bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neználek vybírá ostré enduro
Zdar chlapi,
zatím jsem jezdil jen na cestovním enduru (Tiger 800) a terén tak max někde po Poloninách na Ukrajině.
Láká mě dát se na něco ostřejšího. Ale tohle je pro mě španělská vesnice. Takže jsem zmaten rozmanitostí nabídky. Jelikož nemám zkušenost s dvoutaktem a vykládají se o tom strašidelné příběhy, raději se dívám po čtyřtaktu. Když se dívám po čtyřtaktu, daleko větší a cenově atraktivnější nabídka je v kubatuře těch 400 a více ccm. Říkám si však, jestli to není podobný případ jako s dvoutaktem, kdy mě to vytrhne ruce z těla při prvním rozjezdu. A 4T 250 je také daleko větší položka (navíc když trvám na SPZ).
Tedy, ptám se zkušených vyzrálých enduristů s nadhledem , kteří už něco projeli, jak je to s těmi motocykly? Je každý 2T peklo, které jede jenom nahoře nebo jsou i typy více "spodových" 2T? Je 4T 400 či 450 zásadní rozdíl oproti 4T 250? Je větší motor životnější než menší? Jsou tam vůbec rozdíly v provozních nákladech?
Kde mám začít, když zatím nevím, jestli mě to strašně nepotahá a po dvou jízdách to nebudu prodávat? Při váze nějakých 100kg (pokud je to vůbec nějak důležité) je 125 motor asi úplná zbytečnost v uvažování, ale možná mě vyvedete z omylu.
Co se týče značek, je velký rozdíl (servis, náklady, dostupnost) s KTM (Hsqv) a oproti tomu např. Yamaha WR nebo RM-Z? A co méně profláklé značky jako Sherco či AJP? Přijde mi, že často komponenty sdílené, motory se taky vyskytují všude možně, hlavně co se týká evropské produkce...
Předem díky za smysluplné názory a prosím ani mě, ani sebe vzájemně neurážet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neználek vybírá ostré enduro

9.11.2016 v 21:45 | Nahoru | #1
PETARDAK> Promiň, je to možné, tentokrát jsem neměl moc času hledat, hlavně se nerozhoduji mezi konkrétními typy. Já potřebuji nasměrovat Moje ideální představa by byla tak 50-60, ale když mi někdo řekne, že to fakt ale nemá žádný smysl a pod 70 nechoď, tak co mi zbývá. Ale 75 bude někde blízko stropu. Nevím jestli je teď cena ten pravý parametr, když nevím o čem bych měl přemýšlet. Jestli mi rozumíš.

(reakce na) Neználek vybírá ostré enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 10.11.2016 v 11:48 | Nahoru | #2
motormichal> pokud nejsi šikovný mechanik, co si vše udělá sám a má spousta času, tak je těch peněz zoufalé málo... enduro zažívá rozmach a ceny ojetin spíš poslední 2-3 roky lezou nahoru a zírám, jak ojeté "mrtvoly" se prodávají za 100-120t... natož za tvých 50-60-70... za to bude ostré enduro s RZ v hrozném stavu....
Fakt je řešením, jak píše i Assassin, utopit peníze, koupit (dobře) funglovku a za 2-3 roky ježdění (skoro bez investic) jí prodat s minimální ztrátou.... jiné řešení je třeba DRZ400.... což je, ale hodně polovičaté, je to opravdu těžké a neobratné... hlavně když to neumíš a chceš se učit, tak lehká, kvalitní motorka ti ušetří hodně chyb, trápení, pádu a spousta věcí ti usnadní... ne nadarmo se říká: "dobrý pilot, zalíta i na vratech od stodoly"... ale učeň (=blbec) potřebuje dobrou techniku a pořádné gumy!!!

edit.: pokud máš 100kg a v lese to neumíš, tak bych se určitě vyhnul 125/2T i 250/4T a vybíral buď 2T 250-300 nebo 4T 350-450 a drasticky platí, že čím novější model, tím hladší, hodnější a ovladatelnější... hlavně v tomto směru dělá vývoj obr-pokroky, tak není důvod se bát větších obsahů, ba naopak...

Naposledy editováno 10.11.2016 12:21:29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8252 Včera v 12:15 Fic6
Husqvarna te 450 nestartuje Husqvarna TE 450 Admm 8 19.4.2024 v 21:38 assassin
Dotaz ohledně přečerpávání paliva z... Husaberg FE 501 Jirka010 0 7.4.2024 v 15:08 Jirka010
Husaberg fe 450 2012 dílenská příru... Husaberg FE 450 Maty_99 3 4.4.2024 v 21:50 Kohlstein
Ovládaní světel domino Husqvarna TE 510 HanyBany1 2 1.4.2024 v 09:32 krokoš


TOPlist