Téma: Kardan - búchanie
Obraciam sa na Vás s technickým problémom Suzuki VZ 1500 M allias Boulevard M90, rok výroby 2010, najazdených 28000 km.

Pri jazde pri nižšej rýchlosti, hlavne v meste pri nižších otáčkach búcha kardan pri prevodovke, čo robí problémy hlavne pri preraďovaní z 1 do 2, resp. pri prejazde zákrutou alebo kruhovým objazdom, kedy na 2 rýchlostnom stupni kardan začne „búchať“. Vtedy musím radiť 1 rýchlostný stupeň, čo je problematické hlavne keď je motorka v pohybe. Pri rozbiehaní a preraďovaní z 1 do 2, ale aj pri vyšších stupňoch musím vystihnúť presné otáčky preradenia, lebo pri nižších kardan „búcha“ a pri vyšších radím cez zuby. S týmto problémom sa po meste dá jazdiť iba na vyšších otáčkach.
Dal som skontrolovať motor v servise (synchronizácia valcov, bohatosť zmesi a pod.), všetko je OK. V podstate keď na 2 stupni spomalím pod 30 km/h, na 3 stupni pod 50 km/h a chcem plynulo pridať začne to búchať, pokiaľ sa nevyrovná rýchlosť motora a kolesa. Musím to korigovať cez spojku.
V servise nadvihli motorku, a keď so zaradeným rýchlostným stupňom "1" hýbali kolesom, tak kardan pri prevodovke búchal. Odporučili mi to dať rozobrať a pozrieť, čo je poškodené a vymeniť. Nezdalo sa mi, že by bol kardan poškodený, tak sme s kamošom nadvihli jeho motorku VL 1500 r.v. 2002, kde mu kardan na zdviháku búchal rovnako ako mne, ale za jazdy s tým nemá problémy.

Chcel by som vedieť, skôr, ako to dám rozobrať, či máte s takýmto problémom nejaké skúsenosti na tomto type motorky alebo aj na inej, či je to nejaký technický – mechanický problém, či pomôže nastaviť palivové mapy priamo v riadiacej jednotke, alebo dokúpiť nejakú prídavnú elektroniku, napr. power commander, alebo je to na tomto type motorky normálne a treba sa stým naučiť žiť. Mám obavu z toho, aby nedošlo k poškodeniu k motora - kluky, prevodovky alebo nejakých ložísk.
Predchádzajúci majiteľ menil zadnú pneu, je možné, že by bolo niečo zle zložené, čo sa týka kardanu?

P.S. podobná téma už bola otvorená, kde sa riešili ale nevyriešili otáčky takejto motorky, ale už je zamknutá.


Kardan - búchanie

20.3.2017 v 06:15 | Nahoru | #1
Jestli ti řekli v servise že je to mechanický problém, tak to možná bude. Myslím, že zrovna u Introšů, jen nevím jestli 14, 8 nebo i 15 býval problém v guferu kardanu. Zatékala tam voda a vyrezlo to, někdy se to nakonec i ukroutilo. Myslím, že směrem k motoru by mělo být kluzné uložení na tisícihranu a kardanový kloub, to by mělo mít náplň maziva a místo toho je tam kupa rzivýho bordelu, takže se to dře nasucho. Nechci kecat, ani se mi to nechce hledat a tuhle mašinu zas tak moc neznám, ale za kontrolu a případný promazání, který je stejně doporučený, dáš míň než za případnou opravu, tam to lítá v desítkách litrů a na díly se čeká i týdny.

Kardan - búchanie

20.3.2017 v 06:38 | Nahoru | #2
Ten kardan u 15tek je nešťastnej už od narození. Holt bouchá. Motor ty otáčky dá v pohodě, ovšem kardan je už v princiu špatné řešení. Bohužel. Co píše charlie je pravda a i když to dáš do cajku, tak toho bouchání se nikdy nezbavíš. Měl jsem 15ku se zdravým kardanem, buyak laufama, což byl božskej zvuk na nízkých otáčkách, ale si je člověk kvůli kardanu neužije. Zbav se toho, kup HD. Řemen je řemen. Je docela taky možný, že předchozí majitel na to kadil a proto je kardan vymletej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cruiser pro pořádného chlapa Suzuki VS 800 Intruder, Suzuki LC 1500 Intruder, Suz... gregorien 11 11.7.2017 v 18:55 Kalanis
Existuje poctivý motorkář prodávají... [1, 2] Suzuki C1500 Intruder Libor_158 38 10.7.2017 v 22:12 Libor_158
Jaky chopper [1, 2] Yamaha XV 1600 WildStar, Honda VTX 1300, Honda VTX 1... mijecek 38 6.7.2017 v 12:43 Libor_158
Mnozstvi oleje Suzuki M1500 Intruder SINNERR 1 23.6.2017 v 17:38 wáca
Co na chrom? Suzuki VS 1400 Intruder, Yamaha XV 1100 Virago, Suzu... Kalanis 26 19.5.2017 v 12:14 Bůča_

TOPlist