bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: gelová baterka
28.2.2017 v 14:53
Prosím o radu. Slyšela jsem, že je potřeba gelovou baterii dobíjet spešl nabíječkou na gelovky Nebo můžu i normální. Dík
Předchozí
1 2 3
Následující

gelová baterka

28.2.2017 v 15:21 | Nahoru | #1
Žádnou gelovku tam nemáš,neboj.Máš tam AGM technologii.Nabijet ji je samozrejme lepsi chytrou nabijeckou,kde se nemusis o nic starat,ale jde to i klasikou,ale hlidat napeti cca 14,4 V ne víc.A zbytecne do ni neprat moc amper.

2 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

28.2.2017 v 15:48 | Nahoru | #2
Gelovou či AGM nebo MF baterii je skoro nezbytné nabíjet mikroprocesorovou nabíječkou, jinak může dojít k nevratnému poškození. Pokud by se používala obyčejná nabíječka bez automatiky je potřeba zajistit, aby do baterie tekl proud 1/10 kapacity a napětí max. 14,4 V a aby napětí baterie nestouplo nad 14,7 V a přesto byla bateti nebitá na 100%. Věř mi, že vím o čem mluvím a jsem rád, že jsem pořídil CTEK nabíječku...

Naposledy editováno 28.02.2017 16:32:56

(reakce na) gelová baterka

28.2.2017 v 16:56 | Nahoru | #3
tak tady je pak docela otazka co je mysleno tim "obycejna nabijecka bez automatiky", pichnout olovak primo na nestabilizoavnej zdroj je samozrejme kardinalni blbost i v pripade dolejvaci baterky ktera snese kdovijak prasacky zachazeni, nicmene zadnej mikroprocesor hlidajici prubeh nabijeni, k normalnimu nabiti vylozene potreba zase taky neni...

nicmene predpokladam ze mili001 nedisponuje napr. lab. zdrojem takze koupe/pouziti maly chytry nabijecky auto/moto baterii bude urcite nejlevnejsi a nejpohodlnejsi varintou - toliko k tomu mikroprocesoru

BTW rozdil mezi skutecnou gelovkou (plne hermeticky uzavrena s kyselinou vazanou v gelu s kremikem ci buhvi s cim..), AGM (kyelina je napustena ve skelny tkanine) a dolejvci baterkou (..ehm....) je jen v konstrukci, princip(typ clanku) je prakticky stejny..

Naposledy editováno 28.02.2017 16:58:14

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

28.2.2017 v 17:17 | Nahoru | #4
Mike70> ...mám úplně tu nejlevnější a nejblbejsi z chytrých nabijecek Lidlmate a věř,že prací dělá úplně stejnou jako ctek 3x dražší.Moji baterce je letos 10 let a stále maka

3 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

28.2.2017 v 20:39 | Nahoru | #5
Kluci dík, nabíječka z Lidlu bez mikroprocesoru mi ukázala, že to je 6V baterka každá mašina bude teda mít svojí nabíječku
už , aby bylo tepleji a dobíjely se jízdou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

28.2.2017 v 20:49 | Nahoru | #6
mili001> ...a z ceho to mas tu baterku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

28.2.2017 v 21:03 | Nahoru | #7
banda1250> složení nevím jinak je na stromkovi

(reakce na) gelová baterka

28.2.2017 v 21:06 | Nahoru | #8
mili001> tak nabijej a nabijej,6V je hodne malo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

28.2.2017 v 21:18 | Nahoru | #9

banda1250 píše: Mike70> ...mám úplně tu nejlevnější a nejblbejsi z chytrých nabijecek Lidlmate a věř,že prací dělá úplně stejnou jako ctek 3x dražší.Moji baterce je letos 10 let a stále maka


Když myslíš... Přečti si někdy nějaký testy nabíječek. A CTEK MXS 3.8 koupíš za míň jak 1500 a Lidlácká letos stála 1000.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

28.2.2017 v 21:34 | Nahoru | #10
Mike70> LIDL nabijacka v zivote nikde v ziadnej galaxii nestala 1000kc. Vzdy stala max 499 kc

(reakce na) gelová baterka

28.2.2017 v 21:38 | Nahoru | #11

Mike70 píše: Když myslíš... Přečti si někdy nějaký testy nabíječek. A CTEK MXS 3.8 koupíš za míň jak 1500 a Lidlácká letos stála 1000.

...a to si vzal kde?...na testy zase tak moc neverim,pro me je dulezitej vysledek a lidlacka nabijecka stoji uz asi 10 let porad stejne,cili 499,-penez

(reakce na) gelová baterka

28.2.2017 v 21:39 | Nahoru | #12
Komorerth> ...byls rychlejsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

1.3.2017 v 03:31 | Nahoru | #13

mili001 píše: Kluci dík, nabíječka z Lidlu bez mikroprocesoru mi ukázala, že to je 6V baterka každá mašina bude teda mít svojí nabíječku
už , aby bylo tepleji a dobíjely se jízdou


To znamená že baterka hoooodně vybitá, asi i po smrti...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

1.3.2017 v 07:54 | Nahoru | #14
satandha> no, asi je po baterke, nabiť sa bude dať na 12V, ale už nikdy nebude mať pôvodnú kapacitu. Pri vybití pod asi 10V (neviem úplne presnú hodnotu 10.5V, 9.5V?) je baterka nevratne poškodená.
S tými gelovkami je to vtipné, každý druhý má scifi gelovku a pritom má AGM Obchodníci vedia pekne zblbnúť hlavy ľuďom.

1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

1.3.2017 v 08:11 | Nahoru | #15
Meditování nad typem, cenou a kvalitou nabíječky je podle mě zbytečné. Baterka většinu času tráví v motocyklu, kde žádná nabíječka není. Je tam prostě píchlá na konstantní zdroj napětí (v mém případě specifikace udává, že regulátor dává 14-15V). Takže když nabíječku na 2 hoďky připojím na 14V, tak je to jako bych dvě hodiny jezdil a baterka je dobitá.

(reakce na) gelová baterka

1.3.2017 v 08:54 | Nahoru | #16

Komorerth píše: Mike70> LIDL nabijacka v zivote nikde v ziadnej galaxii nestala 1000kc. Vzdy stala max 499 kc



Máš pravdu 499 Kč, ale soudě dle diskuze je to stejnej kšunt jako dřív... Tu starou za 500 Kč sem kdysi měl a vracel jsem jí za tejden, nebyla schopná baterku nabít...





(reakce na) gelová baterka

1.3.2017 v 09:00 | Nahoru | #17

kilix píše: satandha> no, asi je po baterke, nabiť sa bude dať na 12V, ale už nikdy nebude mať pôvodnú kapacitu. Pri vybití pod asi 10V (neviem úplne presnú hodnotu 10.5V, 9.5V?) je baterka nevratne poškodená.
S tými gelovkami je to vtipné, každý druhý má scifi gelovku a pritom má AGM Obchodníci vedia pekne zblbnúť hlavy ľuďom.


Mám za to, že pokud má baterka takhle nízké napětí, tak ještě není úplně na vyhození a nevratně poškozená. Problém je, pokud při takto nízkém panětí (vybitá) je skladovaná dlouho a pak dochází k poškození těch elektrod. A u těch AGM (absorbed glas maglajs) je prý znehodnocování baterky při vybití snížené. Čert se v tom vyznej.
Každopádně já měl v autě Vartu blue 74Ah a po 3 letech už nebyla schopná v zimě po týdnu stání nastartovat. Teď mam 85Ah Vartu silver, tak jsem zvědavý. No a přítelkyně má v autě původní baterku...VW Golf z roku 98.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

1.3.2017 v 09:40 | Nahoru | #18
mili001> Ajajaj. Nechci malovat rohatýho, ale výrobce uvádí pro AGM baterie (mám třeba Exide, může být nějaký rozdíl ve výrobcích) něco jako "pokud se napětí baterie dlouhodobě sníží pod 11V, je skoro v hajzlu...".
Samozřejmě to zkus dobít, to je jasný, třeba ještě sezonu odslouží....jen ji takové podpětí životnosti nepřidá.
Tys ji asi měla přes zimu nenapíchnutou a v mraze, viď? Fakt je lepší ji vyndat, dát někam do tepla, a jednou za čas připojit (nebo nechat běžet motor)

(reakce na) gelová baterka

1.3.2017 v 10:06 | Nahoru | #19
honza.vojak: ...někam do chladu ... (teplo urychluje samovybíjení)

gelová baterka

1.3.2017 v 11:18 | Nahoru | #20
..ono pri tom podvybiti nepujde tolik o to jestli je to AGM nebo gel ale hlavne o vnitrni konstrukci jako takovou, resp. takhle, AGM je princip obecne ale ty elektrody samotny a mezery ve kterych je to skelny rouno napusteny kyselinou muzou byt konstruovany, tvarovany, tenky, tlusty, a pod. u ruznych vyrobcu ruzne - a cim mensi vnitrni odpor baterky (tj. vetsi katalogovej vybijeci/startovaci proud), tim pravdepodobnejsi bude nejky to trvaly poskozeni pri hlubokym vybiti.. (6V uz je teda uz fakt hooodne.. ani pod 9-10V bych neriskoval)

