globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 353/559
23.10.2016 v 12:45
Zdravim motorkari :)

Pisem sem kedze si uz neviem dat rady. Vopred upozornujem ze som novacik a ze nemam vela skusenosti s jawami. Kupil som si Jawu 250. Napisal by som aj model ale neviem ci mam 559 alebo 353. Kedze na rame mam 559 a na motore mam 353 :) Zrejme to bola panelka a majitel tam dal 353 motor. Moje otazky:

1. Nefunguje mi ukazatel rychlosti. Ked som skusil prstami krutit nahonom odspodku tak budik tak rucicka skakala. Cize zrejme budik je ok a nahon tiez a problem bude zrejme na na nahone v motore. Je vymena zlozita ? treba komplet rozoberat motor ?
2. Mala kyvacka alebo panelka ukazatel neutralu ?
3. Zistil som ze mam namiesto kostri - ukostreny kladny pol z batt. Je to normlane pre jawu ?

Vopred dakujem za pomoc.


Naposledy editováno 23.10.2016 12:46:19
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 353/559

24.10.2016 v 22:25 | Nahoru | #31
Takže jsi koupil co? Když něco kupuju tak kontroluju jen čísla co jiného. Od začátku to je divný.

(reakce na) Jawa 250 353/559

25.10.2016 v 11:43 | Nahoru | #32
panela> Tak kupil som motorku, ktora ma papiere na panelku a je prestavana na kyvacku :)

Jawa 250 353/559

25.10.2016 v 13:24 | Nahoru | #33
Rozumím, papírově přestavěný bastl, u nás tak dávali péráky na doklady 353 a cachtají se jak zachránili kus historie. Tak se věnuj tomu tachometru...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 353/559

25.10.2016 v 19:38 | Nahoru | #34
podle mě není 250 moc stavěná na side a pav. Celé je to strašně těžké a samotná jawa
už pri dvou lidech je udýchaná. dnes každej váží běžně 80 spíš víc a jawa je myslím do 160kg.
Jestli si opravdu cheš zajezdit ikdyž o rychlosti to moc nebude nedávej tam ani pav ani to druhý.
Jízda na J250 plus side není nic moc, zvlášť když tam sedne 100kg týpek. celý se to trochu kroutí
rám není 100% tuhý a tak. Kdysi jsem měl kývačku 353 a lítala krásně ale nejlíp v jednom,
353 má o něco málo jinší motor a 4ka pobere kde co, pokud nemáš 100 kilo. Já měl cca 70-ideální.
Pro mě je said zejména v tomto provedení divný a zejm ne moc povedený. Jediná výhoda
-zastavíš na křižovatce a nespadneš. Mj. přemýšlel jsi někdy o bezpečnosti jezdce v sajdě.
Někdo s tu zmínil, že když s tím jedeš blbě zatáčku, tak tě to z ní dokáže vyhodit-nebezpečné.

(reakce na) Jawa 250 353/559

27.10.2016 v 15:22 | Nahoru | #35
mira592> Mam cca 90 kg :) Ano presne to co si pisal som sa aj tuna pytal, ci 250-tka bude dostatocna na sajdku alebo pava. V podstate mas pravdu Ten motor musi trpiet ak ma zobral vlastnu vahu + sajdku + vahu jazdcov. Chcel som pava na prevazanie batoziny. Kupil som si jawu aj na jazdenie nie len na hladkanie... :) To ze Sajdkara je nebezpecna to chapem a dava to zmysel. Nic to cez vikend idem zhodit ten bocny karter a pozriet sa na ten tachometer. Popri tom aspon vymenim olej. Inac odporucate co sa tyka zimovania radsej nechat benzin v karbesi alebo radsej bez ? precital som toho dost a poviem pravdu, toto je moj prvy veteran. Druhu motorku mam XX-ku a nema karbesi ale uz strekovanie.

Jawa 250 353/559

27.10.2016 v 21:42 | Nahoru | #36
podle mě se přes zimu usazuje olej na dno a to není dobrý. Karbec vysuš hadrem, to mu myslím neublíží a do jara nechej bez benzínu. Podle mě se má veškerý benzín před zimou vyjet . . . .
Kamarád mi posílal fotky rámu 250tky po jezdění sajdou byl hodně zkroucený. Rám není tak tuhý, aby se nekroutil. Sajda může být ale s kývačkou nedoporučím.

Jawa 250 353/559

29.10.2016 v 08:23 | Nahoru | #37
Podívej se na fotky u komentářů k mojí motor na profilu,měl by tam být rám zkrouceny po sajde.

Jawa 250 353/559

16.11.2016 v 02:23 | Nahoru | #38
toto nemá společného s 559 nic, sajda i pav je blbost u 250tky
jednoválcové dvouvýfuky 125-250 nejedou a jen se trápí, 354 a 360tka je o něčem jiném
a o čézetách ani nepíšu, ty byly úplně někde jinde(výše) než jawa, ale soudruzi dali stopku čézetě-přesněji geniálnímu čtyřválci od Pudila...
za louží mají rudé v rezervaci a my je máme stále v parlamentě se p....u
čézetám jsem nevěnoval pozornost až při rozebírání 475 jsem si všiml blbostí, které na jawě chybí-podsedláky mají u plíšků(držáků)připájenou matici-u jaw se blbě montuje, lepší upěvnění masky(bohužel z hliníku), motor s jednovýfukem (klidnější chod a není tak uškubaný), montovali na některé modely vzpěry hlav atd, narozdíl od 353,354,360 a 559 nesmrtelná převodovka(tak jak na 356) .... 354 se povedla,353 na ježdění kolem komína dobrá ale 559 katastrofa-uškubaná potvora za mě už jen dvouválce s vape nic jiného

Jawa 250 353/559

17.11.2016 v 20:39 | Nahoru | #39
Jeden motor 353 doma mám už 25 let a jezdil slušně kdyby to nestálo tolik lovu a i času zkusil bych jej probudit, loziska ma nova jeste CSSR. Mam J592 a ma trochu tvrdší chod,ale je po vybrusu ještě v zabehu. Sajdu bych k tomu nedaval, to se nehodí. Můj názor.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 353/559

18.11.2016 v 18:54 | Nahoru | #40
559 má o 2mm vyšší zdvih narozdíl od 353, to bude asi ten důvod uškubané jízdy, seděl jsem na několika panelkách a všechny byly uškubané, ten volnoběh je děs navíc dvouvýfuk, sice to vypadá lépe ale.....

(reakce na) Jawa 250 353/559

25.11.2016 v 20:47 | Nahoru | #41
jawa354> 353 má údajně i jiný setrvacnik, asi širší. Motor pak má trochy jiný chod. Nejlepší setrvak má jawa perak. Ten vzal 4kou vsecko.

Jawa 250 353/559

26.11.2016 v 22:55 | Nahoru | #42
podívej se na rozdíly v dílech-ty kliky na 353 byly nejméně dvě provedení, panelka má těžší kliku než kývačka.....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3847, 3848] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 115429 Dnes v 06:10 FJRPEPA
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar

TOPlist