globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nestartuje po seřízení ventilů
3.3.2017 v 07:06
Ahoj, potřebuju poradit. Motorka mi na podzim špatně startovala a tak jsem koupil novou baterku a seřídil ventilové vůle - 3 ventily byly mimo toleranci. Takže teď seřízeno. Dal jsem ještě novou svíčku.
Čekal jsem, že motorka po pár otočení chytne, ale nechytla. Motorka má tendenci při startování chytnout, ale nic . Zkoušel jsem i startovací sprej, ale bez výsledku. Jinak jiskru háže a svíčka je mokrá, takže benzín má.
Myslím, že muže být chyba v tom, že jsem možná nastavil rozvod v druhém otočení motoru na značce T. Čili nastavoval jsem na značce T, ale je možné že jsem motor protočil ještě jednou na značku T a pak nastavil rozvod.
Je možné, že to nejede kvůli tomu? Nestane se tomu nic když to zkusím přetočit a nastavit rozvody znovu??

Díky za rady

Teď jsem nad tím ještě uvažoval a asi to bude tím, že mám nastavený ten rozvod o otáčku vedle, takže když vyfukne spaliny a měl by nasávat benzín, tak zrovna v tu dobu hodí jiskru a potom ji teda nehodí v dobu kdy by měla.
Říkám to správně???

Naposledy editováno 03.03.2017 07:40:13
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 07:28 | Nahoru | #1
Je ta baterka plně nabytá? Zkus to třeba roztlačit a chytne.Mě po zimě taky nechtěla nastartovat tak jsem jí roztlačil a chytla,pak se dobyla baterka a bylo to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 07:32 | Nahoru | #2
Garba> Jo ta baterka je týden stará a nabíjel jsem jí den. Oproti staré baterce točí motorem neskutečně. V tom bych problém neviděl.

Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 08:51 | Nahoru | #3
ventily se nastavují na značce T a píst v horní uvrati, když jsou ventily zavřený

(reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 09:11 | Nahoru | #4

Fic6 píše: Garba> Jo ta baterka je týden stará a nabíjel jsem jí den. Oproti staré baterce točí motorem neskutečně. V tom bych problém neviděl.



Pokud točí neskutečně, tak by to taky mohlo bejt tím že motor nemá kompresi Radši to projdi ještě jednou

2 reakcí na tento příspěvek Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 09:17 | Nahoru | #5
V manualu k motorce mas urcite rozkreslene casovani motoru vcetne polohy palcu na vacce, kdyz postavis motor na znacky presne pro to aby jsi ho nepostavil o 360 stupnu jinak.
Radsi to svet nekomu kdo to umi a podekuj tomu nahore ze jsi neseznamil Mr. Valve a Mr. Piston.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 09:29 | Nahoru | #6
V_i_c_i> Já vím jsem Vagina no nikomu to dávat nebudu, protože to chci taky umět a vím, že se to taky časem naučím a navíc mě to baví! Jinak uvidím odpoledne jestli jsem neseznámil Mr. Valve a Mr. Piston až ho přestavím o těch 360° a zkusím nastartovat.
Pak dám info. Zatím díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 09:38 | Nahoru | #7

Fic6 píše: V_i_c_i> Já vím jsem Vagina no nikomu to dávat nebudu, protože to chci taky umět a vím, že se to taky časem naučím a navíc mě to baví! Jinak uvidím odpoledne jestli jsem neseznámil Mr. Valve a Mr. Piston až ho přestavím o těch 360° a zkusím nastartovat.
Pak dám info. Zatím díky



Ono se taky covece muze stat, ze te to uceni vyjde celkem draho az se ti zakvakne motor... Ja kdyz delam ventil, tak na zadny znacky necumim... Proste kouknu kde je vacka a podle toho merim... Nikdy se mi nestalo, ze by byl nejakej problem... A rozvody to je kapitola sama o sobe... Pokud nevis jak se casuji, vem manual a nastav to podle nich... Pro priste pokud budes sundavat vacky, stahni si k nim rozvodak zdrhovaci paskou...samozrejme kdyz nastavim rozvody tak prvne nekolikrat otocim motorem naprazdno pres kliku racnou a pote zmerim tlaky valcu abych vedel, ze jsou nastaveny spravne... Az pote nandam svicku a startuji..

(reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 09:54 | Nahoru | #8
StiefTomas> Pár věcí se mi už prodražilo Dělal jsem to poprvé, takže bez značek bych byl v pr.... Teď už vím jak to asi má vypadat, tak by to možná šlo i bez značek. Dík za tip s těma zdrhovačkama a tlakama . Asi si někdy koupím ty budíky na tlaky ať jsem příště v obraze .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 10:29 | Nahoru | #9

StiefTomas píše: Ono se taky covece muze stat, ze te to uceni vyjde celkem draho az se ti zakvakne motor... Ja kdyz delam ventil, tak na zadny znacky necumim... Proste kouknu kde je vacka a podle toho merim... Nikdy se mi nestalo, ze by byl nejakej problem... A rozvody to je kapitola sama o sobe... Pokud nevis jak se casuji, vem manual a nastav to podle nich... Pro priste pokud budes sundavat vacky, stahni si k nim rozvodak zdrhovaci paskou...samozrejme kdyz nastavim rozvody tak prvne nekolikrat otocim motorem naprazdno pres kliku racnou a pote zmerim tlaky valcu abych vedel, ze jsou nastaveny spravne... Az pote nandam svicku a startuji..



Nevim jak u jeho motorky, ale ja abych seridil ventily tak musim vacky vyndat uplne a tim si samo rozvody a casovani rozhodis. Proto mas dneska vsude znacky, koliky apod. a v manualu schema jak pro blbce. Ale myslim ze poprve je to stejne lepsi delat pod dohledem nekoho kdo vi. A motorem samo tocit ruco. Uz jen treba proto aby se dosponoval napinak rozvodu a ze jsi neco neprehledl a nepotka se to...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 10:44 | Nahoru | #10

V_i_c_i píše: V manualu k motorce mas urcite rozkreslene casovani motoru vcetne polohy palcu na vacce, kdyz postavis motor na znacky presne pro to aby jsi ho nepostavil o 360 stupnu jinak.
Radsi to svet nekomu kdo to umi a podekuj tomu nahore ze jsi neseznamil Mr. Valve a Mr. Piston.



Když ho postavíš o 360 stupňů jinak, tak ho postavíš do uplně stejný pozice, né?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 11:17 | Nahoru | #11

FiZzeR píše: Když ho postavíš o 360 stupňů jinak, tak ho postavíš do uplně stejný pozice, né?



Treba moji motorku ne. Seridis pulku ventilu, otocis o 360 a serizujes druhou pulku. Zalezi na konstrukci motoru.
Treba nektere dvouvalce jsou jako jednohup ale pali kazdou druhou otacku a pak taky musis otocit o 360 stupnu a seridit ten druhy.

Naposledy editováno 03.03.2017 11:24:55

(reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 12:14 | Nahoru | #12
FiZzeR> Asi nemyslel že otočil vačku o 360 ale kliku ne?

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 12:40 | Nahoru | #13
Tak samo tím myslím otočení klikou/spodkem motoru o 360 stupňů.

(reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 12:57 | Nahoru | #14

V_i_c_i píše: Treba moji motorku ne. Seridis pulku ventilu, otocis o 360 a serizujes druhou pulku. Zalezi na konstrukci motoru.
Treba nektere dvouvalce jsou jako jednohup ale pali kazdou druhou otacku a pak taky musis otocit o 360 stupnu a seridit ten druhy.



No já to myslel tak, že když máš všecko na značkách, tak přece není možný aby ten motor byl "o otáčku jinak"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 12:58 | Nahoru | #15

V_i_c_i píše: Tak samo tím myslím otočení klikou/spodkem motoru o 360 stupňů.



Čili se klika dostane na to stejný místo jako byla před tím otočením, tudíž viz výš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 13:23 | Nahoru | #16

FiZzeR píše: Čili se klika dostane na to stejný místo jako byla před tím otočením, tudíž viz výš



Klika se sice dostane do stejného místa (otočíš o 360 stupňů), ale natočení vaček je jen o 180 stupňů proti těm 360 stupňům na klice.
Ale chápu že tohle je na tebe už moc složité.

E: A značky tam máš taky. Jen třeba jiné.

E2 pro příklad:











Naposledy editováno 03.03.2017 13:25:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 13:29 | Nahoru | #17
V_i_c_i> Ale to řešíš situaci kontroly ventilů, to je logický. Předtím jsi hovořil o "postavení na značky", tzn. montáž rozvodu, vačky venku, bez mechanického spojení s klikou. Tam je dle mého mdlého rozumu skutečně jedno, kolikrát tou klikou otočíš - horní úvrať je jen jedna Vačkám je zpravidla taky jedno, jestli čuměj na jednu stranu nebo na druhou, protože mají vlastní čidlo podle kterýho to pálí, případně čidlo nemaj a pálí to podle kliky každou otáčku

Naposledy editováno 03.03.2017 13:30:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 13:41 | Nahoru | #18

FiZzeR píše: V_i_c_i> Ale to řešíš situaci kontroly ventilů, to je logický. Předtím jsi hovořil o "postavení na značky", tzn. montáž rozvodu, vačky venku, bez mechanického spojení s klikou. Tam je dle mého mdlého rozumu skutečně jedno, kolikrát tou klikou otočíš - horní úvrať je jen jedna Vačkám je zpravidla taky jedno, jestli čuměj na jednu stranu nebo na druhou, protože mají vlastní čidlo podle kterýho to pálí, případně čidlo nemaj a pálí to podle kliky každou otáčku



Třeba u mého motoru z kterého jsem ti sem dával stránky i ty vačky jdou dát jinak, když má každá asi tři nebo čtyři značky na kolech. A dokonce i to kolo jde dát o 180 stupňů blbě proti palcům. Buď mi nerozumíš nebo jen nechceš rozumět, mě je to jedno. Když to postavíš blbě tak to buď nejede nebo se to potká protože čidlo na polohu vačky tam sice je ale počítá s tím že to máš postavené vše proti sobě správně. Nemám už na tuhle debatu sílu a zakladateli to vůbec nepomůže.

E: A psal jsem toto:
V_i_c_i píše: V manualu k motorce mas urcite rozkreslene casovani motoru vcetne polohy palcu na vacce, kdyz postavis motor na znacky presne pro to aby jsi ho nepostavil o 360 stupnu jinak.
Radsi to svet nekomu kdo to umi a podekuj tomu nahore ze jsi neseznamil Mr. Valve a Mr. Piston.

Pokud se hrabal ve ventilech a seřizoval je (psal že nějaké byly mimo), tak musel mít vačky venku. Jinak by nevyndal hrnky a nedostal se k podložkám.

Naposledy editováno 03.03.2017 13:45:39

(reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 14:10 | Nahoru | #19

V_i_c_i píše: Nevim jak u jeho motorky, ale ja abych seridil ventily tak musim vacky vyndat uplne a tim si samo rozvody a casovani rozhodis. Proto mas dneska vsude znacky, koliky apod. a v manualu schema jak pro blbce. Ale myslim ze poprve je to stejne lepsi delat pod dohledem nekoho kdo vi. A motorem samo tocit ruco. Uz jen treba proto aby se dosponoval napinak rozvodu a ze jsi neco neprehledl a nepotka se to...



Jj jasny, pokud jdou vacky cely dolu je to jasny... Ale kdyz tam das zdrhovacky, nastavis jednu vacku a vis, ze druha bude urcite spravne... Nemusis hledat znacku na obou vackach... Navic ti rozvodak nespadne dolu ke klice a nemusis ho nekde lovit. Takze ja vzdycky kouknu jen dolu na kliku, nastavim vyfukovou vacku a saci je o spravnej pocet clanku retezu nastavena taky... Nandam napinak a zkusim zatocit....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 14:23 | Nahoru | #20
V_i_c_i> Tak to máš nějakou divnou motorku. Že je značek víc je běžný, hlavně u japonců kde je kolo pro sací vačku stejnej díl jako pro výfukovou, ale ty značky jsou natolik zjevný že by člověk musel bejt neskutečnej lempl aby to postavil jinak a to i bez návodu. Tak jako tak trvám na tom, že když něco otočíš o 360 stupňů, tak je to jedno protože je to ve stejný poloze jako to bylo předtim.

Ale abych to zkrátil, ano máš pravdu drahá ženo, už můžu jít do hospody?

Naposledy editováno 03.03.2017 14:24:31

(reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 14:31 | Nahoru | #21

FiZzeR píše: V_i_c_i> Tak to máš nějakou divnou motorku. Že je značek víc je běžný, hlavně u japonců kde je kolo pro sací vačku stejnej díl jako pro výfukovou, ale ty značky jsou natolik zjevný že by člověk musel bejt neskutečnej lempl aby to postavil jinak a to i bez návodu. Tak jako tak trvám na tom, že když něco otočíš o 360 stupňů, tak je to jedno protože je to ve stejný poloze jako to bylo předtim.

