Téma: Molybdenum disulfide grease/oil
30.1.2017 v 21:35
Spíše teoretická otázka, snad se najde někdo k diskuzi Pro hodně motorek je na některá místa v motoru předepsaná věc jménem molybdenum disulfide grease, molybdenum disulfide oil, nebo v tom nejlepším případě oboje
Na KLE je to předepsaný olej na "ložiska" na klice (upřímně řečeno mě to dost překvapilo, vždy když jsem kuchal 2T, na klice byla normální kuličková ložiska a tady mě čekala prostě klika strčená natvrdo do karteru jen přes vložku v otvoru, to byl docela šok), tam to vcelku pochopím, je potřeba kvalitně mazat, když jde kov na kov - ale proč se to nemaže normálním olejem, v čem konkrétně je zmíněná směs lepší? Mimochodem, ten molybdenum disulfide oil se koupit nedá, má se dělat smícháním toho tuku s motorovým olejem, výrobce udává 10 dílů oleje na 1 díl tuku - přijde mi to sakra malé množství, projeví se to pak vůbec nějak?
Další místo (například), kde se již aplikuje čistě tuk, jsou ventily - tedy ta část procházející hlavou a guferem. Opět jsem měl za to, že se to maže pouze motorovým olejem, budu kvůli tomu muset rozebrat hlavu, očistit to a namazat to tím svinstvem. Má to tady vůbec nějaký význam?
Používáte někdo zmíněný tuk/olej, vysvětlil by mi někdo prosím, v čem je to tak spešl a proč je to duležité, nebo kde naopak je použití nevhodné? U nás jsem o tom skoro nic nenašel a AJ stránky taky nebyly žádná výhra, jen něco málo teoretického napověděla AJ Wikipedie...
Díky
Naposledy editováno 30.01.2017 21:37:25
Na KLE je to předepsaný olej na "ložiska" na klice (upřímně řečeno mě to dost překvapilo, vždy když jsem kuchal 2T, na klice byla normální kuličková ložiska a tady mě čekala prostě klika strčená natvrdo do karteru jen přes vložku v otvoru, to byl docela šok), tam to vcelku pochopím, je potřeba kvalitně mazat, když jde kov na kov - ale proč se to nemaže normálním olejem, v čem konkrétně je zmíněná směs lepší? Mimochodem, ten molybdenum disulfide oil se koupit nedá, má se dělat smícháním toho tuku s motorovým olejem, výrobce udává 10 dílů oleje na 1 díl tuku - přijde mi to sakra malé množství, projeví se to pak vůbec nějak?
Další místo (například), kde se již aplikuje čistě tuk, jsou ventily - tedy ta část procházející hlavou a guferem. Opět jsem měl za to, že se to maže pouze motorovým olejem, budu kvůli tomu muset rozebrat hlavu, očistit to a namazat to tím svinstvem. Má to tady vůbec nějaký význam?
Používáte někdo zmíněný tuk/olej, vysvětlil by mi někdo prosím, v čem je to tak spešl a proč je to duležité, nebo kde naopak je použití nevhodné? U nás jsem o tom skoro nic nenašel a AJ stránky taky nebyly žádná výhra, jen něco málo teoretického napověděla AJ Wikipedie...
Díky
Naposledy editováno 30.01.2017 21:37:25
Takže v zásadě stačilo to jen máznout motorákem? Ani nechápu kudy se olej k těm kluzným ložiskům dostává. A jaký význam tenhle tuk může mít u těch ventilů? Představa znova bojovat se stažením pružin ventilů proto, abych otřel motorový olej, namazal něčím jiným a zase bojoval s nasazením je tak otřesná...
Pokud by ale stačil motorák, pak bych v manuálu čekal "apply motor oil" jako u jiných míst, takže nějaký význam by to přecijen mohlo mít...
Pokud by ale stačil motorák, pak bych v manuálu čekal "apply motor oil" jako u jiných míst, takže nějaký význam by to přecijen mohlo mít...
V manuálech od Suzuki je to taky, mazivo s přídavkem molyky (MoS2). Co si vzpomínám, tak je např. doporučena aplikace mezi dřík ventilu, podložku a hrníčkové zdvihátko. Je to jen na přechodnou dobu, jak psal assassin výše, než se tam prostě dotlačí olej, tak aby bylo zabezpečený mazaní a nedošlo ke kontaktu kov na kov.
Hlavně MoS2 ti na tom dílu zůstává a maže i po nějakou dobu po tom, co se mazivo vymyje. Tahle "havarijní" funkce se používá třeba u mazání poloos, pro případ kdy ti praskne manžeta a mazivo odlítá pryč. Osobně odzkoušeno na německé dálnici
Ono kdyby tam stačilo to při montáži máznout olejem, tak by ti do manuálu napsali, ať to mázneš olejem...
Ono kdyby tam stačilo to při montáži máznout olejem, tak by ti do manuálu napsali, ať to mázneš olejem...
