bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka
Zdravím,
jsem (tj. brzy budu) motocyklista-začátečník (A2) a rád bych se poohlédl a pooptal po nějaké motorce, vhodné na cestování, s co nejpříznivějším poměrem pořizovací cena / jednoduchá údržba / spotřeba.
Přiznám se, že se v široké nabídce strojů, jejich modifikací a všeho možného mírně ztrácím.

Na vzhledu v zásadě nezáleží (leč preferuji "civilnější") a cenu bych (naivně?) viděl okolo 50 000,-, přičemž méně je samozřejmě lépe. Nebráním se případně ani "bazaru" (ba naopak), ale nemám zájem vidět stroj každý druhý měsíc v opravně.

S potěšením uvítám každou radu, názor nebo tip. Díky

Naposledy editováno 07.12.2016 14:55:45
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 7.12.2016 v 14:42 | Nahoru | #1
Vesměs se to tady opakuje: ujasni si jaký styl (rozuměj typ moto) preferuješ - naháč, enduro, kapota... Dále cenová hladina, jaké ročníky moto, objem... Takhle ti tu každý nasype milion tipů a nikam se neposuneš

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 14:51 | Nahoru | #2
350/640? pořizovací cena dle stavu motorky a stavu mysli prodejce... může to být za pěknej kousek od 12 do 30 tisíc... pokud teda nechceš závodit, nevadí ti se v tom sem tam povrtat a chceš jezdit hlavně jakože okresky a ne dálnice.

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 15:03 | Nahoru | #3
A kdyz se ptas na levne a spolehlive tak urcite nekupuj ten tynecky krumpl....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 15:05 | Nahoru | #4
Pravda je že jawa je úžasná záležitost, ale musíš jí mít v dobrém stavu jinak víc opravuješ než jezdíš. Osobně bych ji však doporučil jelikož jí mám a asi mi to hodně dalo složit rozložit složit rozložit ale dnes je to motorka na klidné okresky, když jsem spěchal do práce a do kopce na okruhu mě kolem 85 km/h začal předjíždět kamion tak to nebylo nic příjemného. Proto nyní dopřeju jawě důchod na chalupě, kde nemám žádné přibližovadlo a jedu si za pár dnů pokud to tedy dobře dopadne pro dalšího skoro veterána Transalpa 600v. Proč jsem se tak rozhodl? Když jsem si vyzkoušel kámošovu lehnu a představil jsem si na ní výlet na šumavu tak my bylo jasné, že tudy cesta nevede. Pak si můj kamarád koupil staré TA 600V a když mi ho začal pučovat tak jsem ho začal chtít taky. Tak závěrem jsem se hezky rozpovídal a ty si nejdřív vyzkoušej co ti bude vyhovovat a pak si to kup. Jelikož co vyhovuje jednomu nemusí vyhovovat druhému.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 15:33 | Nahoru | #5
pa5man> jo no!!! Docela jsem se zasmal slozit rozlozit slozit rozlozit = nejezdit a kdyz uz jezdis tak na necem co se vlni jak had na pousti, pohodlny je to jak prkenice, brzdny ucinek nulovy a vykon kde nic tu nic.....fakt pohodlna a spolehliva motorka

(reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 15:53 | Nahoru | #6
HornisGSX> A stejně jí mam rád

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 16:03 | Nahoru | #7
Zadej si v sekci Bazar do vyhledávání nějaké parametry.
A z těch vyhledaných už si začni vybírat.
Nezapomeň, že do 35 kW.
Cena 35 - 55 tis., přibližně roky výroby, objem 480 - 670 třeba.
Taky druh motorky naked - to je naháč, neboli univerzální motorka normálního vzhledu

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 16:56 | Nahoru | #8
Já na jaře začínal na zaškrceným Hornetovi (do roku 2001 má 70 kW a dá se tedy škrtit) a spokojenost. Teď na konci sezóny jsem tedy pořídil jinou motorku, ale to je prostě o tom, že jsem chtěl něco jiného. Nejradši bych si toho Horneta nechal, ale z pohledu financí mi mozek radí ho prodat.
Je otázka, jestli se ti chce zařizovat to škrcení, je to dalšího 8,5 tisíce...
Případně ti můžu prodat mého

(reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 18:05 | Nahoru | #9
HornisGSX> ¨Hele.Kromě KLEčka mám ještě 41let starou čízu a furt mně hrozně baví.Když hustokrutě klopim a na muldě se celá rozvlní jak stará kurva a já jí krotim jak bejka na rodeu ,prostě nádhera .Tohle na ,,moderní"motorce nezažiješ.

