globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogolsko, sibiř,...
Jestli je zde někdo, kdo také přesedlal z jednoválce na více válec a jezdí taky trochu mimo asfalt a ve dvou tak bych byl rád, kdyby poradil.
Stojím před závažným problémem. Dříve jsme hodně cestovali ve dvou i s bagáží na xt600. Jednoválec, vzduch, kostitřas a tlačenice na sedadle. Bylo hodně času, takže dva měsíce nebyl problém. Kavkaz, Ural, Irán atd. Jenže to bylo hrozně úmorný a tak nás časem tak nějak přešla chuť.
Nyní jsem se rozhodl, že si pořídím něco pohodlnějšího, taky pro dva a bagáž směrem na východ. Jinam už to stejně ani nejde. Když chci jet do mongolska, k bajkalu atd. tak to na jednoválci ve dvou nejde stihnout. Už jsem se rozhodl pro tiger800 nebo gs800adv. 225 kilo hmotnost, nic moc, oproti jednoválci, ale to pohodlí a 800 kilometrů za den prý v pohodě. Dříve jsme dávali tak 400 a bylo to hodně úmorný.
Jenže včera se stavil známý na superténéré s kardanem a hrozně agitoval pro svůj stroj. Nefouká na nohy, pohodlí oproti tigrovi/gs mi přijde také větší, těžiště se mi zdá tak nějak nižší, ale ta hmotnost ve vyjetý koleji, na mokrý louce, když se zastaví a motorka se chce položit, tak to je peklo.
Spočítali jsme že dva lidi + kufry a vybavení, vodu do stepi a pouště to je 10 kilon dále nějaké jídlo atd. váží snad 240 kilo. Je to možný ?? Asi je. No a potom motorka, jestli váží 220 nebo 260 kilo, má to smysl vůbec řešit, 40 kilo rozdílu na téměř půl tuny. ?
Jezdili jsme na mitas e07 všude. O něčem podobným bych uvažoval i na nový stroj. Nic méněcenějšího bych ve vzorku nechtěl. 130km/h maximálně bohatě stačí, většinou se stejně víc než 100-kou nedá jet, protože východ, to je peklo na pokuty. A jestli pojedu v německu párkrát za život 160 po dálnici, tak to mě už nevytrhne. Jinak předpisy dodržuju, víceméně, takže žádné závodění.

Naposledy editováno 25.03.2017 16:48:15

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

26.3.2017 v 11:33 | Nahoru | #1
Ahoj
Ještě bych ti do vyberu podsunul novou AFRIKU. Ale motorku kupuješ ty, tak poslední slovo při vyberu musí byt tvoje. Hlavne si je všechny poradne odzkousej a nenech si nic vnutit. Preju stastnou ruku při vyberu a spousty pohodovych km v sedle

1 reakcí na tento příspěvek Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

26.3.2017 v 17:33 | Nahoru | #2
Na afriku tady plno lidí pěje nechválu. Nevím kdo ji z těch kritiků osobně vyzkoušel, ale praskají plasty, marketingový tah, je to novinka, poruchy a toho se tak trochu bojím. Kdežto st je ověřené už hodně dlouho a tigr taky není novinka.
A u afriky oproti tigrovi je hodně nepohodlné sedadlo, anebo jsem se špatně vyspal a zdálo se mi to A ještě bych zapomněl na korozi, to taky nepotěší, takže nevím.

Naposledy editováno 26.03.2017 18:04:40

1 reakcí na tento příspěvek Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

26.3.2017 v 22:12 | Nahoru | #3
Zkus se na těch čtvrt tunkách projet ve dvou a s plnou polní. Nejspíš zjistíš, že jsou stále dobře ovladatelné a i takto naložené nemají tak propastný rozdíl mezi jizdou sólo pro rohlíky a ve dvou na Bajkal. A jestli XTZ, 800GS nebo malého Tygříka, tak to už je jen na tobě a tom, co ti víc sedne.

(reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

26.3.2017 v 22:30 | Nahoru | #4
vilemx> Projel jsem a oproti xt která váží cca 180kilo je to všechno peklo. Jedno je horší než druhý. Tigr800 je vyšší, ale lehčí, xtz je těžší, ale nižší. Je to dilema. Navíc ta cena, stojí to skoro stejně.

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

26.3.2017 v 22:32 | Nahoru | #5


a po shlédnutí tohoto videa teda nevím. zrušili tam málem celou motorku a ještě se tomu smějou
xtéčko by tam projelo v pohodě.

Naposledy editováno 26.03.2017 22:33:48

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

27.3.2017 v 12:50 | Nahoru | #6
Jestli řešíš uživatelskou přívětivost a hmotnost provnatelnou se starým XT, tak snad jen CCM 450

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

27.3.2017 v 13:55 | Nahoru | #7
To bych rád, ale potřebuji se někam taky dostat. Ne abych jel k moři dva dny a další den měl dost

1 reakcí na tento příspěvek Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

27.3.2017 v 15:22 | Nahoru | #8
Řešil sem to podobně a nakonec sem koupil 990adv. 2válec cenduro pod 200kg nikdo nedělá,snad příští rok KTM nebo YAMAHA ,ale těžko říct na jakou hmotnost se dostanou.Obě ty 8stovky maj příjemný motory ale bídný podvozky,teda měli v roce 2012 když sem je projížděl.Teď už prej montujou lepší,ale nemam zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

27.3.2017 v 17:22 | Nahoru | #9

dangsx1100g píše: ............ 2válec cenduro pod 200kg nikdo nedělá ...


Přestože by asi šel na dračku....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

27.3.2017 v 17:35 | Nahoru | #10
vilemx> Myslím že ne, z lidí schopných koupit novou mašinu o schopnej offroad stojí málokdo. Světu vládnou SUV a cendura pro výjezd na grossglockner, to je to správný "adventure".
Podle mě musíš najít přijatelnej základ a upravovat.

1 reakcí na tento příspěvek Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

27.3.2017 v 17:40 | Nahoru | #11
KTm nemá použitelný sedadlo pro dva, snad ani na jednoho na delší cesty.
Podle mě je jediná možnost tigr 800xcx, nový podvozek fšichni chválí, výkonu je přebytek pro cestování a cena je taky v pohodě. U gs800 kritizují podvozek, že je proti xcx bídný, vibruje to podle mě víc a je to dražší. A když se to vysype v mongolsku, nebo nějakým stánu, tak je jedno na čem jedete, tam se nedá sehnat stejně nic. V rusku už mají servisi na všechno a jinam snad už ani nemá cenu jezdit. Snad se nikoho nedotknu svým názorem, proto se raději preventivně a předem omlouvám za kritiku ostatních strojů. takhle mi to v současnosti připadá. Bohužel jsem si opět projel xtz1200 a je to na mě mocc těžký, bohužel, protože jinak to nemá chybu, kardan, neporouchává se to, nefouká tam...

Naposledy editováno 27.03.2017 17:42:24

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

27.3.2017 v 19:15 | Nahoru | #12
Sedadlo se dá lehce přepolstrovat,ale ty mongolský rolety dávaj zabrat.Ikdyž už se dá projet ze 2/3 po asfaltu.

(reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

28.3.2017 v 04:56 | Nahoru | #13

Michal021 píše: Na afriku tady plno lidí pěje nechválu. Nevím kdo ji z těch kritiků osobně vyzkoušel, ale praskají plasty, marketingový tah, je to novinka, poruchy a toho se tak trochu bojím. Kdežto st je ověřené už hodně dlouho a tigr taky není novinka.
A u afriky oproti tigrovi je hodně nepohodlné sedadlo, anebo jsem se špatně vyspal a zdálo se mi to A ještě bych zapomněl na korozi, to taky nepotěší, takže nevím.



To mas pravdu tohle všechno jsem taky uz zaregistroval, na druhou stranu zaklad je dobrej. Kola 21 versus 18 palcu a podvozek taky prej není spatnej, ale za ty prachy s detskejma nemocema je dost draha. Preju stastnou ruku při vyberu a spousty km bez problemu

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

28.3.2017 v 06:36 | Nahoru | #14
hodláš kupovat motorku novou nebo ojetou?

(reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

28.3.2017 v 13:05 | Nahoru | #15

stráťa píše: vilemx> Myslím že ne, z lidí schopných koupit novou mašinu o schopnej offroad stojí málokdo. Světu vládnou SUV a cendura pro výjezd na grossglockner, to je to správný "adventure".
Podle mě musíš najít přijatelnej základ a upravovat.


Všechno je oceně. Trochu ostřejší 2V motorky na blnutí - HP2 a SE nebo kdysi Highland pohřbila cena. Takže aby nová CRF nebo 1090R byla prodejná za cca 350, tak to holt musí být oplastovaná naleštěná kráska, která má fůru kompromisů právě na ten GG. Kdyby to stálo o kilo míň, ale odpustilo si to všechny ty parádičky (a tedy i kila a Euráče) kolem, tak by prodeje šly. Jenže když fabrika CRF alepoň trochiu ořeže, hned tomu nasadí dvojnásobnou cenovku.

(reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

28.3.2017 v 13:19 | Nahoru | #16

Michal021 píše: ............................ Bohužel jsem si opět projel xtz1200 a je to na mě mocc těžký, bohužel, protože jinak to nemá chybu, kardan, neporouchává se to, nefouká tam.......


Je to o zvyku a prvních pár měsících nebo první dovolené (zvlášť, když potom sundáš bágly).
Chvíli jsem střídal NX250 (135 kg), XRV (230 kg) a Varana (260 kg). Oba dvouválce byly z pohledu 250 endurka strašné almary. Když jsem ale po sezéně na Varanovi zredukoval garáž a nechal si jen XRV, už se mi vůbec těžká nezdála. To samé manželka. Kdysi, když měla Jawu a rozhodovala se pro NX650, prodejce jí z legrace nabídnul XRV. Nebyla schopná ji ani zvednout z policajta. Po několika sezónách, kdy si zvykla na NX650, jsem jí XRV půjčil (hezky hned naostro v dunách) -> NX650 šlo hned z domu a kupovala se i pro ní XRV.

1 reakcí na tento příspěvek Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

28.3.2017 v 13:49 | Nahoru | #17
Motorku chci novou.
Jaké jsou tam dětské nemoci ? Pročetl jsem snad všechno o ní v češtině a jediné na co si lidi stěžovali, je prasklá pružina řazení, startování s plynem, občas to nechtělo chytit, nějaké netěsnosti konektorů, skříplý lanko plynu a nic víc jsem neobjevil. A to všechno byly staré modely a nové to mají už dořešené. Motorka se přece dělá 6 let.
A nad podvozkem v základu u xcx se všichni rozplývají, já tomu teda nerozumím, protože jsem nikdy nic nešteloval, ale asi to nebude tak zlý. Naopak na gs800 jsem slyšel mnohem víc kritiky ohledně poruchovosti a aby se dostalo kvalitativně na stejný podvozek jako tiger, tak se prý musí připlatit snad 60 tisíc.
Motor je oproti gs800 úplná lahoda a jak si někdo stěžuje na jedničku, tak já tam nic špatného neviděl a jezdil jsem i přes spojku ve dvou po bahnitý cestě a kamínkách.
Jenže nezapomínejte, že to chci pro dva lidi, náklad na měsíc až dva, do hor, takže teplej spacák, teplý oblečení, stan, vaření, atd. Celej samohyb bude vážit těch povolenejch 440 kilo a to se nedá srovnávat s prázdnou xrv, nebo dominátorem. A to netahám žádný zbytečnosti a blbosti jako ostatní Dvě brašny po 40lt a pytel 60lt na spacáky a karymatky.

Naposledy editováno 28.03.2017 13:52:22

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

28.3.2017 v 15:47 | Nahoru | #18
V žádném případě ti NX ani XRV nedoporučuji! Psal jsem to jen jako příklad postupného zvykání na kila, kdy po presednuti z XT je snad všechno víceválcové o kýlu.

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

28.3.2017 v 16:44 | Nahoru | #19
Já jsem to pochopil. Jednoválce znám, v "terénu" to je paráda ale ty přesuny, děs a hrůza. V edvou s nákladem je i nová tenere 660 nepoužitelná a navíc je lehči jen o deset kilo než tigr, takže smysl asi nemů vůbec.

(reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

30.3.2017 v 00:20 | Nahoru | #20

Michal021 píše: A nad podvozkem v základu u xcx se všichni rozplývají, já tomu teda nerozumím, protože jsem nikdy nic nešteloval, ale asi to nebude tak zlý. Naopak na gs800 jsem slyšel mnohem víc kritiky ohledně poruchovosti a aby se dostalo kvalitativně na stejný podvozek jako tiger, tak se prý musí připlatit snad 60 tisíc.

Predok u GSa mi príde naozaj zúfalý, a ešte sa tam ani nedá nič nastavovať...

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

4.4.2017 v 10:14 | Nahoru | #21
Pánové jak píšete o novém podvozku od jakého roku se bavíme o novém podvozku??

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

4.4.2017 v 14:29 | Nahoru | #22

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

4.4.2017 v 23:25 | Nahoru | #23
Tak toto už mám za sebou , sedlal jsem 1 válec Suzuki DR 800 big . Potom jsem si koupil Aprilii Caponord 1000 , byla to super motorka do doby než jsem vyrazil do Rumunska. Moc velká váha 260 kg + bagáž. Trpěla na šotolinách a to jsem ji šetřil a zvednout ji cca 3* za sebou je masakr. Je to dobrá moto na aschvalt .
Tak jsem loni koupil Triumph Tiger 800 XCx, tlumiče wp ( používá i KTM). No a ta váha je opravdu znát. Předek 21 palců je moc fajn a když spočítáš váha / výkon , tak tam není pomalu žádný rozdíl ve výkonu. Taky jsem pokukoval po Yamaha Supertenere 1200 ,
Loni jsem absoloval Rumunsko opět a opravdu velká změna , k dobrému. Nejezdím tedy žádný těžký OFroad , ale běžné šotoliny. Ujel jsem na ní 1050km v kuse a neměl jsem žádný problém ze zadkem.
Mám najeto 18000 km a vždy jsem dojel bez problému. Spotřeba 5 l taky není špatná a jede od spoda až na omezovač. Jediný na co si zvykám , příliš citlivej plyn, ale nechá se. Castovní rychlost úplně v poho 100 - 130 km, umí letět taky 190 , ale na to si nebudu kupovat Tigra.
Pokud koupíš doporučuji ihned osadit padákama od SW Motech jsou až k nádrži a opravdi chrání. Malinko na něm fouká , ale vyřešil jsem to nástavcem. Tempomat a vyhřívané rukojeti k nezaplacení. Ten podvozek opravdu funguje za jedna.
Přeju dobrý výběr .

Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

5.4.2017 v 01:22 | Nahoru | #24
Michal zřejmě půjde do xtz. Už je o tom pár dní rozhodnutý, ale já se rozhodl pro tigra
XTZ je přes můj silový limit a navíc se to mimo cesty moc nehodí, přestože se mi líbí.

1 reakcí na tento příspěvek Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

12.10.2017 v 16:12 | Nahoru | #25
Tak jsem nasbiral par zkusenosti s tigrem a musim ted priznat, ze v terenu je oproti lehkemu jednovalci tezko ovladatelny. Tim mam na mysli otaceni se, couvani, jizdu na lyzich, jizdu pres spojku na lyzich a pod. Ovem drtiva vetsina s nim do terenu jezdit nebude a kdyz tak bez bagaze. Profici a zkuseni tereni jezdci budou samozrejme nekde jinde, nez zastavi a budou drzet klatici se stroj na jedne noze. TTo jen na uvod a se vsi uctou bez provokaci, aby zase nevznikly ruzne trenice na tema teren.
Lehky jednovalec mam na mysli 180 kilovy stroj. Tigr s padaky a nosicem bagaze, krytem motoru a stojanem vazi 240 kilo vcetne dusi, par klicu apod. Proste jen nezbytnosti. Ta hmotnost ma neskutecny vliv i na jizdni vlastnosti.
Ale kdyz se chcete dostat nekam dal v realnym case, nedejboze ve dvou, tak neni jine volby nez osmistovka. S dvanactkou na 19 kolech a jeji hmotnosti 280 kilo je to niz nezvladatelne. Samozrejme, ze dvoumetrovy stodesetikilovy atlet to da, ale moc jich neznam
Tenere 660 nebo bmf650dakar apod mi pripadaji tak nejak mimo hru, protoze maji temer stejnou hmotnost jako tigr, ale vykon je mnohem mensi a pohodli behem presunu je take nic extra ve srovnani...
Videl bych to nasledovne a shodli jsme se na tom temer se vsemi jezdci, co zkouseli ruzne stroje. Gs1200, supertenere atd. Pouze na asfalt, hlavni prasne trasy a v pripade deste radeji pockat den nez se trapit v rozjezdenem marastu a padat.
Osmistovky vicevalce zvladnou pri nasazenych drapacich i horsi rozjezdene cesty a za sucha mohou i tak rikajic do lehciho terenu.
No a lehke uklepane jednovalce davaji pri solo jizde a minimem vybaveni to, o cem se ostatnim muze jen zdat, nebo s vypetim vsech sil a rizikem padani. Ovsem jejich denni porce k. Je tak polovicni.
Tot moje osob i zkusenost po cestach severem.
Kdybych jezdil jen balkan, tak ani neuvazuji o vicevalci, koupim si lehky jednovalec cca 150 kilo, dva az tri dny tam a na miste budu radit jak dabel. Nechapu proc se tam jezdi krosit na tezkejch a nemotornejch priserach, kdyz to je hned za rohem a dva dny usetreny za tranzit se mnohonasobne "prodrazi" pri jizde mimo udrzovane cesty.
Ovsem, jestli jezdite pravidelneji dal a nechcete travit tri tydny tam a tri tydny zpet, nezbyva nic jineho.

Naposledy editováno 12.10.2017 16:34:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

31.10.2017 v 10:07 | Nahoru | #26
ZdendaZB> Možná už to tady zaznělo - když na 260kg motorku sedne 80kg jezdec a 60kg baťůžek + 30-40kg kufry, tak to není tak znát na výkonu a ovladatelnosti, jako když totéž naložíš na 180kg motorku, kterou tím v podstatě dostaneš i přes její váhový limit. Navíc mam dojem, že "balkán" je v drtivé většině o asfaltu. Myšleno přesun tam minimálně 500-600km a to to beru z jihu Čech, tam najezdíš třeba 3x200km a pátý den jedeš zase 600km domu. Je to minimálně 70% asfalt. Někde v asii ten poměr musí být 50/50 a to už se zase terénní motorka hodí víc.

(reakce na) Z tenere600 na 800stovku(tiger,bmw),nebo supertenere, mogols...

31.10.2017 v 11:36 | Nahoru | #27
karf> S tím popisem asfalt vs. mimo asfalt máš pravdu. Jenže hovorově "najedu 50 % v terénu" spíš znamená, že v tom terénu jsem 50 % času, nikoliv 50 % km. Takže jednotky "najedu" nebývají v km, ale v hodinách.

Stejně tak máš pravdu s jízdními vlastnostmi na dovču naložené motorky. Čím robustnější konstrukce a vyšší poměr pohotovostní/okamžitá, tím si motorka zachovává podobné vlastnosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC bity 10 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Yamaha XT1200Z super ténéré Yamaha XT1200Z Super Tenere jannyjohn112 8 7.1.2024 v 11:03 _pat_
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 10 22.12.2023 v 23:20 Banditpavel

TOPlist