globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: řetěz 530 vs 520
Ahoj,

jezdíte někdo dlouhodobě na litru řetěz 520?

Standard je 530. Konverzí na 520 by se ušetřilo na rotujících hmotách.
Dle tabulek je pevnost v tahu skoro shodná, viz. obr. níže.
Jak je to ale v praxi? Nejsou porovnávající tabulky moc optimistické?
Stejně mě čeká výměna řetězové sady, tak přemýšlím nad touto konverzí.
Vím, že se to vozí na dromech, ale tam tu životnost moc neřeší.
Má tedy někdo na něm najeto více, než pár okruhových dní?



Díky, hOOrNeT
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2017 v 10:54 | Nahoru | #1
ciste teoreticky - co se te pevnosti tyka tak jde o sirku, 530 je jen sirsi resp. cepy 520 jsou kratsi a tudiz mene namahane ohybem mezi stranami clanku,strih veclancich bude stejny,.. - tj nebude vic namahanej retez (cepy, clanky) ale spis bude vetsi tlak na zuby kola.. vlastni zkusenost nemam, ale 520 vozi i v motoGP, takze retez samotnej to pevnostne urcite vydrzi,...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 10:59 | Nahoru | #2
kerut> díky za mechanický rozbor
Zuby budou mít menší šířku, bude tedy třeba použít ideálně i kalenou rozetu. Tím by se to mohlo eliminovat, ne?

Pevnostně to dá, otázkou je pro mě stále opotřebení, které bude prvotně vznikat na OZ kolech vlivem většího namáhání než u 530.
Určitě se zde vyjádří i někdo, kdo ho vozí dlouhodobě

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 11:10 | Nahoru | #3
Na druhou stranu,proč by se teda vyráběly a dávaly na určité stroje jiné řetězy.To má asi nějaký důvod.A v běžném provozu teda ušetříš kolik kilo?Nebo jsem nepochopil co tě k tomu vede.Výrobce stroje to tam dal z nějakého důvodu a nebylo to asi proto aby mašina víc vážila.

řetěz 530 vs 520

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2017 v 11:11 | Nahoru | #4
520 vydrzi i celou okruhovou sezonu (odzkouseno na endurance), je to vice bezztratovy prenos sily....

Jinak moderni motorky maji od vyroby 525, coz je slulsnej kompromis.

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2017 v 11:27 | Nahoru | #5
dal jsem na 520 řetězu EK MVXZ a Alu rozetě 15 tis včetně 6ti okruhovejch dnů, a první byl opotřebenej pastorek. Měnil jsem spíš preventivně, ještě by to pár tisíc dalo. Ale mám slabší stroj ...
Doporučuju DID ERV3, je oproti všem ostatním lehčí a ověřenej na výdrž. Ten jezdím teď, zatím 7 tis ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 11:36 | Nahoru | #6
alfik68> to je otázkou. Třeba i FZS600 měla od výroby řetěz 530. Jaký měl asi výrobce důvod, aby ho tam dal ?
Nejde o čistou úsporu hmotnosti, ale o rotační hmoty. Tam to funguje jinak.
Motorku mám jako takový univerzál. Vezmu ji na okruh, jindy zase brouzdám po republice. Kdyby šlo jen o drom, nebo jen provoz, tak to neřeším a mám jasno.
Proto jsem založil tohle vlákno

SLEEPER> Konečně zkušenost! Paráda Co se nejvíce jezdí? DID?
Jestli dá sezónu v endurance nasazení, tak musí dát v provozu 15 tis. Nejsem sebevrah, v provozu se ten litr takhle nedá pořád tahat.
A na dromu se lehčí 520 nebo 525 bude hodit.
Nad 525 jsem také přemýšlel, ale nedaří se mi nikde sehnat již kompletní sadu. Naproti tomu jsem několik 520 našel na mojí CBR1000RR 2006.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 11:40 | Nahoru | #7
Stev> díky za zkušenost
Šel bych raději do kalené rozety, kvůli životnosti.
Zase máš 2V, ten tomu řetězu dává zabrat. Mám zkušenost z SV650. Fároš je plynulejšíí - pokud teda nedáš full gass a nelítá se po prdeli.
Odkud nakupuješ? Byla to již komplet sada, nebo sis to skládal postupně?

Díky, hOOrNeT

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 11:53 | Nahoru | #8
hOOrNeT> ja myslim ze to vydrzi i normalni rozeta, jen se proste driv opotrebuje,.. pokud ti jde o zivotnost nech puvodni rozmer, pokud o vahu/ztraty/vykon.. tak holt pocitej s treba polovicni, nebo tretinovou zivotnosti.. hele ono kdyz vezmes na druhou stranu ceny benzinu, ale i oleje a veskeryho dalsiho "spotrebniho" materialu, tak te nejaka ta polovina nebo treba i jen tretina zivotnosti puvodni retezovky rozhodne nezbankrotuje

alfik68 píše: Na druhou stranu,proč by se teda vyráběly a dávaly na určité stroje jiné řetězy.To má asi nějaký důvod.A v běžném provozu teda ušetříš kolik kilo?Nebo jsem nepochopil co tě k tomu vede.Výrobce stroje to tam dal z nějakého důvodu a nebylo to asi proto aby mašina víc vážila.


protoze vyrobce vrabi motorky na jezdeni, ne na vykon,.. u plechovek je vesmes pozadavek aby to jezdilo co nejdyl uplne bez udrzby, protoze to lidi pouivaj jakodoravni prostredek a ne jako sportovni nacini - u moto je rozsah pouziti sirokej, nekdo chce taky jen "jezdit do pracea zprace" a je mu burt ze nema vylozene zavodak, a druhej se chce povozit sportovne a je mu zase burt ze do toho bude kazdou sezonu cpat holt o neco vic penez

Naposledy editováno 04.04.2017 11:58:11

(reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 11:56 | Nahoru | #9
kerut> je to jak říkáš

Tipoval jsem životnost cca 15tis km. Stev mi to potvrdil. To je dostatečná životnost.

Ještě jeden dotaz do placu. Čeká mě při přestavbě na 520 nějaké překvapení? Kolečko i rozeta by tedy měla být určena přímo na typ motorky, aby se nezměnila řetězová linka. Je to tak?

(reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 12:00 | Nahoru | #10
hOOrNeT> nakupuju zvlášť. Řetěz z motoretezy.cz ,tam není co řešit, zadní rozetu mám dělanou protože má specifický rozměry, a pastorek renthal nebo sunstar, ten mám dokonce stejnej jako ty.
To opotřebení pastorku jsem zmiňoval schválně, protože na duralový rozetě ušetříš na zadku asi kilo a s životností dle mě není problém.
Jinak za mě nejlepší kombinace DID ERV3 a rozeta, pastorek Renthal (blbě se sháněj, asi z UK), nebo AFAM.

řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 12:08 | Nahoru | #11
když si vedle sebe dáš 530 vs 520 tak je v tom hroznej rozdíl (váha) 530 je taková masivní, bytelná. 520 je dost úzká, na okruh bych si ji koupil, ale jinak ne. Ten rozdíl u jízdy skoro nepoznáš, víc ti udělá samotná péče o řetěz (čistění, mazání) ono 520 bez udržby bude horší jak 530 udržovaná

takže sumasumárum: na okruh 520, na zbytek 530

PS: 520 jsem na GSX-R 1000 přerval když jsem zatáhnul na 2ku

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 12:18 | Nahoru | #12
Nebo dej kompromis 525 a nemusíš špekulovat..

(reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 12:40 | Nahoru | #13
nikod> nezamítám tuhle možnost láká mě ještě DID 525 VX.

Jen se mi nedaří nikde sehnat rozety a oz kolečka 525 na 1000RR rv. 2006

(reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 12:56 | Nahoru | #14

hOOrNeT píše:

SLEEPER> Konečně zkušenost! Paráda Co se nejvíce jezdí? DID?
Jestli dá sezónu v endurance nasazení, tak musí dát v provozu 15 tis. Nejsem sebevrah, v provozu se ten litr takhle nedá pořád tahat.
A na dromu se lehčí 520 nebo 525 bude hodit.
Nad 525 jsem také přemýšlel, ale nedaří se mi nikde sehnat již kompletní sadu. Naproti tomu jsem několik 520 našel na mojí CBR1000RR 2006.



Na trati asi DID, ale kamaradi, co se veniji RR, tak ti zase preferuji CZ. Kazdopadne kdyz DID, tak tu nevyjssi radu, pokud chces kilometrovou vydrz.

Jak ted na desitku kupoval zlaty DIDcko na motoretezy.cz. Rovnou si do poznamky napises, jaky chces prevod a oni ti k retezu poslou pozadovany pastorek a rozetu.

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 13:48 | Nahoru | #15
jen pro info: kontaktoval jsem motoretezy, zda-li je možné sehnat i konverzi na 525. Mají vstřícné jednání

nabídka:
• sada s řetězem ČZ 525 ECX, X-ring, střední kvalitativní řada, cena 2690,- CZK
• sada s řetězem ČZ 525 SDZ GOLD, X-ring, střední kvalitativní řada, cena 2690,- CZK
• sada s řetězem RK 525 XSO, X-ring, střední kvalitativní řada, cena 2650,- CZK
• sada s řetězem DID 525 VX, X-ring, střední kvalitativní řada, cena 2590,- CZK (zlaté provedení za příplatek 80,- CZK)
• sada s řetězem JT 525 Z3, X-ring, nejvyšší kvalitativní řada, cena 2890,- CZK
• sada s řetězem ČZ 525 SDZZ GOLD, HX-ring, zlatý, nejvyšší kvalitativní řada, cena 3150,- CZK
• sada s řetězem RK 525 GXW, XW-ring, nejvyšší kvalitativní řada, cena 3790,- CZK
• sada s řetězem DID 525 ZVMX, XX-ring, nejvyšší kvalitativní řada, cena 3690,- CZK (zlaté provedení za příplatek 190,- CZK

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 14:05 | Nahoru | #16
ještě řeším jedno dilema = rozeta dural, nebo kalená ocel?
Hmotnostní výhoda je jasná. Stevovi duralová vydržela celou životnost řetězovky. Jezdí to ještě někdo jiný?

hOOrNeT

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 14:09 | Nahoru | #17
hOOrNeT> jenom upřesním. Přední pastorek byl opotřebenej dřív než zadní alu rozeta a nedojížděl jsem to do mrtě. A ten pastorek je ocelovej vždycky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 14:20 | Nahoru | #18
Stev> jasně, přední oz. kolo kalená ocel, tam to jinak nejde
Líbí se mi ta hmotnostní úspora na rozetě

Duralové rozety za rozumné peníze od supersprox.
http://www.motops.cz...eta-zadni-sirka-525/

Nebo doporučuješ jinou značku?

hOOrNeT

(reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 14:31 | Nahoru | #19
hOOrNeT> superprox je určitě v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 14:32 | Nahoru | #20
hOOrNeT> tak si tam dej od motoretezu hlavne ty jejich kvalitni kolecka znacky Beran, ktery jsem za 15 tisic vohobloval i na TA600.

Uz nejakou dobu jezdim na vsem jen retezy DC + kola afam, vyjde to sice draz v nakupu, ale vydrzi to dyl nez jakakoliv kombinace retezu a kol ktery jsem predtim bral od motoretezu. Cimz nechci nijak hanit jejich sluzby, pristup maj fakt skvelej a posledni retezovku jsem od nich bral tak pred 4ma rokama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 14:46 | Nahoru | #21
gugo> DC=AFAM, je tak?

Odkud je bereš? Abmoto?
Jezdíš je s AFAM alu rozetama?

Naposledy editováno 04.04.2017 14:48:33

(reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 16:57 | Nahoru | #22

hOOrNeT píše: gugo> DC=AFAM, je tak?

Odkud je bereš? Abmoto?
Jezdíš je s AFAM alu rozetama?



beru je o yacomi. Alu rozetu neresim, ja kila nehonim, spis na vsem co mam resim zuby +-, takze beru to co dojde driv

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 22:03 | Nahoru | #23
zajímavé porovnání pro někoho, kdo nemá všechny tři řetězy po ruce nebo v regále.

520, 525, 530

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

4.4.2017 v 23:34 | Nahoru | #24
hOOrNeT> Petře zeptej se Davida-mechanika , řekne Ti DID , taky jsem to řešila jak mi měnil sadu tak jsem se ho ptala jestli mám koupit 525 nebo 520. Myslím že Ti řekne ten poslední 525 ZVMX pokud tedy chceš zlatý , když lítáš na okruhu. Zeptej se ho , poradí Ti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

5.4.2017 v 10:08 | Nahoru | #25
NaughtyFrog> už jen podle údajů výrobce ten DID 525ZVMX je na tom suprově. Vysoká pevnost, tlusté články. Má větší pevnost než originální 530VX

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

5.4.2017 v 10:37 | Nahoru | #26
hOOrNeT> DID xx-ring se vyrabí v japonsku, x-ring na taiwanu...

Ale jak jsem psal, dle závodníku road racing, udělá ČZ tu samou službu, ovšem sám jsem šel do DID, vždycky jsem ho jezdil.

(reakce na) řetěz 530 vs 520

5.4.2017 v 11:38 | Nahoru | #27
SLEEPER> pokud budu porovnávat v řadě 520 tak:

DID ZVMX vs ČZ SDZZ je rozdíl na sadě 250 Kč. Tedy srovnatelné Čekal jsem větší cenový rozdíl u našeho tuzemského výrobce.

Co je ale při porovnání těchto dvou konkurentů zajímavé, tak jsou parametry. Statická pevnost, tloušťka destiček, hmotnost
Po tomto zjištění mě začíná řetěz od ČZ celkem lákat. Problém s kvalitou asi nebude, jinak by ho kluci na road racingu nejezdili

1 reakcí na tento příspěvek řetěz 530 vs 520

7.4.2017 v 13:32 | Nahoru | #28
Taky jsem to řešil, jako spoustu dalších věcí (rozuměj s prominutím <>in ), ale dospěl jsem díky radám starších velkých rychlíků k jedné věci: Komu tím prospěješ?? Zrychlí tě to? Myslím, že akorát zrychlí budoucí úbytek hotovosti

Pořádný gumy, desky, čerstvej kvalitní olej a tahat a tahat a tahat.

Mně teď trápí už jen jedna věc, jestli mám dát tlumič, občas mi na horším povrchu kmitnou řidítka když jí dáš pořádně a to se mi nelíbí, ale to je jednou za čas, ale příjemný to fakt není. A jestli jo, tak jakej, asi vyhrává RSC. Aby do toho nekecal při normální jízdě, ale zabral jen při tankslapperu, ale to pak zas nevyeliminuje ten kmit o kterém mluvím. Asi místo pořízení tlumiče pojedu na pořádnej okruh, tam je to hladký pěkně a na rozbitý cestě trochu uberu, to vyjde nejlíp cenově.

Naposledy editováno 07.04.2017 13:38:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řetěz 530 vs 520

7.4.2017 v 22:13 | Nahoru | #29
Jarda89> prospěju tím třeba tomu, že vyměním tu originální řetězovku, co má najetých neuvěřitelných 32 tis

Měnit musím tak jako tak. Dnešní řetězy, oproti tomu, co se tam dávalo před deseti lety jsou zase někde jinde. Je to pěkně vidět v parametrech k daným řetězům :)
Já mám tlumič v sérii. Docela to funguje

(reakce na) řetěz 530 vs 520

21.4.2017 v 14:58 | Nahoru | #30
hOOrNeT> Tak o tom ani potom, samozřejmě to vyměň, když je potřeba.

Ale jestli nějak poznáš ten menší řetěz? Jako 530 je možnáaž zbytečně masivní, materiálové inženýrství je zase dál, takže proč ne. Napiš cos pořídil potom.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1163, 1164] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 34901 Dnes v 21:27 assassin
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37
EWC 2023, 2022 24h Le Mans, Spa, S... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 518 21.3.2024 v 12:07 Ozzy_
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin

TOPlist