Ale abych to zkrátil, ano máš pravdu drahá ženo, už můžu jít do hospody?



To na čem trváš bude fungovat jen pokud nenasadíš rozvodový řetěz. A ne nemůžeš, nedržel jsi suchý únor tak budeš mít suchý březen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 14:35 | Nahoru | #22
FiZzeR> Už jsem z toho špatný tolik komentů a teď kdo má pravdu vačky mám nastavené dobře akorát je pravděpodobně klika otočená o 360° něž jak byla původně a teď nestartuje. Takže kliku otočím do původní polohy a přestavím vačky dle značek.
Pak napíšu co a jak ať jste v obraze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 15:01 | Nahoru | #23

Fic6 píše: FiZzeR> Už jsem z toho špatný tolik komentů a teď kdo má pravdu vačky mám nastavené dobře akorát je pravděpodobně klika otočená o 360° něž jak byla původně a teď nestartuje. Takže kliku otočím do původní polohy a přestavím vačky dle značek.
Pak napíšu co a jak ať jste v obraze



Nic, jdu pryč

(reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 15:14 | Nahoru | #24
Tohle už nechápu ani já.

Naposledy editováno 03.03.2017 15:14:20

Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 17:23 | Nahoru | #25
nastavit polohu, vyfotit, sundat, vymenit podlozky, vratit jak bylo, zkontrolovat podle fotky a nic se nemůže domotat, ted bych to uz bejt tebou někomu predal.

Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 17:54 | Nahoru | #26
Mne tiež nechce naštartovať po zime. V októbri som si zlámal koleno tak som motorku odstavil do garáže a doteraz som ju nevidel. Včera som išiel skúsiť že či naskočí (vymlátená baterka mala 6V ). Dobil som ju, motor točí ako besný ale ani nesľúbi. Predtým nebol žiadny problém studený či zohriaty motor naskočil na brnk. Myslím že bude problém v zalepenom ihlovom ventile alebo zapchatej tryske kedže som nevypustil benzín z karbecu na zimu.

Ináč rozvody som si vlani nastavoval sám a prvý krát v živote a išlo to celkom hladko podľa manuálu. Hornú úvrať som zistil tak že som do otvoru sviečky hodil tenky šraubovák. Dal som dole viečko na kartri aby som videl znak na kľuke. Zaradil som 5-tku a na stojane pomaly točil zadným kolesom.
Dáš si značky na vačkách proti sebe a musí ti presne sedieť počet "pinov" na reťazi od značky po značku. Prekontroluješ vôle ventilov a hotovo.

Naposledy editováno 03.03.2017 17:55:33

Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 18:02 | Nahoru | #27
Pánové mám to překopané. Takže píst v horní úvraťi a vačky v poloze tak jak mají být a stále nechytá. Měl jsem to dvakrát rozdělané. Dekompresor chodí dobře, jiskru háže, benzín má. Při startování občas střelí do výfuku.
Musím si někde půjčit budíky na tlaky.
Teď už to nikomu vozit nebudu bo mě všichni pošlou do prdele ať si to spravím sám když jsem si to rozmrdal
Jak budou tlaky dobré tak motorku asi hodím do kouta na 2 měsíce ať z toho vystřízlivím.

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 18:15 | Nahoru | #28
Zkus novou svíčku

(reakce na) Nestartuje po seřízení ventilů

3.3.2017 v 18:51 | Nahoru | #29
wáca> svíčku mám novou

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje po seřízení ventilů

4.3.2017 v 20:05 | Nahoru | #30
Porad si myslim, ze mas bud ty ventily blbe serizeny nebo mas hozenej rozvod a motor nema tlak... Proto ti jenom semtam zaslibuje....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S Fic6 10 20.4.2024 v 13:39 dasto
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S Fic6 31 31.1.2024 v 16:06 Jenik789
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S Fenome753 39 8.8.2023 v 14:03 400xr
Oprava a rada k motoru 400drz Suzuki DR-Z400S mikyR8 12 17.4.2023 v 14:00 assassin
Jízda s jednou pružinou Suzuki DR-Z400S Pedl 21 8.7.2022 v 18:16 Ghost-CBR1000rr


TOPlist