bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sytič -Karborator Jikov Babetta 210
24.5.2017 v 20:38
Dobry den. potrebujem surne poradit. po dnesnom neuspesnom startovani babetty som zbadal ze som stratil tlacidlo sitica. babeta nechcela nastartovat co sa mi zda zvlastne pretoze ten sitic som nikdy nezapinal a vzdy chytila bez problemov aj so studenym motorom. potreboval by som poradit ci to ze sa neda nastartovat sposobilo to stratene tlacidlo sitica. ja sa tomu velmi nerozumiem ale predpokladam ze ked to tlacidlo sitica vypadlo tak ten karborator funguje akokeby s vypnutim siticom. je teda mozne ze to je dovod preco nemozem babetu nastartovat? este raz podotykam ze sitic som pri stratovani nikdy nezapinal. dakujem

Naposledy editováno 25.05.2017 11:54:11

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

25.5.2017 v 07:30 | Nahoru | #1
Sitič -Karborator Jikov Babetta 210 ..............................to první slůvko je chybné

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

25.5.2017 v 08:25 | Nahoru | #2
podivej se sem

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

25.5.2017 v 11:58 | Nahoru | #3
vdaka. uz som to napravil :) este by som sa chcel opytat ze ako vyriesit ked je prechlastany motor? dnes po uspešnej vymene toho tlacidla sytica som nastartoval a motor zase nemal tah. vyriesil som to takto a chcem sa spytat ci je to spravny postup alebo sa to robi nejak inak : cize nastartoval som, ubral plyn na minimum, uzavrel palivovy ventil a slapal pedalmi ako na bicykli so zapnutym motorom, postupne som jemne pridaval a uberal plyn az pokial sa motor nedostal do otacok. je to spravny postup? a tiez by som sa chcel spytat ze co sposobuje to prechlastanie motora? ked neuspesne startujem s pridanym plynom? vtedy sa prechlasta? ospravedlnujem sa za pre niekoho hlupe otazky ale nema mi kto iny poradit a servis babiet tu naokoli nikde nie je.babettu mam prvy tyzden a je to moj prvy stroj. vdaka

Naposledy editováno 25.05.2017 12:00:29

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

25.5.2017 v 13:37 | Nahoru | #4
...no keď zatvoríš palivový ventil(kohútik), tak motor neprechlastáš...
Přechlastat ho můžeš tým, že šlapeš, šlapeš jak divý a ono nic.
Fígl se sytičem, v případku Babetty s clonou karburátoru, je ten, že při zaclonění vstupního hrdla karburátoru zvýšíš podtlak u rozprašovače (a tím zvýšíš poměr vzduch-benzín) tak, že motor líp chytne.
Né že by směs (obvyklý poměr je cca 15 váhových dílů vzduchu ku jednému paliva) s poměrem vzduch:benzín 1:1 líp hořela, ale ve studeném motoru se benzín z jeho vnitřních prostorů neodpaří, ale steče, čímž se ke svíčce horko těžko dostane v poměru žádaném.
Proto se u studeného motoru směs obohacuje výrazně mimo obvyklý poměr.
Ono taky když dáš sytič u zahřátého motoru, měl by chcípnout (tohoto jevu se někdy používá pro příští lehčí start).
Přechlastání může vzniknout špatným postupem při startování zejména studeného motoru a nebo je karburátor nedobře seřízen (třeba vysoká hladina v plovákovce, což by naznačovalo možné nastartování studeného motoru bez sytiče).
Případné uchlastání se odstraňuje tak, že se furt drží plný plyn a startuje se, dokud motor nezačne "spolupracovat".
Na dálku se blbě radí,kór temu, kdo nemá žádné zkušenosti s provozem takovýchto strojů...není v okolí nejaký znalý motorcyklista?

Naposledy editováno 25.05.2017 13:37:49

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

25.5.2017 v 14:15 | Nahoru | #5
dakujem za pomoc. snazim sa to pochopit co si napisal. ten palivovy kohut som uzavrel az ked bol motor prechlastany.proste som ho zavrel a slapal a motor postupne chytil otacky. zaujala ma co si napisal:
"Přechlastání může vzniknout špatným postupem při startování zejména studeného motoru a nebo je karburátor nedobře seřízen (třeba vysoká hladina v plovákovce, což by naznačovalo možné nastartování studeného motoru bez sytiče)."
cize ked moja babeta ide nastartovat bez sytica ked je studeny motor tak mam zle nastaveny karborator? aby som sa tomu vyhol mam zacat pouzivat sytic ked startujem studeny motor? ked sytic zapnem na zahriatom motore tak ho vypne ako pises. stalo sa mi doteraz dva krat ze som ho prechlastal. prvy krat ked mi babetu doniesli vo vlecke kde lezala na boku asi 3 hodiny a druhy krat teraz ked som stratil to tlacidlo sitica a startoval som viac krat neuspesne. v oboch pripadoch pomohlo to ze som nastartoval, vypol palivovy kohut /nie som si isty ci skutocne funguje-ved ked ho vypnem tak by mal prestat tiect benzin do kabroratora a motor by mal zhasnut nie? / zacal slapat a babeta chytila postupne otacky a uviedla sa do normalneho chodu. teraz som z toho zmeteny co pises. co mam teda urobit? dat dole karborator a skusit ho nastavit? pripadne kupit novy?

