se Ti nepostaví na přední kolo, ale klouzne, tady by ABS pomohlo, ale nic na tom nemění fakt, že brzdit musíš umět a leknutí s následným zahamstnutím brzdy natvrdo, je vždycky nahowno....



v tom pripade bych nechal v servise zkontrolovat, jestli to to abs funguje .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První pád

29.5.2017 v 13:15 | Nahoru | #26

MARTlN píše: i...... ODSTUP je fakt zaklad, ale tohle se bohuzel nepokutuje.... Furt jenom prekroceni rychlosti na mistech kde to je fuk....

edit: No jasny, ABS by nejspis pomohlo... Je fajn, ze to dneska motorky maj asi vsechny... novy samozrejme.



U nás to nepokutují,ale například v Rakousku ti policajti můžou napařit pokutu za nedodržování bezpečné vzdálenosti. Zjišťoval jsem to u známé co v Rakousku dělá,poté co jeden kamarád dostal 20,-Eur pokutu,že jel s dodávkou blízko za kamionem a prý na to mají právo bez nějakýho důkazu. Jen tak na základě toho,že tě vidí a usoudí,že jsi moc blízko. Je to takový prasácký werhmachťácký chování,ale bohužel...

Naposledy editováno 29.05.2017 13:15:54

(reakce na) První pád

29.5.2017 v 13:21 | Nahoru | #27
dafikk> Tak rakousky fizlove to je obecne kapitola sama pro sebe....

První pád

29.5.2017 v 15:32 | Nahoru | #28
to mně se nedávno povedlo, při mojí první a podobný krizovce, dupnout na zadní a do toho jsem domačkával přední...zadek mi lítal sem a tam, pištěl jak kráva, ale ustál jsem to...docela jsem čuměl, že jsem to zmáknul takhle vypytlíkovat, vzhledem k tomu, že jezdím teprve vod února

První pád

29.5.2017 v 15:55 | Nahoru | #29
Já jsem pro změnu rád, že ABS nemám. Na brzdy jdu citlivě, ale stalo se mi, že auto přede mnou v zácpě při cca 20 km/h zastavilo ve chvíli, kdy mělo zelenou, a já se otočil kontrolovat, jestli můžu do pravého pruhu. Když jsem se podíval zpět před sebe, málem jsem ho trefil. Zamáčknul jsem brzdu na doraz, motka se postavila na přední, ale v nízké rychlosti zase žuchla zpět a já mohl ihned odfrčet pravým pruhem dál. S ABS bych v tom autě byl, mohl jsem dopadnout mnohem hůř. Byla to pro mě také obrovská lekce.

První pád

29.5.2017 v 16:09 | Nahoru | #30
Pokud se kolo nesmýká, tak by ABS nemělo nic dělat. Ale v motorce to neznám, jen v autě.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní karburátor na VZ800 Marauder ... Suzuki VZ 800 Marauder linhic 2 7.1.2024 v 13:59 1100Virago
Zadní karburátor Suzuki Marauder VZ... Suzuki VZ 800 Marauder linhic 5 6.12.2023 v 11:42 linhic
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Škrtený Marauder 800 Suzuki VZ 800 Marauder Dano998 0 8.9.2023 v 22:32 Dano998
Brašny na Suzuki VZ 800 Suzuki VZ 800 Marauder Faier 2 5.9.2023 v 18:28 Boris.


TOPlist