bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Každý karburátor jinak?
Ahoj Navazuji lehce na mé předchozí téma s přetýkajícíma karbama. Po koupi nových jehliček do plovákovek a seřízení hladin už motorka startuje jak má. Dnes jsem nastartoval. Podle zvuku mi přišlo, že běží oba válce. ALE! Pravý svod se okamžitě začal zahřívat, teplý byl tak po deseti vteřinák, přijde mi, že se zahřívá šíleně rychle, nechápu to. Levý v pohodě, pomalinku se začal ohřívat. Kouřilo to z výfuku docela dost, bílý kouř, ale venku je dost zima, mohlo to být třeba tím? Po dojetí s ohřátým motorem už absolutně žádný dým. Jak se to trochu ohřálo, jel jsem to asi pět kiláčků projet, abych poznal co a jak. Když se trochu víc otočí plynem, tahá to jak blázen (brát s rezervou, popis pocitů Simsonisty při prvním zatažení na velký mašině ). Při malým otevření plynu to má ale tendence se dusit, zakuckat. Po dojetí jsem vytáhl svíce. Myslím, že je jasný, že je někde problém. Levá má vnější elektrodu do bíla/šeda, pravá je ale černá jak uhel, obalená sazemi, které jdou setřít rukou.

LEVÁ SVÍČKA:












PRAVÁ SVÍČKA:







No a teď proč to tak je? Když jsem poprvé rozdělával karburátory, byly vzduchové šrouby na dost rozdílných hodnotách. Napsal jsem si to tehdy na nějaký karton, myslím, že to bylo 2 a čtvrt na jednom a 1 a půl na druhém. Logicky jsem si řekl, jakej debil to tak nastavil? Jsou to přece stejné válce, stejné písty, stejné ventily, stejné vůle, stejné časování, stejné... vše. A nastavil jsem podle nové příručky oba karburátory stejně, na 1 a 3/4 otočky. Takže tak. I synchronizace karburátorů mi přijde zvláštní, nastavil jsem klapky vizuálně do stejné polohy a pak za běhu provedl synchronizaci budíkama - ta druhá klapka se musela rozhodit úplně jinak, každopádně v téhle poloze byly hodnoty podtlaků stejné a běh nejlepší, takže jsem to takto nechal.

Máte někdo nápad, co teď s tím? Prostě to ohřát a hrát si se šroubkem vzduchu na pravém karburátoru, dokud ten chod nebude znít ideálně? Nebo si myslíte, že to způsobuje něco jiného, vážnějšího? Děsí mě to, jak rychle se po startu ohřívá ten svod, nevím, jestli je to normální.

Pokud bych to měl řešit regulací šroubu vzduchu, víte někdo jak funguje? Jeho povolením pouštím více vzduchu?


Předem díky za každou radu

PS: Jen tak otázka úplně mimo téma. Má někdo tip, co by mohlo způsobit zasr*ní sklíčka kontrolky oleje zevnitř nějakým bílým cosi? Ne, že by to bylo něco vážného nebo mi to nějak vadilo, jen by mě zajímalo, proč se to tam objevilo Včera jsem nechával přes noc otevřený nalívací víčko, po tom co dělaly karbecy, "kdyby náhodou" byla troška benzínu v oleji, tak ať se odpaří, tak nevím, jestli to má souvislost. Předtím to tam nebylo.










(ne, nemám málo oleje, motorka byla nakloněná)

Děkuju

Každý karburátor jinak?

14.4.2017 v 22:29 | Nahoru | #31
Dobře, projdu to. Zkusím vzdušník a když to nepomůže tak rozhodím i karby od sebe a začne tóčo Taky uvidíme, co najdu v těch karbech co budou jako náhradní. Novější verze měly pro pravý a levý karburátor rozdílné trysky i jehly, to mě upřímně dost překvapilo (viz. foto).

Jinak to měření hladiny jsem přesně takhle dělal, jen se to dělá blbě. Zůstane tam bublina, kterou člověk musí pohnutím hadičkou "natlačit" do plovákovky, ale zase to nesmí přehnat aby tam nenatlačil spodem benzín a nezvedl si tak hladinu.



Každý karburátor jinak?

15.4.2017 v 21:24 | Nahoru | #32
Tak mám doma náhradní karby. Měly by být z nejnovějšího ročníku, specifikace výše. Kromě trysek a jehel je vše stejné. Jsou úplně zasrané, totálně prostě, nevím kde to leželo, ale vypadá to jak kdyby je někdo vykopal ze zahrady. Aspoň že byly za stovku za oba. Takže je musím rozebrat, pořádně poumývat a prostě uvidíme, jak to dopadne. Třeba menší trysky a jiné jehly pomůžou.

Každý karburátor jinak?

Skvělá odpověď, děkuji! 15.4.2017 v 23:25 | Nahoru | #33
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:43:27

Každý karburátor jinak?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.4.2017 v 09:52 | Nahoru | #34
Příteli,tady někdo psal,že hladina moc neovlivní složení směsi -BLBOST-hladina je nejdůležitější hodnota na karbci,od té se odvíjí vše ostatní
Takže hladinu naprosto shodně!!! Pak další věc-stáří a najeté km ....když máš motku hodně používanou,tak se může stát...a mě se to stalo...že komínek hlavní trysky,v němž běhá jehla, se vyběhal do oválu a tím je veškeré seřizování vepsí... a při sání si škvírou kolem jehly motor přisaje nekontrolované množství benzinu,notabene když máš hladinu ještě o něco výš ..takže zkontroluj i ovalitu komínku Šrouby bohatosti,pokud je vše ostatní jak má být,pak jen drobně doladí skutečnou bohatost směsi,ovšem pouze v menším otevření klapek-při plném plynu už neregulují téměř nic-tam plně funguje hladina a velikost trysky...
Takasitak

Každý karburátor jinak?

Skvělá odpověď, děkuji! 16.4.2017 v 16:06 | Nahoru | #35
Petr-Huska> presne tak, hladina a opotrebeni kominku a jehel ma na bohatost zasadni vliv. Sam jsem si to na TDM vyzkousel.
dadanek1999> tak z tech zakoupenejch karbcu zatim vykuchej jenom kominky a trysky s jehlama (pokud jsou uz od pohledu lepsi nez tvoje) a zkus je prehodit. Vzdusniky a syticovej okruh taky nebude skodit proverit - profouknout ztlacenym vzduchem.

1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?

16.4.2017 v 17:42 | Nahoru | #36
Komínek je to "vodítko" které je naťuklé pod držákem trysky (pod tím dlouhým cosi se spoustou dírek) do karbecu? Já totiž držáky trysek měnil, někdo je tam na silu narval a pozohýbal je, takže teoreticky by i to vodítko pod tím mohlo být poškozené, byť vizuálně tak nevypadalo.

Každý karburátor jinak?

16.4.2017 v 19:43 | Nahoru | #37
Další poznatek ze dneška. Hnutí šroubem vzduchu (jeho povolení) nic nevylepšilo. Určitě to dělá bohatý válec - za studena je to relativně OK, problém nastává po ohřátí (dal jsem klasickou projížďku do vedlejší vesnice a cestou zpět jsem začínal pochybovat, jestli dojedu).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

16.4.2017 v 21:33 | Nahoru | #38
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:43:05

(reakce na) Každý karburátor jinak?

16.4.2017 v 22:11 | Nahoru | #39

Torino píše: dadanek1999> Jo to je ono, orientacne to muzes zkontrolovat ze do toho strcis jehlu prosvitis a porovnas mezi karburatory. K tomu sroubku bohatosti pokud mas KEIHIN CVK34 tak povolenim jsi to obohatil.Mel jsi ty karb.komplet rozebrane,nejlepe vycistene v ultrazvuku?Mas vse zapojeno spravne(hadicku co propojuje obohacovac, ovladani PAIR ventilu,popr. zaslepky na hrdlech)?



Hmm, super, a já měl za to, že je to šroub vzduchu. Tak to vysvětluje proč se to chovalo ještě hůř Tak zítra po šichtě znova...

EDIT: Karby jsem čistil, ale jen samotné vnitřky. Nevyndával jsem je z té montáže, nevyndával jsem sytič, takže jsem doteď ani nevěděl, že je tam nějaký "obohacovač". Ovládání PAIR mám určitě zapojeno, druhý podtlak taky, klasicky na kohout.

Naposledy editováno 16.04.2017 22:13:41

2 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?

