Téma: Teplota na budíku
Zdravím, koupil jsem VFR750F RC36 r.v.98, a trochu mě zaráží nízká teplota na budíku i při delší jízdě. Vyleze nad C na začátek pole a dál se nehne. Motor i chladič jsou teplé, tak bych se chtěl zeptat na Vaše zkušenosti, co Vám budík po zahřátí ukazuje? Neměla by být ručička aspoň v půlce stupnice? Dík za radu.

Teplota na budíku

18.4.2017 v 22:48 | Nahoru | #1
nejsnadněji otestuješ, když necháš zahřát až do spuštění větráku. To by mělo nastat na konci stupnice.

Teplota na budíku

18.4.2017 v 23:36 | Nahoru | #2
Hodně taky záleží na okolní teplotě..Pokud jedeš v 5-10 stupnich,tak se motor spiš podchlazuje..a nestačí se ohřat..(..pokud Ti to bude delat i v lete pri 25stupnich,tak bych kouknul na termostat.

Teplota na budíku

19.4.2017 v 02:22 | Nahoru | #3
rucicka by mela byt na teplote ktera tam skutecne je, a to celkem bez ohledu na to kde je zrovna jina rucicka, jinyho teplomeru, u nekoho jineho, u jine motorky
takze pokud mas pocit ze ti teplomer neukazuje spravne, vysroubuj cidlo, soupni ho do hrnku s varici vodou a hned budes vedet.. pokud zustane stale na zacatku je skutecne chyba v cidle nebo v budiku, pokud ne, je to OK a holt je jeste zima, no...

Teplota na budíku

19.4.2017 v 06:21 | Nahoru | #4
"máš štěstí že jdu zrovna okolo", teď vážně, mám tu samou VFRku, r96, a taky mě to ze začátku zarazilo, že je běžně ručička v dolní polovině stupnice, a to i v létě. Při svižnější jízdě se přehoune přes, a když je vedro a zastavím na červenou, kde je delší interval, tak krásně vyleze nahoru a sepne ventilátor.
Jinak souhlas se vším, co napsali výše v příspěvcích přede mnou.

Teplota na budíku

19.4.2017 v 07:43 | Nahoru | #5
Děkuji Vám za rady. Zkusím ten hrnek . Jinak,díval jsem se na youtube na nějaký videa , a i když to tam s VFR smažili po okruhu, tak ručička teploměru byla ve spodní třetině, takže u RC36 je to asi normální ....

Teplota na budíku

19.4.2017 v 09:05 | Nahoru | #6
Jestli by to spíš nechtělo zkontrolovat termostat.

Teplota na budíku

19.4.2017 v 10:32 | Nahoru | #7
Jo jeto v pohodě u mojeho cebra je to stejný jedu a ručička je dole, zastavím a teplota jde nahoru

Teplota na budíku

Skvělá odpověď, děkuji! 19.4.2017 v 14:25 | Nahoru | #8
Stáhni si tady manuál. Cokoliv v té "hlavní" části ukazatele je ok, drží se to dost nízko, ale je to tak v pořádku. Dočteš se to tady i na zahraničních fórech. . V manuálu je to vyobrazené.

2 reakcí na tento příspěvek Teplota na budíku

19.4.2017 v 14:44 | Nahoru | #9
Ještě jednou děkuji za odpovědi. Proletěl jsem i zahraniční fóra a poloha ručičky u zahřátého motoru v první třetině je normální. Jen mě to trochu znervóznělo, myslel jsem, že propouští termostat. Navíc jsem převážel motorku v sobotu, když bylo cca 8 stupňů nad nulou... Před 15 lety jsem vlastnil VFR RC24 z roku 1986,ale popravdě už si nepamatuju na podobný úkaz

(reakce na) Teplota na budíku

19.4.2017 v 20:05 | Nahoru | #10
JHShadow> V termostatu je díra jak prase kvůli odvzdušnění.Neni tam ventilek který při vyšším průtoku kapaliny se má uzavřít.Tim pádem je teplý chladič a ručička na teploměru nízko.Stači dírku zaletovat a ručička bude držet před polovinou ať zima nebo teplo.To zase soudruzi něco posrali a uvádí že je to normální.

(reakce na) Teplota na budíku

20.4.2017 v 23:12 | Nahoru | #11

JHShadow píše: Ještě jednou děkuji za odpovědi. Proletěl jsem i zahraniční fóra a poloha ručičky u zahřátého motoru v první třetině je normální. Jen mě to trochu znervóznělo, myslel jsem, že propouští termostat. Navíc jsem převážel motorku v sobotu, když bylo cca 8 stupňů nad nulou... Před 15 lety jsem vlastnil VFR RC24 z roku 1986,ale popravdě už si nepamatuju na podobný úkaz



Jo v termostatu je malá dírka já ji zaletoval, v domění že to bude lepší ,ale akorát se to dřív ohřeje na volnoběh jinak žádná změna.

Teplota na budíku

20.4.2017 v 23:27 | Nahoru | #12
mozna je to u 750 jinak, a v tom pripade to neber jako relevantni - ale u maly VFR neni ta dirka (cca 3mm?) na odvzdusneni, nybrz na to aby kolem cidla teploty kapúalina proudila, a nekumulovala se tam ta uz zahrata od motoru,.. i v telese termostatu jsou dve prepazky usmernujici kapalinu prave k cidlu, a k teto dirce, .. jinak cidlo ma docela slusnou setrvacnost (co jsem ho zkousel merit tak 30s naprosto urcite spis minuta a vic, navic je z kovu a v kovu), takze po zaletovani dirky se ti kapalina urcite neohreje o moc driv (ta v bloku se ohreje driv ale ta v chladici zustane bez dirky studenejsi, nebo jinak - na ohrati urcityho mnozstvy kapaliny proste potrebujes urcity mnozstvi energie tak, ajko tak..) jen cidlo proste driv ukaze u vetsi teplotu,... termostat se pak normalne (trochu)otevre na te teplote na ktere se otevira (zacina otevirat) v celku bez ohledu na zaletovani nebo nezaletovani dirky, a motorem zacne proudit trosku cladnejsi kapalina (púrotoze v chladici je studena) nez ukazuje cidlo, ktery je v tu chvili uz zahraty, protoze kapalina kolem nej prve neproudila tou dirkou..

a jinak naplno termostat ma zdvih skoro centimetr, proti tomu je ta dirka jak prd...

1 reakcí na tento příspěvek Teplota na budíku

21.4.2017 v 09:18 | Nahoru | #13
Ta dirka je tam proto, aby se pri zavrenem termostatu k nemu vzdy dostala voda ohrata na realnou teplotu v motoru. Pokud ji uplne ucpes,tak se muze stat ze v motoru bude vrit a termostat bude uzavren (jako kdyz zavres kohout na topeni tak budou chladnout i trubky k radiatoru)

(reakce na) Teplota na budíku

21.4.2017 v 11:27 | Nahoru | #14

Torino píše: Ta dirka je tam proto, aby se pri zavrenem termostatu k nemu vzdy dostala voda ohrata na realnou teplotu v motoru. Pokud ji uplne ucpes,tak se muze stat ze v motoru bude vrit a termostat bude uzavren (jako kdyz zavres kohout na topeni tak budou chladnout i trubky k radiatoru)



No jo, když českej kutil si holt myslí, že japonskej inženýr je debil.

