že se při opakovaném zmáčknutí páčky brzdy, ať už při jízdě nebo na místě mění úroveň jejího zmáčknutí. Vždycky mi to přišlo normální a logické, první zmáčknutí stlačí pístky a druhé a další je už jen dotlačí, protože nejsou během té chvíle vrácené zpět na začátek. Ale zkoušel jsem to na svojí RSV4 a ta má páčku stále naprosto konzistentní, ať už jí zmáčknete v rámci několika sekund kolikrát chcete. Jak je to tedy?
že je to takhle a v podstatě to má i logiku. Než se vrátí pístky zpět, tak to opětovné stlačení už je jenom domáčkne. Bavíme se tady o rozdílu ve stlačení páčky třeba o půl cm. Kdybych na Aprilce nezkoušel, že to jde i bez toho, tak by mi to vůbec nepřišlo divné . Odvzdušněno mám, dokonce i s páčkou přivázanou přes noc. To fungovalo neuvěřitelně. Páčka je tvrdá, ale ten rozdíl tam je.
Edit: jo tyhle akce delej az kdyz odvzdusnis brzdy , pripadne vymenis brzdovku za novou.
Naposledy editováno 24.04.2017 10:07:01
Žádná správně fungující hydraulická brzda se nemá namačkávat.
Nemačkáš páčku - nebrzdí, pístky odjeté.
Postupně mačkáš páčku v jednom pohybu, až nadoraz - brzdí víc a víc, až do maxima brzdného tlaku.
Žádné namačkávání nemá být.
Hydraulické zařízení je mechanický stroj, jehož hlavní součásti jsou 2 písty a mezi nimi uzavřená kapalina (obvykle se jedná o hydraulický olej). Působí-li síla na jeden píst, kapalina přenese sílu k druhému pístu.
Princip hydraulického zařízení vychází z Pascalova zákona . Síla, působící na první píst, vytváří v kapalině tlak, který se přenáší do všech míst kapaliny, tedy i k druhému pístu. Na druhý píst tlačí kapalina stejně velkým tlakem a podle velikosti obsahu pístu působí celkovou silou, která může být větší než byla původní síla na první píst. Síla se tak nejen přenese, ale i zvětší.
Velikosti sil F1 a F2 na první a druhý píst závisejí na obsahu pístů S1 a S2. Na větší píst působí větší síla tak, že tlak zůstává stejně velký.
F1 / S1 = F2 / S2
Mezi hydraulická zařízení patří např. hydraulický zvedák, hydraulické brzdy, hydraulický lis.
1 reakcí na tento příspěvek Páčka brzdy chování při opakovaném zmáčknutí
Ale stále si nerozumíme. Gugo brzdy jsou odvzdušněné u profíků na všech místech,
jak na brzdičích, tak na pumpě. Ten postup s páčkou přes noc byl potom proveden také. Páčka je tvrdá jako kámen. Stlačí se tak o centimetr a půl. Brzdí to jak sviňa.
Ale při prvním zmáčknutí se stlačí o ten 1,5 cm, při druhém a dalším hned po sobě tak o 1,1 cm. Prostě už i při tom prvním je tvrdá víc než u většiny motorek, ale při tom druhém a dalším ještě ztvrdne.
Jinak ten princip hydrauliky tak nějak znám, ale jak rychle se vrátí pístky 100% do původní pozice? Je to okamžitě nebo v řádu několika sekund?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Páčka brzdy chování při opakovaném zmáčknutí
MichalR66 píše: Děkuju za reakce .
Ale stále si nerozumíme. Gugo brzdy jsou odvzdušněné u profíků na všech místech,
jak na brzdičích, tak na pumpě. Ten postup s páčkou přes noc byl potom proveden také. Páčka je tvrdá jako kámen. Stlačí se tak o centimetr a půl. Brzdí to jak sviňa.
Ale při prvním zmáčknutí se stlačí o ten 1,5 cm, při druhém a dalším hned po sobě tak o 1,1 cm. Prostě už i při tom prvním je tvrdá víc než u většiny motorek, ale při tom druhém a dalším ještě ztvrdne.
Jinak ten princip hydrauliky tak nějak znám, ale jak rychle se vrátí pístky 100% do původní pozice? Je to okamžitě nebo v řádu několika sekund?
piestiky sa vracajú hneď, vracia ich gumička, nejak takto cca:
s tým ostatným ti neviem poradiť, to je na kryštálovú gulu.
kilix píše: piestiky sa vracajú hneď, vracia ich gumička, nejak takto cca:
s tým ostatným ti neviem poradiť, to je na kryštálovú gulu.
Děkuju za info. Jsou to brzdiče Brembo M4-32,
tam to skoro vypadá, že žádná gumička není. Jinak je to dva roky stará moto s najetejma 5 tis. km. Teď jsem na prodejně Kawasaki zkoušel nový motorky a tak polovina z nich to měla stejně. Tedy při opakovaném mačkání páčka o něco tvrdla. Co na to ten Gugo? .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Odhlasenie motorky zo SR do CR Ducati Monster 821 | Babettastián | 26 | 13.3.2023 v 14:15 CRF1000 |
Jen tak z prdele :-) Triumph Street Triple R, Ducati Monster 1200S, Ducat... | zelva0007 | 7 | 26.3.2022 v 08:18 drippera |
Nový klíč Ducati Monster Ducati Monster 821 | matesxxx | 2 | 16.1.2021 v 10:07 juraaa |
Co poviete na tento Ducati Monster 821 Ducati Monster 821 | robozaho | 11 | 5.1.2021 v 14:33 Babis_fuj |
Ducati Monster 821 údržba Ducati Monster 821 | matesxxx | 3 | 25.12.2020 v 19:57 matesxxx |