bmw_r1300gs_cartec

Téma: Korsika
18.3.2017 v 10:28
Rád bych letos v červnu vyrazil na Korsiku. Termin 24.6-2.7 nechce se mi ňák uplnĕ samotnemu.. takze kdyby se nekomu chtelo... kazdopadne pokud uz nekdo byl budu rad za kazdy info .. ceny,trasy,spani,atd .. na netu si muzu najit samozrejme ledascos .. ale zkusenost je zkusenost. 😎 mel jsem puvodne v planu s kamosema alpy .. ale tam uz sem byl tolikrat... potrebuju zmenu a co jsem si tu precetl par cestopisu , mohla by to bejt pecka.. kazdopadne uvitam i negatyvni zkusenosti... (koho co sralo) 😎 .. jo a jeste teda pro doplneni .. jedu na dorsu 1200 takze nemohu jet s nekym kdo ma choper... nebo neco tak.. takze neco adekvatniho by se hodilo.. 😎

Naposledy editováno 18.03.2017 10:37:46

8.6.2017 v 06:51 | Nahoru | #31

stanleyRSV píše: Lasicska> kdyz zacatkem kvetna to jeste muze stat za hovno pres alpy.. nejezdim po dalnicich (nikdy) a taky kdyz uz teda budu u more tak se taky chci asi trochu vykoupat ... ale v necem teplejsim nez 5 stupnu... 😎

15.2.2018 v 18:52 | Nahoru | #32

Mpety píše: My jedeme poslední víkend v dubnu a vracíme se tak abychom byli 9.5 v práci ... tak pak mohu hodit info, když počasí dá tak se chceme vyhnout dálnicím, na
cestu tam máme raději 3dny :D

Můžu se zeptat, jestli cesta klapla? Jaké bylo v té době počasí a tak?

16.2.2018 v 02:32 | Nahoru | #33

FJRPEPA píše: Před měsícem jsem byl na Sardinii, Po dálnicích taky moc nemusím a tak jsme nazpět jeli v Itálii mimo dálnici a za dvě hodiny jsme se na ni s pokorou vrátili. Neboť průměrná rychlost mimo dálnice se pohybovala kolem 30km/hod a 120 km jsme jeli přes 3 a půl hodiny.

Presne tohle jsme zazili v Italii uz vicekrat. A nejen tam. Pokud chce clovek nejen pojezdit, ale i neco videt a zazit, dalnice jsou nezbytne. Pokud teda nekdo nema mesic v kuse volno. Pak si muze treba dovolit plytvat casem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Korsika

20.2.2018 v 20:53 | Nahoru | #34
BarčaXJR> Cesta klapla :D v CZ nás ještě chytil sníh jinak potom nádhera Korsika byla poloprazna. Jinak doporučuji vždy na cestu nové gumy :D

21.2.2018 v 04:24 | Nahoru | #35
Mpety> Jen se tam v takovem obdobi clovek nesmi chtit taky koupat. Je to neco za neco.

21.2.2018 v 10:08 | Nahoru | #36
Kov> jsme Češi takže i koupáni bylo :D ... jo bylo to ledové :D Ale kvuli moři jsme tam nejeli

22.2.2018 v 04:17 | Nahoru | #37
Mpety> My mame dovolenou vzdy kombinaci pojezdeni, koupani, vyslapu, takze jsme na Korsice byli na snehu v horach, krasne koupani v mori a rece, studene koupani ve vodopadech, vylet na lodi, i nejaka ta pamatka byla a zaroven jsme Korsiku projeli, krom severni casti, celou na motorce. Mne by to koupani na dovolene chybelo. Kazdy to mame jinak. Ale abysme to vsechno stihli, tak musime logicky mazat po dalnici.

22.2.2018 v 13:24 | Nahoru | #38

27.2.2018 v 21:03 | Nahoru | #39

27.2.2018 v 21:06 | Nahoru | #40

p_swobik píše: hoď to autovlakem do Livorna a pokud bude vyprodán, tak do Verony přes noc. Přejezd je opruz a ztráta času, který můžeš využít příjemnější cestou.

a uz to jezdi od nekud z CZ nebo porad jen z Mnichova ?
Me to zas takovej vopruz neprisel. V Praze jsem za to vzal, v Nemecku jsem se jeste nenudil, v Rakousku clovek hlida fizly aby neplatil EKO pokutu a Italska dalnice je celkem zabavna. HOrsi je kdyz spadnes dolu na tu placku okolo MOdeny. Tam jsem fakt myslel ze umru.

27.2.2018 v 21:30 | Nahoru | #41
My jsme jeli kdysi autovlakem z Vidne do Rima. Dalsi rok zkratili trasu jen do Livorna. Tohle je ale spis pro Moravaky, kteri pres Viden stejne musi. Z Prahy a Cech o zadnem autovlaku smer jih nevim a jet na Viden nema smysl.

Naposledy editováno 27.02.2018 21:32:27

27.2.2018 v 23:21 | Nahoru | #42
No z Čech nevím. Z Vídně to jezdí. opruz to není poprvé, ale po druhé už v celku ano. No, pokud člověk má hodně času a spojí to s přejezdem přes Alpy, tak fajn, ale pokud jde jen o přejezd...

28.2.2018 v 10:03 | Nahoru | #43
Zlín - Livorno je 1200km po dálnicích. Pro mě je to 1,5-2 dny jízdy. Rychleji to nedám. Když bych chtěl autovlakem, tak vyjedu z domu okolo třetí a druhý den dopoledne okolo jedenácté už se koupu na Korsice. V klidu a bez úmoru na dálnici. Pokud to zpět udělám stejně, tak mám dva dny na Korsice k dobru. Má to prostě své výhody.

Naposledy editováno 28.02.2018 10:05:38

28.2.2018 v 11:27 | Nahoru | #44
Kov> Můžeš to trochu časově rozepsat ?

1.3.2018 v 03:50 | Nahoru | #45
Pokud si to dobre pamatuji, tak cesta vlakem je cca od 20-6hodin, Prijezd k nakladaci rampe ma byt min hodimu predem. Do Vidne je to od nas asi 200km, takze 5hod by melo stacit. Trajekt pak jede 4 hodiny, takze pokud sedne na ten prvni, tak by to slo do tech 11 taky stihnout. Tam je to trosku na knap.... Presne jizdni rady se mi ale ted nechcou hledat. Je to tak zhruba. Navic by tam byl bonus, ze bych dojel na Korsiku vyspany a odpocaty a ne ztrhany z dalnice. Je mi jasne, ze kazdy mame na dovolenou i na vec jiny pohled.

Naposledy editováno 01.03.2018 03:56:37

5.3.2018 v 19:33 | Nahoru | #46
někde jsem četl tady na foru, že to jezdí někdo s dodávkou pobere 6 motorek na vozík a valí do Livorna jestli se dobře pamatuju tak cca 16tis
když to rozpočítáš na 6 motorek tak to vychází slušně

5.3.2018 v 19:50 | Nahoru | #47
Jen sehnat těch 6 lidí.. Já bych jel.

5.3.2018 v 20:00 | Nahoru | #48

Veca píše: Jen sehnat těch 6 lidí.. Já bych jel.

nekdo to nabizel jako sluzbu, tzn ze ti asi proda misto. Nekde to tady bylo pred rokem ve vlakne. Jezdili vitem +vlek. Myslim ze z Brna.

5.3.2018 v 22:11 | Nahoru | #49
https://www.motobus.cz/ Aleš, pohodář-motorkář

6.3.2018 v 04:32 | Nahoru | #50

lubon píše: https://www.motobus.cz/ Aleš, pohodář-motorkář

Tohle nevypada zle! Navic to je z naseho konce republiky. Musim na to.pak z pc mrknou bliz. Napriklad kam da vic lidi, pokud by chteli jet vsichni ve dvou.

Naposledy editováno 06.03.2018 04:35:13

6.3.2018 v 07:33 | Nahoru | #51
našel, našel ještě to se mnou není tak zlý

14.3.2018 v 16:13 | Nahoru | #52
Mpety> . Nemáš náhodou někde nějaké povídání? Kde jste byli, co stojí za to vidět, a tak? Mám už dost postahováno, jenže znáš to, nejlepší je tip od někoho, kdo to na motorce projel. Nebude-li to na koupání, moc nám to nevadí. Vloni v tu samou dobu jsem do moře na Sardinii vlezla. Jen mám obavy, aby byly průjezdné korsické kopce. Teď je tam sníh a zima .

19.3.2018 v 12:58 | Nahoru | #53
BarčaXJR> Ahoj bohužel ne, jen rád čtu a nerad píšu :D

ale zkusím pár stručných informací:

Trajekt doporučuji přes italské město Savona jezdí vždy večer cca 20:00 a v Bastia je ráno kolem 7h takže se člověk vyspí a ráno hned připraven vyrazit. (Také nám byl doporučen Janov, ale ten vyzkoušíme příště.) Přes Livorno jsme jeli zpět a už nikdy .... cesta směrem na Gardu byla o dost nudnější než na Savonu. (jezdíme mimo dálnice ... pro nás je již cesta cíl)

Když budete na Korsice určitě nevynechejte horní cíp ostrova ! úžasné svezení ... museli jsme si to dát ještě jednou ... velká výhoda Korsiky je její velkost ... všude je to kousek. :D (sinice D80)

Když jsme u silnic čím vyšší číslo tím horší kvalita. V horách si musíte dávat pozor na prasata na silnici ... jo a když k Vám poběží tak se chtějí jen mazlit nic Vám neudělají :D (sinice D69)

(sinice D368) další úžasná silnice !

Olmeto-Plaghe - krásná pláž (Korsika je plná krásných pláží a vždy jsou jiné)

Směrem z Bonifacia po D260 můžete zajet na opuštěnou vojenskou základnu, odtud je krásný výhled na Bonifacio.

Z měst doporučuji Calvi, Bonifacio, zato Ajaccio se vyhněte velkým obloukem takhle ucpané město jsem v životě neviděl.

Vše bylo průjezdné a nikde známka po sněhu, jak jsem již psal ten nás potkla jen v Čechách :D a pak na Breneru, ale silnice byla bez sněhu jen mokré.

22.3.2018 v 12:56 | Nahoru | #54

Naposledy editováno 22.03.2018 12:57:28

22.3.2018 v 13:05 | Nahoru | #55
Mpety> O tom to je. Každý očekáváme od dovolené něco jiného. Je pravda, že na Korsice jsou i docela pěkné silnice na svezení, ale já mám v hlavě úplně jiné zážitky než jsi popsal ty jako hlavní body. (Ale ta pláž vypadá dobře.)

Naposledy editováno 22.03.2018 13:06:45

22.3.2018 v 13:13 | Nahoru | #56

GSpetr píše: Mpety> Taky poděkuji za informace . Jedeme tam letos ve stejném termínu od 27.4. Kdyby někdo měl ještě nějaké dobré trasy budu rád za informace co nevynechat.

Jak tak koukám na počasí na Korsice, tak v květnu tam bude v horách na těch nejlepších cestách ještě kopice sněhu. Teploty o proti letitým průměrům hodně nízké.

22.3.2018 v 13:36 | Nahoru | #57
Nezabudnutelne!

22.3.2018 v 20:26 | Nahoru | #58

Jankoo píše: Na korsike urcite mestecko porto a potom po ceste D81 do mestecka piana a odbocit na capo rosso a dalej na camp d'arone
Nezabudnutelne!

Naposledy editováno 22.03.2018 20:27:44

23.3.2018 v 07:55 | Nahoru | #59

Kov píše: Prirodni park Calanche je hrich jen tak profrcet a nezajit se aspon kousek nekam podivat. Je to naprosto uzasne uzemi. A vylet lodi z Porta je zazitek na cely zivot.

Dobrá informace. Díky.

23.3.2018 v 11:22 | Nahoru | #60

FJRPEPA píše: Dobrá informace. Díky.

Zkusím to ještě upřesnit. Na výlet lodí se jezdí z Porta. My jsme jeli první ranní výletem, a díky tomu lod nebyla naplněná. Jezdí se buď jen levá strana(při pohledu ze břehu) nebo pravá strana nebo obě. My jsme si zaplatili jen levou-calanche. Později, když jsem viděl fotky z pravé strany(teď si nemůžu vzpomnět na jméno té oblasti), tak mě mrzelo, že jsme druhý den na výlet do prava(nebo jeden celodenní). Tam se nijak jinak nejde dostat. Buď lodí, nebo asi 4 hodiny pěšky, což v tom horku dá jen málokdo. Dojeli jsme tam, ale když jsme viděli ty směrovky s časem, tak jsem to odpískali a vrátili se. Ta Calanche je úžasná oblast, jak ze souše, tak z moře. Dolů k moři se dá na motorce dostat asi jen na jediném místě. Při směru z Porta se odbočí kousek před Piane v pravo a je tam taková malá klikatá podicestička, kde je zákaz vjezdu aut delších než 4m. Končí asi 200m od maličké pláže...
Když jsme tenkrát hledali kemp, tak ty v Porto se nám vůbec nelíbily. Asi 3km východně od Porta je super kemp s krásným bazénem v ceně, kde jsme se každý den po návratu ráchali.
Další krásné přírodní oblasti Korsiky jsou kolem města Zonza. To bych mohl ale psát znovu cestopis, který už tu visí.
Tak jen přihodím odkaz na fotky z calanche, kde jsou záběry jak ze souše, tak z lodi. Majitel lodi nás nechal chvíli okoupat v jedné zátoce. Byl to jeden z nejkrásnějších zážitků co jsem na cestách kdy měl. Proto jsem už tolikrát psal, že je 5 dní na Korsiku strašně málo a že objet ostrov kolem dokola na motorce jen proto, abych byl na Korsice, je žalostně málo. (Podobně jsme to udělali na Sicílii a opět to byla pecka) Calanche: http://j-kov.rajce....o_a_Calanche_39_.jpg

A tady je ten můj koupací zážitek na celý život http://j-kov.rajce....o_a_Calanche_83_.jpg