1 reakcí na tento příspěvek Teplota na budíku

21.4.2017 v 17:24 | Nahoru | #15
Taky jsem měl problém s podchlazeným motorem (XT660 Z Tenere), po instalaci teploměru jsem zjistil, že se teplota vody dostane stěží na 50 stupňů při teplotě okolí kolem pěti stupňů. Originál termostat má otvírat při teplotě 71 stupňů, nahradil jsem ho termostatem (používaným v různých autech, např. Suzuki Jimny) s teplotou otevírání 88 stupňů, díru v něm jsem zanýtoval kouskem mědi a provrtal dírku o průměru 1 mm kvůli odvzdušnění při plnění chladící soustavy (proudění vody kolem zavřeného termostatu zajišťuje okruh vyhřívání tělesa škrtící klapky, ten jsem musel upravit tak, aby se voda z tohoto okruhu nevracela přímo do chladiče a nechladila se, ale až k vodní pumpě), po té jsem zjistil, že voda proudí i kolem termostatu, tomu jsem zamezil gumovým těsněním. Od té doby mám teplotu vody po pěti minutách jízdy 80 až 82 stupňů nezávisle na vnější teplotě, spotřeba klesla asi o 0,6 l/ 100 km.
Tak že o tom, zda je japonský nebo v tomto případě italský (motor je Minarelli) inženýr debil nebo ne by se dalo polemizovat.

Naposledy editováno 22.04.2017 17:57:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplota na budíku

22.4.2017 v 01:21 | Nahoru | #16
Maxipes_Fík> To ze ma XT660 cirkulaci z komory termostatu pres nejaky pomocny okruh, bohuzel neznamena ze to tak ma i VFR. A ver ze se system muze "zavzdusnit"i behem provozu(obvzlast lehce po nejake te domaci uprave).

(reakce na) Teplota na budíku

22.4.2017 v 10:29 | Nahoru | #17

Torino píše: Maxipes_Fík> To ze ma XT660 cirkulaci z komory termostatu pres nejaky pomocny okruh, bohuzel neznamena ze to tak ma i VFR. A ver ze se system muze "zavzdusnit"i behem provozu(obvzlast lehce po nejake te domaci uprave).



Nepsal jsem o VFR, ale o své zkušenosti s tím jak může nějaký konstruktér (předpokládám, že inženýr) zprasit takovou celkem triviální věc, jako je chlazení a regulace provozní teploty motoru.

Teplota na budíku

22.4.2017 v 14:30 | Nahoru | #18
..ze by se termostat neotevrel se nejspis nestane, primer s topenim je sice fakticky presny, ovsem je tu rozdil - trubka k radiatoru je pomerne tenka, dlouha a hlavne velmi dobre chlazena vzduchem okolo zatim co termostat je praktcky hned na bloku motoru a parafinova napln termostatu je od te "vrouci" kapaliny doslova par centimetru.. (samozrejme je uprostred pod pruzinkou, tedy na te same strane co horka kapalina). Ovsem nedojde-li k tomu "minimalnimu proudeni" zminenou dirku bude ta zmena vic skokova a zejmena bude mirne kecat hodnota na budiku.. ..ono kdyz se neco meri tak se to musi merit tak aby byly namereny hodnoty o necem vypovidajici a nebyly zkresleny podminkama mereni

suma sumarum, zprasit asi muze kdokoliv cokoliv, to ano, ale dirka v termostatu u VFR tam vazne patri, a basta..

Naposledy editováno 22.04.2017 14:31:09
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Obrysovky na STK Honda VFR 750 Rogusu 18 14.6.2017 v 14:42 kerut
Cyklocomputer - max rychlost Honda VFR 750 Animals21 20 4.4.2017 v 12:02 Animals21
Zalomený šroub [1, 2, 3] Honda VFR 750 Bredy400 83 29.3.2017 v 08:21 GL1
Potřebuju ještě jednu a jakou? Honda VFR 750, Triumph Speed Triple, Suzuki GSX 750 F Animals21 17 21.3.2017 v 21:04 Gahan37
opletené brzdové hadice Honda VFR 750 vehrvolf 14 9.2.2017 v 19:06 parezi

motozem_zari
Objednat reklamu
TOPlist