bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: bere olej přes kroužky nebo přes gufera?
21.12.2016 v 21:12
Čau motorka mi bere olej,cca 0,5L na 1000km.Při vetším přidání plynu vylítne modrej obláček.Rád bych to vyřešil opravou.Někdo by to neřešil a jezdil,ale já to řešit chci.Dá se nějak zjistit jestli jsou v háji gufera nebo kroužky?Díky

bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

21.12.2016 v 21:44 | Nahoru | #1
viděl bych to na kroužky, taky mi to dělá, nebo když brzdím hodně motorem. Můžeš změřit tlaky. A pokud budeš dělat kroužky tak gufera jsou samozřejmostí a můžeš si i zabrousit ventily

Já mám spotřebu cca 0,3l/100km a budu dělat kroužky, motorku si už nechám tak to do ní investuju.

Naposledy editováno 21.12.2016 21:46:48

1 reakcí na tento příspěvek bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

21.12.2016 v 22:09 | Nahoru | #2
pul litru na 1 000 je naprosto v norme. Jasli chces zjistit bez rozborky, voditkem by melo byt zmerit kompresi.
edit: pismenko

Naposledy editováno 21.12.2016 22:17:05

(reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

21.12.2016 v 22:38 | Nahoru | #3
sered> Komprese nic neukáže.Těsnící kroužky mohou být dobré,ale stírací třeba je zapečen nebo zlomen.

bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 07:04 | Nahoru | #4
Hele asi takhle... Nedavno jsem tady resil to same s klukem co ma taky K4. Mam taky gsxr 1000K4 a taky mi brala cca 0,5L oleje na 1000km.. jak rikas, pri prudkym pridani mi taky zakourila... Tak jsem motor vyhodil z ramu a komplet rozborka... Udelal jsem komplet hlavu tzn dal jsem yoshimury vacky, udelal ventily, dal nova gufera ventilu a nechal udelat nova sedla + prebrouseni... Rikam, kdyz jsem v tom udelam i krouzky... Vymenil jsem teda na pistech vsechny krouzky tzn. Tlakace i stiraci, zkontroloval jsem valcovizost pistu a valcu.. vse o.k. mno tak jsem to smontoval, dal jsem to do kupy, ozivil to a jel jsem na brzdu at mi odladi FI tuner na ty vacky... A kdyz motorku posadil na stolici a rychle pridal, z vyfuku vylitnul zase oblacek. Takze vysledek byl takovej, ze motorka ted bere 0,3L oleje na 1000km, ale s tim, ze tahle sranda me vysla cca na 12.000 jen v materialu.. pocitano bez vacek, ty jsem mel uz predtim... Takue moje rada zni, vyklasli se na to :)

1 reakcí na tento příspěvek bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 08:21 | Nahoru | #5
gufera na ventilech

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 09:09 | Nahoru | #6
Někde jsem četl, že pokud kouří při přidání plynu, bývají to kroužky. Pokud při zaklapnutí, jsou to gufera. Bez záruky

2 reakcí na tento příspěvek bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 11:04 | Nahoru | #7
jen malinko vlastní teorie :) :
nelze poznat zda olej jde přes simerinky nebo kroužky.

Simerinky můžeš vyměnit bez sundání hlavy s minimem práce a těsnění a td.

Pístní kroužky si po výměně musí sednout na ovalitu válce, tudíž to nepřestane brát olej okamžitě.
Při výměně je nutné změřit axiální vůle kroužků, protože i ta má podstatný vliv na spotřebu oleje (pokud byl motor přehřátý je pravděpodobné, že axiální vůle bude větší...)

(reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 11:41 | Nahoru | #8
V9king> Souhlas se vším.Jen bych dodal,že při tak malé spotřebě to nemusí být poznat ani po rozborce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 11:57 | Nahoru | #9

V9king píše: jen malinko vlastní teorie :) :
nelze poznat zda olej jde přes simerinky nebo kroužky.

Simerinky můžeš vyměnit bez sundání hlavy s minimem práce a těsnění a td.

Pístní kroužky si po výměně musí sednout na ovalitu válce, tudíž to nepřestane brát olej okamžitě.
Při výměně je nutné změřit axiální vůle kroužků, protože i ta má podstatný vliv na spotřebu oleje (pokud byl motor přehřátý je pravděpodobné, že axiální vůle bude větší...)



Mám dotaz: výměna gufer na ventilech bez sundání hlavy? Jak přidržujete ventily, aby nespadly do válce? Postupně jednotlivé válce a držet je pístem? Jen se ptám..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 12:22 | Nahoru | #10
Starous68> Kompresor a hadicová redukce na svíčkový závit

(reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 12:29 | Nahoru | #11
Anti> No vida, neumřu úplně blbej, dík.

(reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 12:49 | Nahoru | #12

Anti píše: Starous68> Kompresor a hadicová redukce na svíčkový závit

(reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 15:06 | Nahoru | #13
1100Virago> souhlas

(reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 15:32 | Nahoru | #14

1100Virago píše: Někde jsem četl, že pokud kouří při přidání plynu, bývají to kroužky. Pokud při zaklapnutí, jsou to gufera. Bez záruky


Jenže při "zaklapnutí" plynu se může uplatňovat "vývěvový efekt".To je situace,kdy má kroužek právě zmíněnou axiální vůli,pendluje v drážkách a díky podtlaku kvůli zavřenému plynu protéká olej vůlemi v drážkách pístu

1 reakcí na tento příspěvek bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 15:47 | Nahoru | #15
Hoši, jen čtu a koukám co všechno dokážete odhadnout jen tak dle kouře.
(mě taky říkají spolujezdci že mě K4 prej kouří, předpokládám při přidání plynu, ale spotřeba není nijak výrazná)

(reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 17:15 | Nahoru | #16
psenap> Je to jen výčet pravděpodobných příčin.Vzhledem k tomu,že spalovací prostor těsní jen píst s kroužkama a ventily,není těch možných příčin mnoho.Já to mám docela nastudováno,neb nebylo KLR kterou jsem měl aby nepapala.A že sem jich pár měl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 17:58 | Nahoru | #17
[quote=Anti]Starous68> Kompresor a hadicová redukce na svíčkový závit [/quote

To jako tlak vzduchu drží ty ventily,?to jsem nikdy neslyšel,naopak vím že se do válce nasouká co nejvíc provázku a vyjede se pístem na horu,a nebo jsem to dělal ne dieslu opřel rovnou o píst

(reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 19:15 | Nahoru | #18
VlaHa: Ano, tlak to opravdu udrží. Samozřejmě, kompresor musí běžet furt. Špagátu jsem slyšel říkat "indiánská metoda", akorát by měl být netřepivý, ať nezůstane ve spalovacím prostoru bordel.

bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 20:22 | Nahoru | #19
Vylučovací metoda: Co udělat gufera ventilů a pak buť to pomůže nebo ne.
Myslím ze by mohly být levnější než dělat kruhy
nebo hustější olej? Vím problém neřeší ale příčinu snad sníží....

bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

22.12.2016 v 21:07 | Nahoru | #20
Stím špagátem jsem to zkoušel udělat na DR 350 a funguje to bez problémů.

1 reakcí na tento příspěvek bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

23.12.2016 v 02:09 | Nahoru | #21
Díky za rady.Hledam co nejlevnější řešení a proto bych byl rád kdyby to byly gufera no

(reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

23.12.2016 v 12:16 | Nahoru | #22

Davcan píše: Díky za rady.Hledam co nejlevnější řešení a proto bych byl rád kdyby to byly gufera no



Nejlevnější řešení je nesrat se do něčeho, co funguje v rámci tolerance !!

1 reakcí na tento příspěvek bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

23.12.2016 v 19:46 | Nahoru | #23
V dobách, kdy jsem ještě chodil do Pionýra, se testovaly kroužky tak, že se změřila komprese, pak se stříkačkou cvrnklo trocha oleje do válce a zase změřila komprese. Při výrazném nárůstu komprese na jednom z válců ukazovala na vadné kroužky. Snad to platí i dnes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

23.12.2016 v 20:22 | Nahoru | #24
maški> Když se budeme bavit o kompresi,tak ano.Pokud se ale bavíme o úbytku oleje v řádech desetin litru na tisíc km tak tam je to trochu jinak.

bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

23.12.2016 v 23:14 | Nahoru | #25
.

Naposledy editováno 25.12.2016 11:36:23

(reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

24.12.2016 v 00:31 | Nahoru | #26
Anti> to souhlasím, viděl jsem na 100 km; asi budu potřebovat nový brejle . Ale i tak bych kompresi změřil, páč jeden válec může být slabší a tohle měření je jen sběr informací - nic nestojí.

bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

6.1.2017 v 20:36 | Nahoru | #27
takže to vypadá,že to byly gufera,už to nehulí

bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

6.1.2017 v 20:38 | Nahoru | #28
přispěvek č.5

1 reakcí na tento příspěvek bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

6.1.2017 v 20:53 | Nahoru | #29
na kolik tě vyšla oprava?

(reakce na) bere olej přes kroužky nebo přes gufera?

8.1.2017 v 20:08 | Nahoru | #30
gobern> cca 4ku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1172, 1173] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35183 Včera v 19:19 LukynO17
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 530 Včera v 15:07 IvanDvoutakťák
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37
Třese se předek motorky při ostrém ... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 1000 mara-fous-k3 62 19.10.2023 v 22:13 assassin
Kterou vybrat R1, GSX-R 1000, CBR 1... Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Eqwidirium 3 10.10.2023 v 08:11 Ozzy_


TOPlist