2 reakcí na tento příspěvek Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 18:15 | Nahoru | #10
Ahoj. Já začínal před dvěma lety. Mám Hondu NC700s. Koukni co o ní kdo píše. Myslím že pro začátečníky ideální. Poměr cena výkon luxusní. Spotřeba cca 4 l. Mám ji teď v inzerátu můžeš mrknout a třeba se domluvíme)))

(reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 18:32 | Nahoru | #11
Petulak79> jenze NC neni motorka

Mirapulec>cz jsou jaksi funkcnejsi nez krumpl 350...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 18:32 | Nahoru | #12
Petulak79> ale on chtěl něco za polovic .

(reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 18:43 | Nahoru | #13

MILOS61 píše: Petulak79> ale on chtěl něco za polovic .


A hlavne chtel motorku

1 reakcí na tento příspěvek Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 20:38 | Nahoru | #14
Za cenu Jawy 350 můžeš mít tohle:

http://www.motorkari...odel%5D=honda-cb-500

Levné nenáročné pneu, jeden brzdový kotouč, jedny destičky vpředu, jedny vzadu, nebo bubnovka vzadu.... Levná, kvalitní motorka, to co hledáš...

(reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

7.12.2016 v 22:06 | Nahoru | #15
kuzmič> Musel by ale taky škrtit, jelikož tazatel má A2 a to už bych šel radši třeba do toho Horneta/Bandita atd. Leda by se vyskytla za rozumný peníze už zaškrcená.

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

8.12.2016 v 07:39 | Nahoru | #16
ER-5, GS500, CB500... taky jsem tohle dilema řešil, co na naučení a rozježdění....a anžto nejsem limitovaný A2jkou, koupil jsem 750 Inazumu

Naposledy editováno 08.12.2016 07:39:45

2 reakcí na tento příspěvek Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

8.12.2016 v 12:40 | Nahoru | #17
HornisGSX, nevim... Já třiapůlu mám a nezdá se mi nějak špatná. Na výlety ve dvou dospělých po okreskách idoš. Člověk nemusí mít tolik strachu, že mu ji někdo šlohne, když ji parkne někde. Díly za babku, hodnota už bude jen stoupat, resp. níž to nepůjde, takže jde prodat vždycky za ty prachy (což se o vylítaných japonkách říct nedá pokud už to teda není něco z osmdesátek), jednoduchost oprav a dostupnost dílu snad v každým větším nebo okresním městě nebo na dědině u nějakýho pouličního mechanika. Celkově je třiapůla tak jednoduchá, že když se jí dá běžná péče, jede furt a všude. 640 s kotoučovkou vepředu brzdí dobře. Nestěžuju si a to mi není zdaleka osmnáct, že bych na tom jezdil z nouze, páč nemám na jinou. Ale chápu, že je lepší mít motorku na které si v lepším případě aspoň někdo umí vyměnit svíčku a když se vysere na cestě, je potřeba ji odtáhnout nejlíp do autorizovanýho servisu

(reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

8.12.2016 v 13:49 | Nahoru | #18

Deyva píše: HornisGSX, nevim... Já třiapůlu mám a nezdá se mi nějak špatná. Na výlety ve dvou dospělých po okreskách idoš. Člověk nemusí mít tolik strachu, že mu ji někdo šlohne, když ji parkne někde. Díly za babku, hodnota už bude jen stoupat, resp. níž to nepůjde, takže jde prodat vždycky za ty prachy (což se o vylítaných japonkách říct nedá pokud už to teda není něco z osmdesátek), jednoduchost oprav a dostupnost dílu snad v každým větším nebo okresním městě nebo na dědině u nějakýho pouličního mechanika. Celkově je třiapůla tak jednoduchá, že když se jí dá běžná péče, jede furt a všude. 640 s kotoučovkou vepředu brzdí dobře. Nestěžuju si a to mi není zdaleka osmnáct, že bych na tom jezdil z nouze, páč nemám na jinou. Ale chápu, že je lepší mít motorku na které si v lepším případě aspoň někdo umí vyměnit svíčku a když se vysere na cestě, je potřeba ji odtáhnout nejlíp do autorizovanýho servisu



Dám srovnání k Jawě x Y. FZ6N, 2004, 72 kW, nebo K. Z 750, 2005, 81 kW.
Pořizovací cena vyšší, dá se pěkná za 60 - 70. Po 3 letech prodejné za téměř stejnou cenu.
Vylítaná japonka... Lítají tedy fakt dobře, nehledě na to, jaké jsou skutečné kilometry.
Díly za babku, levné, jednoduché opravy...
Díly za babku nejsou, ani servis ne. Ale já nemusel (kromě oleje, filtrů, pneu, svíčky)... kupovat a měnit vůbec nic.
Jízdní zážitky nesrovnatelné.

(reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

8.12.2016 v 15:19 | Nahoru | #19
Deyva> ano dily za babku ale co kus to nekvalitni nahrazka s ciny madarska indie takze nevim v cem je to pozitivni .o cene se nebavim pac ta se udrzuju umele jen a jen v nasi ceske kotlince nikde jinde by ti za to nedali ani tasku hrusek co je u tebe vylitana japonka?ano vylitana je ale ma namotano 200-300tis km...kolikaty uz ma jawa motor?triapula neni jednoducha triapula je zastarala(ona byla uz v dobe kdy vznikla) a jde videt ze si poradne na nicem jinnem nejel pac rict ze jawacky kotouc brzdi! mel jsem 639 s plovoucim kotoucem a predek stal za hovno!!!jak uz psal kolega nademnou ja delam jen predepsany servis jinak se v tom nehrabu a zvladnout vymenu svicek.....na to nemusim mit jawu

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

8.12.2016 v 15:23 | Nahoru | #20
Že má někdo Jawu, protože je Jawař, naprosto chápu. Taky mám rád svou Kývačku, ale jak někdo začne vychvalovat jaká je Jawa super a úsporná motorka, mám rudý hadr před očima. Drahý servis, náhradní díly atp jsou kecy. Japonci se nekazí, tak nic kupovat nemusíš.

Z vlastní zkušenosti: Suzuki SV r.v. 2001 koupeno s 30 000km.
Měněné díly: regl 2500,- (dá se koupit i za polovinu), řetězovka 3000kč, desky po 50 000km 1400kč, ložisko řízení 200kč. Olej vyjde na stejno jako u 2T. Svíčky jsou dražší za kus, ale nesežere jich 4 do předepsaného intervalu jako Jawa.
Najeto 40 000km, ztráta při následném prodeji po 5 letech 5000kč, spotřeba 4,3 - 5L. Motor jel po 70 000km bez zásahu jako hodinky, spotřeba oleje do výměny téměř nula. Od horní rysky po spodní.

Takže cokoliv Japonského. Cena už u vrány za pár kaček nemá kam spadnout a budeš jen měnit olej.

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

8.12.2016 v 15:45 | Nahoru | #21
Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

"levná" - vyhni se Jawě, chtějí za to nesmysly
"spolehlivá" - vyhni se Jawě, jestli nechceš mít ruce pořád od šmíru
"úsporná" - vyhni se Jawě, se špatně seřízeným předstihem to žere i 8, neustále něco měníš
"motorka" - vyhni se NC 700, to je pseudoskůtr pro ty, který neumí řadit

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

8.12.2016 v 15:56 | Nahoru | #22
Na začátek jsou ideální nahatý petistovky. Suzuki gs500, Honda Cb500, Kawasaki ER5. Je jich na trhu tolik, že je můžeš přehazovat vidlema, daj se pořídit už od nejakejch 30k.
Po sezoně se rozhodne, jakej styl ti sedí a pokud ji nenabouráš, tak prodáš za stejnou cenu.

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

8.12.2016 v 16:24 | Nahoru | #23
zdravím
co se týka cestování a naučení, tak nedám dopustit na Yamahu XJ 600 Diversion, mám na ní pěkné vzpomínky, byla to vlastně moje první Velká motorka

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

8.12.2016 v 17:17 | Nahoru | #24
Jak už psali kolegové nade mnou , třindě se vyhni velikým obloukem , když si to vezmu kolem a kolem , tak nejvíc ve finále stály motorky s relativně nízkou pořizovací cenou právě jako ta jawka , osobně bych taky koukal po nějakém půllitru jako cb 500 , gs 500 nebo er 5 ,nebo seškrcený šestce jako Bandit nebo sv
Edit: vlastně i ta zmíněná xj 600 je dobrá volba , někde na netu jsem o ní dokonce našel test , že najela 400 t. km než se rozpadnul motor

Naposledy editováno 08.12.2016 17:19:44

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

8.12.2016 v 17:34 | Nahoru | #25
xt600e

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

8.12.2016 v 23:10 | Nahoru | #26
Mnohokrát děkuji všem za odpovědi. Velmi mi pomohly, přičemž co jsem zatím koukal, tak se nejspíše nakonec přikloním k jedné z navrhovaných Suzuki.

Díky

Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

9.12.2016 v 07:50 | Nahoru | #27
třindu bych nechal už jen nadšencům. ještě nedávno to bylo nejlevnější svezení, což dneska dávno neplatí a zasyflení mizernejma dílama tý motorce taky nepřidá.

když už vybírat low-cost, šel bych tímhle směrem: SM250 vstřikování, opravdická převodovka, jede to líp jak třinda a hlavně se to chová jako motorka. Francouzi to prodávají jako MASH a zkušenosti s tím jsou dobrý.

a nebo jetej japonec, samozřejmě, záleží na osobních preferencích

3 reakcí na tento příspěvek Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

9.12.2016 v 10:56 | Nahoru | #28
tady je jawahaterů ... mám ještě Hondu xl350R, tak samozřejmě brzdí líp i když má taky kotouč jen vepředu, jenže má pancéřovanou hadici, větší kotouč u endura se to prostě očekává, že bude všechno dimenzovaný na jiný nároky. Pak mám taky Minsk 125 a tam jsou bubny jak vzadu, tak vepředu a to nebrzdí skoro vůbec (až borec na technické brblal, že to skoro nebrzdí a nelíbí se mu to , jenže to tak je na tom stroji). takže mám oježděný tyto tři a z autoškoly akorát ER-6N když jsem rožšiřoval na velký áčko. Ale taková bomba mi ta ER-6N nepřišla i když to bylo vlastně to nejnovější, na čem jsem jel... A ano, u Hondy jsem musel pár věcí vyměnit a poladit, páč to někdo přede mnou měl jako enduro do lesa a sral na údržbu. Jawu jsem koupil za nějakých 11 a to samý do ní ještě dal (zatím)... S tím, že jsem půlil motor, nechal reposovat klikovku, rovnou jsem měnil ložiska v karterech, gufera a spoustu dalších věcí jako rozvodovej řetěz a tak. Největší položka byla repas klikovky a origo nosič na kufr z Jawy (4500 a 3500), zbytek byly blbosti a drobnosti. U Hondy akorát vzduchovej filtr, přední blatník, řetězovka, ložiska v zadnim kole, vejfuk povařit a stříknout, baterku, svíčku, olej a filtr. A zátku průzoru polohy klikovky - jen ta mě stála tři stovky a je to akorát blbej šroubek .

Tím jsem chtěl říct, že za těch pár drobností na Hondu jsem dal pomalu to, co za téměř GO motoru (krom výbrusu) a plno dalších nových věcí na Jawě. A borej požaduje jednoduchou údržbu... Na japonkách je jednoduchá do té doby, než se něco vysere. Na jawě jsem si nechal vytisknout "příručku" a dělal jsem si motor sám i když jsem to předtím nikdy nedělal... Kupodivu po poskládání chytla a jede bez problémů i s oilmasterem.

Takže Davidieri, kup si asi nějakou tuctovou malou japonskou lemru po deseti majitelích (páč tyhle stroje každej kouí "na vyježdení", vychvaluje do nebe a následující sezonu nebo ještě na konci první prodává, protože chce silnější), nejlíp pětistovku a za rok to prodej jak to dělá většina lidí s první motkou a kup litra, protože jak to není aspoň šestikilo nebo nejlíp litr, podle mnohých velkomotorkářů to není motorka a prostě nemá vůbec výkon

(reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

9.12.2016 v 12:10 | Nahoru | #29

Deyva píše: tady je jawahaterů ... mám ještě Hondu xl350R, tak samozřejmě brzdí líp i když má taky kotouč jen vepředu, jenže má pancéřovanou hadici, větší kotouč u endura se to prostě očekává, že bude všechno dimenzovaný na jiný nároky. Pak mám taky Minsk 125 a tam jsou bubny jak vzadu, tak vepředu a to nebrzdí skoro vůbec (až borec na technické brblal, že to skoro nebrzdí a nelíbí se mu to , jenže to tak je na tom stroji). takže mám oježděný tyto tři a z autoškoly akorát ER-6N když jsem rožšiřoval na velký áčko. Ale taková bomba mi ta ER-6N nepřišla i když to bylo vlastně to nejnovější, na čem jsem jel...



Tak jestli nevidíš rozdíl mezi ER-6N a Tvými stroji (Jawa, xl350R), tak pro Tebe je fakt zbytečné o něčem jiném uvažovat.
Nějaká japonská jetá 500, 600 by pro Tebe byly vyhozené peníze a bude nejlépe, když zůstaneš nadosmrti odsouzen k Jawě.

(reakce na) Začátečník hledá: levná, spolehlivá a úsporná motorka

9.12.2016 v 12:39 | Nahoru | #30
Deyva> nene idealne je hn po autoskole koupit hektolitr tak jo at mas radost trinda je nejvic masina v celem kosmiru nic a nikdo n ni nema je tak dokonala ze se vyrabi pres 30let prakticky bezezmen
Az priste potkam nekde v kopci jawu ve dvou pred vydechnutim plazici se v olejovem oparu rychlosti snecka nahore na kopci pokleknu a budu se bezmezne klanet az k zemi pred timto naprosotkosmirnym strojem
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 5 Včera v 07:42 krokoš
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist