globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna těsnění pod hlavou
5.3.2017 v 22:48
Ahoj, mohl by mě prosím někdo poradit na co si dát pozor při výměně těsnění pod hlavou? Začala mě do spalovacího prostoru zhusta téct voda.

Výměna těsnění pod hlavou

6.3.2017 v 13:11 | Nahoru | #1
Ta já bych si dal pozor na to aby mi po výměně těsnění netekla zhusta do spalovacího prostoru voda . Ale teď trochu vážně, neznám ten motor, ale v každém případě bych si dal pozor ať něco nestrhneš. šetrně ale kvalitně očistit dosedací plochy. Nevím jak u tak malého motoru. U větších občas bývá problém s rovinností dosedacích ploch hlava / blok. Může dojít k nějaké deformaci (zkroucení) a už to na sebe nesedne tak jak má. Pak je třeba přebrousit. To už by samozřejmě měl dělat někdo kdo na to má vybavení a zkušenosti. Když to podceníš, těsnění může po nějaké době vyběhnout a nebo i vlivem napětí ze "zkroucení" po montáži může prdnout hlava, třeba ne hned ale časem. To všechno jsou ale obecné rady a netuším do jaké míry jsou kritické pro jednoválcový 125ccm motor. tam počítám, že to tak horký nebude. No a pak samozřejmě dotahovat hlavu postupně, do kříže a na moment.

Výměna těsnění pod hlavou

6.3.2017 v 15:01 | Nahoru | #2
Motor by měl mít rozvod OHC,takže vačka nahoře. Tudíž si musíš dát pozor na nastavení rozvodů. Pokud jsi to nikdy nedělal,je lepší si k tomu vzít někoho,kdo s tím má zkušenosti.

Výměna těsnění pod hlavou

6.3.2017 v 20:57 | Nahoru | #3
ok díky :) to zkroucení hlavy se dá překontrolovat třeba na skle nebo se jedná o tak malé zkroucení které není vidět okem?
Řeším to pro kamaráda který to chce hodit ze skály takže bud se to povede nebo ne. Nastavení rozvodu sem ještě neřešil ale tak asi není lepší začátek než jednoválec ne? Princip chápu jen si o tom budu muset něco načíst.

Výměna těsnění pod hlavou

7.3.2017 v 09:24 | Nahoru | #4
Ono to kroucení u toho jednoválce asi fakt tak horký nebude. Pokud by to bylo nutné, tak hlava se zabrušuje na rovinné brusce a rozhodně by to měl dělat někdo kdo to nedělá poprvé v životě. ale jak říkám u jednoválcového 125ccm motoru to asi tak žhavý nebude. Nicméně níže dávám text vytažený z netu, který by měl napovědět více. Ale je to zase obecná záležitost a týká se spíše víceválcových řadových motorů, kde ta delší hlava se prostě zkroutí relativně snadněji na té délce. Mě třeba na Fordu 4 válci 1.4 duratec museli zabrušovat nejen hlavu, která šla ne repasi kvůli podpálenému ventilu, ale pokud vím, tak dělali i blok a to snad dokonce zaškrabaváním. Ten blok dělali přímo na autě... Křivý to teda bylo oboje, hlava i blok. Ale to byl 4 válec no.

Kontrola a vyrovnáni dosedací plochy hlavy válců:

Byl-li důvodem demontáže únik chladicí kapaliny a je-li podezření na deformaci dosedací plochy, je třeba zkontrolovat její rovinnost. Dosedací plocha hlavy válců se položí na dokonale rovnou měřicí ocelovou desku (tzv. tušírovací deska), která je potřena testovací barvou. Po pohybu vpravo a vlevo by měla být celá těsnicí plocha hlavy válců rovnoměrně pokryt vrstvou barvy. V opačném případě je dosedací plocha zborcená a musí být vyrovnána na brusce přebroušením na plocho. Při tom je třeba dosáhnout co nejmenšího obroušení materiálu, aby se příliš nezmenšil objem spalovacího prostoru.

Po ukončení práce se celá hlava válců důkladné očisti od zbytků broušení a barvy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
díly kymco Kymco Grand Dink 125 tajfunxxx 5 21.6.2016 v 21:09 tajfunxxx
Jaké Pneu Kymco Grand Dink 125 esik-14 4 20.1.2014 v 12:30 Lubos92
Olej??? Kymco Grand Dink 125 Lasserus 22 30.3.2013 v 15:26 rrss
nejlepší maxiskútr na nákupy Kymco Grand Dink 125 Lasserus 15 19.10.2012 v 13:34 Malibu86
Přestal fungovat rychloměr Kymco Grand Dink 125 Lasserus 6 7.5.2012 v 23:10 Lasserus


TOPlist