p.s. je pravda ze teraz ked som stratil to tlacidllo sytica tak som startoval viac krat po sebe neuspesne s otvorenym rychlopalom a motor nechytal len naprazdno pretacal. preto sa teda asi prechlastal motor len mi nejde do hlavy preco som to odstranil tym slapanim do pedalov s uzavretym palivovym kohutom. vobec tomu nechapem preco to tak je.

Naposledy editováno 25.05.2017 14:19:24

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

25.5.2017 v 20:45 | Nahoru | #6
To, že je směs možná bohatá, by mohla mít na svědomí zvýšená hladina benzínu v plovákové komoře.
Víš, ono by to chtělo doopravdy asi člověka, který nějakou motorku už někdy měl, protože to, co píšeš, mě utvrzuje v tom, že by sis s tím neporadil bez nebezpečí vzniku nějaké škody. Mírně řečeno.
A ten znalý člověk, pokud opravdu znalý je, ti určitě poradí, co a jak a nejlepší je to vidět, co s tím ten fachman dělá.
Až pak by ses mohl do seřizování pustit sám...
Nový karbec bývá obvykle až to nejposlednější řešení, například když ti ten starý přejede traktor...
V prvé řadě by měl být stroj po mechanické stránce v pořádku a až poté by se měl doladit tak, aby dobře startoval, nechcípal při pokusu o rozjetí a podobně.
K tomu jsou určité znalosti potřebné.
Dělat to systémem pokus - omyl, aniž bych věděl, co s kterým zásahem do seřízení dělám, no...
Já třeba vůbec nerozumím počítačům a proto nějaké opravy, úpravy či instalace nechávám na těch, kdo to umí...

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

26.5.2017 v 08:07 | Nahoru | #7
suhlasim s tebou co pises. ja sa do toho nechem vrtat lebo tomu nerozumiem. ale myslim ze sme dost odbocili od temy. ta babetta ide v poriadku az na to prechlastanie co sa mi stalo uz dva krat a to ju mam tyzden. mna zaujima najma to ako sa tomu vyhnut aby sa znovu prechlastala a ked sa uz prechlasta aby som to vedel odsstranit aby ma nenechala v stychu ako naposledy. ako mam postupovat? co nemam alebo co mam robit aby sa to prechlastanie znovu nezopakovalo?

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

27.5.2017 v 09:42 | Nahoru | #8
zdravim. nechem znovu otravovat ale vycerpal som vsetky moznosti a nema mi s tym kto pomoct.forum motorkari.cz je tak moja posledna nadej. neviem sa s tym dalej pohnut.pytal som sa u nas v obchode a tam ma odbili s tym ze oni s babetami nechu mat nic spolocne a ze to prechlastanie motora nema nic spolocne s karboratorom. tak ja potom fakt neviem. dnes som ho rozobral podla navodu na youtube a vyzera ze tam je vsetko v poriadku.ihlovy ventlil reaguje na zdvich plavaka. ak tomu dobre rozumiem tak musim znizit hladinu v plavakovej komore ale vobec netusim ako. tiez som ochotny kupit novy karborator-stoji 28 e co nie je tak strasne ale zneistili ma v tom obchode kde mi povedali ze to prechlastanie nema na svedomi karborator. prosim poradte co mam urobit.

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

27.5.2017 v 22:45 | Nahoru | #9
Pokud se karburátor přeplavuje a nic moc do teho nikdo nevrtal, začal bych kontrolů výšky hladiny.
Já už si míry nepamatuju, ale ty si možeš na internetu najít, kde se co měří a jak se to má dělat.
Vlastní seřízení výšky hladiny se dělá přihýbáním jazýčku plováků, ale tam je potřeba dát pozor na tu pružinku, navlečenů do dírky jehly.
Když totiž jdou plováky dolů, vlastně nuceně za tu pružinku otevírají jehlový ventil.
Pokud už někdo do toho karbecu rýpal, je potřeba zkontrolovat, jestli plováky neváznou boky o stěnu plovákovky.
U tohoto karbecu se dvěma plovákama se právě někdy zašprajcujů a dělajů neplechu.
Ty plováky by správně neměly byt rovně (rovnoběžně), ale spodkem trochu k sobě.
No ale taky može byt aj jiná věc - jak zjistil u pincka Bimbam - že měl díravý plovák...
To se zjistí tak, že studený plovák se ponoří do teplé vody a tam, kde je dírka, idů chvílku bublinky.

