bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mogul TSF vs ALFA 2T
Zdar, možná blbá otázka ale je nějaký rozdíl mezi těmito dvěma oleji ? Do všeho dvoutaktního od ČZety po motorovou pilu leju TSF a nikdy jsem s tím neměl problém, ale teďka jsem narazil na ten ALFA 2T , stojí to cca půlku a světe div se splňuje to i stejné specifikace.

www.prodejoleju.cz/mogul-paramo/mogul-alfa-2t-1l/

http://www.prodejole...mogul-tsf-20w-30-1l/

Naposledy editováno 28.04.2017 20:08:44

Mogul TSF vs ALFA 2T

28.4.2017 v 20:45 | Nahoru | #1
...nevim do vseho 2T leju TSF a super...pila,krovinak,zetka akorat ta svine velka je ctyrtakt,myslim sekacka,tam jsem zdrzenlivej

Mogul TSF vs ALFA 2T

28.4.2017 v 21:13 | Nahoru | #2
ja zase do vseho liju tu alfu (pila, krovinak, babeta) uz asi 4 roky, taky bez problému

Mogul TSF vs ALFA 2T

28.4.2017 v 21:50 | Nahoru | #3
...a je to,na bábu jsem zapomněl.

Mogul TSF vs ALFA 2T

28.4.2017 v 22:16 | Nahoru | #4
jasný jasný chlapi, mě jenom přišlo divný že by Mogul prodával 2 oleje (oba polosyntetika API TC, JASO FD) s tak rozdílnou cenou, TSF normálně kupuju za 200,- litr a tu ALFU mají v Mountfieldu za 100,-, asi se zásobím

Mogul TSF vs ALFA 2T

28.4.2017 v 22:17 | Nahoru | #5
Co jsem tak zjišťoval, mělo by to snad asi být něco mezi TS a TSF... Nicméně liju to do všeho - Fortschritt (taková fréza něco jak vari, ale se simsoním motorem), pila, křoviňák, mustang, 640ka, minsk a nemám s tím problém... Dělám to tak teda cca třetím rokem. Jo jinak pokud možno, dávám Benzina Verva 100 + tu alfu. Jinej benzín (klasika 95ku) jen nouzově, protože nejbližší benzinka s Vervou 100 je až v Brně.

Mogul TSF vs ALFA 2T

28.4.2017 v 22:21 | Nahoru | #6
Jinak jo, kupuju to v Mountfieldu Někdy tam na tu jejich kartu mají ještě slevu na ten olej, tak je třeba za devět pětek... Začal jsem to tam kupovat, když jsem koupil jejich křoviňák - kdyby se na něm něco vysralo, aby neprskali, že jsem tam dával jiný olej, než oni doporučují... No a pak jsem tu alfu začal dávat do všeho, páč to stojí jen o něco víc, než M2T, krutopřísně levnější, než Castrol 2T a přitom to jde dát i do Jawy s Oilmasterem

Mogul TSF vs ALFA 2T

29.4.2017 v 01:08 | Nahoru | #7
taky jsem to bral v moutfieldu, měli to v akci okolo 60 ti káblí, až neuvěřitelná cena, ale furt s těma cenama šachujou nahoru dolu

Mogul TSF vs ALFA 2T

30.4.2017 v 13:58 | Nahoru | #8




Mogul TSF vs ALFA 2T

1.5.2017 v 13:34 | Nahoru | #9
Což znamená? Podle těch tabulek by to mělo být tak, jak jsem psal... Že Alfa je mezi TS a TSF a dokonce spíš skoro jako TSF, ne?

Mogul TSF vs ALFA 2T

1.5.2017 v 14:40 | Nahoru | #10
Jo vypadá to že je to z tak 90% shodný s TSFkem, ten TS se liší dost, jinak mi bylo řečeno že je to spíš o marketingu, TSF má certifikaci pro motorovky od Husquarny a ta něco stojí

Mogul TSF vs ALFA 2T

1.5.2017 v 18:41 | Nahoru | #11
Motorovou pilu rozmazluju(?) TSF a na číze jsem přešel na ALFU.Nevím proč,ale při stejným poměru jsem u tsf měl věčně zaolejovanej výfuk.Ale brutal.s Alfou dáááleko lepší.

1 reakcí na tento příspěvek Mogul TSF vs ALFA 2T

1.5.2017 v 21:56 | Nahoru | #12
Do českých starých werglů je nejideálnější svými parametry především TS, TSF už je trochu jinde.

(reakce na) Mogul TSF vs ALFA 2T

1.5.2017 v 22:30 | Nahoru | #13
pech.> Podle čeho usuzuješ, podle toho že má TS vyšší viskozitu? Jinak bod vzplanutí 230°C je podle mě jasná nevýhoda TS oproti TSF nebo ALFĚ.

Mogul TSF vs ALFA 2T

2.5.2017 v 11:04 | Nahoru | #14
Ahoj hoši Jawaři,

také bych s dovolením přidal svůj názor.

Já jezdím už asi 10 let na olej od 77 lubricants , který kupuju tady kousíček od Prahy u jednoho specializovaného prodejce olejů. Shodou okolností jsem tam pro oleje byl zrovna ve čtvrtek a můžu tedy uvést aktuální cenu ve výši 117 Kč s DPH za litr pro běžného maloodběratele.
Ne že bych chtěl dělat reklamu, ale je to hodně dobrá polosyntetika za dobrou cenu, vyráběná v Nizozemsku ve stejné fabrice, jako Gulf a Shell, takže to nejspíše i teče ze stejné trubky, akorát do jiných lahví (takže zmíněný marketingový trik).

Na tento olej jsem před lety přešel z TSF za prvně kvůli ceně (prakticky poloviční) a za druhé kvůli tomu, že se výrazně snížila kouřivost a uvolňovaná mastnota do výfuků, což je pro mě důležité kvůli montáži dvoukomoráků na J 640 (zadní koncovka je nerozebiratelná, takže když se zas***, tak je to špatný). I po rozborce motoru bylo vidět minimální zakarbonování, oproti předchozím verzím oleje.

K olejům Mogul za sebe přidám dvě poznámky:

1) Používám také Mogul TS a to výhradně a výjmečně pouze do svých starých motorek s odděleným mazáním (Bizon, 634, 477...), tedy do motorek s čerpadlem Motorpal (nebo jak se jmenuje ). Naučila mě to zkušenost, protože výše uvedený olej je příliš řídký a po průchodu čerpadlem se sloupec oleje v hadičce ke karburátoru rád "roztrhne", skokem tam nateče pěkná fůra a pak to zase chvilku nemaže.
K tomuto mam ještě jeden takový postřeh, protože pokud špatně vedete hadičku s olejem ke karburátoru (u Bizona, 634...) a to hodně blízko válce, tak se ta hadička umí od toho válce hodně ohřát a trhá se v ní sloupec oleje i při použití TS a M2T. Z tohoto důvodu se snažím tuto hadičku vést maximálně vzadu, směrem k airboxu a pak dopředu (tedy za laknem plynu).

2) Ve svých čtyřtaktech jezdím také na olej od 77, tentokráte však v provedení 10W-40. Když se podíváte do příslušného datasheetu a porovnáte s vítězoslavně odhaleným olejem Mogul Moto 10W-40 tak zjistíte, že olej od 77 je o jednu výkonnostní třídu výše a já jej kupuju za 91 bez DPH (cca 110 Kč maloodběratel), zatímco Mogul má doporučenou prodejní cenu 197 Kč s DPH (jestli se dobře vzpomínám).
Uvedený olej od 77 "leju" již dlouhá léta i do zahraničních výkonných čtyřtaktů (např. do své VTR 1000 F) a nikdy nebyl jediný problém už proto, že svou specifikací výrazně převyšuje doporučení výrobce.
Tento bod jsem zařadil spíše pro orinetaci na trhu olejů a jejich cen, protože né vždy odpovídá cena oleje jeho kvalitě a je dobré i vybírat.

Tolik můj názor.

Mogul TSF vs ALFA 2T

3.5.2017 v 09:35 | Nahoru | #15
Venca: protože ji má, tyhle naše staré wergly mají předepsáno Sae 30-40, Api TB, TS má Sae 30 a Api TC, najezdil jsem na něj cca 100 000km na 477 s Posilube, nekarbonuje, svíčky nezalepuje, ohřátý motor ani nekouřil, maže dobře a díky jeho viskozitě s ním nejsou problémy. Levný není, ale je ideální pro tyto motory... Používám i do 471. Jiné dvoutaktní motorky už nemám, jen jeden stroj na práci s velmi starým motorem Rotax a tam jde taky TS, pouze do motorové pily používám originální olej Stihl (přebal čehosi nejspíš) nicméně tam jsou požadavky na olej jiné a ten příplatek který činí 50-70kč/Litr oproti alternativám, mi nestojí za vymýšlení co tam dát jiného, když mi ta lahev vydrží poměrně dlouho...

Mogul TSF vs ALFA 2T

4.5.2017 v 09:22 | Nahoru | #16
Já tu Alfu dávám aj do štylky a zatím nemám sebemenší problém. A v mikuni oilmasteru v třiapůli taky funguje zatím hezky... Pravda mám s tím zapojeným oilmasterem najeto jen tak asi 500km, ale už by se mi to asi párkrát kouslo kdyby byl problém, páč jsem jel i cca čtvrt hoďky po hájveji plná knedla a nic... Uvidíme na podzim.

1 reakcí na tento příspěvek Mogul TSF vs ALFA 2T

12.7.2017 v 11:36 | Nahoru | #17
Já bych jen připoměl nutnost dodržování mazacích poměrů, což je dle mého názoru důležitější jak typ, respektive značka oleje.
Nemám moc iluze o tom jak se to v dnešní době vyrábí a věřím že mnoho výrobců má téměř totožné oleje za úplně rozdílné ceny, které jsou jen otázkou marketingu.
Karbcem mé čízy proteklo již ledasco i tolik zavrhované M2T a když jsem zkoušel TSF moc velký pokrok jsem nezaznamenal. Vyjel jsem tohoto oleje 2 litry, kouřilo to srovantelně jak s TS nebo Denicolem a navíc se kolem ustí výfukového kolene do válce začala tvořit tzv. blitka, pomalu stékající po kolení a prskající za jízdy na motor a na levou botu. Kamarádovi to taky dělalo a v mnohem větší míře. Kdyby někdo tušil co to způsobuje dejte mi tip. Uvolňování karbonu z kanálu to nebude, kamarád jezdíl na Bel-Rey syntetiku než tam nalil TSF.
Jinak minerály jako M2T nebo TS dávám v poměru 1:40, tu TSF jsem tam pak zkoušel i 1:50.

(reakce na) Mogul TSF vs ALFA 2T

30.7.2017 v 11:20 | Nahoru | #18
Mi3ka> Já do všeho peru M2T a nemám problém.Jsem názoru(hulíš-mažeš).Poměr 1:40,jen čízu jsem zajížděl 1:33.Benzín100.Devadesátpětka obsahuje dost příměsí,které mohou při dlouhodobém namíchání s olejem oddělit líh a podobné sračky,které tento benzín obsahuje.A bude hůř,dovolí až 10% těchto příměsí.Stovka tyto látky nesmí obsahovat.Lépe to nepojede,protože oktanové číslo značí schopnost benzínu odolávat samozápalům.Celou zimu mám plné nádrže(omezení koroze) a proto chci na jaře v pohodě vyjet.Jen simson mi poměr 1:40 nechce,hulí jak hovado.Tomu cpu 1:50,jak doporučuje víčko nádrže.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1


TOPlist