16.4.2017 v 22:43 | Nahoru | #40
Danánku,Ty se mi snad zdášššššš ...To něco s dírama je emulzní trubice,zespoda se do ní šroubuje hlavní tryska,zhora do ní zapadá kuželovitá jehla a tím,jak se šoupě zvedá,zvedá se i jehla a v otvoru emulzní trubice vytváří svým kuželem proměnnou mezeru na přisávání směsi benzinu se vzduchem-čili nemůžeš libovolně měnit emulzní trubici za jinou-pouze za stejnou,která je do tohoto karbce určena......a další rada-jestli nevíš,co šroub bohatosti reguluje,tak orientačně-je-li z bočního pohledu před emulzní trubicí (ve směru sání vzduchu do motoru),tak škrtí vzduch a utažením obohacuješ a je-li za trubicí(mezi jehlou a hlavou motoru,tak škrtí volnoběžnou směs a utažením ochuzuješ Ověřit si to můžeš injekčí stříkačkou s benzinem,který vstříkneš ve směru vzduchu do otvoru na kraji karbce těsně za airboxem(to je ta bedna,do které dáváš filtr ) A teď už zapoj svoji tykev...

Naposledy editováno 16.04.2017 22:45:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

16.4.2017 v 23:22 | Nahoru | #41
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:42:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

17.4.2017 v 08:49 | Nahoru | #42

Petr-Huska píše: Danánku,Ty se mi snad zdášššššš ...To něco s dírama je emulzní trubice,zespoda se do ní šroubuje hlavní tryska,zhora do ní zapadá kuželovitá jehla a tím,jak se šoupě zvedá,zvedá se i jehla a v otvoru emulzní trubice vytváří svým kuželem proměnnou mezeru na přisávání směsi benzinu se vzduchem-čili nemůžeš libovolně měnit emulzní trubici za jinou-pouze za stejnou,která je do tohoto karbce určena......a další rada-jestli nevíš,co šroub bohatosti reguluje,tak orientačně-je-li z bočního pohledu před emulzní trubicí (ve směru sání vzduchu do motoru),tak škrtí vzduch a utažením obohacuješ a je-li za trubicí(mezi jehlou a hlavou motoru,tak škrtí volnoběžnou směs a utažením ochuzuješ Ověřit si to můžeš injekčí stříkačkou s benzinem,který vstříkneš ve směru vzduchu do otvoru na kraji karbce těsně za airboxem(to je ta bedna,do které dáváš filtr ) A teď už zapoj svoji tykev...



Boha, tak nevím jak se tomu nadává v češtině, no. V životě jsem jinej karb podobné konstrukce neměl, jen několik obyč šoupátkových (mimochodem, všechny měly šroub bohatosti mezi jehlou a válcem a štelovaly vzduch, tedy povolením ochudit...), tak si ze mě prosím nedělej p*del, jako bych nevěděl co je airbox. V tom karbecu je prostě něco špatně, musí tam být něco poškozenéh/ jinak bych to měl naladěné už třikrát. Akorát jsem teď furt v práci a po večerech se toho moc udělat nedá, takže se na to můžu pořádně vrhnout až během týdne.

Mimochodem, emulzní trubici jsem kupoval pochopitelně origo, přímo pro můj ročník, dvě vyšly asi na tisícovku
A jak jsi psal v příspěvku předtím, hladiny mám absolutně přesně.

Náhradní karby budou imho nepoužitelné (resp. jejich těla), je v nich i hlína (v difuzoru), ale co je v plovákovce by mělo být OK, tam je to čisté. Takže si z nich vezmu "trysku jehly", popř. trysky, jehly a u svých karbů ještě rozdělám a zkontroluji sytiče. Jestli to pak nebude blafat jak má, tak to prohodím leda tak oknem ven

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

17.4.2017 v 10:28 | Nahoru | #43
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:42:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

17.4.2017 v 10:56 | Nahoru | #44
Torino> ..je to možné,že nedosahuju Tvé úrovně,jen mě mrzí,že máš neveřejný profil a nemohu si tedy své znalosti zdokonalit návštěvou u Tebe ...no,ale asi víš proč se schováváš... těžko bys zvládal ty zástupy blbých

(reakce na) Každý karburátor jinak?

17.4.2017 v 12:25 | Nahoru | #45
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:41:59

(reakce na) Každý karburátor jinak?

17.4.2017 v 19:59 | Nahoru | #46
Torino> Ale ne. Nejakej klucina to rozstrelil tak ze pouzitelny zustaly jen karby a spodek motoru. Nekde to na zahrade rozrezavali flexou, tak asi zahodili karbecy nekam dopryc

Zitra se do toho konecne pustim a uvidime.

1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?

