globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: za jízdy zdechne ale pak hned chytne
12.5.2017 v 15:26
Ahoj , občas se mi stane na mz 150 že jedu a chcípne ale skoro hned naskočí , nevíte čím to může být ??

za jízdy zdechne ale pak hned chytne

12.5.2017 v 16:01 | Nahoru | #1
Jednou větou: nejspíš "bordel" v elektrice.
Projeď všechny kontakty týkající se zapalování a podívej se, aby nebyly konektory uklepaný, volný či mastný, pojistkovou skříňku (hrkající či nedoléhající pojistky, případně vyhřátý konektory), kostu motoru, prostříkni spínačku, zkontroluj svíčku, fajfku, vysokonapěťový kabel. Pokud máš ještě origo indukčku, tak již začíná mít období, kdy odchází do věčných lovišť a není to úplně závislý na počtu odjetých kilometrů...

za jízdy zdechne ale pak hned chytne

12.5.2017 v 16:27 | Nahoru | #2
Kabel pod sedackou, skriply o rám. Muj pripad.

za jízdy zdechne ale pak hned chytne

12.5.2017 v 23:47 | Nahoru | #3
podívu se na to ale mám strach že odchází nějaký snímač pak už bych koupil asi vape tolik drátu všude , a jaké vape doporučujete ? všiml jsem si 2 typů jsem z toho zmatený :D dík za každou radu

za jízdy zdechne ale pak hned chytne

13.5.2017 v 15:47 | Nahoru | #4
Tohle: http://eshop.vape.c...rava-zapalovani-sz09 nahrazuje Halovu sondu (snímač otáček), řídící jednotku a indukčku. Alternátor, usměrňovač a regulátor dobíjení zůstává původní DDR.
Tohle: http://eshop.vape.c...rava-zapalovani-sz16 nahrazuje komplet origo zapalování i dobíjení.

Jinak, pokud máš v dosahu prodejnu elektrosoučástek, tak oprava snímače by Tě vyšla na 35,- Kč a flašku piva pro radioamatéra...

za jízdy zdechne ale pak hned chytne

13.5.2017 v 23:36 | Nahoru | #5
aha :D tak popremyslim co doporucujes ?

za jízdy zdechne ale pak hned chytne

14.5.2017 v 18:31 | Nahoru | #6
Nevím, jestli Ti poradím...
Já šel cestou jednoduchou. Když mě začala elektrika zlobit příliš, rozpojil jsem a někde i vytrhal komplet elektriku z MZty a tři dny se na MZtu ani nepodíval. Potom jsem ji zapojil dle schema zapojení. Změnu jsem udělal u některých okruhů výměnou kabelů za silnější průřez, vyměnil pojistkovou skříňku a hlavní světlomet (žárovku H4) jsem natáhl přes relátka. Tím se elektrika okamžitě srovnala. Regulátor tam již byl ze Škody 120.
Po čase klekla indukčka a následně i snímač otáček. Ten vyřešila oprava za oněch asi 35,- Kč.
Od té doby bezporuchový stroj.
Změna nastala loni na konci listopadu, kdy jsem na baterce naměřil 0,533V. Nabil jsem baterii na nějakých 12,3V, ale za měsíc měla jen asi 11V. Nabil jsem ji znova a pokud se s ní jezdilo, tak dobíjení v pohodě stíhalo. Trochu problém byl na horách, kdy jsem ve vyjetých kolejích ve sněhu dlouho čekal na řidiče plechovek, než se domluvili, kdo se komu vyhne. To už baterie s rozsvícenými světly nedávala, tak jsem je vypnul a zapnul až na silnici bez sněhu. Nejspíš mě teda čeká nákup baterie. V mojí MZtě fungovala zcela bez problému při celoročním ježdění tři roky a bráchův skútr přitom nebyla schopná nastartovat. Byla tedy dle všech chytrých pouček po smrti.

Rozhodil bych elektriku, znova zapojil. Při tom dal dokupy konektory a případný uklepaný kabely, pojistkovou skříňku a spínačku. Kdyby toto nepomohlo, popřemýšlel bych o Vape. Varianta dle stavu alternátoru či finančních prostředků.
První část bez Vape je jen otázka Tvého času a trochy námahy. Tím eliminuješ spoustu možných vad, který bys jinak neodhalil při pouhé montáži ať levnější, tak dražší varianty Vape. Vem v potaz, že majitelé MZ zpravidla jezdí dokud to jede. Pak přijde na řadu inzerát ve kterém se dovíš, že moto má novou baterii. Přeloženo do češtiny - nedobíjí to...

Snímač otáček zpravidla umře během jedný jízdy.

za jízdy zdechne ale pak hned chytne

14.5.2017 v 22:13 | Nahoru | #7
ahoj, tak dneska jsem zkoumal co tomu je a stalo se to vždycky když, jsem to dost točil 6tis otáček , při chladnějším motoru bez problému (samozřejmě jsem to netočil při chladnějším motoru) ale jak to nastalo tak poté mi to pomalu chcípalo a jelo to tak na max 3 tis otáček jak jsem přidal plyn tak to chcípalo a ruzně cukalo a při zmáčkutí spojky uplně chcíplo nechal jsem pulminutky tak ani ne a roztlačil a skoro hned naskočilo a jelo většinou jak to roztlačím tak to jede hned jinak chytá na nakopnutí je to pro mě takové záludné asi začnu od karbece a pak půjdu do elektriky jak radíš :)

Naposledy editováno 14.05.2017 22:14:21

za jízdy zdechne ale pak hned chytne

15.5.2017 v 15:26 | Nahoru | #8
To je jiná,
profoukat trysky, zkontrolovat jehlový ventil, palivový ventil a raději i hladinu v plovákový komoře. Prázdnej karbec by měl do 4 sekund dotéct a plovák zavřít přívod benolu.

za jízdy zdechne ale pak hned chytne

15.5.2017 v 20:19 | Nahoru | #9
ahoj tak chyba byla v benzínu byl tam měněný kohoutek před pulrokem nově jsem to koupil i s tou závadou, dotankoval jsem skoro do plna a už ani 1 takže pro mě je to vyřešené doufám :) (když bylo mín benzínu a s v nádrži se benzín hýbe tak to nasaje vzduch a prutok se zmenčí ) takže asi tak

za jízdy zdechne ale pak hned chytne

15.5.2017 v 20:19 | Nahoru | #10
a chtěl jsem se zeptat co za vercajk vozíte a kde to dáváte ? mám strach to dát mezi ty dráty :D

za jízdy zdechne ale pak hned chytne

15.5.2017 v 22:34 | Nahoru | #11
Až budeš mít chuť se v motorce vrtat, tak do šikma seřízni trubičku pod sítkem na palivovým kohoutu v nádrži. Trubička si sice vzduch přisaje při správný hladině, ale aby to takhle blblo... Mě prostě přestane jet bez nějakýho cukání, přepnu na rezervu a za moment zase jedu. Aby motor na 6 - 7 tisících otáčkách nejel a na 3 tisících jel, to nee... Jede nejede hotovo.

Nářadí vozím v batohu, ale že by to byla polovina dílny, to taky ne. Popřemejšlej, co bys byl ochoten na silnici opravovat a dle toho se vybav. Klíč na svíčku, svíčku, kabel, fajfku, pojistky, žárovky. K tomu asi nějakej šroubovák, imbusy a tak. Že bych třeba lepil duši mě ani nenapadlo, protože zápasit s pláštěm... na to se můžu víš co. Možná něco ke karburátoru pro případný seřízení a asi klíč na povolení matic sedla.
Pokud hodíš tlamu, tak je v háji zrcátko, minimálně jeden blinkr, ohnutý stupačky, někdy řidítka, prasklá páka spojky nebo brzdy. To nějak narovnáš a pokračuješ, pokud to pojede a Ty budeš moct.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 8 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122
Mz 150 velikost čísel na rámu MZ ETZ 150 assox 0 2.11.2022 v 19:53 assox


TOPlist