Naposledy editováno 25.05.2017 11:54:11
Naposledy editováno 25.05.2017 12:00:29
Přechlastat ho můžeš tým, že šlapeš, šlapeš jak divý a ono nic.
Fígl se sytičem, v případku Babetty s clonou karburátoru, je ten, že při zaclonění vstupního hrdla karburátoru zvýšíš podtlak u rozprašovače (a tím zvýšíš poměr vzduch-benzín) tak, že motor líp chytne.
Né že by směs (obvyklý poměr je cca 15 váhových dílů vzduchu ku jednému paliva) s poměrem vzduch:benzín 1:1 líp hořela, ale ve studeném motoru se benzín z jeho vnitřních prostorů neodpaří, ale steče, čímž se ke svíčce horko těžko dostane v poměru žádaném.
Proto se u studeného motoru směs obohacuje výrazně mimo obvyklý poměr.
Ono taky když dáš sytič u zahřátého motoru, měl by chcípnout (tohoto jevu se někdy používá pro příští lehčí start).
Přechlastání může vzniknout špatným postupem při startování zejména studeného motoru a nebo je karburátor nedobře seřízen (třeba vysoká hladina v plovákovce, což by naznačovalo možné nastartování studeného motoru bez sytiče).
Případné uchlastání se odstraňuje tak, že se furt drží plný plyn a startuje se, dokud motor nezačne "spolupracovat".
Na dálku se blbě radí,kór temu, kdo nemá žádné zkušenosti s provozem takovýchto strojů...není v okolí nejaký znalý motorcyklista?
Naposledy editováno 25.05.2017 13:37:49
"Přechlastání může vzniknout špatným postupem při startování zejména studeného motoru a nebo je karburátor nedobře seřízen (třeba vysoká hladina v plovákovce, což by naznačovalo možné nastartování studeného motoru bez sytiče)."
cize ked moja babeta ide nastartovat bez sytica ked je studeny motor tak mam zle nastaveny karborator? aby som sa tomu vyhol mam zacat pouzivat sytic ked startujem studeny motor? ked sytic zapnem na zahriatom motore tak ho vypne ako pises. stalo sa mi doteraz dva krat ze som ho prechlastal. prvy krat ked mi babetu doniesli vo vlecke kde lezala na boku asi 3 hodiny a druhy krat teraz ked som stratil to tlacidlo sitica a startoval som viac krat neuspesne. v oboch pripadoch pomohlo to ze som nastartoval, vypol palivovy kohut /nie som si isty ci skutocne funguje-ved ked ho vypnem tak by mal prestat tiect benzin do kabroratora a motor by mal zhasnut nie? / zacal slapat a babeta chytila postupne otacky a uviedla sa do normalneho chodu. teraz som z toho zmeteny co pises. co mam teda urobit? dat dole karborator a skusit ho nastavit? pripadne kupit novy?
p.s. je pravda ze teraz ked som stratil to tlacidllo sytica tak som startoval viac krat po sebe neuspesne s otvorenym rychlopalom a motor nechytal len naprazdno pretacal. preto sa teda asi prechlastal motor len mi nejde do hlavy preco som to odstranil tym slapanim do pedalov s uzavretym palivovym kohutom. vobec tomu nechapem preco to tak je.
Naposledy editováno 25.05.2017 14:19:24
Víš, ono by to chtělo doopravdy asi člověka, který nějakou motorku už někdy měl, protože to, co píšeš, mě utvrzuje v tom, že by sis s tím neporadil bez nebezpečí vzniku nějaké škody. Mírně řečeno.
A ten znalý člověk, pokud opravdu znalý je, ti určitě poradí, co a jak a nejlepší je to vidět, co s tím ten fachman dělá.
Až pak by ses mohl do seřizování pustit sám...
Nový karbec bývá obvykle až to nejposlednější řešení, například když ti ten starý přejede traktor...
V prvé řadě by měl být stroj po mechanické stránce v pořádku a až poté by se měl doladit tak, aby dobře startoval, nechcípal při pokusu o rozjetí a podobně.
K tomu jsou určité znalosti potřebné.
Dělat to systémem pokus - omyl, aniž bych věděl, co s kterým zásahem do seřízení dělám, no...
Já třeba vůbec nerozumím počítačům a proto nějaké opravy, úpravy či instalace nechávám na těch, kdo to umí...
Já už si míry nepamatuju, ale ty si možeš na internetu najít, kde se co měří a jak se to má dělat.
Vlastní seřízení výšky hladiny se dělá přihýbáním jazýčku plováků, ale tam je potřeba dát pozor na tu pružinku, navlečenů do dírky jehly.
Když totiž jdou plováky dolů, vlastně nuceně za tu pružinku otevírají jehlový ventil.
Pokud už někdo do toho karbecu rýpal, je potřeba zkontrolovat, jestli plováky neváznou boky o stěnu plovákovky.
U tohoto karbecu se dvěma plovákama se právě někdy zašprajcujů a dělajů neplechu.
Ty plováky by správně neměly byt rovně (rovnoběžně), ale spodkem trochu k sobě.
No ale taky može byt aj jiná věc - jak zjistil u pincka Bimbam - že měl díravý plovák...
To se zjistí tak, že studený plovák se ponoří do teplé vody a tam, kde je dírka, idů chvílku bublinky.
Naposledy editováno 27.05.2017 22:50:59
este raz dakujem za ochotu pomoct.ja so to vazim. cesty a cestovanie to je moja vasen. som dlhorocny cyklista. pred 3 rokmi som ochutnal vasen motorovej jazdy. mal som moped piagio ciao kde stacilo len liat benzin a jazdit. urobil som na nej mnozstvo pamatnych jazd. najuzasnejsia bola 250 km jazda k dunaju a spat popri hrone. moped sa mi potom pokazil mne to zacalo teraz chybat a preto som kupil tuto babetu a hned ma zaskocili tieto problemi. pre mna je cesta a cestovanie vasen. raz sa s nad dopracujem k naozajstnej motorke. takze tak. vazim si tvoju pomoc priatelu
Jen je třeba k problému přistupovat s chladnou hlavou - a selským rozumem.
Akorát je dobré vědět, jak dvoutakt funguje a jak fungujů ty věci okolo, aby to vrčelo. Alespoň princip funkce.
Stačí karbecu a zapalování...
Babetta je stejně jednoduchý vergl jak všecky jiné 2t mopedy na světě.
Sám mám dvourychlostní a pro ještě větší jednoduchost jsem ten dvoukvalt vyhodil...existovaly na to díly, protože se to pro některé zákazníky takto vyrábělo.
Strejdovi jsem léčil Korado a pak, abych dokázal, že je v cajku, absolvoval jsem "předávací" cestu taky tak okolo 200km...
Takže klídek a pokud nejsi úplný osel, dojdeš na to.
Držím palec.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Lakování Babetty 210 Babetta 210 | Mira- | 19 | 23.4.2024 v 21:04 Krautkopf |
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 | pitbikeros | 4 | 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros |
Babeta 210 vyčištění nádrže Babetta 210 | Bluecz98 | 7 | 12.4.2024 v 21:12 pitbikeros |
Babetta vynechava, už nevím co s tím Babetta 210 | Martinkun | 6 | 12.4.2024 v 09:09 JAVR |
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 | Babetta-Sam | 10 | 12.4.2024 v 08:02 ramlik |