1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ztrapní se Lorenzo na Ducati víc jak Rossi??
Problém u Ducati bylo to těžiště vzadu. Tím se nedostatečně zatěžovalo přední kolo, nedávalo potřebnou odezvu a bylo těžší udržet pneumatiku v optimální teplotě. Z toho plynuly ty nečekané pády na předek - nepřicházelo prostě včas to varování, které jezdci znali od jiných značek. U Ducati zkoušeli laborovat s délkou kyvné vidlice, ale při prodloužení (a tím posunutí těžiště dopředu) měla motorka příliš velký rozvor a z něj plynula totální neochota zatáčet, při zkrácení zase docházelo k výraznému "pumpování" při akceleraci. Byla to prostě taková past na jezdce.
Stoner na ni měl unikátní recept, který vzešel z jeho zkušeností s ježděním dirt tracku: V nájezdech do zatáčky a při akceleraci "akorátně" přišlapával zadní brzdu. Tím jednak zvyšoval přítlak na přední kolo, které tím udržoval zahřáté, jednak potlačoval na výjezdu to pumpování. Dokázal tak částečně eliminovat slabiny podvozku v zatáčkách a využil silných stránek motorky - nejvýkonnějšího motoru a stability na rovinách.