(reakce na) gelová baterka

1.3.2017 v 19:46 | Nahoru | #21

banda1250 píše: Mike70> ...mám úplně tu nejlevnější a nejblbejsi z chytrých nabijecek Lidlmate a věř,že prací dělá úplně stejnou jako ctek 3x dražší.Moji baterce je letos 10 let a stále maka



(reakce na) gelová baterka

1.3.2017 v 21:13 | Nahoru | #22

kle5002003 píše: Meditování nad typem, cenou a kvalitou nabíječky je podle mě zbytečné. Baterka většinu času tráví v motocyklu, kde žádná nabíječka není. Je tam prostě píchlá na konstantní zdroj napětí (v mém případě specifikace udává, že regulátor dává 14-15V). Takže když nabíječku na 2 hoďky připojím na 14V, tak je to jako bych dvě hodiny jezdil a baterka je dobitá.


V sezóně ano, ale v zimě když nebudeš dobíjet, tak baterka nebude ráda a na jaře možná nenastartuješ...

1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

2.3.2017 v 10:32 | Nahoru | #23
A Yuasa co se nalejvá z těch 6ti flaštiček je taky AGM ?

(reakce na) gelová baterka

2.3.2017 v 10:35 | Nahoru | #24

t_freedom píše: A Yuasa co se nalejvá z těch 6ti flaštiček je taky AGM ?


Jo, Absorbuje se to tam do ty Glass Matrice ..

(reakce na) gelová baterka

2.3.2017 v 11:22 | Nahoru | #25
honza.vojak> Každou zimu jí nechávám v mašině, v garáži nejde teplota pod +10 , přestože nejsem drsnej rider, na mrazu bych jí fakt nenechala
Dík za rady, prostě jsem asi měla smůlu na kus , to se někdy stává

2 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

2.3.2017 v 11:32 | Nahoru | #26
Osobně Varta do motky mi odešla za rok, údajně se výrazně snížila kvalita výroby. Baterku z motorky na zimu vyndavat nemusíš, ale odpoj jeden pól a občas nabij, Lídlovka bohatě stačí. Pokud máš na Stromku na baterce 6V, pošli jí do nebezpečného odpadu a kup Motobatt....

(reakce na) gelová baterka

2.3.2017 v 11:43 | Nahoru | #27
Seeker65> proč by měl odpojovat jeden pól? Roky nabíjím už jenom připojené baterky...ono i při jízdě se ta baterka dobíjí s oběma připojenými póly

gelová baterka

2.3.2017 v 13:00 | Nahoru | #28
Protože při odstavení jsou stále napájené budíky (hodiny) a pokud s tím nejezdíš a pravidelně nedobíjíš, baterku je to spolu se samovybíjením schopné za zimu vymlátit do mrtě...Jasně že teď nemluvím o případu, kdy jednou za měsíc připojíš nabíječku do zásuvky a nabiješ...pak se nic odpojovat nemusí

3 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

2.3.2017 v 13:47 | Nahoru | #29
přesně..na gelovou baterii potřebujete dobrou nabíječku která si skutečně sama nastaví a pohlídá velikost nabíjecího napětí a proudu..nabíječka z Lídlu se tváří že nabíjí ale hodnoty jsou někde ůplně jinde než u CTEK MXS 5..mám doma obě-z Lídlu i CTEK-srovnával jsem a měřil je na několika bateriích a ta z Lídlu Ultimate je o ničem- prostě po velmi krátké době vyhodnotí že už je baterie nabita a přepne se do konzervačního režimu a ...ale věřte nechce pracovat --- lže tu z Lídlu jsem koupil pro bratra k narozeninám ale po srovnání s CTEK bych se styděl mu ji i darovat protože on potřebuje baterii nabít a ne něco co pěkně vypadá a má modrý displey

Naposledy editováno 02.03.2017 14:21:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

2.3.2017 v 14:28 | Nahoru | #30

okajos píše: přesně..na gelovou baterii potřebujete dobrou nabíječku která si skutečně sama nastaví a pohlídá velikost nabíjecího napětí a proudu..nabíječka z Lídlu se tváří že nabíjí ale hodnoty jsou někde ůplně jinde než u CTEK MXS 5..mám doma obě-z Lídlu i CTEK-srovnával jsem a měřil je na několika bateriích a ta z Lídlu Ultimate je o ničem- prostě po velmi krátké době vyhodnotí že už je baterie nabita a přepne se do konzervačního režimu a ...ale věřte nechce pracovat --- lže tu z Lídlu jsem koupil pro bratra k narozeninám ale po srovnání s CTEK bych se styděl mu ji i darovat protože on potřebuje baterii nabít a ne něco co pěkně vypadá a má modrý displey



a jaky hodnoty jsi teda nameril a co na nich bylo spatne/dobre? to by me celkem zajimalo...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist