globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pomoc při přihlášení
24.3.2017 v 13:12
Zdravím pánové,

potřebuji pomoct. Dovezl jsem si Speeda (rv 2013) z Polska a nejsem schopný ho zde přihlásit. Zjístilo se, že motorka je vyrobená pro USA a už mi jí nechtějí nechat nikde přihlásit.

Na STK mě vyhodili z důvod toho, že neznají všechny povinné údaje, které jsou zde v ČR potřebné pro udělání evidence. V Polském TP uvedené nejsou.( např: maximální otáčky, venkovní hluk,číslo homologace apod.)

Volal jsem tedy do Triumph Praha, kde by mi vystavily papír s údaji, ale zase problém v tom, že to má prý jiný katalizátor než Triumph pro EU a tím pádem mi ten papír ani nepomůže.

Mám z toho už hlavu jak balón, provolaných neskutečně peněz, oběhanýho času jak by smet a už vážně nevím jak dál. Nemáte s tím někdo zkušenost?

Předem podotýkám že bajk byl v PL přihlášený a normálně na něm pán jezdil. Proto nechápu, proč to zde nejde když už to v EU registrované bylo.

Prosím o jakoukoliv radu, která mě posune blíž k této sezóně a ježdění =(

Děkuju.=(

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při přihlášení

24.3.2017 v 13:38 | Nahoru | #1
Ahoj,

To co neni v TP tak by ti mela vystavit DEKRA. Daji ti papir kde jsou vsechny potrebny udaje pro prihlaseni. Ja jsem to musel mit protoze muj speed byl prihlasen driv, nez byl v CR schvalen k provozu na pozemnich komunikacich.
Tvuj problem bude ze ti (a ted hadam) z DEKRY vyjedou papir ale nebude to odpovidat homologacim platnym v EU Prave napr kvuli zminenemu katalizatoru.
To pro jaky trh je moto vyrobeno zjistis na triumphu dle VIN. Napsal bych dopis na urad popripade primo vyrobci (ne ceskemu zastoupeni ale primo do triumphu) jak se s danym problemem vyporadat.
Nakonec asi budes muset vymenit nektere casti na moto a dolozit ze jsou to dily homologovane v EU (si myslim). Pak by ti to mohlo jit prihlasit.

Hodne zdaru
Tomas

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při přihlášení

24.3.2017 v 13:50 | Nahoru | #2
T0m4s> Dekra mi podle českého zastoupení Triumphu vystaví stejný papír, jako mi dokážou vystavit oni.Tak nevím. Moto je vyrobeno pro USA- přesněji prý Californie.
Většina dílu na moto už je asi vyměněná, protože je označená značkami pro EU..V pondělí jedu na STK odkud budeme společně s technikem volat to Triumphu do Prahy, tak uvidím co ti dva spolu vymyslím a jak to mám řešit dál

Každopádně mi pořád nejde do hlavy to, když už to jednou v EU registrivané bylo( PL) , proč já tu s tím mám takové problémy..

(reakce na) Pomoc při přihlášení

24.3.2017 v 13:56 | Nahoru | #3
Aleš499>
Hele ja to mel stejne. Mozna mas stejny problem a to ten, ze moto byla prvne prihlasena v PL driv nez byla v CR schvalena.
Ten papir co ti vystiskne triumph si myslim nema pro urad zadnou vahu i kdyz na nem bude to same co ti vytiskne DEKRA - ono uprimne vsechno je napsane v manualu a rekl bych ze na STK jim to k udeleni TP stacit nebude.
Pokud mas vsechny dily vymeneny a jsou na nich homologacni znacky EU pak to bude dohadovani.

Uprimne vubec bych od DKacka necekal ze budou takhle vstricni, za to palec nahoru

Tomas

Pomoc při přihlášení

24.3.2017 v 18:32 | Nahoru | #4
Skús napísať na dopravný inšpektorát,alebo ministerstvo nehovor im čo máš za problém a napíš im,či je možné a za akých podmienok prihlásiť motorku, ktorá už je zaregistrovaná v PL
A ak ti napíšu,že motorka z PL prejde len administratívnou STK, tak im ten papier ukaž....
Ja som tiež doviezol motorku od Vás(CZ) a musel som isť na originalitu a STK a všetko, ale to som to nevedel,resp.bol som zosratý a navyše to je tiež US motorka a ešte aj stará...Ale každý ma presviedčal,že keď to už má doklady v EU, tak už len prepis na SK papiere a je to...
Hold realita bola tak na 4 mesiace jebania...

Kámo držím palce a nech ti to nezoberie chuť...
Ide o hovno, len o motorku...Aj keď viem, teraz ti to tak nepríde....

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při přihlášení

25.3.2017 v 06:43 | Nahoru | #5
nejjednodušší to budeš mít když si na tohle zaplatíš někoho kdo to přihlašuje na kšeft a má kontakty a známý

(reakce na) Pomoc při přihlášení

27.3.2017 v 06:53 | Nahoru | #6
Humusus> Znáš někoho takového?

Pomoc při přihlášení

27.3.2017 v 08:10 | Nahoru | #7
Ahoj, řešení to má... nebo alespoň mělo před cca 10ti lety. Není to nic těžkého, akorát to stojí nějaké kačky. Dovezl jsem si tehdy R1 z USA a papír z Yamahy mi byl k ničemu, takže jsem musel motorku hodit na vozík, zajet na výzkumný ústav do Prahy, kde mi změřili hluk a emise (prostě to, co mi nebyl oficiální dovozce schopen doložit). Zaplatil jsem za to cca 12tis. a s papírem jel na příslušný úřad. Poté už nebyl s přihlášením absolutně žádný problém.

Všichni dovozci + DEKRA mají k dispozici TP, která jsou vydaná pro příslušný stát, potažmo EU. Tím pádem ztotožňují údaje s tím, co mají v ruce. Pokud je moto z jiných států, tak tyto údaje nesmí vydat. Všechna tato vydaná povolení se registrují do databáze ministerstva dopravy, kde dovozce nebo DEKRA píše komentáře k dané žádosti, takže to nemá ani cenu falšovat, protože pokud tam tuto žádost nenajdou, tak nic nevystaví.

Takže, abych to shrnul. Podle mne budeš muset kontaktovat dovozce a nebo DEKRU, aby Ti vystavili dokument, kde budou některé údaje chybět. S tímto dokumentem budeš muset kontaktovat Státní zkušebnu motorových vozidel (někdy též ústav pro výzkum motorových vozidel), tam moto přistavit, počkat na protokol, zaplatit a hurá na úřad.

Pomoc při přihlášení

27.3.2017 v 11:03 | Nahoru | #8
Měl jsem podobný problém. Honda dovezenená z holandska... model US. Neměl jsem emisní limity hluku. Ani výrobce. Takže to znamenalo naložit na vozík a Dekra za 8t zaměřila, vystavila papír a hotovo.
V tvém případě. Na STK nebo úřadě předložit návod - kde je potřebné uvedeno. Co není, měla by dodat Dekra, at už měřením, nebo z databáze. Některé díly budeš ale asi muset vyměnit, já měnil přední světlomet a zadní odrazky....
Hodně štěstí

(reakce na) Pomoc při přihlášení

27.3.2017 v 11:23 | Nahoru | #9
Aleš499> protože tady si v čechách a co úředník,to sebestřednej kokot!

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při přihlášení

27.3.2017 v 18:12 | Nahoru | #10
1.) motorka z Polska se dá bez problémů přihlásit po předložení polských dokladů, které jsou 2...jeden je osvědčení o registarci a druhý je karta pojezdowa...

2.) Polský doklad neobsahuje všechna data potřebná pro vystavení toho českého TP, který má na délku 45 cm, proto je nutné tyto chybějící technické údaje doložit...

3.) s katalyzátorem to nijak nesouvisí, protože katalyzátor se neregistruje, registruje se emisní norma...

4.) O výdej dat lze požádat buď akreditovaného zástupc výrobce, případně technickou zkušebnu, např. DEKRA CZ a.s., oslovil bych toho kdo bude levnější...ale tutop informaci pokytuje každá solidní STK a dokonce tyto data jménem klientas vyžádají a zapaltí, pak si to s klientem vyúčtují...

5.) u ojetiny starší 4 let se překládá technická prohlídka, u mladší starčí evidenční kontrola... a zelená karta, to je samozřejmé...

6.) pokdu by nastal problém s tím, že se jedná o motorku neevropského provedení která nesplňuje některou z podmínek zákona 56/2001 Sb. tak se uvede do stavu odpovídajícímu zákonu, případně nechat posoudit nehomologovaná světla, směrovky nebo pneu technickou zkušebnou

7.) od 1.6.2017 lze požádat MDCR o příapdné udělení výjimky v podstatě kdykoliv v době kdy je motorkq provozovaná, zatím to jde jen před schválením techncké způsobilosti a ta se u motorek z EU neschvaluje

8.) Proč to šlo v Polsku? Asi tam motorku přihlašoval nějaký zkorumpovaný úředník, který neudělal vše co podle zákona měl...stávalo se to v minulosti i u nás, jak s americkými auty tak s americkými motorkami...při přihlášení auto plnilo podmínky zákona a na další STK bylo vyhozeno že je amerického provedení.....

Navíc v Polsku nemají 45 cm dlouhý technický průkaz a nemají v parlamentu ani na ministertvu dopravy "sebestřední kokoty", kteří chtějí každým rokem zapisovat další a další kraviny fo TP ...zjednodušení registrace se prostě nekoná, protože občanům motorkářům je to jedno.....

9.) No a najvětší hloupost jsi udělal sám že jsi koupil americkou verzi, pokud má jiný software a jinou elektroniku tak se ti servis prodraží...EU motorku poznáš podle VIN-ka a podle globálky na štítku

10.) Na dopravním inspektorátu se motorky neregistrují a nesmysly o úplatních úřednícéch a o 10 let starých kauzách si nechte do hospdoy, před 10 lety byla jiná legislativa a dnes je v zákoně a ve vyhlášce přímo napsáno co se zapisuje do registru a co se musí zapsat do TP s tím, že je v zákoně výslovně uvedeno že to k žádosti přikládá žadatel...Stačí to tedy přiložit k žádosti. Co je na tom tak složitého?

11.) Název té STK která není schopna poradit klientům bych sem napsal....a nejen sem, nejlépe přímo majiteli, je jich 360 a nás je 10 milionů

Naposledy editováno 27.03.2017 18:26:12

(reakce na) Pomoc při přihlášení

27.3.2017 v 19:55 | Nahoru | #11
mzxy> Ahoj, s těmi 10ti lety jsi asi reagoval na mne, i když netuším proč, protože jsi nijak nepopřel to, co jsem napsal já. Dále netuším, proč bych si to měl nechávat k pivu do hospody, když jsem popsal svoji reálnou zkušenost, která mi pomohla situaci vyřešit a hlavně jsem na začátku příspěvku zmínil, že je to 10 let stará zkušenost.

No nic, ve finále je důležité to, jestli chlapíkovi pomůže to, co zde bylo napsáno.

Pomoc při přihlášení

27.3.2017 v 20:31 | Nahoru | #12
výzkumný ústav nebo státní zkušebna je dnešní dekra, je to bývalá státní firma zprivatizovaná bývalými úředníky MDCR....
výrobce by měl vědět s jakými tech. údaji byla motorka vyrobena a výpis od výrobce stačí k přihlášení

STK nemůže nikoho vyhazovat, technickou prohlídku a evidenční kotrolu musí podle zákona provést pokud je motorka přistavena a doklady předloženy, technická prohlídka nebo EK nesouvisí s chybějícími technickými údaji

STK se snaží prodávat žluté protokoly, které ale nejsou podle zákona pži registarci z EU povinné...pokud má problém s jech vystavením, prostě si data technik vymyslí , to mám z praxe, ale pokud chce mít technik STK vše ok, vyplní elektonický formulář - požadavek na výpis z technických údajů, který elektronicky zašle bud na tu dekru nebo akreditovanému zástupci výrobce...formulář se STK vrátí v elektronické podobě vyplněný a STK to zaplatí s tím že to vyúčtuje klientu...drtivá většina slušných STK takto funguje a slouží veřejnosti......samozřejmě za poplatek...není nutné nikam jinam jezdit ani nic dalšího shánět...proto opakovaně vyzývám zatazele aby sem napsasl, která STK dělá problémy at se jí všichni obloukem vyhnou