18.4.2017 v 09:54 | Nahoru | #47
Tak abysme neteoretizovali, tak tady je obrazek a seznam dilu:
http://www.partsdepo...KLE500-A9%29/402749/


Ten dil 16017 jsi kupoval novej do kazdyho karbce?

(reakce na) Každý karburátor jinak?

18.4.2017 v 11:21 | Nahoru | #48

Slávek-TDM píše: Tak abysme neteoretizovali, tak tady je obrazek a seznam dilu:
http://www.partsdepo...KLE500-A9%29/402749/


Ten dil 16017 jsi kupoval novej do kazdyho karbce?



Ja kupoval 13091, do obou karbu, v obou byl z pretazeni zkrouceny. 16017 jsem vizualne zkontroloval, zda se tim take neposkodily. Nevypadaly nejak zdeformovane, ale samozrejme mohl byt na tom pravem kabu nejak "drobne" a ted to muze zpusobovat bohatou smes.

16017 dam do obou svych karbu ty co jsou v tom nahradnim. To bude jistejsi.

Každý karburátor jinak?

18.4.2017 v 17:08 | Nahoru | #49
Tak trysky v karbech jsou stejné, tj. je to také karb ze starších ročníků. Ty díly č. 16017 v novém karbu vypadají mnohem lépe, dokonce šly vyndat rukou (na mém se musely vyklepnout), takže doufám, že problém bude jen tady...

Každý karburátor jinak?

20.4.2017 v 22:30 | Nahoru | #50
Tak dnes provedeno, složeno. Vodítka jehly byly opravdu poškozené, jehla jimi vůbec neprošla. Dnes projeto, subjektivní pocit velmi dobrý, radost to prohnat. Na svíce mrknu v sobotu, jak budu mít čas, ale fakt se mi to zdálo super.

Jinak poznatek - se sytičem se svod pravého válce zahřeje skoro okamžitě, ale levý skoro vůbec, jako by nejel. Po vypnutí sytiče vše OK, tak nevím čím to..

Každopádně díky moc všem!

Každý karburátor jinak?

22.4.2017 v 11:42 | Nahoru | #51
Tak jsem se radoval předčasně. Na jízdě už to není znát, ale pravý válec má pořád svíci úplně černou. V místě kde skáče jiskra je zespoda elektroda čistá, ale zvrchu je to pokryté sazemi. Saze jdou snadno setřít prstem, není to jak napečený karbon z oleje nebo tak. Prostě jen saze. Navíc se pravý válec mnohem rychleji hřeje. Nejen se sytičem, i bez něj. Není to jen svod, jak jsem si myslel, ale celý válec, prostě pravý je cítit že je trochu teplý a levý pořád studený... Hladiny jsem asi po šesté kontroloval, prostě jsou obě správné a stejné, už nevím kde hledat problém...

1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?

22.4.2017 v 12:51 | Nahoru | #52
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:41:30

Každý karburátor jinak?

22.4.2017 v 14:33 | Nahoru | #53
Co příruby, jejich těsnost a průchodnost je v pořádku?

1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?

22.4.2017 v 14:51 | Nahoru | #54
tu ma napadlo, ako je na tom AC ventil na tom pravom valci? najmä membránka 43028 a o-krúžok 92055.




(reakce na) Každý karburátor jinak?

22.4.2017 v 16:24 | Nahoru | #55
E

Naposledy editováno 22.05.2017 22:41:09

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

22.4.2017 v 21:40 | Nahoru | #56
Torino> No zcela komplet ne. Venku byly všechny trysky, vzduchový šroub atd., kanálky co kde nějaké ústí jsem prostříkl z olejničky technickým benzínem a pak vyfoukal. Nevyndával jsem sytiče ani ten ventil na pravém karburátoru, nechtěl jsem vrtat do víc věcí zaráz, ať můžu vylučovat příčiny. Z náhradních karbů jsem dával trysky (hlavní i volnoběžnou - velikosti stejné), jednu jehlu - byla v lepším stavu než moje a vodítka jehly.

Merhaut> Příruby jsou v pořádku, průchodné jsou a prasklé taky ne. Po tom co jsem je v zimě z venku potřel silikonovým olejem už mají zase i zpátky původní pružnost, předtím byly takový, no.. prostě seschlý, člověk aby se bál aby jsi neroztrhl/nerozlomil, teď jsou vážně OK a trhlinka nikde není.

(reakce na) Každý karburátor jinak?