Naposledy editováno 27.05.2017 22:50:59

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

27.5.2017 v 23:07 | Nahoru | #10
Tak sem našel, jaká má byt správná poloha plováků:
- když se dá karbec (bez víka plovákovky) hore nohama, má byt horní hrana plováků zároveň s horní hranů emulzní trubice (hlavní trysky).

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

28.5.2017 v 09:06 | Nahoru | #11
Zdravim. dakujem za ochotu pomoct. naozaj si to vazim kedze tomu vobec nerozumiem a musim ti pripadat ako blbec. ale mam snahu. pozeral som mnozstvo video na youtube a podla toho som aj rozobral ten karborator. vymenil som ihlovy ventil za novy, a tiez tesnenie plavakovej komory. skontroloval som plavak a vizualne nevyzera byt deravy ani sa v komore o nic nezachytava. akurat je v z jednej strany preliaceny a trochu sa mi ho podarilo ohnut ked som ho vyberal :(. ked som to poskladal tak benzin znova tecie, povedal by som ze este viacej :(. s namahou som nasiel vo vedlajsom meste servis kde riesia babety kde oprava tejto babety pokial je problem len v karboratore stoji 40 euro. je to dost lebo za 28 e viem u nas kupit karborator delorto ale mam obavy ze ho kupim a budu to len dalsie vyhodene peniaze a babeta bude aj tak nefunkcna. takze asi to tam budem musiet zaniest a zverit odbornikom lebo vcera som s tym karboratorom zabil cely den a mam pocit ze som to len viacej pokaslal :(. este by som sa chcel spytat ze ci by som nemal zajtra kupit novy plavak a skusit ho tam nahodit, pripadne ako pises skusit ten pokus s tou vodou ci nie je deravy ale to asi by bolo dobre rovno kupit novy. ci to mam skusit spravit pred tym ako ju zanesem do servisu.
este raz dakujem za ochotu pomoct.ja so to vazim. cesty a cestovanie to je moja vasen. som dlhorocny cyklista. pred 3 rokmi som ochutnal vasen motorovej jazdy. mal som moped piagio ciao kde stacilo len liat benzin a jazdit. urobil som na nej mnozstvo pamatnych jazd. najuzasnejsia bola 250 km jazda k dunaju a spat popri hrone. moped sa mi potom pokazil mne to zacalo teraz chybat a preto som kupil tuto babetu a hned ma zaskocili tieto problemi. pre mna je cesta a cestovanie vasen. raz sa s nad dopracujem k naozajstnej motorke. takze tak. vazim si tvoju pomoc priatelu

Sytič -Karborator Jikov Babetta 210

29.5.2017 v 12:25 | Nahoru | #12
Není třeba hned při sebemenších problémech půlit motor a dělat výbrus .
Jen je třeba k problému přistupovat s chladnou hlavou - a selským rozumem.
Akorát je dobré vědět, jak dvoutakt funguje a jak fungujů ty věci okolo, aby to vrčelo. Alespoň princip funkce.
Stačí karbecu a zapalování...
Babetta je stejně jednoduchý vergl jak všecky jiné 2t mopedy na světě.
Sám mám dvourychlostní a pro ještě větší jednoduchost jsem ten dvoukvalt vyhodil...existovaly na to díly, protože se to pro některé zákazníky takto vyrábělo.
Strejdovi jsem léčil Korado a pak, abych dokázal, že je v cajku, absolvoval jsem "předávací" cestu taky tak okolo 200km...
Takže klídek a pokud nejsi úplný osel, dojdeš na to.
Držím palec.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Lakování Babetty 210 Babetta 210 Mira- 19 23.4.2024 v 21:04 Krautkopf
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 pitbikeros 4 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros
Babeta 210 vyčištění nádrže Babetta 210 Bluecz98 7 12.4.2024 v 21:12 pitbikeros
Babetta vynechava, už nevím co s tím Babetta 210 Martinkun 6 12.4.2024 v 09:09 JAVR
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 10 12.4.2024 v 08:02 ramlik


TOPlist