bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Páčka brzdy chování při opakovaném zmáčknutí
24.4.2017 v 09:05
Zajímá mě jestli je to normální,
že se při opakovaném zmáčknutí páčky brzdy, ať už při jízdě nebo na místě mění úroveň jejího zmáčknutí. Vždycky mi to přišlo normální a logické, první zmáčknutí stlačí pístky a druhé a další je už jen dotlačí, protože nejsou během té chvíle vrácené zpět na začátek. Ale zkoušel jsem to na svojí RSV4 a ta má páčku stále naprosto konzistentní, ať už jí zmáčknete v rámci několika sekund kolikrát chcete. Jak je to tedy?



Páčka brzdy chování při opakovaném zmáčknutí

24.4.2017 v 09:21 | Nahoru | #1
Ahoj,

Jestli je to tak ze pokazdy musis jakoby "namackat" brzdu tak bych hledal bubliny v hydraulice.

Tomas

Páčka brzdy chování při opakovaném zmáčknutí

24.4.2017 v 09:29 | Nahoru | #2
Jako je to něco takového. Ale právě u 90% motorek a aut jsem zaznamenal,
že je to takhle a v podstatě to má i logiku. Než se vrátí pístky zpět, tak to opětovné stlačení už je jenom domáčkne. Bavíme se tady o rozdílu ve stlačení páčky třeba o půl cm. Kdybych na Aprilce nezkoušel, že to jde i bez toho, tak by mi to vůbec nepřišlo divné . Odvzdušněno mám, dokonce i s páčkou přivázanou přes noc. To fungovalo neuvěřitelně. Páčka je tvrdá, ale ten rozdíl tam je.

Páčka brzdy chování při opakovaném zmáčknutí

24.4.2017 v 10:06 | Nahoru | #3
Normalni to neni. Napumpuj packu a pridejel ji pres noc k riditku, jestli bude rano pod motorkou louze tece ti to spodem, pokud bude packa na riditku a dole sucho tak ti to tece kolem pistku pumpy. Shanej repas sadu na monstera ji stejne nesezenes, takze googli a narazis na motoordinace.cz (moje malickost) a ja ti tu pumpu zrepasuju.

Edit: jo tyhle akce delej az kdyz odvzdusnis brzdy , pripadne vymenis brzdovku za novou.

Naposledy editováno 24.04.2017 10:07:01

Páčka brzdy chování při opakovaném zmáčknutí

24.4.2017 v 10:07 | Nahoru | #4
To je nějaká blbost.
Žádná správně fungující hydraulická brzda se nemá namačkávat.
Nemačkáš páčku - nebrzdí, pístky odjeté.
Postupně mačkáš páčku v jednom pohybu, až nadoraz - brzdí víc a víc, až do maxima brzdného tlaku.
Žádné namačkávání nemá být.

Hydraulické zařízení je mechanický stroj, jehož hlavní součásti jsou 2 písty a mezi nimi uzavřená kapalina (obvykle se jedná o hydraulický olej). Působí-li síla na jeden píst, kapalina přenese sílu k druhému pístu.

Princip hydraulického zařízení vychází z Pascalova zákona . Síla, působící na první píst, vytváří v kapalině tlak, který se přenáší do všech míst kapaliny, tedy i k druhému pístu. Na druhý píst tlačí kapalina stejně velkým tlakem a podle velikosti obsahu pístu působí celkovou silou, která může být větší než byla původní síla na první píst. Síla se tak nejen přenese, ale i zvětší.

Velikosti sil F1 a F2 na první a druhý píst závisejí na obsahu pístů S1 a S2. Na větší píst působí větší síla tak, že tlak zůstává stejně velký.

F1 / S1 = F2 / S2

Mezi hydraulická zařízení patří např. hydraulický zvedák, hydraulické brzdy, hydraulický lis.

1 reakcí na tento příspěvek Páčka brzdy chování při opakovaném zmáčknutí

24.4.2017 v 10:47 | Nahoru | #5
Děkuju za reakce .

Ale stále si nerozumíme. Gugo brzdy jsou odvzdušněné u profíků na všech místech,
jak na brzdičích, tak na pumpě. Ten postup s páčkou přes noc byl potom proveden také. Páčka je tvrdá jako kámen. Stlačí se tak o centimetr a půl. Brzdí to jak sviňa.
Ale při prvním zmáčknutí se stlačí o ten 1,5 cm, při druhém a dalším hned po sobě tak o 1,1 cm. Prostě už i při tom prvním je tvrdá víc než u většiny motorek, ale při tom druhém a dalším ještě ztvrdne.
Jinak ten princip hydrauliky tak nějak znám, ale jak rychle se vrátí pístky 100% do původní pozice? Je to okamžitě nebo v řádu několika sekund?

Páčka brzdy chování při opakovaném zmáčknutí

24.4.2017 v 10:49 | Nahoru | #6
Jinak gugo není už to tvoje napumpuj páčku to o čem se bavíme?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Páčka brzdy chování při opakovaném zmáčknutí

24.4.2017 v 12:04 | Nahoru | #7

MichalR66 píše: Děkuju za reakce .

Ale stále si nerozumíme. Gugo brzdy jsou odvzdušněné u profíků na všech místech,
jak na brzdičích, tak na pumpě. Ten postup s páčkou přes noc byl potom proveden také. Páčka je tvrdá jako kámen. Stlačí se tak o centimetr a půl. Brzdí to jak sviňa.
Ale při prvním zmáčknutí se stlačí o ten 1,5 cm, při druhém a dalším hned po sobě tak o 1,1 cm. Prostě už i při tom prvním je tvrdá víc než u většiny motorek, ale při tom druhém a dalším ještě ztvrdne.
Jinak ten princip hydrauliky tak nějak znám, ale jak rychle se vrátí pístky 100% do původní pozice? Je to okamžitě nebo v řádu několika sekund?



piestiky sa vracajú hneď, vracia ich gumička, nejak takto cca:


s tým ostatným ti neviem poradiť, to je na kryštálovú gulu.

(reakce na) Páčka brzdy chování při opakovaném zmáčknutí

24.4.2017 v 13:18 | Nahoru | #8

kilix píše: piestiky sa vracajú hneď, vracia ich gumička, nejak takto cca:


s tým ostatným ti neviem poradiť, to je na kryštálovú gulu.



Děkuju za info. Jsou to brzdiče Brembo M4-32,
tam to skoro vypadá, že žádná gumička není. Jinak je to dva roky stará moto s najetejma 5 tis. km. Teď jsem na prodejně Kawasaki zkoušel nový motorky a tak polovina z nich to měla stejně. Tedy při opakovaném mačkání páčka o něco tvrdla. Co na to ten Gugo? .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Odhlasenie motorky zo SR do CR Ducati Monster 821 Babettastián 26 13.3.2023 v 14:15 CRF1000
Jen tak z prdele :-) Triumph Street Triple R, Ducati Monster 1200S, Ducat... zelva0007 7 26.3.2022 v 08:18 drippera
Nový klíč Ducati Monster Ducati Monster 821 matesxxx 2 16.1.2021 v 10:07 juraaa
Co poviete na tento Ducati Monster 821 Ducati Monster 821 robozaho 11 5.1.2021 v 14:33 Babis_fuj
Ducati Monster 821 údržba Ducati Monster 821 matesxxx 3 25.12.2020 v 19:57 matesxxx


TOPlist