Naposledy editováno 27.03.2017 20:34:04

Pomoc při přihlášení

28.3.2017 v 00:36 | Nahoru | #13
Motorka přihlášena v eu stále nemá eu homologaci. I když tam jsou světla s ečkem. U HD to někteří umí přes dekru za 20000

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při přihlášení

28.3.2017 v 07:57 | Nahoru | #14
EU globálka je EU schválení, je logické že pokud výrobce neabsolvoval EU schvalovací proces , motorka nemůže mít globálku...
s přihlášením v EU to nesouvisí, EU má harmonogram, od kterého data musí být hromadně vyráběné motorky schvalovány podle EU legislativy...dnes to musí splnit každá motorka, ale v minulosti tomu tak nebylo...a schvalovat lze i jednotlivě, a tu DEKRU dokáže dne každý kdo zvládne poskládat velkou motorku tak aby plnila EURO 4

Ani můj fichtl nemá globállku a je registrován v EU

(reakce na) Pomoc při přihlášení

28.3.2017 v 08:13 | Nahoru | #15
mzxy>
Ahoj, děkuji mockrát za takový výpis.Jde vidět že tomu rozumíš.

Jinak už se to pohlo a momentálně čekám na výpis od Dekry. Buďto výpis bude a vše je vpohodě a nebo mě čeká ta zkušebna..

Každopádně už jsem se pohl z místa a za to jsem rád.

Děkuju za snahu pomoct.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při přihlášení

28.3.2017 v 13:22 | Nahoru | #16
Ahoj, nepadla zde možnost motorku vrátit prodejci v PL. Dovedu pochopit důvody, proč bys tuto možnost nezvolil, ale pokud přece, obrať se na právníka. Prodejce se logicky bude cukat mimo jiné proto, že motorka (nebo auto) jednou vyregistrovaná z PL už nelze zaregistrovat zpět do PL. V PL platí údajně (tvrdil Polák) hojně používaná lhůta pro vrácení v délce 1/2 roku.

Pro ilustraci moje zkušenost s nákupem v PL - Honda na polských papírech, původem z F. Už ve Francii chybně vystavený "velký TP" - záměna jedné pozice VINu - v papírech 8, na rámu B. Vyřešeno opětovnou návštěvou PL a tam STK a dopravky a opravou PL papírů. Jak je možné, že se ta chyba nesla už od novoty a že jsem si toho nevšiml sám, neumím komentovat. Vedle toho chyběly některé údaje, v mém případě hmotnosti. Vyřešeno přes CZ zastoupení Hondy, prostřednictvím tzv. COC listu, který sehnali. Náklady: COC za tuším 5.000,- Kč, veškeré ostatní náklady férově uhradil Polák, vč, cesty tam/zpět. Časově 2 měsíce.

Poučení pro příště při koupi stroje neregistrovaného v ČR - před koupí zaběhnout s VINkem na STK.

Přeju hodně zdaru a pevné nervy!

(reakce na) Pomoc při přihlášení

29.3.2017 v 09:32 | Nahoru | #17
[quote=bertold]........Poučení pro příště při koupi stroje neregistrovaného v ČR - před koupí zaběhnout s VINkem na STK..........

tak teď po zpřísnění podmínek je potřeba všechno zkontrolovat i při koupi registrované v ČR

tady na foru je případů, kdy je motorka už 15 let v ČR, TK procházela bez problémů, a při poslední TK zjistily, že je v TP něco špatně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 Dikobraz 10 20.4.2024 v 20:49 Marty_B
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
Nenabíjí se baterie Triumph Speed Triple blážič 11 7.4.2024 v 13:49 JMan
Sundání olejové vany Triumph Speed Triple vr46. 4 3.4.2024 v 22:44 Valve
Nesvítí, nestartuje [1, 2] Triumph Speed Triple ST4Marc 47 19.3.2024 v 11:05 Maxipes_Fík


TOPlist