1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
kamaráda Pavla Christova z Chrudimi , dobře popisující situaci ve výrobě čs. motocyklů na začátku 80.let .
Třeba se (i zde) najdou pamětníci, kteří Pavla znali . Jezdil a "dělal" především Nortony ES2 a m.j. byl naším
největším poradcem, když jsme s tehdejším Moto Klubem Brno, k desátému výročí jeho založení, chystali
náš první Celostátní sraz motocyklistů 1981.
Bohužel se Pavel této naší červnové akce nedožil, protože někdy brzy na jaře ho v mlze na křižovatce, při cestě
na jeho NSU 250 někde mezi Ústím / Orlicí a Chrudimí, smetl panský synek předsedy jednoho z největších země-
dělských podniků Chrudimska v "gazíku". Pavlův otec, "taky šajba" tehdejšího režimu ( předseda odborů velkopod-
niku Transporta Chrudim ! ), se soudně snažil domoci spravedlnosti řadu let, ale nakonec "prohrál",
ač měl jeho syn na té křižovatce dostat přednost zprava ...
Naposledy editováno 13.02.2017 10:26:48
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
„Chceme být výrobcem typu Harley-Davidson, tedy firmou, která neprodukuje motocykly v ohromujících sériích jako například japonské značky,“ řekl HN Hruška s tím, že cílem je vytvoření moderní firmy s roční produkcí kolem 5000 strojů.
nebo
"Výsledný objem motoru, který půjde do sériové výroby, se však může změnit a nevylučujeme, že by mohl být i větší než litr. Nová Jawa je od začátku konstruovaná jako vlajková loď a luxusní záležitost, která by měla tradiční českou značku vrátit zpět na světové trhy. Proto jsou i prototypy osazeny špičkovými komponenty, jako u jiných evropských výrobců motorek. Nový motocykl bude stát zákazníka rozhodně přes 200 tisíc Kč, " prozradil nám ještě Jiří Kraft.
mohla zvládnout sama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
ale asi jsem příliš ovlivněn konstrukční / dizajnérskou "školou" Suzuki GSX osmdesátých let
Ovšem vodní pumpa (a všchno to další k ní) by cenu, máloplatný, navýšilo .
*******************************************************
V Chrudimi 17.března 1981
Nazdar kolego ,
děkuji za dopis, ovšem podrobná odpověď na Tvoje otázky by zabrala několik stránek a tak aspoň stručně .
Všeobecně se dá říci, že postoj GŘ ČAZ Praha, Jawy n.p., ČZM a dokonce některých časopisů je takový, že
u nás není pro motocykly nad 50 ccm zajištěn odbyt ! Toto jsou schopni uvádět bez jakéhokoliv solidního
průzkumu a nenamáhají se nějaký větší udělat ! Soukromě to prostě nejde, na to prostě člověk nemá dost
peněz . Nakonec třeba ve STOPu (Bratislava) můj průzkum odmítli právě proto, že byl soukromý !
Kdy se říká pravda, tak se vždy něco najde, jak nespokojence umlčet !
Pro Tvou informaci : v roce 1968 provedly Povážské strojírny průzkum, zda vyrábět či nevyrábět mopedy
a zůčastmilo se ho více než 25.000 lidí ! Takže, když se chce, jde to !
Ve 2.pololetí 1981 se bude vyrábět vylepšený model Jawa 350 / 634 . V roce 1983 nový model Jawa 350
lepších parametrů, ovšem s dvoutaktním motorem .
Na výrobu čtyřtaktů chybí nejméně 450 milionů investic . Přitom prototypy ČZ 350 OHC a Jawa - boxer jsou
docela pěkné ( viděl jsem!), ale v této pětiletce z toho nic nebude .
Narodili jsme se ve špatné době ( nebo zemi ) .
P.S. Kritický článek o čs. motocyklech, který jsem (s využitím výsledků průzkumu) napsal pro časopis
Motoristická současnost, mně nevydali, ačkoli mně toto šéfredaktor slíbil .
Názory nás motocyklistů tedy není kde publikovat, protože o ně není zájem, ani to není žádoucí, poněvadž
jsou to názory kritické .
Ahoj - čtyřtaktům zdar, Pavel .
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Naposledy editováno 28.02.2017 09:03:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Já jen z hlediska technického uvedu jednu věc, kterou si hodně nezasvěcených lidí neuvědomuje... ovšem než tak učiním, rovnou říkám, že se Jawy nijak nezastávám.
EURO 4 (ne jen to) totiž má poměrně velké nároky na práci s pohonnými hmotami, včetně odvětrání palivové nádrže (kvůli kterému je tam nádobka s aktivním uhlím). Také je v nádrži umístěno palivové čerpadlo, dle budíků i palivoměr a podobně.
Chci tím říci, že ta nádrž rozhodně není a nemůže být nějaká skladovka z původní výroby, protože odmyslím-li držáky a podobně, tak musí mít úplně jiné palivové víčko s odvětráním dolů k nádobce s uhlím, musí mít někde odspodu na dně přístup k palivovému čerpadlu a podobně... a co si vzpomínám, tak původní nádrž na 634, která má ty spodní části dost úzké a nalévací víčko hodně utopené, tak to asi musela být dobrá tetris-fuška, dostat tam vše potřebné.
Tolik jen k tomu, jak se promítá E 4 i do konstrukce něčeho tak blbýho, jako je palivová nádrž a ač si to spousta lidí myslí, tak toto nemůže být jen nádrž sundaná z půdy, ale vlastně nádrž zcela jiné konstrukce.
Že se Jawa jako taková v Týnci více nevytáhla, než tou nádrží, to komentovat nehodlám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Skoro jo ... a to né že bych Jawě natolik věřil, ale vstřikování bez čerpadla v nádrži prostě nefunguje (víčko je minorita)... mno a tak velkej zásah do konstrukce plnění motoru (tj. záměna čínského vstřiku za čínský karbec) už by se Jawě nevyplatil...
t.j. stačí (nám ! ), když prodáme"pár kusů" tam, kde si s nějakými
euronormami hlavu nedělají ani v nejmenším ...
" I pohádka Jawa 350 OHC", tak jako všechny ty předchozí, končí .