bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?
Zdar lidi,
vlastním motorku Triumph Speed Four 600 a chci vás se zeptat, jestli dobíjí normálně.
Nebo je někde chyba? Přikládám odkaz na video.

Díky

Naposledy editováno 02.04.2017 13:25:05

Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

11.12.2016 v 14:53 | Nahoru | #1

Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

11.12.2016 v 16:55 | Nahoru | #2
to je ok,vzhledem ktomu že plně nabita baterie ma 12,8V , tak dobíjení musí davat víc

Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

11.12.2016 v 22:03 | Nahoru | #3
13,5 je spodní hranice dobíjení podle mě.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

11.12.2016 v 22:11 | Nahoru | #4
normální to néni, něco se Ti tam děje

Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

12.12.2016 v 07:11 | Nahoru | #5
Plně nabitá baterie v 100% kondici má po stabilizaci cca 12,65 V. Optimální nabíjecí napětí je cca 14,2 - 14,4 V, víc už je špatně, přebíjíš a začíná rozklad vody. 13,3-13,6 je málo, to baterii plně nenabije, časem jí to poškodí, protože bude stále částečně nenabitá a degradují (sulfatace) elektrody. Chce to najít příčinu, první a nejsnažší je kontrola všech konektorů a el. spojů na nabíjecí soustavě, přechodový odpor dokáže nabíjení pěkně rozhodit, až pak řešit regler a altík.

Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

12.12.2016 v 08:10 | Nahoru | #6
A jaký jsi při tom testu měl otáčky? Pokud to klapalo jenom na volnoběh tak by to ještě nemuselo nic znamenat, zkus to proměřit v různých otáčkách motoru.

Naposledy editováno 12.12.2016 08:12:25

Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

12.12.2016 v 11:35 | Nahoru | #7
tak sem tet hodil očko do servisního manualu mé Sv 650 r.v. 2000 a tam píšou 13,5 - 15V při 5000ot/min

Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

13.12.2016 v 07:04 | Nahoru | #8
Dej tomu otáčky(aspoň 3tis) a jestli to povyleze nad 14V tak je to ještě ok.
Mě na Ducati na volnoběhu ukazuje úplně stejně někdy i méně a vyleze to až při otáčkách...
Je třeba měřit při provozních podmínkách a na volnoběh určitě nejezdíš...

Jinak jestli ti to nedá spát tak je tady spousta návodů jak změřit multimetrem všechny komponenty dobíjení a ověřit si správnou funkci...
Ale nakonec podle mě zjistíš že vše funguje tak jak má...
Možná projít konektory a zajistit kvalitní spoj bez přechodových odporů... Tím si třeba přidáš ten potřebný "půlvoltík" pro klid duše

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

13.12.2016 v 08:51 | Nahoru | #9
Jak píšou ostatní, chce to změřit i při otáčkách.
Pokud by to bylo těch 13,6 - 13,8V, tak je to úplně v pohodě. 14,2-14,4V je nutných pro "vápníkové baterky", zatímco stará vrána z roku 2006 vápníkovou baterku viděla tak na obrázku.
I když i ze své zkušenosti musím říct, že vápníková baterka přežije i 5let v autě s dobíjením právě 13,8V....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

13.12.2016 v 12:14 | Nahoru | #10
fockewulf> vapníkova baterka?? co je to? stímhle termínem sem se ještě nesetkal

(reakce na) Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

13.12.2016 v 13:44 | Nahoru | #11

sullda píše: normální to néni, něco se Ti tam děje



Ano, je to takový zvláštní jev, říká se tomu dobíjení...

(reakce na) Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

13.12.2016 v 13:45 | Nahoru | #12

zdenysrx6 píše: fockewulf> vapníkova baterka?? co je to? stímhle termínem sem se ještě nesetkal


Olovo v Pb bateriích neni čistý, ale legovaný různými příměsemi, aby mělo lepší vlastnosti a ty lepší baterie jsou legovaný třeba i vápníkem a stříbrem. A pak máš na etiketě honosně Ca+++ Technologi atd. a téměř nesmrtelná životnost ... A tím legováním se trochu změní i elektrochemický potenciál, takže pak má ta baterie trošinku jiný napětí na článek v řádu desetinky voltu.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

14.12.2016 v 01:38 | Nahoru | #13
člověk se učí celej život......

(reakce na) Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

14.12.2016 v 11:44 | Nahoru | #14

zdenysrx6 píše: člověk se učí celej život......

Nejses sam, taky sem se poucil.

Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

25.12.2016 v 14:48 | Nahoru | #15
Děkuji všem za reakce.
Ještě zkusím nabíjení při 5tis. Jestli bude konstantní, tak to nebudu řešit. Jinak nechám vyměnit dva konektory, které se mi už moc nepozdávají a nejdou pořádně vyčisti.

Dobíjení mám v rozmezí 13.3-13,6. Je to OK?

Skvělá odpověď, děkuji! 25.12.2016 v 19:02 | Nahoru | #16
Někdy konektory nepomůžou. U mého SV to jde z reglu do svazku, tam je to zašmodrchané kdoví kde a teprve pak to jde na baterii. Tratilo se to ve svazku. Proměř to přímo na konektorech u reglu, ne až na baterce, jestli se to netratí po cestě.
Natáhl jsem bypass regl/baterie a klid.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie Triumph Speed Four Paolohol 2 27.2.2022 v 20:45 Ozzy_
Triumph speed four Triumph Speed Four Adam15 1 4.3.2021 v 18:43 FiZzeR
Potřebuju radu s triumphem Triumph Speed Four, Triumph TT 600 silver.wrc 1 26.4.2019 v 18:45 Desm
Zacaternik: Bandit GSF650, BMW R850... Triumph Speed Four, Suzuki GSF 650 Bandit, BMW R 110... 4RW 16 29.8.2017 v 12:58 Bozo
Zapalování a vstřikování Triumph Speed Four Ondara 4 20.6.2016 v 18:24 Ondara


TOPlist