Měl bych pár věcí týkající se údržby (hlavně té, kterou si můžeme udělat pro radost sami) Multistrády 1200. Zajímá mě na ně názor ostatních lidí, nejlépe majitelů MTS12.
OLEJ
V první řadě olej. O tom, že by se mělo jednat o viskozitu 15W 50 asi není moc pochyb. Nicméně když kouknu do portfólia doporučených olejů SHELL, tak jsem na rozpacích. Jaký je rozdíl mezi těmito oleji Shell Advance 4T
První
Druhý
Třetí
U těch prvních dvou mi přijde podezřele nízká cena za plnou syntetiku a rád bych dopřál motorce "to nejlepší". Nehledě na to že k SHELLu nemám moc dobrý vztah. Mám raději MOTUL a líbí se mi Motul olej při stále příznivé ceně. Možná pak sáhnout po 300V ale to je asi blbost. Rozhodně nejsem žádný závodník jak se na oleji píše
Když bych se rozhodl pro MOTUL měl by se provést nějaký výplach starého oleje? nebo prostě ohřát vypoustit SHELL a nalejt MOTUL? výměna filtru je samozřejmostí.
Brzdová kapalina
Sehnat brzdovou kapalinu od SHELLu je teda něco... přijde mi to, jako by to nikdo nechtěl prodávat oproti ostatním značkám. Zde jsem opět na rozcestí. Když jsem psal do Ducati-czech v Praze, tak mi psali, že používají shell DOT 5.1 tedy jí tam budu mít určitě taky po servisu při 12tis. Ale když se kouknu do manuálu tak se píše DOT4 a na víčku od kapalin je napsáno ONLY DOT4. Tak já nevím no vím, že jde o prd ale sakra když se píše od výrobce only DOT4 tak proč tam profesionálové dávají 5.1. Pak se mi tam nechce ani dávat motorku na rozvody v 24tis.
Jak to máte vy? dáváte do servisu a je to fuk co tam dají nebo si dáváte samy 4/5.1?
Řetězová sada
Kdy je ten správný čas jí vyměnit. Jak poznám, že už není vhodné řetěz dále utahovat? čím čistíte a mažete? Odletuje vám olej na zadní kolo?
S temi oleji je to tak ze postupem casu se meni nazev. Kdyz se kouknes do manualu budes tam mit ze ma olej plnit normu JASO, MA "XYZ" nebo lepsi. Kdyz olej splnuje lepsi, muzes ho tam s klidnym svedomím nalít. Me treba Mobil1 15W50 lepil spojku tak, ze se nedalo prvnich 10minut normalne zaradit (byl doporuceny vyrobcem). Nahradil jsem ho Motulem 5100 10W40 a jsem spokojenej.
Brzdovku ti tu popsal kulik.
Na retezovku si muzes koupit merku . Tou zjistis vytazeni retezu pripadne nerovnomerne vytahani (kdyz to vemes po kouskach)
Nevim, jestli je to nejaka specialita letmaku (mam prvni). ale kolo mam zadelany mazadlem casto, asi jak je "hluboky" tak se to v nem nejak lip drzi.
Mazu Motulem, cistim petrolejem, docistuju motulem.
Cau
Tomas
Nakonec jsem koupil http://www.olejacek...15w-50-4l-98432.html a filtr Champion.
Taky se tam čistí sítko co je pod deklíkem ze spodní strany motoru, ale to asi víš.
Nejsem sice odborník, ale podle mne pokud chceš lít MOTUL, vybereš stejný parametry, tak nemusíš dělat žádnej výplach.
1 reakcí na tento příspěvek Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)
CAGI jsem už skoro přesvědčený, že ten Shell tam dávat nebudu a také nahradím 300V. Tomu, že se ti řadí lépe vcelku věřím, mám zkušenost z předchozího stroje, že tam by znát přechod z Castrolu na Motul.
Kulik Děkuju za tip. Nicméně si myslím, že si bohatě vystačím s DOT4 nejsem závodník a žádná dravá nebo agresivní jízda u mě moc nehrozí. Jezdím režim urban/tourning. Sport jsem měl snad 5x? Budu věřit tomu, co se píše na víčku a v manuálu tedy DOT4
Kamil1300 Jsem rád, že jsi nakousnul to sítko (potažmo si mi to připomněl). Když to vymontuješ tak v podstatě porušíš to "tekutý těsnění". Doporučil by si nějakého výrobce, který by byl vhodný? Koupil jsem tehdy LOCTIDE a nějaké číslo a OK.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)
Jinak k těm olejům. Zvolil jsem Motul 7100 15W50 v těch Shellech aby se prase vyznalo fakt že jo... jeden název tři různé obaly a rozdíl i 200,- na litru.
1 reakcí na tento příspěvek Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)
Motorka se chová následovně.
Zvednu jí na centrální stojan a mám zařazený neutrál. Pak zmačknu spojku dám jedničku rána(normální), kolo cukne a lehce se roztočí a začne zpomalovat nicméně se nezastaví a pořád se jako by otáčí velmi zlehka. Když to v této pozici zabrzdím zadní brzdou a zase uvolním, už se kolo neroztočí. To by asi bylo OK. Když začnu spojku pouštět tak se hned z kraje začne kolo otáček nicméně to nestačí na to aby se motorka rozjela (to je pouze na tom centrálu). Na to aby se začal rozjíždět musím spojku téměř celou uvolnit. Tedy spojka začne pocitově za jízdy brát až téměř na konci. Strašně by mi vyhovovalo, kdyby brala nějak z kraje potom co začnu uvolňovat od řídítka. Nenechá se to nějak poštelovat? vůbec se nepamatuji, jak to bylo když jsem jí koupil (byl od 0km) ale na konci asi nebrala... Mám najeto 18tis. Dosud servis vždy někde v Ducati kvůli záruce. Takže těžko by tam měl být nějaký problém s opotřebením lamel, pružin a co já vím co ještě by tam mohlo být jinak.
Vzduch tam nejspíš nikde nebude. Používám na to takovou tu podtlakovou pumpu. Odsával jsem nahoře u řídítek tak i dole na tom pístku. Jen mě štve, že nevím jak to byl dřív. Jezdím tak málo, že jsem to prostě zapomněl..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba - Ducati Multistrada 1200(S)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přední pravý LED blinkr Ducati Mult... Ducati Multistrada 1200 | ToyBoy | 0 | 6.4.2024 v 12:39 ToyBoy |
Ducati Multistrada 1200 - LED žárovky Ducati Multistrada 1200 | štěpisxx | 26 | 17.10.2023 v 09:04 assassin |
Multistrada 1200 nebo Multistrada 950 Ducati Multistrada 1200, Ducati Multistrada 950 | George24 | 16 | 1.10.2023 v 07:56 RadoR6 |
Ducati Multistrada 1200 laděný výfuk Ducati Multistrada 1200, Ducati Multistrada 1200S | Murdok1 | 7 | 12.4.2023 v 17:38 Bara114 |
Servis Ducati Multistrada 1200 | sara007 | 5 | 8.4.2023 v 20:33 rob456 |