22.4.2017 v 22:12 | Nahoru | #57
dadanek1999> no já jen jestlis tam nezapomněl nějakou ucpávku proti bordelu, při tom servisu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?

22.4.2017 v 22:16 | Nahoru | #58

dadanek1999 píše: Torino> No zcela komplet ne. Venku byly všechny trysky, vzduchový šroub atd., kanálky co kde nějaké ústí jsem prostříkl z olejničky technickým benzínem a pak vyfoukal. Nevyndával jsem sytiče ani ten ventil na pravém karburátoru, nechtěl jsem vrtat do víc věcí zaráz, ať můžu vylučovat příčiny. Z náhradních karbů jsem dával trysky (hlavní i volnoběžnou - velikosti stejné), jednu jehlu - byla v lepším stavu než moje a vodítka jehly.

Merhaut> Příruby jsou v pořádku, průchodné jsou a prasklé taky ne. Po tom co jsem je v zimě z venku potřel silikonovým olejem už mají zase i zpátky původní pružnost, předtím byly takový, no.. prostě seschlý, člověk aby se bál aby jsi neroztrhl/nerozlomil, teď jsou vážně OK a trhlinka nikde není.



tak nejak sa to zamotáva, nie?
na prvej strane si písal, že karbce si čistil. Ale nevybral si sytič a ani ventil obohacovača? A čistenie z olejničky technický benzín asi tiež nebude to pravé. Pokiaľ nemáš možnosť ultrazvuku, tak si aspoň kúp čistič karbcov, rozober to do posledného šroubka, vyber všetky pryžové časti, aby ti ich nezožralo a prestriekaj to RIADNE tým bordelom. Nešetri to, nech to nemusíš robiť viac krát. Trysky a emulznú trubicu a podobne môžeš nechať kľudne odležať aj pol dňa v plavákovej komore naplnenej čističom karbcov.

Keď tento základ nespravíš poriadne a máš tam niekde bordel/poškodenie, tak môžeš ladiť hladiny a bohatosť do aleluja. A ak si nemal vonku sytičový okruh, ako vieš že je poriadne prečistený a neni tam niekde bordel? Alebo ako vieš že nemáš deravú membránu AC ventilu? Zdá sa mi, že ideme na to od konca

Naposledy editováno 22.04.2017 22:17:56

(reakce na) Každý karburátor jinak?

23.4.2017 v 06:00 | Nahoru | #59
kilix> Ono to co jsem čistil bude čisté, za to bych dal ruku do ohně. Akorát v době kdy jsem to čistil jsem netušil, že tam nějaký AC ventil je a na sytič, na ten jsem úplně pozapomněl Až se vrátím z práce, rozhodím to a kdyžtak dám díly z náhradních karbů.

Každý karburátor jinak?

23.4.2017 v 21:12 | Nahoru | #60
Tak jsem to dnes vzal s maximální možnou poctivostí a nevím nevím. Stihl jsem rozebrat karburátory co mi to dovolilo (snad vyjma toho, že jsem nevyjímal ucpávky - mám strach, že by se akorát poškodily)... a nikde jsem tedy žádný vyloženě problém neviděl. Na pravém (ten bohatý) jsem si všiml "odřeného" pístku sytiče, ale to vypadá spíš jako opotřebení, než že by to měl být problém. Jen mě zarazilo, že tam není žádná gumička, nebo něco takového. Prostě jen kov na kov, aspoň to tak vypadá.

Co se membrány týče, vypadala docela tuze, tvrdě, trošku pokroucená (možná je to vidět na fotce), ale nevím, jestli je to normální z výroby... A O-kroužek se zdá v pořádku.

Zatím jsem tedy z karbů všechno vykuchal a jsou na odmočení v mýdlové vodě, jen abych z nich dostal špínu co byla nachytaná z vnitřních stran. Pak ještě jednou pořádně pročistím všechny kanálky atd., buď seženu ten čistič na karburátory, nebo použiju arvu. Tu mám odzkoušenou, že hliníku ani mosazi nic neudělá, tak by to asi šlo. Zatím zní teda plán nejlepší možný vyčištění, složení a použití pístů sytiče a membrány + pružiny (+ popř. okroužku) z náhradních karburátorů. Nebo máte nějaký jiný návrh? Doufal jsem že najdu nějakej očividnej problém. Když ho teď nemám, tak se bojím, že tohle nepomůže...

Sytič levého karbu:






Sytič pravého karbu:












Membrána:




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 Včera v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist