Téma: přední tlumiče jawa 250 559
3.12.2016 v 12:31
Ahoj, mám problém řídítka mi jdou šejdrem a když jsem se je snažil narovnat, tak po dotažení se vrátili do té samé polohy. Myslím si že v nich asi není olej.
Neporadil by mi někdo kudy se tam ten olej leje nebo čím to je?
Děkuji
Neporadil by mi někdo kudy se tam ten olej leje nebo čím to je?
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek přední tlumiče jawa 250 559
Budeš mít asi ohlé trubky vidlic, bývá to na takových stařenkách často...
Kolo ven, povol to znova v brýlích, povol i ty velké matice nahoře tlumiče, vytáhni je ven, uložení v horních brýlích je na kužel, musíš ji vyklepnout, ale jen kousek, ať Ti nevyjede celá ven!
Vem někoho ať drží metr v místě osy kola a Ty otáčej horní trubkou a sledujte, jestli se vidlice v místě osy kola vzdaluje, jestli ano, bude ohlá trubka vidlice, samozřejmě to samé vyzkoušej s druhou trubkou...
Kolo ven, povol to znova v brýlích, povol i ty velké matice nahoře tlumiče, vytáhni je ven, uložení v horních brýlích je na kužel, musíš ji vyklepnout, ale jen kousek, ať Ti nevyjede celá ven!
Vem někoho ať drží metr v místě osy kola a Ty otáčej horní trubkou a sledujte, jestli se vidlice v místě osy kola vzdaluje, jestli ano, bude ohlá trubka vidlice, samozřejmě to samé vyzkoušej s druhou trubkou...
Jestli máš motorku jen na ježdění, ne na výstavu, můžeš natočit trubky na nejvzdálenější rozměr od sebe a normálně stáhnout osou kola, mělo by se to s řídítky srovnat, jestli máš toho poohýbáno víc, budeš to stejně dělat na vícekrát formou pokusu a omylu a není jisté, že to srovnáš, ale za pokus nic nedáš, než začneš kupovat díly...
Naposledy editováno 04.12.2016 12:46:47
Naposledy editováno 04.12.2016 12:46:47
Já měnil vidlice u tří motorek z pěti, co mám doma. Sežeň druhé trubky, raději vyměň i brýle. Nejlepší je trubku vidlice upnout do soustruhu a pomalu otáčet a tak snadno poznáš, kolik hází-hlavně ji nerovnej, nemá to cenu! Někdo to rovná po zahřátí ve svěráku, ale myslím, že vidlic je ještě dost. To samé i pokud má ocel póry a netěsní matice - dávat zbytečně 3 K za tvrdochrom je blbost.... Oleje do každé šavle 150 ml, 2 díly méně tekutého-motorák a 1 díl více tekutého-pro tlumiče. Pokud to budeš mít rozdělané udělej zrovna ložiska v krku, vyměň pružiny, futra a matice, pak poznáš ten rozdíl v jízdě!
Mam pravdepodobne problem s prednými tlmicmi.
Pri vymene puzdier klzakov som dal do zveraku klzaky a trosku som urobil priehlbinu na nich. Cim padom mi vo vnutri urobilo kopcek. Zbrusil som ho okruhlim pilnikom ale ci je to ok tak to pochybujem. Idu mi preperovat tazsie, a aj sa horsie vracaju. Ale neskusal som to pri jazde, zatial somt o len poskladal. Pricina moze byt aj to, že su tam nove vlozky a aj tesnenia na klzaku a mozno este nie su vybehane.
Alebo mam radsej zohnat nove klzaky?
Pri vymene puzdier klzakov som dal do zveraku klzaky a trosku som urobil priehlbinu na nich. Cim padom mi vo vnutri urobilo kopcek. Zbrusil som ho okruhlim pilnikom ale ci je to ok tak to pochybujem. Idu mi preperovat tazsie, a aj sa horsie vracaju. Ale neskusal som to pri jazde, zatial somt o len poskladal. Pricina moze byt aj to, že su tam nove vlozky a aj tesnenia na klzaku a mozno este nie su vybehane.
Alebo mam radsej zohnat nove klzaky?
1 reakcí na tento příspěvek přední tlumiče jawa 250 559
hydraulický olej klidně můžeš použít , ale bude ti to třískat... lepší je motorák 15W40 + tlumičák v poměru 2 : 1
to, že se kluzáky po repasy špatně pohybují je normální - po 100 km to většinou povolí - před futra se musí dostat olej, musí si vše sednou atd.
kluzáky sežeň jedny na sklad, pokud by jsi je chtěl nechat chromovat nebo se ti urvaly šrouby blatníku... Prostě je lepší mít některé ´blbosti´ doma pro případ, že za 10 let už nebudou...
to, že se kluzáky po repasy špatně pohybují je normální - po 100 km to většinou povolí - před futra se musí dostat olej, musí si vše sednou atd.
kluzáky sežeň jedny na sklad, pokud by jsi je chtěl nechat chromovat nebo se ti urvaly šrouby blatníku... Prostě je lepší mít některé ´blbosti´ doma pro případ, že za 10 let už nebudou...
jawa354> a aký typ motoraku a tlmičaku si mam kupit (značku)
dufam, že tie tlmiče budu ok, aj ked som tam zbrusoval tu prekazku v klzaku.
a dalsi nahradný si kupim do rezervy.
najlepsie by bolo jednu nepojazdnu v slusnom stave do rezervy
dufam, že tie tlmiče budu ok, aj ked som tam zbrusoval tu prekazku v klzaku.
a dalsi nahradný si kupim do rezervy.
najlepsie by bolo jednu nepojazdnu v slusnom stave do rezervy
2 reakcí na tento příspěvek přední tlumiče jawa 250 559
pokud by jsi to stejně nevybrousil, tak by si to přes ty futra udělalo cestu, motorák nějaký méně tekutý třeba 15W40... tlumičák nevím o tom, že by bylo více druhů, před dvěmi lety jsem nějaký nejlevnější koupil značku bych u olejů - motoráků a tlumičového neřešil, dnes už koupíš jen dobrý olej a ještě lepší, vše má své normy a raději olej měnit dříve
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední tlumiče jawa 250 559
jawa354> ok, di, este mam otazku, je to na inu temu, ale mam otazku aky davas olej a aky pomer do benzinu?
cital som tu, že jedny davaju M2T, že su stare motorky stavane na stary olej alebo nejaku syntetiku?
prevodovy som dal PP90 alebo PP80.
cital som tu, že jedny davaju M2T, že su stare motorky stavane na stary olej alebo nejaku syntetiku?
prevodovy som dal PP90 alebo PP80.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední tlumiče jawa 250 559
jawa354 píše: ...tlumičák nevím o tom, že by bylo více druhů...
Tlumičáků je spousta a liší se viskozitní třídou stejně jako motoráky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3847, 3848] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 115429 | Dnes v 06:10 FJRPEPA |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Jawa 250/559 s Ukrajinským vape nes... Jawa 250/559 panelka | Palarma | 13 | 24.2.2024 v 19:44 Drak1 |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |