Téma: číslo rámu
23.10.2016 v 00:50
Mám motorku Jawu 250/353 z roku 1956, na rámu, který je sto[b]procentně původní[/b, není vyražené žádné číslo. Na štítku i motoru je shodné s techničákem. Od letošního roku, kdy se na STK zpřísnily podmínky (foto) budu mít určitě při technické kontrole problém. Poraďte, máte někdo s tímto zkušenost?
Dík za případné rady, boš.
Dík za případné rady, boš.
Nejhorší smrt je z vyděšení. Takže se uklidni a na technickou zajeď v klidu. Jestli natrefíš na někoho šíleně přísného, tak si pořiď raznice a číslo vyraž sám. Podle ročníku bývalo na krku řízení, nebo pod sedlem. Když si ho vyrazíš pod sedlo, tak to nic na kráse neubere a dodržíš literu zákona. Hodně štěstí.
Pro zajímavost se zeptám kluků od nás, jak to řeší s pinckama. Pincky taky nemají vyražené číslo jinde, než na štítku.
Pro zajímavost se zeptám kluků od nás, jak to řeší s pinckama. Pincky taky nemají vyražené číslo jinde, než na štítku.
Na stk bez čísla ani nejezdi, zbytečná cesta. Radši pořádně pohledej číslo, jako správný jawař musíš znát jawarmaniakovy stránky, kde by by mohly být místa s číslem uvedeny. Pokud ho opravdu nenajdeš potom se musí narazit ... já myslím že tam bude, rámy jako ND byly značné N353xxxxxx.na obvyklém místě.
1 reakcí na tento příspěvek číslo rámu
Pocit, že se rám nečísloval do r. 58 je hodně špatný, že jsi to někde četl mu nepomůže a na stk si na pocity už nehrají. V bibli jawaveteranistů je uvedeno že číslo může být na krku vlevo, vpravo nebo pod sedlem dle r.v. 56 a tam bych ho hledal. Možná je pod barvou, nebo ta zaručená původnost není jednoznačná. Já mám taky stroj po celkové renovaci a lakoš mi zalakoval v.č. tak budu muset kurvit nový lak rámu kvůli stk. Číslo je čitelné ale nepůjde nafotit.
1 reakcí na tento příspěvek číslo rámu
Tak to brousil někdo víc jak ty už dříve a nebudeme pátrat proč. Teď dělám po 354 a 559 dvě renovace čz sport 250 a 175, obě čísla vpravo na krku mají. Bez nich bych testací HV ani neprošel. Samotný štítek celkem nic nevypovídá a v jistých případech ani nemusí být.
panela> ja se s tebou nepřu ale opravdu to tak mám a nikdo předemnou to opravdu nedělal (jsem druhý majitel ale už bez papíru ,asi pred 30 lety ji strýc odhlasil proč to nevím) a ja jí bral komplet jen drátěnou kufou až na čistej kov .Jinak na ní byl původní lak akorát poškozen rzi a zubem času.
1 reakcí na tento příspěvek číslo rámu
Asi opravdová rarita. Já jen že šíříš pocit že bylo v.č. až od r.58, ale takové info mě nechávají už v klidu
Chlapi, díky za poznatky a rady. Z Vašich příspěvků vidím, že nemám s číslem na rámu problém sám. Holt se zachovám tak, jak mi poradil manažer z Týnce nad Sázavou a číslo si nechám nebo vyrazím sám na příslušné místo rámu a to dle roku výroby tak jak tady výše zaznělo a to na výztuž krku rámu vpravo.
Taky nenam cislo na 175/356. Z stk me loni vyrazili, ze ho tam nemam ( bylo pouze na stitku). A na urade mi rekl typek, ze tehdy se nedavalo a zapsal mi do TP neco ve stylu " vin pouze na stitku" . Motorka je po strycovi a ten ji mel od novoty.....tudiz rozhodne nikdo nemel potrebu cislo nejak zamerne odstranit :) ram byl komplet opiskovan a opravdu cislo nikde nebylo...
Já jen přidám svojí nedávnou zkušenost, datovanou někdy na jaro tohoto roku.
Tehdy jsem jel na TK s rikšou ČZ 505. Chlapík na technické to obcházel, fotil to a tamto, vyfotil štítek a považoval to za hotový. Protože já jsem ten "aktivní blbec", hned jsem se přihlásil, jestli chce také vyfotit výrobní číslo, že bych mu to oddekloval (je umístěno na podélníku pod sedadlem, ale musí se kvůli tomu sundat ten šusplech, protože ten jäckel rámu nevychází do díry pod sedlem). Když jsem mu toto nabídl, souhlasil a vyfotil, ale bejval by mi to asi dal i tak, neboť prý některé stroje mají čísla jen na štítku (Pionýry aj.) a je třeba to respektovat (a tento "pracovní" stroj považoval za bezčíslový).
Tolik moje zkušenost.
Tehdy jsem jel na TK s rikšou ČZ 505. Chlapík na technické to obcházel, fotil to a tamto, vyfotil štítek a považoval to za hotový. Protože já jsem ten "aktivní blbec", hned jsem se přihlásil, jestli chce také vyfotit výrobní číslo, že bych mu to oddekloval (je umístěno na podélníku pod sedadlem, ale musí se kvůli tomu sundat ten šusplech, protože ten jäckel rámu nevychází do díry pod sedlem). Když jsem mu toto nabídl, souhlasil a vyfotil, ale bejval by mi to asi dal i tak, neboť prý některé stroje mají čísla jen na štítku (Pionýry aj.) a je třeba to respektovat (a tento "pracovní" stroj považoval za bezčíslový).
Tolik moje zkušenost.
1 reakcí na tento příspěvek číslo rámu
Poznatek přímo z Týnce n./Sázavou: Motorky JAWA starších ročníků /1955-1957/ měly na krku řízení jen výrobní štítky, povinnost vyrazit číslo na rám měla prodávající mototechna. Moje motorka byla dodána a koupena v roce 1956 v "Jednotě", proto asi ta absence čísla na rámu motorky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3854, 3855] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 115646 | Dnes v 18:58 Sema |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |