Téma: řetěz 530 vs 520
Ahoj,

jezdíte někdo dlouhodobě na litru řetěz 520?

Standard je 530. Konverzí na 520 by se ušetřilo na rotujících hmotách.
Dle tabulek je pevnost v tahu skoro shodná, viz. obr. níže.
Jak je to ale v praxi? Nejsou porovnávající tabulky moc optimistické?
Stejně mě čeká výměna řetězové sady, tak přemýšlím nad touto konverzí.
Vím, že se to vozí na dromech, ale tam tu životnost moc neřeší.
Má tedy někdo na něm najeto více, než pár okruhových dní?



Díky, hOOrNeT
Předchozí
1 2
Následující

řetěz 530 vs 520

21.8.2017 v 20:48 | Nahoru | #31
nějak jsem to tu zapomněl uzavřít...

Nakonec jsem volil DID řady 525, nejvyšší řadu. Jo, šel jsem do kompromisu. Asi ideál

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

25.8.2017 v 15:26 | Nahoru | #32
citis tu zmenu nejak? nejake pozitivum, ale aj negativum klidne napis

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

26.8.2017 v 14:14 | Nahoru | #33
krAlik33> šel jsem i do změny převodů, takže to je znát dost. Ohledně setrvačné hmoty ti budu moci odpovědět, až se dostanu na drom kde jsem lítal i s původní 530

(reakce na) řetěz 530 vs 520

28.8.2017 v 08:44 | Nahoru | #34
hOOrNeT> ok dik. zmena prevodu je citit, tak sem zvedavy na zvysek. daj potom vedet

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 13:45 | Nahoru | #35
hOOrNeT> Změnu v setrvačných hmotách na řetězovce přeci nemůžeš nikdy v životě poznat ty bláho... Poznáš změnu v setrvačných (a neodpružených) hmotách, když dáš lehčí kované ráfky, ale na řetězovce???? Poznáš tisíc jiných věcí, gumy - profil, tlak, atd. Ale určitě né toto.

(reakce na) řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 13:51 | Nahoru | #36
Jarda89> 520 je mensi, lehci, ma nizsi ztraty pri prenosu vykonu (rychleji se rozmotava), oproti 530 muze usetrit 2 kone...

Ovsem jaky jezdec 520 realne vyuzije, to uz je jina otazka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 13:55 | Nahoru | #37

Jarda89 píše: hOOrNeT> Změnu v setrvačných hmotách na řetězovce přeci nemůžeš nikdy v životě poznat ty bláho... Poznáš změnu v setrvačných (a neodpružených) hmotách, když dáš lehčí kované ráfky, ale na řetězovce???? Poznáš tisíc jiných věcí, gumy - profil, tlak, atd. Ale určitě né toto.



ono je na te rozete/retezu ubytek hmotnosti stejnej nebo vetsi nez pri vymene tech kol... a kupodivu se rozeta nemontuje na nadrz ale na kolo... tzn taky rotuje a taky je to neodpruzena hmota....

řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 14:30 | Nahoru | #38
rozdil v dynamice odprozeni tam bude, ale v tomhle smeru je zasadnejsi spis predni kolo rekl bych.. podle me v rozdilu 530-520 hraje vetsi roly spis celkovej ubytek hmotnosti.. co se tyka ztrat nemuze to mit vliv - stejna roztec, stejny cepy, stejnej pocet clanku.. akorat jsou ty cepy sirsi... nejakej konik navic (2-3? odhad) pak pribude spis pri pouziti lepsich krouzku, nebo uplne bez krouzku - tj. mensi ztraty (p)ohybem retezu

ja planuju dat na VFR MXZ4, pevnostne na 400 vydrzi jak nic... ovsem samozrejme pocitam s tim ze vic nez 2000 s tim rocne nenajedu, a +- takova bude rekl bych i zivotnost tohoto retezu (zas udelat jednou rocne retezovku, gumy, naplne, je slusnost, ...neni to otrok, je to milacek, ze )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 14:41 | Nahoru | #39

assassin píše: ono je na te rozete/retezu ubytek hmotnosti stejnej nebo vetsi nez pri vymene tech kol... a kupodivu se rozeta nemontuje na nadrz ale na kolo... tzn taky rotuje a taky je to neodpruzena hmota....



Kdyz uz fyzika, tak tam nezapomen zapocitat polomer a rozlozeni hmotnosti te rotujici hmoty - dvoustovka hrebik asi nebude fungovat jako stejne tezka kaca ze setrvacniku, ze jo? A rozeta je mala. Jinak k te uspore lehci kola versus retezovka. Si myslim, ze vetsina lidi nepozna lehci kolo na zadku, ale na predku, kvuli mensimu gyroskopiskymu efektu. Ja treba, byt jsem kopyto, citim o neco povolnejsi masinu, kdyz ma ve predu jen jeden oproti dvema kotoucum. Zadek asi moc znat nebude. Ale jen teoretizuju..

Edit: Kerut byl rychlejsi..

Naposledy editováno 10.10.2017 14:43:14

(reakce na) řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 15:15 | Nahoru | #40

DrDNA01 píše: Kdyz uz fyzika, tak tam nezapomen zapocitat polomer a rozlozeni hmotnosti te rotujici hmoty - dvoustovka hrebik asi nebude fungovat jako stejne tezka kaca ze setrvacniku, ze jo? A rozeta je mala. Jinak k te uspore lehci kola versus retezovka. Si myslim, ze vetsina lidi nepozna lehci kolo na zadku, ale na predku, kvuli mensimu gyroskopiskymu efektu. Ja treba, byt jsem kopyto, citim o neco povolnejsi masinu, kdyz ma ve predu jen jeden oproti dvema kotoucum. Zadek asi moc znat nebude. Ale jen teoretizuju..

Edit: Kerut byl rychlejsi..



Ona je otazka, jestli na tech lehkejch kolech usetrili tu hmotnost na nejvetsim prumeru... Obvykle to tak nebyva..
Ta rozeta zas tak mala neni a to co je tam nejtezsi = retez se otaci na tom nejvetsim prumeru. Co se tyka neodpruzenych hmot tak tam je prumer(moment sestrvacnosti) celkem fuk. A co se zataceni tyka - myslim ze se to pozna jak na prednim tak na zadnim kole, naklani se obe.
Pokud chce clovek odlehcovat moto tak ten retez je jedna z nejsmysluplnejsich veci. Ono sundat 10-15kg a z toho velkou cast na kolech+retezu - docela promeni chovani stroje.

řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 15:21 | Nahoru | #41
a sakra.. zima je tu. Začíná handrkování nad vším možným aneb otevíráme stará témata

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 15:26 | Nahoru | #42
Assassin>
jj, co se tyka redukce hmotnosti jednoznacne souhlas, a to bude ten nejvetsi prinos.. vono kilo dolu na retezu, nebo treba (hnano fakt do extremu) na titanovym spojovaku je co do penezenky uz sakra rozdil co se tyka tech hmot, lehci rafek udela urcite vic nez ten retez, jak psie DrDNA, i kdyz ciste teoreticky smozrejme i retez a rozeta nejaky vliv mit bude, to je jasny..

PS jak sem si vcera vzpomel na toho kanavala (s tou babickou s velkym modulem) hned jsem si dal rezim nerezim (treninkovej) poradnyho panaka tresnovice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 20:57 | Nahoru | #43
kerut> když vyměníš standardní 530 a ocelovou rozetu za did erv3 520 a alu rozetu, ušetříš kolem dvou kil a relativně levně. Za sebe nevidím důvod zůstat jen u šetření kil na kolech.

(reakce na) řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 22:13 | Nahoru | #44
Stev> vsak jasne, presne to rikam taky debata byla spis vzajemnem o pomeru tech vyhod lehciho retezu mezi sebou - spojeni "tech hmot" bylo mysleno jako "tech neodpruzenych hmot" tedy onen vliv jeste te druhe vyhody - v lepsi ovladatelnosti

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 22:17 | Nahoru | #45
Kerut: nemyslim si ze lehká kola jsou odlehčená prave v oblasti "rafku" - casto nejvic materialu ušetřili v oblasti náboje, unasece rozety... tzn moment setrvacnosti zas az tak zasadne rozdílný byt nemusi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 22:29 | Nahoru | #46
assassin> ok, v tomhle nemuzu moc argumentovat, moc lehkych ol jsem na vlastni voko nevidel.. (moje obuty predni kolo s kotoucema a loziskama ma 11kg, co jsem zkousel googlit neni to snad jeste takova tragedie, ale uprime me to zaskocilo kdyz jsem ho sundaval.. na "skoro malotrazce" bych cekal spis o dve az tri kila mene.. )

kazdopadne se myslim vsichni shodnem ze na cim vetsim polomeru nejaka hmota obiha, tim je vyhodnejsi aby byla mensi, i na tom ze 520 misto 530 vydrzi a prinese sama pozitiva a vyhody (jak by rekl klasik, basnik )

řetěz 530 vs 520

10.10.2017 v 22:37 | Nahoru | #47
Kerut: jj souhlas. U malorazek je problem, ze jsou to casto rozpoctovky a nejsou pouzity top tech ani materialy. Mam doma kola z RS125 a RSV factory a ta dvaca ma pres polovicni sirku vetsi hmotnost. Zajimavost je i to ze stred kotouce vpredu je ocelovy takze jeden kotouc vazi jako dva z RSV :) na pohled vypadaji temer stejne :)

Jinak je zajimave i jak rozdilne hmotnosti maji pneumatiky - racingovy jsou tezsi :)

Naposledy editováno 10.10.2017 22:38:16

řetěz 530 vs 520

11.10.2017 v 00:43 | Nahoru | #48
Assassin> no praveze NC30 moc rozpoctovka neni, v dobe kdy melo CBR600F dvoupistky melo tohle ctyrpistky, stredy kotoucu jou Al samozrejme, ram na tehdejsi dobu hooodne slusnej s letmakem, motor slozitej jak svina (krome materialu to vychazi z RC30 komplet, ono tech 15000 v omezovaci docela mluvi za vse) jen ta kola a tlumice, s tim se kluci sikmooky proste moc nevyznamenali (hele ale k tem tlumicum, co prave prepracovavam ..koukal jsem ze dodens "pulmegova" RC30 ma ty cartridge docela podobny, holt v r 89 ta technologie byla jeste jaka byla, klasicky vidlice, zadna hitparada.. NC35 resp. RC45 jsou o 5 let mladsi a maji USD uplne "jinou ligu"..)

hmm, bude tam vic "masa" hadam asi co ? vsak taky dostavaji neskutecne zabrat, kdyz ukazou nejakej detail po zavode, vetsinou jsou na sracku..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

11.10.2017 v 08:43 | Nahoru | #49
kerut> 11kg na komplet přední kolo je normální. Pro představu, série vtr má kolo bez pneu 6.83, starej triumph 675 kterej měl už kola jedny z nejlehčích má 6.16, a přední guma má 4.2-4.4.

I u těch nejlehčích kol se těžko dostaneš pod 9.5.

e: podle fora HP4 přední bez pneu 6.5, BST karbonové 5.9, s těma 9.5 jsem trochu přestřelil, 10.5 je super hodnota a nedostaneš se pod 10. Což mimochodem můžeš radši koukat na hmotnost přední gumy a koupit tu co má 4.2 místo 4.4, a máš zadarmo to co bys kupoval za desetitísíce :)

U těch super lehkejch kol se hlavně na předku hraje o stovky gramů.

Naposledy editováno 11.10.2017 08:57:27

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

11.10.2017 v 10:30 | Nahoru | #50
jen tak pro srovnani:

Aprilia RSV1000 wheel weights (Front and Rear)

1998-2005 Mille, Tuono and Falco Brembo 5 Spokes cast front: 4.20 Kg
1998-2005 Mille, Tuono and Falco Brembo 5 Spokes cast rear: 6.70 Kg
2000 RSV Mille SP "Race SP" OZ-Magnesium front: 2.35 Kg
2000 RSV Mille SP "Race SP" OZ-Magnesium rear: 3.65 Kg
2000-2002 RSV Mille-R ME, RP OZ-forged front: 3.40 Kg
2000-2002 RSV Mille-R ME, RP OZ-forged rear: 5.20 Kg
2003 Tuono Racing RP OZ-forged front: 3.59 Kg
2003 Tuono Racing RP OZ-forged rear: 5.37 Kg
2004-RSV 1000R Factory RR OZ-forged front: 3.40 Kg
2004-RSV 1000R Factory RR OZ-forged rear: 5.00 Kg
2004 RSV 1000R NERA RR OZ-Magnesium front: 3.10 Kg
2004 RSV 1000R NERA RR OZ-Magnesium rear: 4.30 Kg
2006-RSV 1000R RR OZ-look-alike Malgatech cast front: 4.90 Kg
2006-RSV 1000R RR OZ-look-alike Malgatech cast rear: 7.50 Kg
2006-Tuono 1000R RR OZ-look-alike Malgatech cast front: 4.90 Kg
2006-Tuono 1000R RR OZ-look-alike Malgatech cast rear: 7.50 Kg

And aftermarket:
PVM 10-Spokes Aluminium forged front: 3.7 Kg
PVM 10-Spokes Aluminium forged rear: 5.3 Kgs
Marchesini Magnesium 16,5" front: 2.50 Kg
Marchesini Magnesium 16,5" rear: 4.10 Kg
BST Carbon front: 2.40 Kg
BST Carbon rear: 3.80 Kg

kotouce cca 1,5kg kus... karbonovy braketech cca pulku, tzn da se ustrit i kilo a pul na kotoucich... samo retez sam o sobe nebo jen kola znat nejsou, ale kdyz se vymeni vse...

treba vymena sroubu co drzi kotouce za titanove u me dela 100g na predku :)

Naposledy editováno 11.10.2017 10:31:59

řetěz 530 vs 520

11.10.2017 v 11:15 | Nahoru | #51

(reakce na) řetěz 530 vs 520

11.10.2017 v 11:37 | Nahoru | #52

assassin píše: samo retez sam o sobe nebo jen kola znat nejsou, ale kdyz se vymeni vse...

treba vymena sroubu co drzi kotouce za titanove u me dela 100g na predku :)



Samotny magneziovy kola poznas, ale jen na ostrych brzdach na okruhu,
ale jak pises, kdyz uz, tak uplne vse vc. sroubu.

2 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

11.10.2017 v 12:10 | Nahoru | #53
Sleeper: ja tyhle maly zmeny u motorek moc nepoznam, treba u sve jsem mel problem poznat 72 a 92 kW verzi (jak nekteri píší, ze poznají 2ps kvuli nenamazanemu řetězu)
Ale po tom co jsem predl na jaskovo TL s kolama z RSV4 tak to bylo jako kdyz prezujes na nove pneu, ochotneji to zataci.

(reakce na) řetěz 530 vs 520

11.10.2017 v 12:20 | Nahoru | #54
assassin> Na okreskach ne, ale na trati, kde se tvrde brzdi z vysoke rychlosti, ano...

řetěz 530 vs 520

11.10.2017 v 12:28 | Nahoru | #55
Jenom abych dal do kontextu co jsem psal, podle for ma predni kolo triumphu 675 3.13kg bez lozisek a kotoucu.

(reakce na) řetěz 530 vs 520

11.10.2017 v 13:30 | Nahoru | #56
assassin> když zdvojnásobíš počet drátů,je to znát kurevsky. u špatnýho podvozku až moc

(reakce na) řetěz 530 vs 520

11.10.2017 v 14:06 | Nahoru | #57
Stev, Assassin> OK, dikes za uklidneni .. ja to zas nejak moc ani resit nechci, spis jen ze me to trosku zaskocilo, cekal jsem min.. zadni ma rafek + pneu 10, sice bez kotoucu, ale za to je ale je o palec sirsi a vetsi prumer.. jinak kotouce mam lehci, neco kolem kila jsem vazil (presne uz nepamatuju), ale jsou tam tenky 4mm, a navic to ani nejsou origo ale nejaky racingovy "skutecne plovouci" gumu lehci moc nevyberu, vzhledme k nestandartni zadni 150/60 R18 jsem stejne prakticky odkazanej na BT-090, (..davat jinej predek nez zadek, tezko rict) ale zatim je to jeste daaaaleko, ted to hlavne musim pomalu ale jiste doskladat a zkusit prihlasit nez mi Ti britove utecou z EU....a pak jeste zrepasovat zadek (tlumic, loziska prepakovani..) do stavu "tyvole tohle ze je 30 let stary, nekecej"
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yuasa baterie Honda CBR 1000RR Fireblade SperkysCBR 15 Dnes v 11:19 1100Virago
rozměr slicku Suzuki GSX-R 1000 torvik 13 Dnes v 09:26 torvik
Kolega na svižnější jízdu [1 ... 356, 357] Suzuki GSX-R 1000 baiker 10704 18.11.2017 v 23:35 Artepx
R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojk... [1, 2] Yamaha YZF-R1 Whistler 39 17.11.2017 v 08:51 dakarista
Debil + fároš. Co na něj řikáte? [1 ... 29, 30] Honda CBR 1000RR Fireblade dejf. 885 10.11.2017 v 10:13 Metric

TOPlist