Děkuji za odpovědi. Takže se to pak stejně vyplaví do oleje.. To množství do jejich mixu s olejem (10:1) mi přijde dost malé, nevím, jak to budu takhle trefovat, kor v tak malém potřebném množství. Pokud bych tam toho dal omylem víc (do té směsi olej:tuk), ničemu to neuškodí? Tím myslím aby to fungovalo jak má a nenadělalo to pak třeba problémy v oleji nebo tak...
Edit: aha, tak asi nevyplaví Z toho mála co jsem našel na netu, tak psali, že je to lepkavé mazivo, pak by asi sedělo to, že se tam trochu drží.
Naposledy editováno 30.01.2017 22:44:20
Edit: aha, tak asi nevyplaví Z toho mála co jsem našel na netu, tak psali, že je to lepkavé mazivo, pak by asi sedělo to, že se tam trochu drží.
Naposledy editováno 30.01.2017 22:44:20
1 reakcí na tento příspěvek Molybdenum disulfide grease/oil
jj molybden disulfid je normalni MDcko,..
https://www.druchema.cz/z178-md-special
jak pise assassin maznout pri sestavovani, ale kdyz to maznes cistym motorovym olejem tak se taky nic nestane,.. ja s nim mazu z 95% jen veci kde zadnej motorovej olej neni (kolo - jako to slapaci) prip s nim treba prostriknu po cmemicky koupeli/cisteni to co by mohlo reznout kdyz to treba nestrikam nebo jinak neupravuju uplne hned, (a pred strikanim to vezmu benzinem..)
A jinak bacha, treba na moji Honde jsou casti kde je vyslovne uvedeno "never apply m.d. oil" !! jsou tam krom tesneni olejovyho filtru (kam by to asi stejne nikoho strikat nenapadlo) vesmes veskery kluzne posuvny casti - napr. rocker arm sliding surface, camshaft journal.. (troufam si odhadnout ze pres film m.d. by se tam nedostal motorovej olej a m.d. za vyssich teplot nebude ucine mazat - ale jen muj odhad..)
https://www.druchema.cz/z178-md-special
jak pise assassin maznout pri sestavovani, ale kdyz to maznes cistym motorovym olejem tak se taky nic nestane,.. ja s nim mazu z 95% jen veci kde zadnej motorovej olej neni (kolo - jako to slapaci) prip s nim treba prostriknu po cmemicky koupeli/cisteni to co by mohlo reznout kdyz to treba nestrikam nebo jinak neupravuju uplne hned, (a pred strikanim to vezmu benzinem..)
A jinak bacha, treba na moji Honde jsou casti kde je vyslovne uvedeno "never apply m.d. oil" !! jsou tam krom tesneni olejovyho filtru (kam by to asi stejne nikoho strikat nenapadlo) vesmes veskery kluzne posuvny casti - napr. rocker arm sliding surface, camshaft journal.. (troufam si odhadnout ze pres film m.d. by se tam nedostal motorovej olej a m.d. za vyssich teplot nebude ucine mazat - ale jen muj odhad..)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Molybdenum disulfide grease/oil
kerut> Zvlastni, u me snad vsechno v motoru ci hlave kde se soucasti pohybuji a jdou "kov na kov" maji predepsany mix MD tuku a motoroveho oleje. Mozna ze kdyz je to mix, tak se to opravdu pozdeji odplavi a bude to dale mazano olejem, kdo vi... Asi mi nezbyde nez udelat vse podle prirucky, mixnout si mazivo 1:10 do olejnicky a pustit se do prace.
Se dá koupit u Liqui Moly
Pripadne tadyto:
http://www.znackovamaziva.cz/e-shop/tuky/tuky-pro-prumysl/sapphire-hi-pressure-500g/
Naposledy editováno 31.01.2017 07:03:41
Pripadne tadyto:
http://www.znackovamaziva.cz/e-shop/tuky/tuky-pro-prumysl/sapphire-hi-pressure-500g/
Naposledy editováno 31.01.2017 07:03:41
Dadanek, za kolik byla KLE? A důvod nepojízdnosti? Jinak dobře, že se tady najde šikovnej mladej kluk, kterej se nebojí něco si udělat sám. Jen tak dál. A KLE jsem měl, bavil mě ten motor, vůbec je KLE nedoceněná motorka, bo je ovladatelná, do terénu dobrá a 170 valí jako prd. http://kle500.com/
1 reakcí na tento příspěvek Molybdenum disulfide grease/oil
Diky za podporu Stala me 18k. Dle prodejce volnobezka, chybejici baterka a spinavy karburator. Realita byl totalne za*rane karburatory, pokroucene drzaky jehly, podpalene ventily, protekly benzin pres kohout az do oleje a upadly magnet na rotoru. K tomu spousta drobnosti jako rozvodak, celkem vytahany primar, zoxidovane kontaky v elektrice, tekouci vidle a tak.. Ale nelituju toho, rad si vse projdu, zkontroluju a opravim, clovek pak aspon vi na cem sedi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 | lacerta82 | 7 | 11.10.2023 v 10:33 Radek2107 |
Pérování Kawasaki kle 500 Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 16.9.2023 v 17:27 Slávek-TDM |