bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Poleptaný lak na kapotáži
Hoj vespolek, stala se mi taková nepříjemná věc. Po cca měsíci, kdy motorka stála v garáži, jsem ji dnes vytáhl, že se projedu a co nevidím - pod palivovým kohoutem poleptaný lak na kapotáži, předpokládám od benzinu. Předpokládám, že bude zpuchřelé těsnění u palivového kohoutu nebo tak něco - zatím nevím, čas to diagnostikovat bude nejdřív zítra. S tím si poradím sám, ale zajímá mě to, jestli se to stalo i někomu dalšímu a hlavně - jak řešil opravu laku? Moc nespoléhám na to, že by se tak bravurně trefil odstín a šlo to zalakovat lokálně, ale kdybych se pletl, byl bych velmi potěšen Na zimu jsem natankoval Vervu 100. I když se mi to zdá velmi nepravděpodobné, může to být tím?











Naposledy editováno 22.11.2016 19:13:48

1 reakcí na tento příspěvek Poleptaný lak na kapotáži

22.11.2016 v 19:12 | Nahoru | #1
Vervou to není jezdím na ni už dlouho...

A s tím lakem .... originál tohle nedělá, budeš to mít přelakované a lak z druhovýroby se s benzinem rád nemá, v té ploše to v rozstřiku bude vidět vždycky tak buď zvol samolepku na obě strany nějaký klínek nebo něco podobného nebo budeš muset nechat tu jednu stranu přelakovat..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

22.11.2016 v 19:18 | Nahoru | #2
kutilsro> Jo, přelakovávané to bylo, původní majitel zainvestoval, asi málo... Samolepkama se mi to látat nechce, takže mi asi nic jiného nezbyde

Naposledy editováno 22.11.2016 19:22:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

22.11.2016 v 19:24 | Nahoru | #3
MEK0TA> proč mám pocit, že je to zpuchřelá folie?

(reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

22.11.2016 v 19:34 | Nahoru | #4
Libor666> To se mě neptej. Vím, že to lakované bylo, ale už nevím kdo a čím to dělal. Když jsem to utíral, tak se to rozpadalo.

1 reakcí na tento příspěvek Poleptaný lak na kapotáži

22.11.2016 v 19:39 | Nahoru | #5
na barvu to nejezdi, nech si to jako pripravu jarni pad.

Poleptaný lak na kapotáži

22.11.2016 v 19:41 | Nahoru | #6
...udělá to i originální lakování, při dlouhodobějším působení ...a v případě, že je v místě dlouhodobějšího styku ještě navíc poškození (stačí nepatrná trhlinka, odloupnutí, škrábanec), jde to ještě rychlejc
...rozstřik ani tak nezáleží na velikosti plochy, ale na nutnosti použít technologii dle varianty (rozuměj: něco jako druhu) barvy, kdy např. v případě tzv. tříkrokovejch (nejčastěji metalíz, ale jsou i nemetalický) variant odstínů ...rozstřik, právě z důvodu shody odstínu, pokud lze udělat z vejš zmíněnejch důvodů a navíc, je-li poškození, nebo spíš umístění poškození na to vhodný, je lepší variantou, nehledě na to, že u některejch dílů (vliv má i členitost) je lakování celýho dílu míň pracný, rychlejší a tím pádem může v některejch případech být i levnější, než rozstřik a to i v případě použití v podstatě většího množství materiálu než v případě rozstřiku
...nebavíme se pravděpodobně o rozstřiku dvoukomponentním materiálem, to má taky svoje specifika kdy je vhodný ho použít, tam by poznámka o viditelnosti v ploše mohla být na místě (v některejch případech teda a za předpokladu, že se to trošku odflákne - v rámci krátkodobého horizontu, v delším časovým období to zase může být a bývá jinak ...k horšímu)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

22.11.2016 v 22:04 | Nahoru | #7
Uzivatel507> Takové rady si nech do hospody...

osiris> Ok, díky za info asi bude nejjednodušší našetřit prachy a nechat to láknout celé, než se pak vztekat, že jsou tam přechody... Stejně budu časem chtít lakovat kufry, takže když s tím chvíli počkám, tak se to nezblázní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

Skvělá odpověď, děkuji! 22.11.2016 v 23:21 | Nahoru | #8
MEK0TA> možná jsem to napsal jak tatar, ale nemyslel jsem tím, že bys musel (nebo že by bylo lepší) lakovat celou motorku (cena mezi rozstřikem na tom dílu, nebo lakováním celýho dílu se nijak moc lišit nebude)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

23.11.2016 v 08:12 | Nahoru | #9

osiris píše: MEK0TA> možná jsem to napsal jak tatar, ale nemyslel jsem tím, že bys musel (nebo že by bylo lepší) lakovat celou motorku (cena mezi rozstřikem na tom dílu, nebo lakováním celýho dílu se nijak moc lišit nebude)



a to se u motorky co ma hodnotu 30k i s novejma gumama vyplati

Poleptaný lak na kapotáži

Skvělá odpověď, děkuji! 23.11.2016 v 09:45 | Nahoru | #10
jak píše osiris : je to malý díl, se zástřikem se nevyplatí jebat. /píšete rozstřik/ celý díl nový lak a modlit se,ať to je nějaký určitý odstín a nééé samodomo. j.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

23.11.2016 v 14:05 | Nahoru | #11

gugo píše: a to se u motorky co ma hodnotu 30k i s novejma gumama vyplati


A co je komu po tom?

osiris, Benda1> No právě je mi jasné, že nemá cenu riskovat, že by lakoš netrefil ten odstín a pak to platit dvakrát, tak to radši nechám láknout celé. Sice vím, že se dá sehnat origo lak, ale ten zas stojí ranec. Sám to lakovat nehodlám, vybavení by asi bylo, ale neumím to. Díky za pomoc
Teď mám nějaký čas, tak jdu zjistit, jestli opravdu sákne ten kohout.

Naposledy editováno 23.11.2016 18:38:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

23.11.2016 v 14:29 | Nahoru | #12
MEK0TA> nic ..jeestli to mas na jezdeni a ne do vylohy tak se to asi moc nevyplati. Ale pro me zame si nech ty plasty treba pozlatit.

(reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

23.11.2016 v 18:39 | Nahoru | #13
Tak samozřejmě jsem rozebral palivový kohout a vysypal se na mě o-kroužek...
Druhá věc je, že po detailním zkoumání jsem zjistil, že samotná barva nejspíš narušená není, poleptaný je jen metalický lak na ní. Takže co teď, je situace stejná nebo by to šlo zastříknout spíš?

Naposledy editováno 23.11.2016 18:43:22

Poleptaný lak na kapotáži

23.11.2016 v 19:12 | Nahoru | #14
...co myslíš barvou a co myslíš metalickým lakem? ...v každým případě, aby to bylo pořádně, tak to co vidím na fotce, je nutný brousit, tmelit a lakovat; předpokládám (z fotky to dost dobře nejsem schopnej identifikovat), že je to dle obrázku lakovaný technologiíí báze (ať už metalická, nebo pastelová) a čirý lak, ale i kdyby to bylo metodou dvoukomponentní barvy, tak postup opravy bude obdobnej

2 reakcí na tento příspěvek Poleptaný lak na kapotáži

23.11.2016 v 19:31 | Nahoru | #15










Tady je kousek, co se odloupnul - z obou stran je vidět metalický "efekt". Myslel jsem to tak, že první vrstva je barva (jakožto červený lak) a druhá vrstva je bezbarvý lak, který vytvoří ten metalický efekt. Jestli se to lakuje na víc vrstev, to teď neberu v potaz, a jestli se tímto způsobem teda lakuje, to nevím. Ale asi se odloupnul ten nový nástřik po předešlé opravě a odkryl se originální nástřik, který asi na daném místě nebrousili.





Tady je místo po sloupnutí.Taková ta "šedá špína" jde seškrábat nehtem.

Naposledy editováno 23.11.2016 19:51:25

(reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

23.11.2016 v 20:16 | Nahoru | #16
MEK0TA> to oranžové,co ti tam "zbylo" bude asi původní barva a nebo podstřik pod metal barvu/podstřik se dává pro jednotnost celého povrchu,aby nevznikaly mapy/.
takže celé odřít a znovu. j.

1 reakcí na tento příspěvek Poleptaný lak na kapotáži

23.11.2016 v 20:17 | Nahoru | #17
eště mne napadlo: není to jenom nějaký polep? j.

(reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

23.11.2016 v 20:24 | Nahoru | #18

MEK0TA píše: ...........................Tady je kousek, co se odloupnul - z obou stran je vidět metalický "efekt". Myslel jsem to tak, že první vrstva je barva (jakožto červený lak) a druhá vrstva je bezbarvý lak, který vytvoří ten metalický efekt...........................asi se odloupnul ten nový nástřik po předešlé opravě a odkryl se originální nástřik, který asi na daném místě nebrousili.


...ten kousek co se odloupnul je metalická báze a čirej lak (spojený, ale nanášený zvlášť) ...druhá vrstva bezbarvej lak netvoří metalickej efekt, ten tvoří ta metalická báze (první vrstva), ta druhá ten čirej lak, tvoří lesk (protože ta báze sama o sobě je matná) a odolnost
...a ano, vypadá to, že předtím byl ten plast v jiný barvě, nebo by to musel být probarvenej plast přímo, což nebývá často;
pravděpodobně ale ho před přestříkáním brousili (ten původní), to by se ti jinak loupalo dřív, samo o sobě a ne až teď po dlouhotrvajícím působení rozpouštědla
...nicméně myslím, že oprava by neměl být tak velkej problém, jak ho momentálně vidíš

(reakce na) Poleptaný lak na kapotáži

24.11.2016 v 22:03 | Nahoru | #19
Benda1> Polep to určitě není.

osiris> Díky za osvětlení, aspoň vím, co tam na to teda lakovali. Uvidím jak s opravou, zatím je do jara čas, ale určitě to nechci nechat tak, jak je to teď.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivoměr Suzuki GSX 750 F Tkolda 7 31.3.2024 v 13:31 Tkolda
Suzuki GSX 750 F nerfunkční dálkové... Suzuki GSX 750 F Balthus 14 27.9.2023 v 16:04 Balthus
Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry ... Suzuki GSX 750 F Balthus 17 4.5.2023 v 20:41 Balthus
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Suzuki GSX F 750 2001 chrupne při ř... Suzuki GSX 750 F Balthus 9 21.8.2022 v 16:31 Balthus


TOPlist