globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rutan tlumič řízení
Zdarec, máte někdo zkušenosti s tlumičem řízení od firmy RUTAN( http://www.rutan.cz...C3%AD+-+sada/p:53914 )? Popřípadě s jakou značkou máte zkušenosti a co mi poradíte pořídít na stroj Kawasaki z800. díky

(reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 17:15 | Nahoru | #91
Fidouš.> S tím nic nenaděláš...Takovej místní baron Prášil...

Naposledy editováno 12.03.2017 17:43:26

(reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 18:12 | Nahoru | #92

Fidouš. píše: Hele, neber to osobně, jen polemizuju /diskutuju, ale -

1 - nebavím se o rozkmitání řídítek, které ty popisuješ na okruhu v Sosnové, kde se s 10tkou pohybuješ rychlostí chůze / z nadsázkou řečeno/. Ano, v menší rychlosti tvoje metoda může pomoci.
Bavím se o rychlostech 100+, kde se zvyšující se rychlostí význam tlumiče prudce roste. V té situaci tvoje pevné zapření do řízení způsobí pouze to, že k rozkmitané váze stroje se přidá tvoje váha těla, vykloubí ti to zápěstí a jdeš na hubu, než řekneš švec.
V těchto rychlostech pomůže jediné - to,co píše Assasin. Ruce volně na řidítkách, ubrat a hlavně se modlit. Protože, čím rychleji jedeš, tím míň výkonu máš nato, přidáním odlehčit přední kolo.

2 - tvoje uvažování ohledně jízdy se zablokovaným kolem je fakt úsměvné.
Nikdo na světě neujede se zablokovaným kolem na suchém asfaltu ani pár metrů. To prostě není možné proto, že veškerá hmota stroje a těla, která se navalí na ten kousek přední gumy pokračuje vpřed rychleji, než kdokoli stačí vybalancovat rovnováhou a nutně a zákonitě dochází k podklouznutí kola do strany a pádu. Ani nejlepší z nejlepších neustojí zablokování předního kola. Nenajdeš video, kde by to bylo. Žádný stuntrider to nemá v repertoáru, protože to z fyzikálního hlediska prostě není možné.
Já fakt myslel,že ses tenkrát upsal, a myslel jsi 50 cm. Že budeš tvrdošíjně trvat na 50 m, to mě fakt baví a opakuji - jsem ochoten se s tebou vsadit o cokoliv, co navrhneš, když mi to ukážeš.

Jak píše níže joone , to jsem chtěl taky podotknout- po 50ti metrech se zablokovaným kolem by si jel po ráfku, ta guma by tam dávno nebyla.



ad 1) ano, v Sosnove je vyjezd ze zatacky mozna v 70-80kmh, to bylo jen jednou co to bylo na vyjezdu, zbytek byl na rovine a i ve vyssich rychlostech (i nad 100kmh). rychlosti nad 100kmh jsou naopak u ZX10R vhodnejsi pro zvedani na zadni na 1, takze opet nemohu souhlasit (omezovac je ve 168kmh)
ty mas zkusenost ze ti to naklepalo nad 100kmh tak ze si sel na hubu? nebo z jaky zkusenosti mluvis? ja nerikam ze to jde vzdy vybrat, ze to vybere kazdej, ale vybrat to jde a mozna sem mel vzdy i trochu stesti, to nepopiram.

ad 2) ja to zazil, ze to neni mozny si mysli klidne dal. to ze sem jel se stojicim prednim kolem na snehu ti dolozi clovek s tim VX800 kteryho sem sestrelil, muzu ti na nej sehnat cislo a muzes se ho zeptat, jel sem cca 15-20km, a kdyz sem ho dost daleko prede mnou spatril ze stoji, tak sem zacal brzdit, ale zastavilo se mi predni kolo a jel sem porad skoro stejne rychle az sem do nej narazil (porad v cca 5km/h), skutecne sem jel na snehu se zastavenym prednim kolem minimalne 15m, spis i vic a ustal sem to, tj na asfaltu je to proti tomu zivacka to snad ses chopen pochopit.

ukazovat ti to nebudu, protoze to nikdy nebylo planovany a je dost mozny, ze se to tak seslo a mel sem kopu stesti.

upadl sem na mokry tramvajovy koleji, kdy sem na ni vjel a ihned po zlomku vteriny sem v cca 40kmh sel k zemi.

v Brne v zavode CEC za deste sem jel s normalnima gumama (asi Supercorsy nebo neco takovyho) a po pozdnim brzdeni na konci cilovky sem pridal brzdu a predek mi ustrelil lehce do strany (cca 20cm mozna) kdy sem hned brzdu ubral a nespadl sem. byl sem kolmo k povrchu, cca 220km/h.

takze nejaky ustrelovani predku mam za sebou a za sucha i za snehu sem ujel to co sem psal a stojim si za tim. ze to nejde me muzes tvrdit jak chces, ja to zazil a vim.

stejne podobne sem kdysi tvrdil, ze pri padu lze kolenem zvednout motorku v momente kdy jiz obe kola jsou mimo asfalt, vyslouzil sem si stejnej posmech jako tu predvadis (a jako ti tu nekteri dalsi pritakavaj), az pak jeden z tech posmevacu to sam zazil v Brne a s velkou omluvou (me) to priznal (bylo to na emailovy motokonferenci a dotycnej pak zacal dost jezdit profi a jezdil nedavno i prirodnaky, muzu vam opet sehnat kontakt)

takze verim, ze se vam to nekdy taky podari (s tim prednim kolem) a prestanete kafrat.

Naposledy editováno 12.03.2017 18:14:56

Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 18:30 | Nahoru | #93
jinak ze se znici predni guma - mockrat sem dojizdel k semaforu se zablokovanym zadkem (delal sem za sebou caru) a na gume nebylo nic zvlastniho, samozrejme to bylo v maly rychlosti a bylo to treba 10-20m. u ty R6 samo nevim, tu sem vratil a byl sem hodne rad ze sem to nerozstipal, na gumu sem nekoukal. u GSXR s predkem do krizovatky to opet bylo v celkem jiz maly rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 18:31 | Nahoru | #94
Hele, už mi jen odpověz - Jak myslíš, že bude vypadat přední guma po 10ti a více metrů smýkání zablokovaného předního kola na suchém asfaltu? Když teda jseš jedinej na světě, kdo to dá.

Evidentně nechápeš zásadní rozdíl mezi zablokováním předního a zadního kola.

A víc už se k tomu vyjadřovat nebudu. Je to marný, je to marný, je to marný.

Naposledy editováno 12.03.2017 18:34:48

(reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 18:34 | Nahoru | #95

Fidouš. píše: Hele, už mi jen odpověz - Jak myslíš, že bude vypadat přední guma po 10ti a více metrů smýkání zablokovaného předního kola na suchém asfaltu? Když teda jseš jedinej na světě, kdo to dá.

A víc už se k tomu vyjadřovat nebudu. Je to marný, je to marný, je to marný.



po 10 a vice metru sem mel zadek uz hodnekrat smykanej a nic zvlastniho tam nebylo, max nejaka pidi ploska. tj predpokladam predek bude to samy.

1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 18:35 | Nahoru | #96
jakej je rozdil mezi prednim kolem a zadnim kolem co nechapu? to ze zadek taham vzadu a nehrozi tak snadno pad, to samozrejme chapu.

Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 18:38 | Nahoru | #97
jinak co je marny? ze mi nedokazes vnutit svuj nazor zalozenej na teorii proti my osobni zkusenosti? to fakt je marny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 18:44 | Nahoru | #98

Bubrak-ZX10R píše: jakej je rozdil mezi prednim kolem a zadnim kolem co nechapu? to ze zadek taham vzadu a nehrozi tak snadno pad, to samozrejme chapu.



Fakt tam necitis rozdil? Treba v tom, ze pri brzdeni predkem mas komplet vahu na prednim kole?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 18:46 | Nahoru | #99

Veverčák píše: Fakt tam necitis rozdil? Treba v tom, ze pri brzdeni predkem mas komplet vahu na prednim kole?



to chapu taky, co tam jeste mas?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 18:50 | Nahoru | #100

Bubrak-ZX10R píše: to chapu taky, co tam jeste mas?



Uz nic, akorat bych rad videl tech 150-200m jizdy se zablokovanym prednim kolem .

(reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 18:58 | Nahoru | #101

Veverčák píše: Uz nic, akorat bych rad videl tech 150-200m jizdy se zablokovanym prednim kolem .



asi si holt odted budu natacet kvuli vam jen predni kolo ja fakt nevim kolik to bylo, ale proste nejakou dobu slysim piskani zablokovanyho predku a nezpomaluju tak jako normalne. mozna to bylo 2s (ne 3-4) a mozna sem jel 150 (a nez se bloklo tak sem stihl jeste zpomalit nejak), takze proto od zacatku tvrdim ze cca 50m, abych jako neprehanel (a stejne je to marny). samozrejme v ten moment to clovek proste odhaduje.

1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 19:04 | Nahoru | #102
Hele a co zadek? Se divim, zes neskoncil ve stojce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 19:08 | Nahoru | #103

Veverčák píše: Hele a co zadek? Se divim, zes neskoncil ve stojce



no ve stojce ti to nesmi prave podklouznout prece, zadek sem mel normalne na silnici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 19:12 | Nahoru | #104

Bubrak-ZX10R píše: no ve stojce ti to nesmi prave podklouznout prece, zadek sem mel normalne na silnici.



Takze tys brzdil tak razantne (protoze te pepa naockoval), ze se ti soucasne zablokoval predek a zaroven nezvedl zadek?

Ja ti nevim, muj selsky rozum a ta trocha okruhovych zkusenosti co mam to nejak nepobiraji ;)

(reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 19:18 | Nahoru | #105

assassin píše: i....treba se tu opet dozvime, ze tlumic je jen pist s dirou ve valci, zadna veda a rozhodne neni potreba nic vyvijet (asi jako diskuse o akrapech z ali) a treba by se moh i nekdo vsadit ze tlumic vyrobi za par stovek...skoro bych rekl, ze to uz jsem i jednou slysel




jestli sis vzpomněl na to samé, co já, tak mu zní v uších

(reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 19:18 | Nahoru | #106

Veverčák píše: Takze tys brzdil tak razantne (protoze te pepa naockoval), ze se ti soucasne zablokoval predek a zaroven nezvedl zadek?

Ja ti nevim, muj selsky rozum a ta trocha okruhovych zkusenosti co mam to nejak nepobiraji ;)



jo, klouzal mi predek a zadek se nezvednul, stejne jako tehda na Gixeru. asi horsi gumy nez se snazil tehda Pepa namlouvat.

(reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 19:20 | Nahoru | #107

lopata75 píše: Ja budu potrebovat na starý XJ podelny dlouhý tlumic řízení, dříve se dalo koupit myslim NHK v DK automotosport, dnes jsem nasel jen nejaky tady na bazaru , jinak nic na nasem trhu... Nekdo nejakou zkušenost?



tlumič na starou xj? není lepší nechat si to na benzín, gumy, lepší žárovku, atp? xj není žádný trhač asfaltu a jestli se ti vlní, dofoukni gumy a udělej repasi tlumičů

(reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 19:22 | Nahoru | #108

seikos píše: no ono asi tak. Šikmovoký prodávaj lecjakej šmejd a ty co má Rutan jsou to lepší z toho levného.



a se zárukou, jako přidanou hodnotou

Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 19:27 | Nahoru | #109
To je tak zabavna debata .

Bubraku nebud pi.a a vsad se kdyz ses tak presvedcenej. My se tady po litru slozime na odmenu. Z druhe strany nemusis mit strach ze prohrajes cokoliv jineho nez to ze budes za trotla. To uz stejne ses .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 19:30 | Nahoru | #110

Veverčák píše: poradne rozkmitany riditka neudrzis ani kdyby ses posral ... maximalne muzes nechat motorku delat co umi tim, ze je pustis .



stačí se zapřít do obou řídítek stejně...ale po dvou podobných zkušenostech jsem si ho pořídil a oceňuju ho jako "nemusím koukat, jak je rozmlácená silnice, páč mi to řídítka nerozhází"

i když netuším, jak je to na sportech - užší řídítka a strmější úhel řízení - asi to trochu rychlejší, hež na h9 a sm-t

1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 19:48 | Nahoru | #111
kdyz me se to treba na desitce nikdy nestalo (krom toho snehu, ale na tom uz sem taky lehnul takze to opakovat jen pro srandu nebudu tam to byla velka souhra a stesti), na predek si davam mekky sportovni gumy a i kdyz brzdim naplno na okruhu, tak se to nikdy neutrhlo.

takze ani nema smysl vozit kameru namirenou na predni kolo a zem a ani vam slibovat ze to predvedu nekde, kdyz to nejde. stalo se to 3x na asfaltu na jinejch motorkach / gumach.

takze mi to klidne neverte, ale proste me to nemuzete nijak vymluvit kdyz sem to zazil tim ze na me narukujete s nejakou teorii a nebo i prikladem kdy se to nekomu nepovedlo (to totiz nevylucuju).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 20:10 | Nahoru | #112
Bubrak-ZX10R> Já tu přední gumu nepotřeboval vůbec zkoumat, bylo jasno hned jak jsem se vrátil na trať, ten chybějící materiál na gumě o sobě dával poměrně jasně vědět. Guma zničená po několika málo metrech smýkání. Sorry jako.

(reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 20:16 | Nahoru | #113

joone píše: Bubrak-ZX10R> Já tu přední gumu nepotřeboval vůbec zkoumat, bylo jasno hned jak jsem se vrátil na trať, ten chybějící materiál na gumě o sobě dával poměrně jasně vědět. Guma zničená po několika málo metrech smýkání. Sorry jako.



psal jsi "Po zablokování kola jsem brzdu pustil a pokus opakoval se stejným výsledkem. Skončilo to dlouhým výletem do kačera a zničenou přední gumou. Ty dvě malé probrzděné plošky z krátkého zablokování kola v rychlostech kolem 200 km/h gumu poslaly do gumového nebe."

tj si zablokoval kolo a pak si brzdu pustil jo, to ti trvalo ve 200kmh jak dlouho to pusteni? nekolik malo metru by mohlo byt treba 10 metru, tj to bys to musel pustit po 0.1 sec (zkousel si to 2x) potom co si zjistil ze je zablokovana, a to ti neverim ty soryjakoe

Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 20:17 | Nahoru | #114
krom toho nepredpokladam ze bys mel nazutou cestovne sportovni gumu jako sem mel ja na ty predvadecce R6

1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 20:21 | Nahoru | #115
delal sem zadni gumou cary pred semaforem s 'mokrym slickem' a to bylo min 10m pokazdy a zadna ploska tam nebyla a to je to snad nejmekci guma co se da ne? tj pokud si brzdu pustil po 1s, tak si ujel minimalne 50m (ve 200kmh) a s mekou gumou tam mozna ploska uz mohla byt, na ty R6 ale nebyly rozhodne mekky sportovni gumy, tj mohla to ta predni guma ustat lip.

1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 20:22 | Nahoru | #116
bubrak: ja osobne si myslim, ze pri tom piskani se to kolo otaci, zablokovat ho neni az tak snadny jak to vypada. ono pri nekolikaprocentnim prokluzu to ma nejvetsi trakci, takze to zacne kvicet a pritom to zacne vic brzdit, pak uz nema na to pritahnout jeste vic pilot a dost mozna ani brzdy...

jinak ja videl jet predni kolo smykem pres 10m taky - kamarad co se me snazil dojet a predjet a to auto za kterym jsem zpomalil odbocilo doleva (od praveho kraje) - jemu pri brzdeni to kolo podjelo do strany, ze motorka mel par stupnu naklon, to tu brzdu ale pustil, kolo se chytilo a jak se motorka srovnala tak ho to vykoplo nohama nad sedacku, riditek se ale udrzel, spadl na to zpet a pokracoval dal (v mezere mezi mnou a zadkem toho auta) - byl jsem jak v jirikove videni, ale i tak bych rekl, ze to predni kolo uplne nestalo...

1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 20:31 | Nahoru | #117
Omlouvám se za formulaci "několik málo metrů", ovšem tvoje "vysvětlení" o vlivu rozdílnosti směsi na vydření gumy je nápadně podobné tvému nechápání rozdílu mezi zatížením předního a zadního kola při brždění. Promiň, ale s tebou v diskuzi už nebudu pokračovat, nevidím v tom smysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 21:10 | Nahoru | #118

mariano píše: stačí se zapřít do obou řídítek stejně...ale po dvou podobných zkušenostech jsem si ho pořídil a oceňuju ho jako "nemusím koukat, jak je rozmlácená silnice, páč mi to řídítka nerozhází"

i když netuším, jak je to na sportech - užší řídítka a strmější úhel řízení - asi to trochu rychlejší, hež na h9 a sm-t



neni to prijemny pocit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 21:11 | Nahoru | #119

Bubrak-ZX10R píše: delal sem zadni gumou cary pred semaforem s 'mokrym slickem' a to bylo min 10m pokazdy a zadna ploska tam nebyla a to je to snad nejmekci guma co se da ne? tj pokud si brzdu pustil po 1s, tak si ujel minimalne 50m (ve 200kmh) a s mekou gumou tam mozna ploska uz mohla byt, na ty R6 ale nebyly rozhodne mekky sportovni gumy, tj mohla to ta predni guma ustat lip.



jako ze po dobu brdeni je tva rychlost konstantni?

(reakce na) Rutan tlumič řízení

12.3.2017 v 21:22 | Nahoru | #120

assassin píše: bubrak: ja osobne si myslim, ze pri tom piskani se to kolo otaci, zablokovat ho neni az tak snadny jak to vypada. ono pri nekolikaprocentnim prokluzu to ma nejvetsi trakci, takze to zacne kvicet a pritom to zacne vic brzdit, pak uz nema na to pritahnout jeste vic pilot a dost mozna ani brzdy...

jinak ja videl jet predni kolo smykem pres 10m taky - kamarad co se me snazil dojet a predjet a to auto za kterym jsem zpomalil odbocilo doleva (od praveho kraje) - jemu pri brzdeni to kolo podjelo do strany, ze motorka mel par stupnu naklon, to tu brzdu ale pustil, kolo se chytilo a jak se motorka srovnala tak ho to vykoplo nohama nad sedacku, riditek se ale udrzel, spadl na to zpet a pokracoval dal (v mezere mezi mnou a zadkem toho auta) - byl jsem jak v jirikove videni, ale i tak bych rekl, ze to predni kolo uplne nestalo...



me to prave vzdy prislo i ze to min brzdilo zaroven, takze fakt spis si myslim porad, ze to kolo se zastavilo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz papírově stažené motorky ze z... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 420rigo 22 20.4.2024 v 13:17 MaraForza
Záměna předního kola Kawasaki Z800 Spitir_1 4 20.2.2024 v 11:14 papiboy
KTM duke 790 2018 nebo Kawasaki z80... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 420rigo 2 9.1.2024 v 06:29 milonovo
Tlmicovy olej Motul Expert a Motul ... [1, 2] Kawasaki Z800 Voloda27 38 26.9.2022 v 09:43 Fugo
Kolem ČR - září Kawasaki Z800 mára929r 1 27.8.2022 v 21:19 Ariete


TOPlist