bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motul 5100 10W/40
Již teď se omlouvám, pokud se to zde řešilo, ale...
Několik let dávám do své VFR Motul 5100 10W/40. V loňském roce tento olej nalil do své Kawy kolega a po nějaké době zjistil, že tento olej mu rozleptal lamely, při vylévání byl jak bláto.....proto jsem na pochybách, zda opět do své motorky šáhnout po Motulu nebo po jiné značce ( třeba Repsol Sintetico 4T 10W-40 atd... )...pokud po jiné, co by jste mi doporučili....
Já jsem s tímto olejem nikdy problém neměl...díky.


Naposledy editováno 18.02.2017 10:11:07

(reakce na) Motul 5100 10W/40

19.2.2017 v 13:10 | Nahoru | #61

ElFidel píše: titus> Taky jsem přešel, s autem, na lepší o 2. třídy a nic se nestalo. Ale nedoporučuje se to a nedoporučovalo se to už za socíku v manuálech k tehdejším autům. Lepší olej může uvolnit úsady které horší olej nepobíral. Ale dneska už to tak markantní nebude...



Toto je ale v dnešní době nesmysl.

Motul 5100 10W/40

19.2.2017 v 15:48 | Nahoru | #62
hornix Chceš slyšet pohádku o Castrolu, že to je dobrej olej? Nebo o tom, že olej nemůže zhoršit řazení? Nechápu...

Motul 5100 10W/40

19.2.2017 v 17:11 | Nahoru | #63
Jednou jsem měl Motul, podruhé Castrol a teď jsem tam nalil Shell. Nevím čím to je, ale motor funguje bez problému pořád stejně.

Jestli to hoši až moc neprožíváte...

Motul 5100 10W/40

19.2.2017 v 17:32 | Nahoru | #64
tak jestli rozpustil jenom lamely a ne blok motoru, tak to dopadl ještě dobře

Motul 5100 10W/40

19.2.2017 v 17:37 | Nahoru | #65
A nedostalo se mu do motoru spis chladivo nebo benzin?

Motul 5100 10W/40

19.2.2017 v 18:26 | Nahoru | #66
rockewulf Olej, co rozpustí lamely, se dostane pouze ve skle

1 reakcí na tento příspěvek Motul 5100 10W/40

19.2.2017 v 22:22 | Nahoru | #67
Jedna paní povídala příběh o tom, že motul a Castrol mají stejný základ oleje z jedné rafinerie. Každý ať si to v sobě vyřeší sám, co koupit. Já leju roky Castrol a motory stále šlapou stejně. Motor má fungovat, a to všechny fungují s castrolem. Nic víc a nic min.

Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 06:43 | Nahoru | #68
před 3mi lety jsem koupil VFR(96), předchozí majitelé ( znali se ) dávali Motul 5100 10W/40, tak v něm pokračuji. Holka je už starší, na motul zvyklá, není problém a tak nemám důvod měnit. Při mém ročním nájezdu do 6ti tis km, tzn výměny 1x za rok cenu až tak neřeším, hlavně kupuji originál (snad ). V orig. olejích se stejnou specifikací bych rozdíly nečekal, spíš bych se obával pochybného obsahu pod hezkou nálepkou.
když už se zase otevřely oleje, zeptám se, měníte hned napodzim, nebo až na jaře ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 07:39 | Nahoru | #69
georgeCZ> ono na tom neco bude pac zakladove oleje co je me znamo vyrabi asi jen 4 firmy na svete a tak dost podobne s aditivama

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 08:24 | Nahoru | #70
HornisGSX> Právě tady se budou všichni dohadovat o tom, jak Motul je lepší než tam ten olej a Castrol než zase jinej. Ale oleje mají skoro na chlup stejné složení skoro všechny, protože jsou ze stejné rafinérie

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 08:34 | Nahoru | #71

georgeCZ píše: HornisGSX> Právě tady se budou všichni dohadovat o tom, jak Motul je lepší než tam ten olej a Castrol než zase jinej. Ale oleje mají skoro na chlup stejné složení skoro všechny, protože jsou ze stejné rafinérie



tak určitě ...

Když máš dejme tomu 4 typy základovejch olejů a 20 složek aditiv který můžeš míchat v různym složení a množství, představ si jak moc stejný budou.

1 reakcí na tento příspěvek Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 09:29 | Nahoru | #72
Osobná skúsenosť potvrdená tri krát: Castrol ani na mazanie šijacej mašiny

(reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 09:41 | Nahoru | #73

georgeCZ píše: HornisGSX> Právě tady se budou všichni dohadovat o tom, jak Motul je lepší než tam ten olej a Castrol než zase jinej. Ale oleje mají skoro na chlup stejné složení skoro všechny, protože jsou ze stejné rafinérie



svickova ma taky v podstate stejny slozeni, korenova zelenina, vyvar, semtam nejaky koreni. smetana pritom nekde je to super a nekde se to neda zrat protoze to je takova mrkvovka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 09:41 | Nahoru | #74

Fullgas1 píše: Osobná skúsenosť potvrdená tri krát: Castrol ani na mazanie šijacej mašiny



a cim jsi to potvrdil ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 10:53 | Nahoru | #75
Stev> To je sice moc hezké, ale ten základ je stejný, což je to nejdůležitější, aditiva jsou plus, ale nezmění do takové míry chování oleje.
oleje

(reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 11:00 | Nahoru | #76
gugo> samozrejme žiadne hmatateľné dôkazy nemám, ide o to že v dvoch prípadoch keď som použil olej Castrol bol motor hlučnejší oproti iným olejom. A to voči texacu a voči Motulu. Ale inak žiadny problém so spojkou alebo mazaním sa nevyskytol. Len tá mechanická hlučnosť sa zvýšila.
A raz som zadrel pílu a bol som ubezpečený viacerými mechanikmi že to bolo olejom zn. Castrol....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 11:05 | Nahoru | #77

georgeCZ píše: Stev> To je sice moc hezké, ale ten základ je stejný, což je to nejdůležitější, aditiva jsou plus, ale nezmění do takové míry chování oleje.
oleje



aha, to jsem se zas něco dozvěděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 11:14 | Nahoru | #78
Stev> Tak v tom článku se věnují aditvům a přísadám v motorech. Chci jen tím říct, že důležité je často měnit oleje, tím se člověk vyhne i problémům. Když jezdím často po městě nebo olej zatěžuji tepelně tak je lepší ho pro jistotu vyměnit. Takto to dělám v motorkách a autech a nikdy jsem neměl problém. S autem co jezdí po Praze denně, řeším výměnu tak po 10k pro jistotu(interval od výrobce je delší).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 11:22 | Nahoru | #79
georgeCZ> proti tomu nic. Jenže tu píšeš několik nepravd. Zaprvé jsi dal článek o dodatečných aditivech do oleje zatímco já jsem mluvil o těch o se tam dávají ve výrobě. Zadruhé moderní aditiva jsou hlavní důvod rozdílu mezi olejema dneska a před 20 lety. Zatřetí základ olejů není stejný. Článek z oleje.cz je ok, ale na obhajobu tvých tvrzení neposlouží.

(reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 11:50 | Nahoru | #80
Stev> Každá firma se prsí přísadami v aditivech, rozdíl v přidávání ve výrobě a dodatečně moc nevidím(účel je podobný). Aditivují všichni výrobci, neřeším oleje před 20 lety. Psal jsem na začátku, že jedna paní povídala, že castrol a motul kupují základ od stejného výrobce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 11:54 | Nahoru | #81

Stev píše: tak určitě ...

Když máš dejme tomu 4 typy základovejch olejů a 20 složek aditiv který můžeš míchat v různym složení a množství, představ si jak moc stejný budou.


Přesně tak. Asi si myslí, že aditivum přidají ve formě pěti kapek zázračného preparátu Horsta Fuchse a to je celé. Pořád dokola. To je to samé, jak tady odborníci neustále vytahují, že většina benzínu u nás je ze stejné rafinérie. Ale máš ty benzíny všude stejné? Nemáš. Protože opět záleží na tom, co tam (dobrého, či špatného) přimíchá, jak to skladuje...Nekonečné téma.

1 reakcí na tento příspěvek Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 12:21 | Nahoru | #82
Nafta je taky jen z pár zdrojů a aditiv taky zas tak moc není, ne? Olej by měl v sobě držet bordel abys ho i vypustil. Tak se ti to v klidnějších místech usazuje. Potom dáš olej, který tyto vlastnosti má a vyliješ právě to bahno. V horším případě ti to ucpe mazací kanál

Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 12:27 | Nahoru | #83
Oleje kuze nebo textil 2 verzus 4 valec jo nekonecna to temata

(reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 12:36 | Nahoru | #84
BlackSabbath> To sice ano, že všechny jsou z jedné rafinérie, ale stojím si za tím, pokud by benzín splňoval všechny parametry podle normy, tak je to jedno kde tankuješ. Jediné co jsem kdy poznal na palivech, bylo tankování benzínu natural 98 nebo natural 100. Na baworáku mín zvoní , odolnost proti samozápalu je vyšší.

Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 12:42 | Nahoru | #85
O olejích už bylo psáno mraky věcí, ale to, že olej rozleptá lamelu slyším poprvé .
To je prostě totální blbost a hlavní příčinou nebyl čistý olej od Motulu...

Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 13:41 | Nahoru | #86
Vyzkoušel jsem Motul, Castrol a Motorex: (Vše 10W40)
Motul 5100 bez větších problémů, je ale pravda, že spojka občas zaváhala, ale nepřisuzoval jsem to oleji - vydržel celý servisní interval
Castrol Power 1 - vydrzel v moto 200km - motor rachotil jako prase, tak jsem ho vyměnil za Motorex a castrol používám jen na odmáčení zarezlých věcí ze zahrady
Motorex TopSpeed - Již dva servisní intervaly bez problémů, spojka bez problému

Na základě osobních zkušeností bych doporučil jak Motorex tak Motul, cenový rozdíl tam je, záleží na preferencích, já zůstanu u Motorexu.
Castrol určitě nedoporučuju, mé moto nedělal dobře. Motor zněl tak, že mi nebylo líto to vylít po pár km.. prachy v prdeli..

1 reakcí na tento příspěvek Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 13:56 | Nahoru | #87
Jo jinak pokud byl olej jak bláto, napadá mne možný únik chladící kapaliny do oleje - ten mix pak může způsobit narušení komponent motoru (Viděl jsem teda hlavně podfouknuté těsnění hlavy). Olej s "vodou" vytváří emulzi..a ta na lamely dobrý efekt mít nebude.. To by ale kolegovi předpokládám došlo.

(reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 14:47 | Nahoru | #88

gugo píše: a cim jsi to potvrdil ?


zadřel šicí stroj mazaný Kastrólem...neasi

(reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 15:14 | Nahoru | #89

TDM851 píše: Nafta je taky jen z pár zdrojů a aditiv taky zas tak moc není, ne? Olej by měl v sobě držet bordel abys ho i vypustil. Tak se ti to v klidnějších místech usazuje. Potom dáš olej, který tyto vlastnosti má a vyliješ právě to bahno. V horším případě ti to ucpe mazací kanál


Můžeš prosím specifikovat ten "bordel"?A taky by mne zajímalo,jestli dokážeš rozluštit,které značky ten bordel zadržují a které rozpouští.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motul 5100 10W/40

20.2.2017 v 15:22 | Nahoru | #90

Krell píše: Jo jinak pokud byl olej jak bláto, napadá mne možný únik chladící kapaliny do oleje - ten mix pak může způsobit narušení komponent motoru (Viděl jsem teda hlavně podfouknuté těsnění hlavy). Olej s "vodou" vytváří emulzi..a ta na lamely dobrý efekt mít nebude.. To by ale kolegovi předpokládám došlo.



Kdyz ti utece chladici kapalina do oleje udelat o emulzi, podle toho jak moc ji naslehas to ma barvu az jako bily kafe. To bych za bahno nevydaval.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist