globalmoto_unor

Téma: zkušenosti s cestovnímy motorky
cus bikeři,
vybírám nějakou cestovní moto. výběr zatím padl na tyto motorky. nejvíce zatím přemýšlím o ktm 1090, ducati 950 a nové africe twin nebo starší adventure ktm 1190.
Motorku chci na větší cestování. nájezd tak 10000 tis ročně. Spíše silnice a občas menší enduro po neasfaltových cestách. žádná divočina,na to mám krosku.
Co mě ale zajímá je technická kvalita motorek a případný přístup prodejců k reklamacím. Už bohužel nejsme v roce 90 kdy motorka vydržela téměř vše a zbytek si každý opravil doma. mám zkušenosti spíš z motokrosu a ostřejšího endura a tam se vše bere že není na věky.
Vždy jsem chtěl něco na cestování a ted když jsem konečně našetřil tak bohužel zjištuji jak se dnes vše sere a neochotu prodejců řešit reklamace.
z těchto 4 mých favoritů jsem se bohužel různě dočetl že ktm mělo na advíkách problémy s těsností airboxu, problémy s následovnou reklamací a honda zas rezavějící dráty v kolech a ruzných šroubů a takíé neochotu to řešit. o ducati jsem zatím nikde nic nenašel a bohužel neznám nikoho kdo nějakou má aby mi mohl dát nějaké typy.
prosím tedy majitele těchto i starších verzí těchto motorek jestli by se podělili o své zkušenosti at dobré či zlé, s čím měli různé modely problémy atd. Špínu rád vytahuje každý ale uvítal bych kdyby i někdo napsal že třeba najel spoustu km a vše bez problému,nebo že řešil nějakou závadu a prodejce se k tomu dobře postavil atd.
dík moc za vaše názory, samozdřejmě se na všech motorkách svezu a hlavní rozhodnutí bude podle toho jak mi sedne.

Naposledy editováno 12.03.2017 20:17:42
Anketa: jakou by jste zvolili
ducati 900
19%
1 2

12.3.2017 v 14:38 | Nahoru | #1
Mam Ducati Multistrada 1200 s, rocnik 2015. Jsem nadmiru spokojeny, minuly rok jsem ujel cca 15000 km bez problemu. Za tu dobu jsem vyreklamoval pouze vyhrivani gripu. Jede krasne, podvozek uzasny. Jedina nevyhoda je, ze to zere olej, tak litr na 2000 km, ale ten vykon stoji za to. Vyzkousel jsem i geeska, ale jsou to nudna mota. Az se projedes na Ducati, poznas sam.

12.3.2017 v 14:48 | Nahoru | #2
matheus> dík, ten olej by mi asi vadil, mometálně mám ktm duke 690 a ta žere olej taky. je to dost otravný. třeba u té 950 to nebude tak hrozný. je to menší obsah tak by to nemuselo být hnaný tolik do výkonu.

2 reakcí na tento příspěvek zkušenosti s cestovnímy motorky

12.3.2017 v 18:34 | Nahoru | #3
johny : ty brďo ,to je slušnej nájezd dá se to vůbec za rok stihnout ?

12.3.2017 v 18:37 | Nahoru | #4
535xv> na svém dukovi 690 jsem najel 15000 za dva roky takže na cestovní si myslim že to neni problém.

12.3.2017 v 18:40 | Nahoru | #5
tak to seš borec ,10000 tis ročně ,to bych nedal

12.3.2017 v 20:02 | Nahoru | #6
535xv> dobře ty

13.3.2017 v 20:33 | Nahoru | #7
to jsem se toho tedy moc nedozvěděl

14.3.2017 v 03:05 | Nahoru | #8
Afrika super
Tracer 900 zjistím cca za čtrnáct dní.

14.3.2017 v 13:41 | Nahoru | #9
Osobně bych to rozdělil podle toho kolik chceš jezdit mimo asfalt na 21" a 19" přední kolo a pak podle toho vybíral dál.
V té anketě jsou téměř neporovnatelné motorky

14.3.2017 v 17:49 | Nahoru | #10
muj dotaz byl ale spíš směřovaný těm co mají na něčem z tohohle nebo něčeho podobného něco najeto a mají bud vše v poho nebo řešili nějaký technický problém.
vybírám motorku už na delší dobu.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.3.2017 v 06:42 | Nahoru | #11

JohnyLuka píše: nájezd typuju tak 80 asfalt 20 teren. nejprve sem myslel že se na teren vykašlu uplně,proto jsem sem zahrnul i toho tracera ale přece jenom by mě to pak asi u motorky za takový prachy štvalo že jsem zavislej jen na tom asfaltu,takže tak. zatim jsem nakloněn nejvíc africe i přes ten problém s reznutím. údajně se jednalo jen o nějaký kusy,čemuž samozdřejmě nevěřim ale pořád my oproti konkurenci přijde nejlepší.
vybírám motorku už na delší dobu.

Afrika opravdu v současné chvíli nemá konkurenci
A s tou korozi to nebude tak horké jak se to vaří.
Já jsem tedy bez koroze.

A mimo to.
Dle mého názoru i totálně zrezly Japonec dojede dál , než naleštený Ital.

15.3.2017 v 20:38 | Nahoru | #12
Kupujes opet jen stroj o ktery se musis starat, pokud sces jezdit. O nektery vic, o jiny min. Nova afra po sezone a 15 tis nic

15.3.2017 v 20:57 | Nahoru | #13

16.3.2017 v 01:06 | Nahoru | #14
můj záběr je víc bahnomilný takže já bych vybíral mezi 1090 a Afrikou, 1090 mi přijde, že by mohla řešit problémy 1190, Afrika pozdejších modelů bude taky v pohodě - to že prodejci v ČR nechtějí řešit reklamace je bohužel častější než by se nám všem líbilo

Skvělá odpověď, děkuji! 16.3.2017 v 22:47 | Nahoru | #15
Mam f800gs.... ale starsi ne od nove. Loni najeto skoro 10000 bez jedineho problemu. Ve 40000 vymena retezovky... tipnul bych si ze byla puvodni. Ze zacatku mely 800 problemy s motorama... pry... ted uz je vse dotazeno ke spokojenosti. Jo v hlasovani jsem se o radku preklik..... sory... samozrejme hlasuju pro gs

Naposledy editováno 16.03.2017 22:49:54

17.3.2017 v 11:02 | Nahoru | #16
535xv> Myslím že 10 000 km ročně není zase až tak moc neobvyklého u "běžného" motorkáře. Něco spolkne dovolená na moto v zahraničí, pár víkendových výletů a pakliže během sezóny nenastane fatální porucha stroje či jezdce tak je to doma. Zarytí motocestovatelé najedou o dost víc.

17.3.2017 v 18:00 | Nahoru | #17
JiB> ty jsi to číslo o kterém píše 535xv očividně nepochopil..... 10000tis, není desetitisícový roční nájezd

18.3.2017 v 10:09 | Nahoru | #18

JohnyLuka píše: af má olej po 15 tis? ty dnešní intervaly mi přijdou hrozné. určitě bych ho tam 15 nenechal i kdyby mi to tvrdili všichni mechanici světa, ale já sem trochu magor na udržbu.

21.3.2017 v 17:25 | Nahoru | #19
Taky jezdím už několik let 800GS. Měl jsem trabl smotorrem (dodnes vlastně nevím jaký - model 2008 - dali jsme motor z 2011) a od té doby absolutně žádný problém. A to bych řekl, že motorku docela "bezohledně" používám. Tedy občas off, občas (naštěstí čím dál míň) to někde v lese odhodim a zatím nic na co bych si mohl stěžovat. Takže pokud mohu doporučit, tak vřele doporučuju. Jo třeba Ducati Multistrada je asi jiný svezení (na silnici, do terénu bych to nevzal), ale zase stojí o 200K víc!

21.3.2017 v 18:30 | Nahoru | #20
Já se také připojím.
Mám Triumph Tiger 800 XCx, pořízeno 10/2015, najeto necelých 25tis. Servisováno DK racing Praha. Za tu dobu nebyl jediný problém, dokonce maximální spokojenost i se servisem/dovozcem.
Jen v létě drobný problém, motorka nestartovala, závada vypadala na čerpadlo. Ráno jsem hodil mašinu na odtah a odvezl do DK racing s tím, že moto nebude hotové dřív než za týden, neb to bylo před nějakýma svátkama a servis plnej. Opravy se chopil sám jednatel a kolem oběda téhož dne mi bylo moto vrácené. Problém nebyl v samotné motorce, ale ve mě, neb jsem do prostoru relátek/pojistek cpal i "pavouka" a jak jsem ho vyndaval, vytahal jsem kontakty od relátka čerpadla a zbytek (vypadnutí kontaktů) dokončily drobné vibrace.
Oprava stála 0 Kč a byla vyřešena velmi rychle.

Edit: Tigra meju primárně wapkou, jezdím v zimě, děšti a jiných marastech - dodnes není jediná známka po reznutí ap.

Naposledy editováno 21.03.2017 18:33:26

21.3.2017 v 21:11 | Nahoru | #21

21.3.2017 v 21:27 | Nahoru | #22

mara.k píše: 2lizard> To muselo bejt nadávání, a přitom taková blbost (něco jako nedotažený kontakty na baterce)

Tak to si ani nedovedeš představit A to jsem večer před tím, než jsem TT odvezl, rozebral celou mašinu, abych zjistil, že nevím co s tím je, krom toho, že nešlo čerpadlo. A blbé bylo, že relátka makali. Uvolněný kontakt mě opravdu nenapadnul.

22.3.2017 v 17:17 | Nahoru | #23

Diaboluss píše: Jo třeba Ducati Multistrada je asi jiný svezení (na silnici, do terénu bych to nevzal), ale zase stojí o 200K víc!

Malá Multistrada stojí len o málo viac ako 800 GS Adventure.

Tiger je podľa mňa dobrá voľba, ale nemám skúsenosti so všetkými uvedenými, tak si netrúfam povedať, že je najlepší.

22.3.2017 v 17:43 | Nahoru | #24
s cestovnímy motorky Tyvole...

Naposledy editováno 22.03.2017 17:43:30

27.3.2017 v 10:11 | Nahoru | #25
Zdravím pánové tak jedno něžné pohlaví mezi vás. Potřebovala bych trošku poradit vybírám motorku po pár letech bych se ráda vrátila ale určitě mě nebude bavit jezdit jen po asfaltě měla jsem enduro 125 pak suzuki sw 650s pak byla pár let pauza a ráda bych se vrátila, ale jako ženská řeším aby motorka nebyla příliš těžká a vysoká, ale zase je blbost spoléhat se jen na psané čísla. Je možné že my sedne něco co bych nečekala. Tak bych chtěla poradit hrozně se mi líbí Triumph Tiger a taky jsem se dívala na BMW G 650 GS ta je snad papírově nejnižší co jsem našla, ale slyšela jsem že poslední dobou se BMW dost kazí kolikrát drobnosti ale člověk nevyjede nebo zůstane někde vyset. Tak mi prosím napište kdo máte jaký zkušenosti a jak vám na motorce dosáhnou drahé polovičky moc děkuji měřím 168cm. Ještě by mě zajímalo jak moc se opravdu dá nebo nedá sedlo snížit pánové děkuji za reakce

30.3.2017 v 10:00 | Nahoru | #26

Je tu jedna dáma s Tigrom 800 (XR), volá sa Wildaja, možno by si mohla skúsiť napísať jej a spýtať sa na jej skúsenosti.

18.8.2017 v 12:01 | Nahoru | #27

12.9.2017 v 07:32 | Nahoru | #28

Metric píše: Casie> Tiger má dve polohy sedadla, rozdiel je pár centimetrov. BMW to napríklad nemajú, ale zasa v porovnaní s napr. F800 GS je Tiger (XC) ťažší s vyššie položeným ťažiskom.

Ceece, tak to s Tebou nesouhlasim, F800GS je urcite vyssi jak Tiger a to teziste u BMW mi prijde taky o dost vis.... je to asi subjektivni pocit, ale to Fko je o dost víš od země, a tím pádem logicky i to těžiště je jinde...

12.9.2017 v 08:03 | Nahoru | #29
Od konca dubna na afrike bez mala 16tis bez problemov s usmevom s kazdym ujetym km. Asfalt, sotolina radost jazdit
Zeby neako rezla som si nevsimol. Ale kazda liska chvali vlastny ocas

12.9.2017 v 16:47 | Nahoru | #30

epp píše: mám tracer-a 900 má najazdené 49500 a zatial iba výmena pri 30 000 km retazová sada a nedávno 47500 km predné platničky aj to tam ešte bolo maso + bežné výmeny olejov filtrov a pod. a inak nič

Mám takes Tracer 900, je to super stroj bez poruch. Ale Afrika je na cestování lepší, ovšem také skoro o sto tisíc dražží.
Obě moto mohu doporučit
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 61 Včera v 18:31 TomasNBK
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Laděný výfuk Tracer 900 [1, 2] Yamaha Tracer 900 JimMrJim 40 6.3.2024 v 13:26 PeťanBé
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09