1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení
Bubrak-ZX10R píše: nojo, beru to, asi je na case vyzkouset TL bez tlumice
tak s tim by nemel byt problem, ale fakt to smrdi rozbitou minimalne motorkou
1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení
Bubrak-ZX10R píše: ale prosimte, tady jede zavod a mohl na to zatlacit vcas nez to na doraz-doraz doslo, jen v tom extremnim kalupu na to neni takovej prostor zvlast na TT a psal sem ze na drom to chapu a o TT (ci Horice mezi barakama) nemluve.... prej trochu zatrepou, skoda ze to nemam na videu
No, škoda, že to na tom videu nemáš. Protože, když se ti fakt rozklepou, tak je to takovej kalup, že ani nevíš, čí jseš. Možná na rovině, když to čekáš, tak něco zmůžeš. Když jseš na výjezdu ze zatáčky v náklonu a najedeš na nějakou nerovnost, nepomůže ti žádnej svatej. A už vůbec ne, přidat gas, jak tady někdo radil.
I když, četl jsem tady jednu tvoji zkušenost, že jsi ujel 50m se zablokovaným předním kolem. Tak to jsi jedinej na světě, co to umí. To potom asi udržíš i ty řidítka.
Fidouš. píše: No, škoda, že to na tom videu nemáš. Protože, když se ti fakt rozklepou, tak je to takovej kalup, že ani nevíš, čí jseš. Možná na rovině, když to čekáš, tak něco zmůžeš. Když jseš na výjezdu ze zatáčky v náklonu a najedeš na nějakou nerovnost, nepomůže ti žádnej svatej. A už vůbec ne, přidat gas, jak tady někdo radil.
I když, četl jsem tady jednu tvoji zkušenost, že jsi ujel 50m se zablokovaným předním kolem. Tak to jsi jedinej na světě, co to umí. To potom asi udržíš i ty řidítka.
musis vcas proste tlacit jeste nez to prekroci tu kritickou mez kdy s tim nic neudelas. v Sosnovy na vyjezdu v naklonu se ZX10R se mi prizvedl predek a rozklepaly se mi riditka temer doraz-doraz (ono mezi nama k tomu dorazu ani neni zas nejak extra daleko), ale ustal sem to zatlacenim obou riditek. pridat gas zafunguje na rovine,v zatacce tezko rict, ale principielne jde o to zvednout predek uplne , pak kolo ztrati ten zdroj impulsu prece. v zatacce to ale nema uplne efekt kdyz prestanes zatacet, zejo. s prednim kolem zablokovanym sem toho ujel uz pomerne hodne, minimalne 50m to bylo v Brne se zkusebni R6 na Yamaha Days pri najezdu na dvojitou pravou (po prvnim esicku), mel sem samo stesti ze sem byl zcela kolmo k silnici. kdysi s GSXR750 sem 2x skoncil uprostred krizovatky na cervenou, kdy sem 20-30m taky jel ze zastavenym prednim kolem, opet zcela kolmo k silnici. me to prijde celkem normalni tak nerozumim tomu diveni.
Naposledy editováno 10.03.2017 17:15:29
2 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení
Ale troufnu si tvrdit, že fyzikální zákony platí i pro tebe a není možné ujet se zablokovaným předním kolem ani 10m, natož tebou uváděných 50. A myslím to tak vážně, že jsem dokonce ochoten se vsadit, že na suché asfaltové silnici neujedeš se zablokovaným předním kolem, aniž by se pootočilo, ani těch 10m.
Možná by nám k tomu řekl víc Martin Krátký, nebo jiný stuntrider, ať se zbytečně nedohadujem.
A nebo, natoč to na video a bude jasno hned. Ani těch 10 m, zatím si stojím.
1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení
Ted jeste zkusit jestli se nevejde nekam pod budiky nebo pod spodni brejle
Naposledy editováno 10.03.2017 20:00:24
2 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení
1) záruka
2) dostupné ihned
3) Velkoobchodní marže, daně..
4) Návratnost velké skladové zásoby
5) především - sady jsou odladěné a s montážním návodem
Faktem je, že z 25 modelů, co jsem doteď montoval, pasovaly bez úprav pouze tři. Deset z nich nepasovalo vůbec, montážní sada vyrobená evidentně bez nějaké zkoušky na moto a měla vážné vady, se kterými by si člověk bez strojního zázemí neporadil
Tři sady nešlo vyřešit žádnou úpravou montážní sady a jsou na vyhození.
Pět sad jsem musel kompletně předělat, aby měly nějakou použitelnost tuhost.
Ty zbylé čtyři sady byly víceméně OK, měnily se jenom šrouby, které měly špatné délky (nehledě na to, že u všech sad šrouby vyhazuju a nahrazuju svými. U jednoho modelu dokonce zakázkově zinkované pevnost 12.9, což nejde jen tak koupit)
Nehledě na to, že na musíme připravit repasní kit.
Chápu proč na to máte mnohdy negativní názor. Kdybyste ale věděli, kolik je nutné do toho vložit času a prostředků, abych se na to nestyděl dát vlastní logo, mluvili byste jinak:)
Závěr - podle mně je v pořádku, že si můžete svobodně vybrat mezi :
1) levněji EBAY = bez záruky, "dodělej si sám"
2) RUTAN = záruka, odladěno, montážní návod
Naposledy editováno 11.03.2017 15:59:51
zkusím pozjišťovat co nejvíce o tom bočním, něco dohledám, ale tip z osobní zkušenosti s tlumičem,prodejcem (i zahraničním ) uvítám. Nehledám nejlevnější
ani dejdražší, kolem 10k se mi zdá úměrné,Díky všem za reakce
1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení
Fidouš. píše: Já fakt rád čtu tvoje historky se starýma, na plátno sjetýma gumama, se kterými se vydáváš na daleké cestování i s partnerkou a obdivuji tvoji věrnost značce a modelu.
Ale troufnu si tvrdit, že fyzikální zákony platí i pro tebe a není možné ujet se zablokovaným předním kolem ani 10m, natož tebou uváděných 50. A myslím to tak vážně, že jsem dokonce ochoten se vsadit, že na suché asfaltové silnici neujedeš se zablokovaným předním kolem, aniž by se pootočilo, ani těch 10m.
Možná by nám k tomu řekl víc Martin Krátký, nebo jiný stuntrider, ať se zbytečně nedohadujem.
A nebo, natoč to na video a bude jasno hned. Ani těch 10 m, zatím si stojím.
hele min 15m se zastavenym prednim kolem sem ujel i na snehu (a sestrelil sem prede mnou VX800 ze lehlo a ja nelehnul), ja fakt nechapu o co se snazis. tocit nic nepotrebuju.
Naposledy editováno 12.03.2017 13:06:42
dewwil píše: No, já na TL1000S tlumič nemám a už jsem lovil řidítka cca 5x-6x a z toho dvakrát už jsem se viděl rozmázlej, sice tam mám vidle s kolem z R1 03, který fungujou cca o 50% líp než ty origo, ale tlumič tam co nevidět dám taky... Jo, Bubro na mě nekoukej, já ti TL ke crashtestu nepůjčím
podle nekterych ti nepomuze zadnej svatej, tak ti neverim, zes ty riditka 5-6x ulovil
TL projedu jak se priste stavim, neboj
Fidouš. píše: Já fakt rád čtu tvoje historky se starýma, na plátno sjetýma gumama, se kterými se vydáváš na daleké cestování i s partnerkou a obdivuji tvoji věrnost značce a modelu.
Ale troufnu si tvrdit, že fyzikální zákony platí i pro tebe a není možné ujet se zablokovaným předním kolem ani 10m, natož tebou uváděných 50. A myslím to tak vážně, že jsem dokonce ochoten se vsadit, že na suché asfaltové silnici neujedeš se zablokovaným předním kolem, aniž by se pootočilo, ani těch 10m.
Možná by nám k tomu řekl víc Martin Krátký, nebo jiný stuntrider, ať se zbytečně nedohadujem.
A nebo, natoč to na video a bude jasno hned. Ani těch 10 m, zatím si stojím.
a jeste - kolik muze mit R6ka ke konci rovinky za prvnim esickem v Brne? ke 200 ? to je 55.5m /s, a piskalo to kolo ve smyku minimalne 3-4s, brzdil sem samozrejme driv nez u zebry (mel sem v motorce kauci 30tis Kc)
RUTAN píše: Chápu proč na to máte mnohdy negativní názor. Kdybyste ale věděli, kolik je nutné do toho vložit času a prostředků, abych se na to nestyděl dát vlastní logo, mluvili byste jinak:)
tak ja to teda nechapu.. ale problem bude v tom, ze spousta lidi nedokaze rozlisovat mezi vykuky prekupniky (z nichz ti nejdrzejsi vec jen s patricnou marzi objednaji na zkaznikovu dresu) a mezi vyrobcem co dovezenou vec vyuzije jako polotovar ovsem prida k ni vlastni praci + vlastni zkusenosti + zaruku, atd..
sice patrim k tem "samoupravcum"(bavi me to), a nemam k tvym vyrobku ani osobni referenci, ovsem kdyz to sam vyrobce napise takhle uprime:
RUTAN píše: Závěr - podle mně je v pořádku, že si můžete svobodně vybrat mezi :
1) levněji EBAY = bez záruky, "dodělej si sám"
2) RUTAN = záruka, odladěno, montážní návod
(misto toho aby presvedcoval ze jedine jeho produkty jsou top, opravdu funguji atd., bla, bla.. )
tak klobouk dolu a palec nahoru
1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení
Jinak u TL to neni ze to nejde vybrat - ja sebou taky neplacl. Spis jen ze uz to pokazdy vic smrdi pruserem nez ze by to byla zábava - lepsi stelovatelnej tlumic a naladit si hladinu "nervozity" tak aby ti to vyhovovalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení
assassin píše: Bubrak: ono píska i kolo co se jen točí pomaleji nez by melo a je to co se ovládání moto tyka o dost lepsi nez kdyz je uplne blokly (netoci se) - o tomhle nejspis bude ten spor.
Jinak u TL to neni ze to nejde vybrat - ja sebou taky neplacl. Spis jen ze uz to pokazdy vic smrdi pruserem nez ze by to byla zábava - lepsi stelovatelnej tlumic a naladit si hladinu "nervozity" tak aby ti to vyhovovalo.
zahamtnul sem naplno (a to ze fakt co to slo) predek (po predchozi instruktazi od Pepy Srsne, ze standardni gumy zvladnou vic nez dokaze normalni jezdec privest na hranu), tam nebyl duvod aby se jen tocilo pomaleji nez by melo prece. pri plnejch brzdach je podle me mnohem pravdepodobnejsi (na 99%) ze se kolo zcela zastavi a klouze nez aby tam byl treba jen nejakej (castecnej) prokluz.
to sem rad, ze to jde vybrat, o tom tu celou dobu pisu
Naposledy editováno 12.03.2017 14:03:01
1 reakcí na tento příspěvek Rutan tlumič řízení
Bubrak-ZX10R píše: zahamtnul sem naplno (a to ze fakt co to slo) predek (po predchozi instruktazi od Pepy Srsne, ze standardni gumy zvladnou vic nez dokaze normalni jezdec privest na hranu), tam nebyl duvod aby se jen tocilo pomaleji nez by melo prece. pri plnejch brzdach je podle me mnohem pravdepodobnejsi (na 99%) ze se kolo zcela zastavi a klouze nez aby tam byl treba jen nejakej (castecnej) prokluz.
to sem rad, ze to jde vybrat, o tom tu celou dobu pisu
ja to vzdy vybral snizenim rychlosti (motor+ zadni brzda) a soucasnym bojem se zivlem - mel jsem ale stesti, ze v tom miste nebyla prekazka, auto v protismeru, zatacka, strom .. (jednou pagejt, jednou svodidlo) a nebyl z toho pad/poskozeni... cim je clovek starsi, tim min se mu chce na to stesti spolehat :)
Naposledy editováno 12.03.2017 15:07:22
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení
Bubrak-ZX10R píše: hele min 15m se zastavenym prednim kolem sem ujel i na snehu (a sestrelil sem prede mnou VX800 ze lehlo a ja nelehnul), ja fakt nechapu o co se snazis. tocit nic nepotrebuju.
Hele, neber to osobně, jen polemizuju /diskutuju, ale -
1 - nebavím se o rozkmitání řídítek, které ty popisuješ na okruhu v Sosnové, kde se s 10tkou pohybuješ rychlostí chůze / z nadsázkou řečeno/. Ano, v menší rychlosti tvoje metoda může pomoci.
Bavím se o rychlostech 100+, kde se zvyšující se rychlostí význam tlumiče prudce roste. V té situaci tvoje pevné zapření do řízení způsobí pouze to, že k rozkmitané váze stroje se přidá tvoje váha těla, vykloubí ti to zápěstí a jdeš na hubu, než řekneš švec.
V těchto rychlostech pomůže jediné - to,co píše Assasin. Ruce volně na řidítkách, ubrat a hlavně se modlit. Protože, čím rychleji jedeš, tím míň výkonu máš nato, přidáním odlehčit přední kolo.
2 - tvoje uvažování ohledně jízdy se zablokovaným kolem je fakt úsměvné.
Nikdo na světě neujede se zablokovaným kolem na suchém asfaltu ani pár metrů. To prostě není možné proto, že veškerá hmota stroje a těla, která se navalí na ten kousek přední gumy pokračuje vpřed rychleji, než kdokoli stačí vybalancovat rovnováhou a nutně a zákonitě dochází k podklouznutí kola do strany a pádu. Ani nejlepší z nejlepších neustojí zablokování předního kola. Nenajdeš video, kde by to bylo. Žádný stuntrider to nemá v repertoáru, protože to z fyzikálního hlediska prostě není možné.
Já fakt myslel,že ses tenkrát upsal, a myslel jsi 50 cm. Že budeš tvrdošíjně trvat na 50 m, to mě fakt baví a opakuji - jsem ochoten se s tebou vsadit o cokoliv, co navrhneš, když mi to ukážeš.
Jak píše níže joone , to jsem chtěl taky podotknout- po 50ti metrech se zablokovaným kolem by si jel po ráfku, ta guma by tam dávno nebyla.
Naposledy editováno 12.03.2017 16:29:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rutan tlumič řízení
dewwil píše: Na rozkmitání řidítek je výborná zatáčka na Jeremiášový od Makra nahoru u metra Stodůlky v levém pruhu, tvrdě akcelerovat (ocení publikum na zastávce autobusu linky 142) a v tu chvíli v pravém náklonu ti tam nerovnost vybudí kmity řidítek, pokud si na zastávce někdo odplivne tak to bylo ono Mě se to tam povedlo dvakrát, ne že bych chtěl teda...
Hele, zcela upřímně. Asi každej z nás tu situaci za řidítky prožíváme víc, než v reálu je. Já bych se i vsadil, že lidi na chodníků si ani ničeho nevšimnou a přitom si pilot myslí, jak mu tam šlo málem o krk.
Když to vezmu na sebe, jen tak pro příklad a jel třeba na lyžích sjezd s teréní vlnou, na které jsem si myslel, že letím, jak borci na Kutzbielu.
Tak, když jsem se pak viděl na videu, tak jsem se sotva odlepil od země, při dopadu mával rukama, jak semafor a celé to působilo spíš komicky, jak dramaticky. A přitom mi mozek hlásil, že šlo skoro o život.
Tak asi tak to je.
Fidouš. píše: Hele, neber to osobně, jen polemizuju /diskutuju, ale -
1 - nebavím se o rozkmitání řídítek, které ty popisuješ na okruhu v Sosnové, kde se s 10tkou pohybuješ rychlostí chůze / z nadsázkou řečeno/. Ano, v menší rychlosti tvoje metoda může pomoci.
Bavím se o rychlostech 100+, kde se zvyšující se rychlostí význam tlumiče prudce roste. V té situaci tvoje pevné zapření do řízení způsobí pouze to, že k rozkmitané váze stroje se přidá tvoje váha těla, vykloubí ti to zápěstí a jdeš na hubu, než řekneš švec.
V těchto rychlostech pomůže jediné - to,co píše Assasin. Ruce volně na řidítkách, ubrat a hlavně se modlit. Protože, čím rychleji jedeš, tím míň výkonu máš nato, přidáním odlehčit přední kolo.
2 - tvoje uvažování ohledně jízdy se zablokovaným kolem je fakt úsměvné.
Nikdo na světě neujede se zablokovaným kolem na suchém asfaltu ani pár metrů. To prostě není možné proto, že veškerá hmota stroje a těla, která se navalí na ten kousek přední gumy pokračuje vpřed rychleji, než kdokoli stačí vybalancovat rovnováhou a nutně a zákonitě dochází k podklouznutí kola do strany a pádu. Ani nejlepší z nejlepších neustojí zablokování předního kola. Nenajdeš video, kde by to bylo. Žádný stuntrider to nemá v repertoáru, protože to z fyzikálního hlediska prostě není možné.
Já fakt myslel,že ses tenkrát upsal, a myslel jsi 50 cm. Že budeš tvrdošíjně trvat na 50 m, to mě fakt baví a opakuji - jsem ochoten se s tebou vsadit o cokoliv, co navrhneš, když mi to ukážeš.
Jak píše níže joone , to jsem chtěl taky podotknout- po 50ti metrech se zablokovaným kolem by si jel po ráfku, ta guma by tam dávno nebyla.
tuhle debatu jsem uz v minulosti taky bezuspesne vedl
nehlede na to, ze v podstate pise, ze to bylo 150-200m ... taky bych to chtel videt
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz papírově stažené motorky ze z... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 | 420rigo | 21 | 24.2.2024 v 13:39 NUTELIER |
Záměna předního kola Kawasaki Z800 | Spitir_1 | 4 | 20.2.2024 v 11:14 papiboy |
KTM duke 790 2018 nebo Kawasaki z80... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 | 420rigo | 2 | 9.1.2024 v 06:29 milonovo |
Tlmicovy olej Motul Expert a Motul ... [1, 2] Kawasaki Z800 | Voloda27 | 38 | 26.9.2022 v 09:43 Fugo |
Kolem ČR - září Kawasaki Z800 | mára929r | 1 | 27.8.2022 v 21:19 Ariete |