bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vibrace u 2T motoru - ložiska na klice???
Zdravím vespolek,

kamarád koupil přítelkyni skůtra Aprilia SR 125, v pátek jsme udělali komplet rozborku, vše vyčistili, přetěsnili.. skůtr jezdí, jde za plynem...

na volnoběh běží klidně.. oproti manželky Skipperu se stejným motorem mi přijde lehce hlučnější, ovšem nevím, jestli to má stejně laděný výfuk (zvenku stejný je)...

při rozjezdu a středních otáčkách jsou cítít po celém skůtru včetně řídítek silné vibrace.. Jakmile se dostane motor do otáček, vibrace zmizí... Nejsilnější jsou při brždění motorem v nízkých otáčkách, než se rozpojí spojka..

Když jsme kontrolovali variátor, na klikovce byla znatelná radiální vůle.. Nemám moc zkušeností s 2T motorem, vím že jsou tam C3 ložiska se zvýšenou vůlí, ale na konci hřídele to už mohlo být k milimetru.. Takže na ložisku pár desetin určitě je..

Předpokládám správně, když si myslím že vibrace jsou z vadných ložisek na klice???

Kamarád by chtěl s výměnou počkat až na konec sezóny, chápu, že je to věštění z koule, ale jak bude závada postupovat??? Budou se vůle zvětšovat, takže to bude vibrovat čím dál více, nebo to prostě dříve či později lupne a bude po klice??

Poslední závada je netěsnící plováková jehla u karburátoru DellOrto PHVB 20,5.. Jehlu i dosedací plochu jsme vyčistili, jehla vypadá jak nová, ale netěsní to dokonale... Koupit novu jehlu, nebo nějak zkusit "zabrousit" to mosazné sedlo??

Od původního majitele tam byla svíčka PAL Super 8L, vyměnili jsme jí za NGK a skůtr přestal startovat.. Je zajímavý, že jak se ten karburátor trochu uchcává, tak ta svíčka PAL to rozchodí, ale NGK začne házet jiskru hluboko po izolátoru... Takže vždy vyčistit, opálit zapalovačem... PAL hází pořád OK...

vibrace u 2T motoru - ložiska na klice???

16.4.2017 v 12:59 | Nahoru | #1
ja bych tipoval že ty vibrace jdou z variátoru

vibrace u 2T motoru - ložiska na klice???

16.4.2017 v 13:56 | Nahoru | #2
Ahoj, nema ten motor vyvazovaci hridel? Jestli ano bude spatne serizeny. Ty loziska nevim neprojevuji se spis hlucnosti nez vibracemi? Ten ventil bude uz asi spatnej, na te jehle je gumicka a ta bude vymackana...

vibrace u 2T motoru - ložiska na klice???

16.4.2017 v 14:13 | Nahoru | #3
S tím variátorem to není špatný nápad... zkusím sundat řemen a protočit motor bez něj, zda tam vibrace budou.. Popřípadě přehodím variátor z toho svého Skippera... Ale válečky jsou krásně kulaté, možná jsou trochu vymačkaná vodítka.. Na polořemenicích jsou už vymačkané dráhy, ale to by vibrace způsobovat nemělo...

Vyvažovací hřídel určitě nemá..

Okem ta gumička vypadá jak nová... Není znát ani místo, kde to dosedá na sedlo... Ale jo, vyměníme...

vibrace u 2T motoru - ložiska na klice???

13.4.2018 v 18:28 | Nahoru | #4
Ahoj, téma je sice rok staré, ale... koupil jsem Piaggio Skipper 150 2t. Vibrace mají v podstatě stejný průběh, akorát s tím, že když je chladný tak skoro nejsou, čím víc se zahřeje, je to horší. V otáčkách se to ztrácí. Přišli jste na to, co to dělá?

Naposledy editováno 13.04.2018 18:29:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nefunkční karbec Piaggio Skipper 125 ujec76 5 23.9.2022 v 15:47 combust
Tlaky pneumatik Aprilia SR 125 vm66 4 7.5.2022 v 19:54 odyssea
přepis do madarska pls Gilera Runner 125 Tomas737 9 30.3.2022 v 19:18 cmiral
Poraďte se zazimováním Gilera Runner 125 Tomas737 12 19.10.2021 v 11:05 SuperSic58
Nejede Gilera Runner VX 125 Gilera Runner 125 Ivan007 12 17.2.2021 v 14:12 SkotyCZ


TOPlist