Zhruba před dvěma lety jsem koupil skůtr Honda Lead 100, který od počátku vykazoval problém s výkonem.. Místo v TP deklarovaných 80km/h steží po rovině jel 60.. Rok jsem tuto závadu řešil, čistil karbec v ultrazvuku, měnil řemen, válečky atd.. Na nic jsem nepřišel..
Zhruba před rokem, jsem měl možnost koupit totožný skůtr, který sice měl najeto 60.000km po Praze a jeho stav i cena tomu odpovídala.. Takže jsem ho bral jako na pokusy..
Díky tomu jsem zjistil, že původní příčinou nedostatku výkonu byl karburátor..
Teď ovšem chci zprovoznit i ten jetý skůtr a potřebuji na záhadu přijít..
U karburátoru, který nejde do výkonu je potřeba pro udržení volnoběhu dost podstatně přitáhnout šroub na dorazu plynu.. Také starty jsou problematičtější..Není problém jen v maximálce, výkon chybí i při rozjezdu..
Prohození membrány včetně šoupěte a jehly problém nevyřešilo... Nakonec jsem tedy přehodil veškeré odmontovatelné věci mezi těly karburátoru a problém se mezi němi přesunul.. Takže samotné tělo karburátoru za závadu nemůže..
Jediné věci, které tedy můžou v současné době problém způsobovat jsou tedy obě trysky, jehla zavírání benzínu, plovák a takový ten výstupek na připojení sytiče..
Problém ovšem je, že přehazovat jednu věc za druhou znamaná vymontování karburátoru, odpojení lanka a všech hadiček, výměnu součástky, opět vše připojit a rozmontovat airbox, protože zvenku nejde do něj hadice připojit.. Včetně projíždky k obecnímu radaru hoďka práce..
V čem bude tedy nejpravděpodobnější příčina???
Samozřejmě jsem měl vše již v ruce a mezi součástmi jsem žádný rozdíl nenašel.. Plovák zavírá na obou karburátorech ve stejném místě (zcela vodorovně s plochou - dle návodu), trysky mají stejné označení a jsou průchozí a čisté..
Fat nevím.. Jinak se jedná o klasické rovnotlaké karburátory Keihin AVK
Díky
Vcelku zajimavý je to, že skůtr s problémovým karbecem má najeto za 12 let kolem 10000km a všechny šrouby na karbeci a na přírubách byly už tak ojetý, že se museli některý odvrtávat. Takže nejsem první, kdo ho řeší... Už začínám mít pocit, že v Indii udělali někde při montáži chybu..
Ta mrcha, která nalítala minimálně 60.000km po Praze (bůh ví, jak dlouho už nejde náhon tachometru), tak všechny šrouby na karbecu bez známek, že by je někdo povoloval..
1 reakcí na tento příspěvek záhada karburátoru...
1 reakcí na tento příspěvek záhada karburátoru...
Co když jsou oba průměry stejné, škrtí se navzájem? A co když je jeden o 5% menší, ještě škrtí taky? Jistě...
A o 6 % větší - už neškrtí vůbec? A o 7?
Jistě, škrtí větší průměr menší.
Proto ovlivní hlavni tryska i cca 25% polohu plynu, kde už zabírá jehla.
macmanCZ: co zkusit si dát oba karbecy na stůl popsat si čísla trysek, čísla jehel, omrknout to pod mikroskopem s měřičem (asi nevlastníš), tak alespoň kalibrem odzkoušet trysku.
Nebo jinak rozděl si ten problém na poloviny tzn napoprvé prohoď jen jehlu s šoupětem a membránou +trysky.. a pak třeba jen ten sytičový systém a plovákový systém...
Netvrď kolik je to práce, nebo ti vysvětlím jak jsem ladil srada, měl jsem to dole asi 40x (plasty, nádrž, filtr, sitič, bovdeny plynu, hadičky, příruby, airbox, selenoidy, víčka plovákovek. Navíc ještě dataloging, lambda, kamera v airboxu s osvětlením...)
Hladina by tohle podle mě nezpůsobila.
Naposledy editováno 28.10.2016 09:42:33
Na trysky kalibr nemám.. ale jsou obě vyčištěné měděným lankem..
Samozřejmě mi nic jiného nezbude, než jít součástku po součástce.. Ale z věčného vyndavání už začíná být jetá příruba na motoru a nechybí moc do roztřepení lanka..
Zkusím nejdříve tedy hlavní trysku i s tím vedením jehly...
Stejně nakonec dojdeš na něco ve smyslu, předtím jsem to špatně složil, nebo teď už na to nemůžu přijít a výměna se už neprojevuje apod.. prostě oser
Naposledy editováno 28.10.2016 16:03:58
1 reakcí na tento příspěvek záhada karburátoru...
Anti píše: Nevím jak autor vlákna,ale na skůtrech je ten sytič první věc kterou řeším...Že by to bylo tak jednoduché?
vsad boty :D vis jak..mas uz proste zkusenosti a predpokladas,ze takovou zakladni vec udela kazdy... ale ja jsem se tak nejak naucil, ze clovek co si pise o rady na forum proste o tom moc nevi a nezna ty zakladni banality. Nemyslim to nijak zle vuci autorovi,ale proste je to tak. A tim padem moje rady vzdy smeruji k temhle kravinam a az pak premejslim nad slozitosti a nesmrtelnosti brouka. Nehlede na to,ze radit a resit nejakou slozitejsi vec s nekym po netu je stejne nerealne.
2 reakcí na tento příspěvek záhada karburátoru...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhada karburátoru...
Zvážit plovák zkusím.. To zní zajímavě.. Jdu laborovat a napíšu co jsem zjistil...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhada karburátoru...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhada karburátoru...
felixxx píše: macmanCZ> ti píšu kup druhý karbec a pojedeš prostě na ostranění této závady nemáš, tím tě nechcu nasrat ale je to nejednoduší cesta jak jezdit dál
a nekupuj totál čajnu problém se opakuje, zrovna mám na stole nový karbec který nefachčí, motorky prostě i něco stojí není to o šroubku a čase
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhada karburátoru...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda lead 100 nehází jiskru Honda SCV 100 Lead, Honda @125 | Sovičič | 19 | 14.7.2023 v 17:16 combust |
Honda Lead pokazené ložisko v zadne... Honda SCV 100 Lead | mmichal624 | 7 | 29.12.2022 v 13:42 krokoš |
Honda SCV100 kouří modrobíle Honda SCV 100 Lead | macmanCZ | 12 | 25.5.2020 v 21:12 macmanCZ |
Jak nastavit rozvodovy retez k vent... Honda SCV 100 Lead | kodlyk | 9 | 9.10.2019 v 21:34 Martin2032 |
Jak přidělat mobil na Hondu Lead Honda SCV 100 Lead | lukyn23 | 2 | 31.3.2019 v 19:58 karavanista |